"Jeg søger en....." - tråden

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Kunji » 12. jan 2012, 15:29

alithebeast skrev:Er det der Lost værd at se, hvis ja; hvad handler det om?
Lost er på alle måder fremragende. De første 3 sæsoner er de bedste, men bliver du fanget af det (som jeg blev), så er de sidste 3 sæsoner også rigtigt gode. At fortælle hvad det handler om, vil ødelægge en del af oplevelsen, men serien kræver en del tålmodighed, ja.

Kort fortalt handler det om et fly, der styrter ned på en ukendt ø. Her udvikler personerne nogle indbyrdes forhold, og samtidig viser øen sig at have en masse mystik omkring sig, og det er netop denne mystik, der bliver udfoldet så tilpas langsomt, at nogle vil synes, det er genialt (mig), og andre vil synes, det går alt for langsomt (Hanga).

Lost er awesome!
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. jan 2012, 19:05

astonvilla skrev:
Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:Tak for input begge to!
Da det er uden unger denne gang (ren afslapning) tror jeg at jeg vil give Viking en chance.
Maden er ikke så vigtig - vi kender et par gode steder inde i Sæby hvor vi har i sinde at gå ind til om aftenen.
Skal nok vende tilbage med "anmeldelse" efter besøget (sidste weekend i denne måned).
Jeg holder stadig på at I skal tage til Romulus i Skallerup Klit. De har også en fancy restaurant som jeg dog ikke har stiftet nærmere bekendtskab med...

Omvendt kunne jeg også godt bruge en anmeldelse fra Viking :)
Skylder lige en tilbagemelding på ovennævnte.
Men først forslag: Måske vi skulle oprette en "Jeg vil gerne anbefale/fraråde tråd"? eller blir det for meget?

Viking er alt i alt et super sted!
Der var lige lidt issues ved at vi blev kaldt hjem til Aalborg lørdag i et par timer, pga et sygt barn. Men det var jo også en kvalitet i sig selv, da man kan køre hjem på 30-40 min. Og i øvrigt ikke Vikings problem...

Negativt: Maden! Vi fik en 3-retters på huset den første aften (fredag). Det var simpelthen ikke værd at æde. Tæt på uspiseligt. Morgenmaden var også direkte ulækker. Man skal bare holde sig til Müsli osv.

Positivt: Selv spa området. Lang bedre end jeg i min vildeste fantasi havde turde håbe på! Har ofte være på spa ophold i St. Moritz - og dette hold sku egentlig godt vand (sorry) med de bedste steder. Indendørs og udendørs bad. Boblebad. To sauna (et aroma) og et steam (min favorit). Gode liggestole og et aflukket relax-rum. Ingen børn i sigte. Virkelig godt.

Værelset var også godt. Vi havde balkon og udsigt til vandet. Skønt med morgensolen over havet osv.

Betjeningen var yderst venlig og behagelig. Der er fri mini-bar (ohne alkohol) som bliver fyldt op hver dag. Så masser at drikke.

Sæby: en skøn lille by - meget smuk. Grundet den ringe mad på Viking, spiste vi inde i Sæby lørdag og søndag aften. Der er nogle gode steder (flere åbne under sæsonen naturligvis). Fik en lækker og lidt avanceret middag på en fiskerestaurent på havnen lørdag (kan ikke huske hvad den hedder) og fik en genial og "nytænkningsburger" med fritter på Cafe Lange søndag aften. Derfor er maden på Viking i virkeligheden ikke et problem. Blot en god undskyldning for at komme lidt ud. Jeg anbefaler at man tager en gåtur langs stranden om eftermiddagen ind til byen og spiser derinde (og evt en taxa hjem). Fantasktis sceneri, både vinter og sommer.

Vil sige, karakter 4 ud af 5! Hvis målsætningen er en friweekend uden ungerne og afslapning.

Køllen: Når man skal have ungerne med - hvordan var Skallerup Klit så??
Så fik jeg også prøvet 2 dage på Viking med konen. En udemærket oplevelse men er sgu ikke ret imponeret over deres wellness-afdeling. Det er vel ikke andet end en miniature-svømmehal som er sminket lidt. 2 ens spabade, 2 ens saunaer, 1 dampbad og en lille swimmingpool. Dertil naturligvis udendørsafdelingen på taget som er fin men det trækker ned at man skal ud og med elevator for at komme derop. Maden på Hotel Viking : Frokostbuffet ganske god (bla en fiskefillet i topklasse) mens morgenmaden var okay. Restaurant Frank inde i byen leverede til gengæld en sublim Vinterbruger, 100% nordjydske ingredienser! Værd at anbefale.

Hotel Viking får ialt 3 af 5 stjerner. Skallerup stadig 5 af 5. Så der tager vi op om 2 uger :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 21. jan 2012, 20:26

En der har erfaring med at lave mad 'sous vide', og kan komme med gennerelle tanker og erfaringer.

I samme ombæring et sted at købe en billig vakkumpakker til hjemmebrug.
Hader København!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 21. jan 2012, 20:36

alithebeast skrev:En der har erfaring med at lave mad 'sous vide', og kan komme med gennerelle tanker og erfaringer.

Kender du kvalimad.dk og den tilhørende youtube kanal?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 21. jan 2012, 23:19

Provst i Brovst skrev:
alithebeast skrev:En der har erfaring med at lave mad 'sous vide', og kan komme med gennerelle tanker og erfaringer.

Kender du kvalimad.dk og den tilhørende youtube kanal?
Jeps, og det er deraf jeg har fået idéen. Men det skader jo ikke at få nogle flere erfaringer en fra en mand.
Hader København!

Brugeravatar
RØDESVIN
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af RØDESVIN » 7. feb 2012, 11:31

Jeg mangler en måde,en app eller hvad der nu skal bruges til at flytte musik fra I-tunes over på min HTC Incredible s !!!!! Måske nogle af "de kloge hoveder" herinde kunne hjælpe :)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. feb 2012, 16:31

Er der nogen herinde der har installeret AaB-kalender på iPhone? I så fald, har I oplevet at kalenderen herved bliver ualmindelig sløv og laaaaangsom?

Brugeravatar
Lodberg
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh

Sv: Re: "Jeg søger en....." - tråden

Indlæg af Lodberg » 22. feb 2012, 21:11

Køllen I Møllen skrev:Er der nogen herinde der har installeret AaB-kalender på iPhone? I så fald, har I oplevet at kalenderen herved bliver ualmindelig sløv og laaaaangsom?

Snak med Paw, hvis ingen svarer her :-)

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Re: Sv: Re:

Indlæg af Køllen I Møllen » 22. feb 2012, 21:16

Lodberg skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er der nogen herinde der har installeret AaB-kalender på iPhone? I så fald, har I oplevet at kalenderen herved bliver ualmindelig sløv og laaaaangsom?

Snak med Paw, hvis ingen svarer her :-)
Han er vist ude at løbe...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 4. mar 2012, 11:51

Har for 4 dage siden installeret et nyt blandingsbatteri ved køkkenvasken. Nu er der kommet sorte mærker på det, og det er ikke blevet udsat for noget, som vi mener kan give sådanne pletter. Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?

Billede
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 4. mar 2012, 12:43

MrBangDK skrev:Har for 4 dage siden installeret et nyt blandingsbatteri ved køkkenvasken. Nu er der kommet sorte mærker på det, og det er ikke blevet udsat for noget, som vi mener kan give sådanne pletter. Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?

Billede
Blandingsbatterier er ofte lavet af genbrugs materialler, med mindre den har kostet mange tusinde kroner. Der har måske været plastik i omsmeltningen af det jern som er brugt til fremstillingen af blandingsbatteriet.

? hvorfor skal du i fængsel?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 4. mar 2012, 14:30

634 skrev:
MrBangDK skrev:Har for 4 dage siden installeret et nyt blandingsbatteri ved køkkenvasken. Nu er der kommet sorte mærker på det, og det er ikke blevet udsat for noget, som vi mener kan give sådanne pletter. Nogen der har en idé om hvad det kan skyldes?

Billede
Blandingsbatterier er ofte lavet af genbrugs materialler, med mindre den har kostet mange tusinde kroner. Der har måske været plastik i omsmeltningen af det jern som er brugt til fremstillingen af blandingsbatteriet.

? hvorfor skal du i fængsel?
Det er et Hansgrohe til 1299kr., så jeg har en forventning om en vis kvalitet!! Jeg prøver at høre der hvor jeg har købt det...

Horsens Statsfængsel d. 10. juni - you do the math!! :)
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Walther
1. div
1. div
Favoritspiller: Med venstre, om morgenen.
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Walther » 4. mar 2012, 15:10

MrBangDK skrev:
Horsens Statsfængsel d. 10. juni - you do the math!! :)
I'll see you there! *headbangs*
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe."
- Albert Einstein

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 4. mar 2012, 18:39

Billede
Det ligner en syreskade fra et stærkt afkalkningsmiddel. I rigtigt skrappe afkalkere er der ikke beskyttelse mod syreskader på metal.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 4. mar 2012, 21:53

Er der et sted på nettet, hvor man kan finde novelle-samlingen "Der er ingen bjerge i Danmark" af Julia Butschkow, eller mere specifikt; Novellen "Nytårsdag".

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Nordens Paris

Indlæg af Meelsen » 5. mar 2012, 13:06

Der skal fra Aalborg til Århus i eftermiddag eller tirsdag?

Min ven. der skulle fragte udstyret, sprang fra i morges og har en pladespiller og en højtaler, fra arrangementet på Hr. Nielsen i går, der skal ned til Århus. Da der er betalt depositum på tingene vil jeg ikke bruge en fragtmand.

Jeg betaler self. til benzinen og belønner altid en god tjeneste!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 5. mar 2012, 13:48

SimonJ skrev:Er der et sted på nettet, hvor man kan finde novelle-samlingen "Der er ingen bjerge i Danmark" af Julia Butschkow, eller mere specifikt; Novellen "Nytårsdag".
Du kan finde den brugt på http://antikvariat.net/.

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 6. mar 2012, 00:55

Steve-Dave skrev:
SimonJ skrev:Er der et sted på nettet, hvor man kan finde novelle-samlingen "Der er ingen bjerge i Danmark" af Julia Butschkow, eller mere specifikt; Novellen "Nytårsdag".
Du kan finde den brugt på http://antikvariat.net/.
Endte med at købe den elektronisk, men tak.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. mar 2012, 20:27

Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar

Indlæg af alithebeast » 15. mar 2012, 21:20

Køllen I Møllen skrev:Hep,

Overvejer at købe en gammel, snusket og godt brugt Ipad 1 til fruen. Er der nogen herinde der kan sige lidt om forskellen på 1 og 2 udover tykkelsen.
Den skulle meget gerne kunne bruges til Skype (med billede) da jeg ofte befinder mig i udlandet...

Og ja, man kunne sikkert google det og bruge aftenen på alverdens hjemmesider. Jeg fandt denne løsning en del nemmere :)
Såfremt den skal bruges til Skype med billede er iPad 1 no go, idet den ikke har kamera. iPad 2 har frontvendt kamera og er lige blevet sat ned til under 3.000 fra ny.
Hader København!

Besvar