Hvorfor hade København?

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Re: Hvorfor hade København?

Indlæg af limey » 22. aug 2011, 16:59

Konsulenten skrev:
limey skrev:
Konsulenten skrev:Edit: At smide Sting-kortet må svare til at smide nazikortet i en diskussion på nettet. You lose.
Den må du da gerne lige uddybe.
TANTRA-Sting er imo et styk ligegyldigt og nyttesløst musiker.
Nåeh, det er fordi du ikke kan lide musikken. Altså personligt hader jeg klynkerock a la Coldplay helt grænseløst, men jeg ville da synes det var underligt, hvis pressen ikke dækkede en koncert de holdt her i landet, da de jo er et verdensnavn.

Stings Symphonicities, som var nyfortolkninger af egne værker til symfoniorkester, er i mine øjne det mest vellykkede forsøg på at bygge bro over to ellers uforenelige grundgenrer. Udførelsen i Aalborghallen var, både fra symfoniorkesteret og Stings side, til et rent 13-tal. Derfor var det synd, at ingen nationale medier gav det nogen interesse.

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 22. aug 2011, 17:15

limey skrev:
Konsulenten skrev:
limey skrev:
Konsulenten skrev:Edit: At smide Sting-kortet må svare til at smide nazikortet i en diskussion på nettet. You lose.
Den må du da gerne lige uddybe.
TANTRA-Sting er imo et styk ligegyldigt og nyttesløst musiker.
Nåeh, det er fordi du ikke kan lide musikken. Altså personligt hader jeg klynkerock a la Coldplay helt grænseløst, men jeg ville da synes det var underligt, hvis pressen ikke dækkede en koncert de holdt her i landet, da de jo er et verdensnavn.

Stings Symphonicities, som var nyfortolkninger af egne værker til symfoniorkester, er i mine øjne det mest vellykkede forsøg på at bygge bro over to ellers uforenelige grundgenrer. Udførelsen i Aalborghallen var, både fra symfoniorkesteret og Stings side, til et rent 13-tal. Derfor var det synd, at ingen nationale medier gav det nogen interesse.
Det der lyder umiddelbart decideret rædselsfuldt, og så er TANTRA-Sting nok heller ikke et verdensnavn længere, hvilket allerede er to konklusioner, der må være blevet draget på redaktionerne rundt omkring.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 22. aug 2011, 17:33

Konsulenten skrev:Det der lyder umiddelbart decideret rædselsfuldt, og så er TANTRA-Sting nok heller ikke et verdensnavn længere, hvilket allerede er to konklusioner, der må være blevet draget på redaktionerne rundt omkring.
Umiddelbart vil jeg tro, at der kun findes en 20-30 kunstnere på verdensplan der er større end eller ligeså stor som Sting. Men der er tilsyneladende en form for surrealistisk kausalitet imellem musikanmelderne og din personlige musiksmag.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. aug 2011, 17:59

limey skrev:
Konsulenten skrev:Det der lyder umiddelbart decideret rædselsfuldt, og så er TANTRA-Sting nok heller ikke et verdensnavn længere, hvilket allerede er to konklusioner, der må være blevet draget på redaktionerne rundt omkring.
Umiddelbart vil jeg tro, at der kun findes en 20-30 kunstnere på verdensplan der er større end eller ligeså stor som Sting. Men der er tilsyneladende en form for surrealistisk kausalitet imellem musikanmelderne og din personlige musiksmag.
Definer lige stor kunstner? Og husk at verdenen er større end engelsksproget, vestlig musik!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 22. aug 2011, 18:07

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Definer lige stor kunstner? Og husk at verdenen er større end engelsksproget, vestlig musik!
Jeez. Så imellem de største 20-30 kunstnere inden for den engelsksprogede rytmiske musik (contemporary music) - det troede jeg var implicit.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 22. aug 2011, 18:09

limey skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Jeez. Så imellem de største 20-30 kunstnere inden for den engelsksprogede rytmiske musik (contemporary music) - det troede jeg var implicit.
Hvorfor? Fordi det er det eneste du kender? Jeg er nu stadig dybt uenig, Sting er en has-been, hvilket burde være rimelig åbenlyst når det er Aalborghallen der ligger grund til hans eneste koncert på dansk jord... ;) Men forklar lige hvorfor du mener han er så stort et navn?

