Der er rigtig mange i Hasseris der er imod. Men det ryster mig faktisk hvor mange der også er for. Og grundene dertil er helt rystende, har været ude og dele flyers ud i 2 timer idag og snakket med mange mennesker. Der er en del der synes det ville være fedt at man kan komme hurtigere i lufthavnen! Nå, jeg bor i Hasseris og arbejder i lufthavnen, jeg har gennem 5 år ALDRIG brugt mere end et kvarter på at komme derud.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Og jeg syntes iøvrigt fortsat det er en noget overgearet reaktion - jeg tror fortsat ikke på at der er skyggen af en chance for at der bygges en vestlig forbindelse. Der er simpelthen for mange i Hasseris, der har for stor indflydelse (se bare trafikanlæggene derude nu - der er sgu ikke en lygtepæl eller et bump der mangler - i modsætning til i resten af kommunen).
De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Re: De vil voldtage og ødelægge vores dejlige Aalborg. HJÆLP
Janteloven eksisterer IKKE!
-
seamann
Jeg flyver ofte fra lufthavnen, bor syd for byen, og savner ikke en hurtigere forbindelse. Jeg har ALDRIG oplevet trafikproblemer i tunnelen om morgenen - og skal man med pyjamas flyveren er Vesterbro og broen også uden trafik. Worst case kunne man vel lave Høvejen om til en motorvej.Køllen I Møllen skrev:Der er rigtig mange i Hasseris der er imod. Men det ryster mig faktisk hvor mange der også er for. Og grundene dertil er helt rystende, har været ude og dele flyers ud i 2 timer idag og snakket med mange mennesker. Der er en del der synes det ville være fedt at man kan komme hurtigere i lufthavnen! Nå, jeg bor i Hasseris og arbejder i lufthavnen, jeg har gennem 5 år ALDRIG brugt mere end et kvarter på at komme derud.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Og jeg syntes iøvrigt fortsat det er en noget overgearet reaktion - jeg tror fortsat ikke på at der er skyggen af en chance for at der bygges en vestlig forbindelse. Der er simpelthen for mange i Hasseris, der har for stor indflydelse (se bare trafikanlæggene derude nu - der er sgu ikke en lygtepæl eller et bump der mangler - i modsætning til i resten af kommunen).
Argumentet for en vestlig forbindelse burde være noget omkring erhvervsudvikling nordvest for Aalborg (har ikke sat mig ind i om den holder).
Aalborg er i dén grad møgforkælet af at have en så by-nær lufthavn! Man skal bare knipse med fingrene, så er man der! Jeg vil da bestemt mene, at hvis argumentet var, at man skulle komme hurtigere til lufthavnen, så skulle man bygge motorvejen ved Århus i stedet, for de har da om nogen langt til lufthavnen!seamann skrev:Jeg flyver ofte fra lufthavnen, bor syd for byen, og savner ikke en hurtigere forbindelse. Jeg har ALDRIG oplevet trafikproblemer i tunnelen om morgenen - og skal man med pyjamas flyveren er Vesterbro og broen også uden trafik. Worst case kunne man vel lave Høvejen om til en motorvej.Køllen I Møllen skrev:Der er rigtig mange i Hasseris der er imod. Men det ryster mig faktisk hvor mange der også er for. Og grundene dertil er helt rystende, har været ude og dele flyers ud i 2 timer idag og snakket med mange mennesker. Der er en del der synes det ville være fedt at man kan komme hurtigere i lufthavnen! Nå, jeg bor i Hasseris og arbejder i lufthavnen, jeg har gennem 5 år ALDRIG brugt mere end et kvarter på at komme derud.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Argumentet for en vestlig forbindelse burde være noget omkring erhvervsudvikling nordvest for Aalborg (har ikke sat mig ind i om den holder).
