De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP

Indlæg af Fabbe » 9. aug 2011, 09:33

seamann skrev:Prøv lige at læse overskriften på tråden samt første indlæg igen. Det er ikke et oplæg til diskussion - det er ren agitation for et politisk synspunkt.
Det er såmænd den hyppigst anvendte måde at starte debatter på: et oplæg tager udgangspunkt i oplæggerens holdning. Når man poster et indlæg i et debatforum, er det naturligvis debatoplæg. Så jeg kan ikke se nogen skelnen mellem debatoplæg og agitation - det er fuldstændig det samme. Debatten vil efterfølgende bliver rigere af, at andre så belyser emnet fra andre sider, for det handler om, at debat skal gøre os klogere på noget.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Indlæg af Sille » 9. aug 2011, 09:39

Billede

Lav da to "nye" broer!

En hvor jernbanebroen udvides så der kan kører biler ved siden af toget, og en bro i øst som kan flettes sammen med Sønderbro via Karolinelundsvej. Det burde da kunne lette på trafikken i midtbyen og i tunnelen.
- Sille

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 9. aug 2011, 14:27

Nogen der kan vise/forklare hvordan den planlagte bro skal gå?
- Jeg kan ikke rigtigt se det for mig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 9. aug 2011, 15:23

Det er komplet vanvittigt at ligge høringsperioden midt i sommerperioden. Vejdirektoratet/eller Trafikminister kommer allerede d. 18 August kl 19-22 til Europahallen og mener vi har diskuteret emnet om godt og vel 7-8 milliarder nok.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 9. aug 2011, 15:57

Gentleman Finn skrev:Det er komplet vanvittigt at ligge høringsperioden midt i sommerperioden. Vejdirektoratet/eller Trafikminister kommer allerede d. 18 August kl 19-22 til Europahallen og mener vi har diskuteret emnet om godt og vel 7-8 milliarder nok.
Det ser man tit. Høringer til alle mulige former etablering af bygninger, fabrikker, veje, stier osv. ligger som regel i ferieugerne. På den måde slipper man for brok og anden unødig indblanding og får hurtigere gennemtrumfet tingene. Længe leve demokratiet.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 9. aug 2011, 16:10

Hvis der er nogle af jer derude der gerne vil gøre en indsats mod de mennesker der er ude på at ødelægge vores smukke by så skal der deles flyers ud i Vestbyen, Hasseris, Mølholm, Nørresundby og de omkringliggende områder.

Skriv til nejtilmotorvej@live.dk og meld jer til.
Janteloven eksisterer IKKE!

Fabbe
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Indlæg af Fabbe » 9. aug 2011, 19:36

Sille skrev: Lav da to "nye" broer!
Jeg er sikkert ikke den store trafikplanlægger selv, men som jeg har forstået det, er der brug for at øge kapaciteten på motorvejen ad hensyn til gennemkørende bilister. Det vil dit forslag ikke imødekomme - i stedet for vil det sende mere trafik ind i byen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Indlæg af Sille » 9. aug 2011, 22:47

Fabbe skrev:
Sille skrev: Lav da to "nye" broer!
Jeg er sikkert ikke den store trafikplanlægger selv, men som jeg har forstået det, er der brug for at øge kapaciteten på motorvejen ad hensyn til gennemkørende bilister. Det vil dit forslag ikke imødekomme - i stedet for vil det sende mere trafik ind i byen.
Du har ret, det afhjælper sådan set kun Vesterbro, men ok så er min drøm 2 nye broer og en udvidelse af tunnellen. Alternativt en laaang tunnel fra Skalborg til Nørresundby (gid jeg havde en pengemaskine derhjemme).
- Sille

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. aug 2011, 00:33

Fabbe skrev:Jeg vil foretrække en bro mellem Karolinelund og Stigsborg samt en udvidelse af motorvej og tunnel. Nogle hævder, at tunneludvidelsen og bybroen sagtens kan laves inden for vestforbindelsens økonomiske ramme. En bro i byen vil øge bestræbelserne på at lade fjorden være det som samler i stedet for at skille, som borgmesteren jo selv lægger vægt på. Den bro vil kunne pryde byen arkitektonisk, og med en flytning af Hedegaard i Nørresundby kan det medvirke til at løfte havnemiljøet. Foruden at den ekstra bro vil kunne aflaste Limfjordsbroen og lave forbindelse til Gug-motorvejen og igen til motorvejen lige nord for fjorden.

Når den østligt beliggende motorvej sagtens kan udvides til at tage en øgede mængde trafik, så er der ikke mange grunde til, at man skal øge asfaltkapaciteten ved at anlægge motorvej i vest.

Der er ikke brug for at betjene Vestvendsyssel og Han Herred med motorvej. Man giver borgere i Brovst og Fjerritslev en tidsbesparelse på 10 minutter for at komme til Bilka, men hvorfor skal man sådan tilgodese et område som Han Herred - Danmarks tyndest befolkede område, som er et kæmpe areal med kun to byer, hvor der bor flere end 1000 indbyggere? Så kan man pege på, at der også findes Vestvendsyssel med byer som Aabybro, Vadum og Pandrup. Hvis det er så vigtigt for dem, hvorfor så ikke bygge en motorvej med skøn promenadeudsigt langs Jammerbugten?

En motorvej til lufthavnen har større forfængelighedsgevinst end praktisk gevinst. Intet kan opveje de miljøødelæggelser, det vil medføre.
Hørt!

Og jeg begriber da simpelthen ikke hvorfor man ikke vælger denne løsning, hvor infrastrukturen på Aalborg siden endda allerede ER på plads.

Løser en vestlig motorvejsforbindelse de (minimale) trafikproblemer der er? I don't think so...

Man kunne iøvrigt også starte med at udvide motorvejen syd for fjorden i sydgående retning til 3 spor, som man har gjort på nordsiden, og måske få en smule mere styr på styringen af trafikken på motorvejen ved tunellen, så tror jeg såmænd også man kom rigtigt langt - uden at skulle bygge endnu et monument.

Jeg kommer altid til at tænke på bro-parodierne i The Julekalender når der tales om den 3. limfjordsforbindelse...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 16. aug 2011, 06:22

Husk at sende høringssvar til vejdirektoratet senest 31/8 med disse gode pointer!!

DonSilicone
1. div
1. div

Indlæg af DonSilicone » 18. aug 2011, 14:20

Og husk Vejdirektoratets borgermøde i aften kl 19 i Aalborghallen.

Men det er godt nok op ad bakke det her: jeg så, at formanden for Hasseris Grundejerforening går ind for Egholm-linjen, hvis der laves et lidt andet vejforløb. Han har åbenbart ikke gennemskuet, at Lindholm-linjen udelukkende er beskrevet for at gøre Egholm-linjen mere spiselig i sammenligningen. Han har heller ikke gennemskuet, at det eneste, der huskes fra en sådan udmelding er, at Hasseris Grundejerforening går ind for Egholm-linjen - forbeholdene glemmes lynhurtigt. Og det er jo heller ikke det, sagen drejer sig om: der skal vælges en af de 3 linjeføringer - det vil være utopisk at forestille sig andet en bittesmå justeringer i det allerede beskrevne.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. aug 2011, 14:28

Nu kommer der sikkert den sædvanlige lillebrorsnak ud af det her men jeg er ligeglad: Det er sgu da tragikomisk at man vil pløje motorvej midt igennem by og natur for at afhjælpe de minimale trafikproblemer der er i Aalborg, når man kan sidde i kø i halve og hele timer hver eneste dag for at komme ind eller ud af københavn, det være sig fra nord som syd. Hvad fanden er det for en måde at prioritere på, og hvorfor skal det gå ud over Egholm?

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. aug 2011, 14:37

Poker-One-Kenobi skrev:Nu kommer der sikkert den sædvanlige lillebrorsnak ud af det her men jeg er ligeglad: Det er sgu da tragikomisk at man vil pløje motorvej midt igennem by og natur for at afhjælpe de minimale trafikproblemer der er i Aalborg, når man kan sidde i kø i halve og hele timer hver eneste dag for at komme ind eller ud af københavn, det være sig fra nord som syd. Hvad fanden er det for en måde at prioritere på, og hvorfor skal det gå ud over Egholm?
Og køerne i Bangkok er endnu længere og vildere end i København.

Men hvad er din pointe?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. aug 2011, 14:39

Elegia skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Nu kommer der sikkert den sædvanlige lillebrorsnak ud af det her men jeg er ligeglad: Det er sgu da tragikomisk at man vil pløje motorvej midt igennem by og natur for at afhjælpe de minimale trafikproblemer der er i Aalborg, når man kan sidde i kø i halve og hele timer hver eneste dag for at komme ind eller ud af københavn, det være sig fra nord som syd. Hvad fanden er det for en måde at prioritere på, og hvorfor skal det gå ud over Egholm?

Men hvad er din pointe?
Bruger man danske skattekroner på vejene i Bangkok? Hvis du godt kender svaret kan du nok også gennemskue pointen...

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. aug 2011, 14:42

Poker-One-Kenobi skrev:
Elegia skrev:

Men hvad er din pointe?
Bruger man danske skattekroner på vejene i Bangkok? Hvis du godt kender svaret kan du nok også gennemskue pointen...
Din pointe er, at man ikke skal søge at imødegå trafikale problemer det ene sted, hvis der findes større problemer det andet?

EDIT (Fik ikke det hele med i første omgang):
Jeg kan sagtens tage fejl, men mig bekendt er det da ikke vedtaget, at den danske statskasse alene skal finansiere den 3. limfjordsforbindelse, skulle den nogensinde blive vedtaget.

Tværtimod har transportminister Carina Christensen vel sagt, at (stats)kassen var tom, ligesom lokale politikere har åbnet for, at forbindelsen skal finansieres delvist lokalt eller ved brugerbetaling.

Med mindre dette scenarie har ændret sig (og jeg som indledningsvis nævnt skulle tage fejl), er jeg lidt uforstående over for dit svar på et ellers relativt simpelt spørgsmål.

P.S.: Lad mig – som billøs og bosiddende i Vestbyen – understrege, at jeg ikke har noget ønske om at se forbindelsen vedtaget.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. aug 2011, 14:47

Helt enig. Brug pengene i Kbh hvor der er mere brug for asfalt. De småkøer vi har omkring Aalborg er jo ikke værd at bruge 4 milliarder på. At man så vil ødelægge den unikke ø vi har 20 min gang fra midtbyen gør jo bare hele sagen endnu mere grotesk...

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 18. aug 2011, 14:51

DonSilicone skrev:Og husk Vejdirektoratets borgermøde i aften kl 19 i Aalborghallen.

Men det er godt nok op ad bakke det her: jeg så, at formanden for Hasseris Grundejerforening går ind for Egholm-linjen, hvis der laves et lidt andet vejforløb. Han har åbenbart ikke gennemskuet, at Lindholm-linjen udelukkende er beskrevet for at gøre Egholm-linjen mere spiselig i sammenligningen. Han har heller ikke gennemskuet, at det eneste, der huskes fra en sådan udmelding er, at Hasseris Grundejerforening går ind for Egholm-linjen - forbeholdene glemmes lynhurtigt. Og det er jo heller ikke det, sagen drejer sig om: der skal vælges en af de 3 linjeføringer - det vil være utopisk at forestille sig andet en bittesmå justeringer i det allerede beskrevne.
Ja. Det er et kæmpeproblem at folk vælger mellem to onder i vest fordi de ikke tror åå opbakningen til øst. Der er sgu ikke meget demokrati over denne sag. Høringen er sendt ud i sommerferien og ingen politikere ønsker at udtale sig i Aalborg. Transportministeren har også meldt sig ud grundet ferie. Fandeme op ad bakke som du siger...

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 18. aug 2011, 14:52

Elegia skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Elegia skrev:

Men hvad er din pointe?
Din pointe er, at man ikke skal søge at imødegå trafikale problemer det ene sted, hvis der findes større problemer det andet?
Min pointe er at man skal bruge pengene der hvor man får mest for dem, da pengetanken sådan set er tom nok i forvejen. Istedet ligner dette et forsøg på at gøre et lille problem en lille smule mindre.
Egentlig mener jeg at både skole og sundhedsvæsen er så faldefærdigt at man burde lade bilister (inklusiv mig selv) finansiere vejene i lang højere grad, men hvis man endelig SKAL prioritere motorvej over deslige, forstår jeg virkelig ikke hvorfor denne strækning skulle være nødvendig.

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. aug 2011, 14:52

Køllen I Møllen skrev:
DonSilicone skrev:Og husk Vejdirektoratets borgermøde i aften kl 19 i Aalborghallen.

Ja. Det er et kæmpeproblem at folk vælger mellem to onder i vest fordi de ikke tror åå opbakningen til øst. Der er sgu ikke meget demokrati over denne sag. Høringen er sendt ud i sommerferien og ingen politikere ønsker at udtale sig i Aalborg. Transportministeren har også meldt sig ud grundet ferie. Fandeme op ad bakke som du siger...
Det er jo desværre påstået demokrati i en nøddeskal.

Men kan du ikke – som lægmandsekspert på området – kaste lidt lys over sagen: skulle forbindelsen blive vedtaget, har Mor Stat så givet tilsagn om at betale samfulde 4.000.000.000 kroner for den?

Elegia

Indlæg af Elegia » 18. aug 2011, 14:53

Poker-One-Kenobi skrev:
Elegia skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
Elegia skrev:

Men hvad er din pointe?
Min pointe er at man skal bruge pengene der hvor man får mest for dem, da pengetanken sådan set er tom nok i forvejen. Istedet ligner dette et forsøg på at gøre et lille problem en lille smule mindre.
Egentlig mener jeg at både skole og sundhedsvæsen er så faldefærdigt at man burde lade bilister (inklusiv mig selv) finansiere vejene i lang højere grad, men hvis man endelig SKAL prioritere motorvej over deslige, forstår jeg virkelig ikke hvorfor denne strækning skulle være nødvendig.
Tak for opklaringen!
Så er vi sådan set helt enige.
(Selv om jeg stadig ikke helt fatter, hvem der skal betale gildet, jf. mit opdaterede indlæg)

Besvar