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 22. aug 2011, 18:10

limey skrev:
Det overlever jeg skam nok. "Surrealistisk" eller ej.

Til gengæld er der så tilsyneladende en større forståelse mellem undertegnede og redaktioncheferne, som åbenbart heller ikke fandt TANTRA-Sting så forbandet interessant.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 22. aug 2011, 18:23

Poker-One-Kenobi skrev: Hvorfor? Fordi det er det eneste du kender? Jeg er nu stadig dybt uenig, Sting er en has-been, hvilket burde være rimelig åbenlyst når det er Aalborghallen der ligger grund til hans eneste koncert på dansk jord... ;) Men forklar lige hvorfor du mener han er så stort et navn?
Det eneste jeg kender - hvad snakker du om? Jeg har været udøvende musiker i snart 20 år indenfor forskellige genrer der spænder fra pop til metal, så jeg vil nok betragte min viden indenfor feltet som en del højere end gennemsnittet. Men det er da rigtigt at Sting kun har skuffet med sine udgivelser siden "Brand New Day" og der var han allerede ved at falde lidt af på den. Det piller dog ikke ved, at mandens popularitet på verdensplan samt hans enorme betydning for sangskrivning og arrangering på verdensplan igennem 30 år gør, at han falder indenfor den nævnte kategori. Symphonicity var en kæmpe succes med udsolgte koncerter i storbyer både i Europa og Nordamerika og at han så også kom forbi Aalborg var en decideret sensation. Men nu er det vist nok om Sting i denne fantastiske tråd. Jeg foreslår at man kan diskutere videre i musiktråden.

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 22. aug 2011, 22:19

limey skrev:Det eneste jeg kender - hvad snakker du om? Jeg har været udøvende musiker i snart 20 år indenfor forskellige genrer der spænder fra pop til metal, så jeg vil nok betragte min viden indenfor feltet som en del højere end gennemsnittet. Men det er da rigtigt at Sting kun har skuffet med sine udgivelser siden "Brand New Day" og der var han allerede ved at falde lidt af på den. Det piller dog ikke ved, at mandens popularitet på verdensplan samt hans enorme betydning for sangskrivning og arrangering på verdensplan igennem 30 år gør, at han falder indenfor den nævnte kategori. Symphonicity var en kæmpe succes med udsolgte koncerter i storbyer både i Europa og Nordamerika og at han så også kom forbi Aalborg var en decideret sensation. Men nu er det vist nok om Sting i denne fantastiske tråd. Jeg foreslår at man kan diskutere videre i musiktråden.
Man kan vel diskuttere om multikulti TANTRA-Sting har mere berettigelse i musiktråden end her?
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
Martin
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Caca
Geografisk sted: Hovedstaden

Indlæg af Martin » 22. aug 2011, 22:23

Poker-One-Kenobi skrev:
limey skrev:
Billede
når vi på stadion synger my onlys AaB my onlys AaB you all i life for you makes me hapy nont ever talking my AaB away

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar

Indlæg af limey » 22. aug 2011, 22:27

Martin skrev:
limey skrev:Det eneste jeg kender - hvad snakker du om? Jeg har været udøvende musiker i snart 20 år indenfor forskellige genrer der spænder fra pop til metal, så jeg vil nok betragte min viden indenfor feltet som en del højere end gennemsnittet. Men det er da rigtigt at Sting kun har skuffet med sine udgivelser siden "Brand New Day" og der var han allerede ved at falde lidt af på den. Det piller dog ikke ved, at mandens popularitet på verdensplan samt hans enorme betydning for sangskrivning og arrangering på verdensplan igennem 30 år gør, at han falder indenfor den nævnte kategori. Symphonicity var en kæmpe succes med udsolgte koncerter i storbyer både i Europa og Nordamerika og at han så også kom forbi Aalborg var en decideret sensation. Men nu er det vist nok om Sting i denne fantastiske tråd. Jeg foreslår at man kan diskutere videre i musiktråden.
Man kan vel diskuttere om multikulti TANTRA-Sting har mere berettigelse i musiktråden end her?
Kan man? Er det så fordi han er københavner, er det fordi musiktråden kun må indeholde "ægte" kunstnere eller er det reelt set bare endnu et dødkedeligt forsøg på at provokere?