Men det er jo set før, at store anlægsprojekter forsvares med latterlig argumentation! Jeg husker eksempelvis med gru en tragikminister, der mente at Storebæltsbroen var en god idé, fordi man så kunne få frisk mælk en time tidligere til København...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index
-
DonSilicone
- 1. div

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg tror du tager meget fejl, men håber inderligt du har ret.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Nej som Køllen siger, er der forbavsende mange i Hasseris og omegn (jeg bor der selv), der går ind for Egholm-linjen - se bare på formanden for Hasseris Grundejerforening. Så det kan godt være dem (os) i Hasseris har stor indflydelse, men hvad hjælper det, når de er FOR en vestmotorvej (specielt når de kan lokke alle andre danskere til at være med til at betale)?
Det her synes jeg er en sag, der bør kunne samle på tværs af traditionelle partiskel, da tabt natur og "herlighedsværdi" ikke bare lige sådan kommer igen og kan koste Aalborg dyrt, meget dyrt, i det lange løb, hvis Aalborg får ry af at være en kedelig motorvejsby (hvorfor kommer jeg lige nu til at tænke på FCM?).
- Køllen I Møllen
- Allstar

Præcis lufthavnsargumentet er latterligt tåbeligt. Jeg har efterhånden været i en del lufthavne rundt om i verden og det er sgu et sjældent syn at der er 15 min kørsel til midten af byen. Nogle gange er det flere timer... Tegn en lige streg fra lufthavnen til Aalborg centrum og du har : Tadaaaa.... Thistedvej! Den er så direkte så det gør ondt. Og jeg har sgu aldrig siddet i kø der i mere end max 3 minutter.le Cid skrev:Aalborg er i dén grad møgforkælet af at have en så by-nær lufthavn! Man skal bare knipse med fingrene, så er man der! Jeg vil da bestemt mene, at hvis argumentet var, at man skulle komme hurtigere til lufthavnen, så skulle man bygge motorvejen ved Århus i stedet, for de har da om nogen langt til lufthavnen!seamann skrev:Jeg flyver ofte fra lufthavnen, bor syd for byen, og savner ikke en hurtigere forbindelse. Jeg har ALDRIG oplevet trafikproblemer i tunnelen om morgenen - og skal man med pyjamas flyveren er Vesterbro og broen også uden trafik. Worst case kunne man vel lave Høvejen om til en motorvej.Køllen I Møllen skrev:Der er rigtig mange i Hasseris der er imod. Men det ryster mig faktisk hvor mange der også er for. Og grundene dertil er helt rystende, har været ude og dele flyers ud i 2 timer idag og snakket med mange mennesker. Der er en del der synes det ville være fedt at man kan komme hurtigere i lufthavnen! Nå, jeg bor i Hasseris og arbejder i lufthavnen, jeg har gennem 5 år ALDRIG brugt mere end et kvarter på at komme derud.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Men det er jo set før, at store anlægsprojekter forsvares med latterlig argumentation! Jeg husker eksempelvis med gru en tragikminister, der mente at Storebæltsbroen var en god idé, fordi man så kunne få frisk mælk en time tidligere til København...!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du har helt et mht partiskel. De eneste man kan "stole på" hvad angår modstand mod vestforbindelsen er Enhedslisten og SF. SF er helt enige i hele Nordjylland om at være imod vestforbindelsen hvilken giver dem min stemme, så må jeg bare leve med at de er imod dødsstraf og at der er så mange andre ting vi ikke har tilfællesDonSilicone skrev:Jeg tror du tager meget fejl, men håber inderligt du har ret.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Nej som Køllen siger, er der forbavsende mange i Hasseris og omegn (jeg bor der selv), der går ind for Egholm-linjen - se bare på formanden for Hasseris Grundejerforening. Så det kan godt være dem (os) i Hasseris har stor indflydelse, men hvad hjælper det, når de er FOR en vestmotorvej (specielt når de kan lokke alle andre danskere til at være med til at betale)?
Det her synes jeg er en sag, der bør kunne samle på tværs af traditionelle partiskel, da tabt natur og "herlighedsværdi" ikke bare lige sådan kommer igen og kan koste Aalborg dyrt, meget dyrt, i det lange løb, hvis Aalborg får ry af at være en kedelig motorvejsby (hvorfor kommer jeg lige nu til at tænke på FCM?).
-
Elegia
Det er jo desværre bevist i det uendelige, at det er en dum idé at placere sin stemme på baggrund af enkeltsager.Køllen I Møllen skrev:Du har helt et mht partiskel. De eneste man kan "stole på" hvad angår modstand mod vestforbindelsen er Enhedslisten og SF. SF er helt enige i hele Nordjylland om at være imod vestforbindelsen hvilken giver dem min stemme, så må jeg bare leve med at de er imod dødsstraf og at der er så mange andre ting vi ikke har tilfællesDonSilicone skrev:Jeg tror du tager meget fejl, men håber inderligt du har ret.seamann skrev:Nå, nu blev regionen nedlagt, så tæller deres mening vel ikke mere..
Giv SF et par nye kulturhuse med øko-køkken og udvidede parkeringspladser til Christianiacyklen på Vesterbro i bytte, så glemmer de alt om modstand mod den tredje forbindelse.
Og så den obligatoriske "rolig-nu-det-var-ikke-personligt-ment-eller-en-konkret-hetz-mod-SF-eller-deres-vælgere"-smiley:
-
Elegia
Du har ret; det er fanme godt nok mange penge midt i en krisetid (selv om argumentet FOR sikkert vil være noget med, at det "sætter skub i byggeriet").Køllen I Møllen skrev:Jeg er da helt enig med jer. Jeg kan aftens forstå at hele København ikke er på barrikaderne og truer med bål og brand ude foran Christiansborg, men det undrer mig bare at der SLET ikke er en eneste udenfor Aalborg der ytrer sig. Jeg ved ikke om der er masser af lignende sager i omløb for tiden som du siger, Elegia, men vi taler altså her om ca 4 milliarder (fiktivt tal) midt i en finanskrise. Vel at mærke 4 milliarder der smides ud på noget unødvendigt på statens regning. Det burde da få en eller anden udenfor Aalborg til at reagere. Jeg var selv mod motorvejen i Silkeborg og da synes jeg da der var godt gang i debatten på landsplan, ihvertfald nok til at jeg hørte om det og skrev under på protest. Det kan også undre at der ikke er nogle hippier eller andre miljøfolk der sætter sig op i et træ på Egholm i protest eller noget i den stil, men det kommet nok senere... Og så var det ikke udelukkende Kbh jeg tænkte på, det var egentlig hele kongeriget der burde have interesse i St pengene bliver brugt mere fornuftigt.
Men hvad vil det betyde, at regionerne nedlægges? Og hvad sker der, når regeringen bliver udskiftet i næste måned (ud over at S/SF altså ønsker at fastlåse Aalborgs status som "udkant" ved at brandbeskatte flyvninger til og fra byen)?
Jeg er lidt bange for, at det er sådanne eksterne faktorer, man skal hænge bowlerhatten på, for efter at have brugt en del tid på at "følge sagen" de sidste uger, har jeg sgu desværre ikke spottet den helt vilde modstand blandt de menige aalborggensere.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Elegia skrev:Du har ret; det er fanme godt nok mange penge midt i en krisetid (selv om argumentet FOR sikkert vil være noget med, at det "sætter skub i byggeriet").Køllen I Møllen skrev:Jeg er da helt enig med jer. Jeg kan aftens forstå at hele København ikke er på barrikaderne og truer med bål og brand ude foran Christiansborg, men det undrer mig bare at der SLET ikke er en eneste udenfor Aalborg der ytrer sig. Jeg ved ikke om der er masser af lignende sager i omløb for tiden som du siger, Elegia, men vi taler altså her om ca 4 milliarder (fiktivt tal) midt i en finanskrise. Vel at mærke 4 milliarder der smides ud på noget unødvendigt på statens regning. Det burde da få en eller anden udenfor Aalborg til at reagere. Jeg var selv mod motorvejen i Silkeborg og da synes jeg da der var godt gang i debatten på landsplan, ihvertfald nok til at jeg hørte om det og skrev under på protest. Det kan også undre at der ikke er nogle hippier eller andre miljøfolk der sætter sig op i et træ på Egholm i protest eller noget i den stil, men det kommet nok senere... Og så var det ikke udelukkende Kbh jeg tænkte på, det var egentlig hele kongeriget der burde have interesse i St pengene bliver brugt mere fornuftigt.
Men hvad vil det betyde, at regionerne nedlægges? Og hvad sker der, når regeringen bliver udskiftet i næste måned (ud over at S/SF altså ønsker at fastlåse Aalborgs status som "udkant" ved at brandbeskatte flyvninger til og fra byen)?
Jeg er lidt bange for, at det er sådanne eksterne faktorer, man skal hænge bowlerhatten på, for efter at have brugt en del tid på at "følge sagen" de sidste uger, har jeg sgu desværre ikke spottet den helt vilde modstand blandt de menige aalborggensere.
75 kr per billet er en brandbeskatning? Jeg har de sidste 20 år fløjet til aalborg fra kbh, og priserne er kun gået en vej og det er ned! At der kommer 75kr ekstra på i afgift ændrer ikke det store for mig, jeg vil stadig flyve til udkants-aalborg, og det tror jeg såmænd også de fleste andre vil...
Det er muligt,..men mon ikke virksomheden der køber mange mange billetter om året, ser anderledes på den sag.Poker-One-Kenobi skrev:75 kr per billet er en brandbeskatning? Jeg har de sidste 20 år fløjet til aalborg fra kbh, og priserne er kun gået en vej og det er ned! At der kommer 75kr ekstra på i afgift ændrer ikke det store for mig, jeg vil stadig flyve til udkants-aalborg, og det tror jeg såmænd også de fleste andre vil...
Man kan i hvert fald hurtigt konstatere, at ligende fortilfælde ikke har gavnet lokalområdet, eller den pågældende lufthavn. Og så har jeg iøvrigt svært ved at se hvordan de 75 ,- i afgift skulle kunne påvirke miljøet positivt..!!
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Du tror folk vil lade være med at flyve pga afgiften men kan ikke se hvordan den gavner miljøet? Derudover har firmaerne jo også sparet en masse penge ved at der er kommet mere konkurrence og langt flere flyvninger på ruten, så mon ikke også de over lever en afgift på 75 kr?tegner skrev:Det er muligt,..men mon ikke virksomheden der køber mange mange billetter om året, ser anderledes på den sag.Poker-One-Kenobi skrev:75 kr per billet er en brandbeskatning? Jeg har de sidste 20 år fløjet til aalborg fra kbh, og priserne er kun gået en vej og det er ned! At der kommer 75kr ekstra på i afgift ændrer ikke det store for mig, jeg vil stadig flyve til udkants-aalborg, og det tror jeg såmænd også de fleste andre vil...
Man kan i hvert fald hurtigt konstatere, at ligende fortilfælde ikke har gavnet lokalområdet, eller den pågældende lufthavn. Og så har jeg iøvrigt svært ved at se hvordan de 75 ,- i afgift skulle kunne påvirke miljøet positivt..!!
-
Elegia
En såkaldt ”miljøafgift” - et ord som ville gøre George Orwell stolt - på 75 kr., vil betyde en prisstigning på i hvert fald 25 procent for almindelige flyvninger mellem Aalborg og København.Poker-One-Kenobi skrev:Elegia skrev:Du har ret; det er fanme godt nok mange penge midt i en krisetid (selv om argumentet FOR sikkert vil være noget med, at det "sætter skub i byggeriet").Køllen I Møllen skrev:Jeg er da helt enig med jer. Jeg kan aftens forstå at hele København ikke er på barrikaderne og truer med bål og brand ude foran Christiansborg, men det undrer mig bare at der SLET ikke er en eneste udenfor Aalborg der ytrer sig. Jeg ved ikke om der er masser af lignende sager i omløb for tiden som du siger, Elegia, men vi taler altså her om ca 4 milliarder (fiktivt tal) midt i en finanskrise. Vel at mærke 4 milliarder der smides ud på noget unødvendigt på statens regning. Det burde da få en eller anden udenfor Aalborg til at reagere. Jeg var selv mod motorvejen i Silkeborg og da synes jeg da der var godt gang i debatten på landsplan, ihvertfald nok til at jeg hørte om det og skrev under på protest. Det kan også undre at der ikke er nogle hippier eller andre miljøfolk der sætter sig op i et træ på Egholm i protest eller noget i den stil, men det kommet nok senere... Og så var det ikke udelukkende Kbh jeg tænkte på, det var egentlig hele kongeriget der burde have interesse i St pengene bliver brugt mere fornuftigt.
75 kr per billet er en brandbeskatning? Jeg har de sidste 20 år fløjet til aalborg fra kbh, og priserne er kun gået en vej og det er ned! At der kommer 75kr ekstra på i afgift ændrer ikke det store for mig, jeg vil stadig flyve til udkants-aalborg, og det tror jeg såmænd også de fleste andre vil...
Læg dertil at lovforslaget især rammer de nordjyske erhvervsfolk/pendlere samt - ikke mindst - den lokale lufthavn, der ellers er med til at drive en vis fremgang.
Læg dertil at Kristian Anders Hvass, der er adjunkt hos CBS, i juni sagde ligeud, ”at forslagets klimaeffekt er meget usikker”.
Læg dertil, at Socialdemokraternes Klaus Hækkerup afviser at undersøge effekten af lovforslaget ved arrogant at sige: ”Vi tror, at det har en betydning”.
Der er altså tale om et forslag, som:
1) hæver priserne i en urimelig grad (op til 37 procent)
2) rammer det lokale erhvervsliv
3) gør ovenstående uden påvist effekt
4) ifølge dets arrogante forslagsstillere ikke skal efterprøves
Ergo lever det fint op til at være ”brandbeskatning” - som jo betyder ”det at pålægge nogen at betale urimeligt store afgifter” - selv om 75 kr. (tur/retur) måske ikke lyder af meget i lige netop dine øren.
Man skal da ikke ligge en motorvej igennem en by, nogen gange vokser en by ud omkring en motorvej, som er sket i Aalborg, hvor man selvfølgelig ikke skal udbygge motorvejen inde i byen. Det vi sige, det dur ikke at lave ekstra rør på eksisterende tunnel, som bare vil lave ekstra meget trafik på allerede hårdt belastet trafik område.
Lindholm løsningen er i min optik at ligge motorvej ind i vestbyen, og det er det faktisk også med Egholm løsningen.
Er det ikke muligt at bygge tunnel med motorvej øst for Grønlandshavnen, og føre motorvejen op nordenfjords hen til Frederikshavn og Hirtshals motorvejene, hvor motorvejen syd for fjorden føres vest for Klarup og syd om Gistrup og hen mod vest til eksisterende motorvej. Hvis man kommer fra Hobro til Frederikshavn, skal man selvfølgelig finde min forslag hurtigere, som jeg lige akkurat tror den er.
Hvis man skal lave vest forbindelse mener jeg den skal føres nord om Svenstrup og vest om City Syd, øst for Gjøl, imellem Lufthavn og Vadum henimod eksisterende motoveje.
Lindholm løsningen er i min optik at ligge motorvej ind i vestbyen, og det er det faktisk også med Egholm løsningen.
Er det ikke muligt at bygge tunnel med motorvej øst for Grønlandshavnen, og føre motorvejen op nordenfjords hen til Frederikshavn og Hirtshals motorvejene, hvor motorvejen syd for fjorden føres vest for Klarup og syd om Gistrup og hen mod vest til eksisterende motorvej. Hvis man kommer fra Hobro til Frederikshavn, skal man selvfølgelig finde min forslag hurtigere, som jeg lige akkurat tror den er.
Hvis man skal lave vest forbindelse mener jeg den skal føres nord om Svenstrup og vest om City Syd, øst for Gjøl, imellem Lufthavn og Vadum henimod eksisterende motoveje.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
seamann
75,- hver vej = 150,- tur/retur. For udenrigsflyvninger kun 75,- tur/retur da DK ikke kan opkræve skatter i udlandet (!).Elegia skrev:En såkaldt ”miljøafgift” - et ord som ville gøre George Orwell stolt - på 75 kr., vil betyde en prisstigning på i hvert fald 25 procent for almindelige flyvninger mellem Aalborg og København.Poker-One-Kenobi skrev:Elegia skrev:Du har ret; det er fanme godt nok mange penge midt i en krisetid (selv om argumentet FOR sikkert vil være noget med, at det "sætter skub i byggeriet").Køllen I Møllen skrev:Jeg er da helt enig med jer. Jeg kan aftens forstå at hele København ikke er på barrikaderne og truer med bål og brand ude foran Christiansborg, men det undrer mig bare at der SLET ikke er en eneste udenfor Aalborg der ytrer sig. Jeg ved ikke om der er masser af lignende sager i omløb for tiden som du siger, Elegia, men vi taler altså her om ca 4 milliarder (fiktivt tal) midt i en finanskrise. Vel at mærke 4 milliarder der smides ud på noget unødvendigt på statens regning. Det burde da få en eller anden udenfor Aalborg til at reagere. Jeg var selv mod motorvejen i Silkeborg og da synes jeg da der var godt gang i debatten på landsplan, ihvertfald nok til at jeg hørte om det og skrev under på protest. Det kan også undre at der ikke er nogle hippier eller andre miljøfolk der sætter sig op i et træ på Egholm i protest eller noget i den stil, men det kommet nok senere... Og så var det ikke udelukkende Kbh jeg tænkte på, det var egentlig hele kongeriget der burde have interesse i St pengene bliver brugt mere fornuftigt.
Læg dertil at lovforslaget især rammer de nordjyske erhvervsfolk/pendlere samt - ikke mindst - den lokale lufthavn, der ellers er med til at drive en vis fremgang.
Læg dertil at Kristian Anders Hvass, der er adjunkt hos CBS, i juni sagde ligeud, ”at forslagets klimaeffekt er meget usikker”.
Læg dertil, at Socialdemokraternes Klaus Hækkerup afviser at undersøge effekten af lovforslaget ved arrogant at sige: ”Vi tror, at det har en betydning”.
Ergo lever det fint op til at være ”brandbeskatning” - som jo betyder ”det at pålægge nogen at betale urimeligt store afgifter” - selv om 75 kr. (tur/retur) måske ikke lyder af meget i lige netop dine øren.
Et fuldstændig forryk forslag, der kun kan være fostret i en syg københavners hoved.
-
Elegia
Jeg vil ikke blande den gamle Københavner-traver ind i debatten, men nu du selv nævner hovedstaden er det da værd at notere sig - som en sjov krølle på historien - at Kastrup-drengene skam ikke bidrager i samme grad, som alle andre altså skal gøre det:seamann skrev:75,- hver vej = 150,- tur/retur. For udenrigsflyvninger kun 75,- tur/retur da DK ikke kan opkræve skatter i udlandet (!).Elegia skrev:En såkaldt ”miljøafgift” - et ord som ville gøre George Orwell stolt - på 75 kr., vil betyde en prisstigning på i hvert fald 25 procent for almindelige flyvninger mellem Aalborg og København.Poker-One-Kenobi skrev:Elegia skrev:Du har ret; det er fanme godt nok mange penge midt i en krisetid (selv om argumentet FOR sikkert vil være noget med, at det "sætter skub i byggeriet").Køllen I Møllen skrev:Jeg er da helt enig med jer. Jeg kan aftens forstå at hele København ikke er på barrikaderne og truer med bål og brand ude foran Christiansborg, men det undrer mig bare at der SLET ikke er en eneste udenfor Aalborg der ytrer sig. Jeg ved ikke om der er masser af lignende sager i omløb for tiden som du siger, Elegia, men vi taler altså her om ca 4 milliarder (fiktivt tal) midt i en finanskrise. Vel at mærke 4 milliarder der smides ud på noget unødvendigt på statens regning. Det burde da få en eller anden udenfor Aalborg til at reagere. Jeg var selv mod motorvejen i Silkeborg og da synes jeg da der var godt gang i debatten på landsplan, ihvertfald nok til at jeg hørte om det og skrev under på protest. Det kan også undre at der ikke er nogle hippier eller andre miljøfolk der sætter sig op i et træ på Egholm i protest eller noget i den stil, men det kommet nok senere... Og så var det ikke udelukkende Kbh jeg tænkte på, det var egentlig hele kongeriget der burde have interesse i St pengene bliver brugt mere fornuftigt.
Et fuldstændig forryk forslag, der kun kan være fostret i en syg københavners hoved.
http://politiken.dk/erhverv/ECE1239142/ ... -skattely/" onclick="window.open(this.href);return false;
Færre passagerere betyder nødvendigvis ikke færre flyafgange, men højest sandsynligt - endnu - højere priser..!!Poker-One-Kenobi skrev:Du tror folk vil lade være med at flyve pga afgiften men kan ikke se hvordan den gavner miljøet?
Guilty of being white-1981
Nu er jeg lidt i tvivl om hvad du præcis mener, da dit indlæg indeholder et noget besynderligt sprogbrug (måske en dårlig ordbog?). Men hvorfor er det lige du synes, at man ikke kan nøjes med et ekstra tunnelrør? Hvis man placerer det nye rør øst for det eksisterende og udvider vejbanen med et par ekstra spor umiddelbart før og efter tunnelen, får man da både afviklet den eksisterende trafik så nogenlunde. Der er jo også minimalt med boliger, om nogen overhovedet, der vil blive belastet af dette forslag.634 skrev:Man skal da ikke ligge en motorvej igennem en by, nogen gange vokser en by ud omkring en motorvej, som er sket i Aalborg, hvor man selvfølgelig ikke skal udbygge motorvejen inde i byen. Det vi sige, det dur ikke at lave ekstra rør på eksisterende tunnel, som bare vil lave ekstra meget trafik på allerede hårdt belastet trafik område.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Jeg vil fastholde at priserne på indenrigsflyvninger ligger så lavt, det koster lige nu helt ned til en fjerdedel af hvad en standard billet kostede med SAS for 20 år siden, at en afgift på 75 kr er peanuts i forhold til hvad erhvervslivet har sparet på den øgede konkurrence på flyvningerne.
-
Elegia
Jeg medgiver, at priserne er behageligt lave.Poker-One-Kenobi skrev:Jeg vil fastholde at priserne på indenrigsflyvninger ligger så lavt, det koster lige nu helt ned til en fjerdedel af hvad en standard billet kostede med SAS for 20 år siden, at en afgift på 75 kr er peanuts i forhold til hvad erhvervslivet har sparet på den øgede konkurrence på flyvningerne.
Men jeg fastholder, at det ikke er nogen gyldig årsag til pludselig at smide procentvis voldsomme - og årsagsmæssigt udokumenterede - afgifter på dem.
Det er derfor - som tidligere skrevet - ren brandbeskatning fra S/SF's side.
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

Elegia skrev:Jeg medgiver, at priserne er behageligt lave.Poker-One-Kenobi skrev:Jeg vil fastholde at priserne på indenrigsflyvninger ligger så lavt, det koster lige nu helt ned til en fjerdedel af hvad en standard billet kostede med SAS for 20 år siden, at en afgift på 75 kr er peanuts i forhold til hvad erhvervslivet har sparet på den øgede konkurrence på flyvningerne.
Men jeg fastholder, at det ikke er nogen gyldig årsag til pludselig at smide procentvis voldsomme - og årsagsmæssigt udokumenterede - afgifter på dem.
Det er derfor - som tidligere skrevet - ren brandbeskatning fra S/SF's side.
Jeg har ikke nogen holdning til om det er rimeligt eller ej, vil have den ønskede effekt (for miljøet) eller om S/SF bare hader folk som flyver, min påstand var blot at det ikke vil betyde at folk flyver mindre til Aalborg. Derfor er frygten for at det vil koste arbejdspladser og køre Aalborg endnu længere ud mod kanten af danmark lidt den sædvanlige automatreaktion fra erhverslivet, og virker hyklerisk når man har oplevet et så voldsomt fald i priserne gennem de sidste år.