Elegia

Indlæg af Elegia » 23. aug 2011, 08:18

De er åbenbart også nogle provinsielle bonderøve hos Dagbladet Børsen.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 10:05

Elegia skrev:De er åbenbart også nogle provinsielle bonderøve hos Dagbladet Børsen.
Hvorfor? Fordi de har en medarbejder i Aalborg?

seamann

Indlæg af seamann » 23. aug 2011, 10:23

Poker-One-Kenobi skrev: Jeg er nu stadig dybt uenig, Sting er en has-been, hvilket burde være rimelig åbenlyst når det er Aalborghallen der ligger grund til hans eneste koncert på dansk jord... ;)
Hvorfor denne form for Trolling ?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 10:31

seamann skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Jeg er nu stadig dybt uenig, Sting er en has-been, hvilket burde være rimelig åbenlyst når det er Aalborghallen der ligger grund til hans eneste koncert på dansk jord... ;)
Lad dog være med at blive fornærmet på andres vegne, Limey kunne vist godt se at at det var harmløst drilleri, så der er ingen grund til at fare op...

seamann

Indlæg af seamann » 23. aug 2011, 10:42

Poker-One-Kenobi skrev:
seamann skrev:
Lad dog være med at blive fornærmet på andres vegne, Limey kunne vist godt se at at det var harmløst drilleri, så der er ingen grund til at fare op...
Jeg er ikke fornærmet - hverken på egne eller andres vegne. Og der er heller ikke megen faren op over et simpelt spørgsmål.
Derimod var der ikke noget svar..

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 10:54

seamann skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:
seamann skrev:
Jeg er ikke fornærmet - hverken på egne eller andres vegne. Og der er heller ikke megen faren op over et simpelt spørgsmål.
Derimod var der ikke noget svar..
Jo, det er ikke trolling, det er drilleri. Du har selv slynget om dig med beskrivelser af din hippiedræbende benzinsluger og billeder af din næste konebil, så la' nu vær med at lege saglig-smølf...

Bech
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Indlæg af Bech » 23. aug 2011, 11:38

16 Grammy Awards kan man ikke diskutere med.
Desuden sagde nyheden fra TV2 kun at det er den eneste koncert i 2011, i Scandinavien. Han spillede naturligvis selv samme koncert to gange i 2010 i København. Begge to blev udsolgte samme dag billetterne blev gjort tilgængelige. Det er set værre, må man sige.

Men jeg er enig. HADER TJØVENHAVNERSMØRREN!
𝖁𝖊𝖏𝖌𝖆𝖆𝖗𝖉 𝕿𝖊𝖗𝖗𝖔𝖗 𝕶𝖔𝖗𝖕𝖘

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 23. aug 2011, 11:52

Bech skrev:16 Grammy Awards kan man ikke diskutere med.
Desuden sagde nyheden fra TV2 kun at det er den eneste koncert i 2011, i Scandinavien. Han spillede naturligvis selv samme koncert to gange i 2010 i København. Begge to blev udsolgte samme dag billetterne blev gjort tilgængelige. Det er set værre, må man sige.

Det er jo umuligt at have en diskussion om de største kunstnere uden at blande ens egen smag ind i det. Det ligger både Limey og jeg selv jo under for i den her diskussion. Grammy-awards er selvfølgelig et udtryk for kommerciel succes, men kunstnerisk giver jeg ikke meget for dem. Eminem har vundet bedste rap hver eneste gang han har kastet et album på banen, selvom der har været kunstnerisk langt langt mere interessante bud, men han er jo en sællert, og, nårh ja, hvid. Nok om det, jeg respekterer at Limey har en liste hvor Sting ligger på Top 30, hver mand har ret til sin egen liste.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. aug 2011, 12:49

Bech skrev:16 Grammy Awards kan man ikke diskutere med.

Det er jo nok fordi der er så mange jydebønder i Kbh der tager til træskokoncert. Hvis han har spillet i Aalborg er det jo fordi han stinker.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar