HB Køge-AaB tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Maglau » 15. mar 2012, 13:28

hje1980 skrev:
jonas386 skrev:Jeg siger ikke han skal smides af. Rolig nu. Siger bare det kunne være en fordel for at få en mand som Wichmann i spil.
Hvor skulle han så spille... Augo skal jo have hans plads?

Jeg håber og tror han stiller med samme hold som startede mod Lyngby... Evt. med Kayke/Curth istedet for Dalsgaard, da jeg ikke tror der bliver meget plads til Dalsgaards hurtige løb i dybden...
Jeg kan nu sagtens forestille mig at vi kan straffe dem på nogle hurtige omstillinger præcis som i vandkampen i afteråret. Organisationen i deres forsvar er ikke på superliga niveau og derfor vil Dalsgård med de samme løb som mod Lyngby være giftig.

Desuden kan jeg som nogen antyder ikke forestille mig at Lucas ikke er i startopstillingen. En perfekt blød modstander hvor han får mulighed for at følge op på Lyngby kampen. Mon ikke også der trukket til af hans seneste præstation vil være en del opkøbere og scouts for at se ham an og derfor er det i AaBs økonomiske interesse at lade ham starte.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 15. mar 2012, 18:02

Samme opstilling som sidst. Jeg tror de røde vinder med mindst to.

De er ovenpå efter sidste uges tyvagtige sejr i Silkeborg, det skal dog på ingen måde være noget der skræmmer. Hvis vi formår at ligge det samme pres som vi gjorde den første halve time i Lyngby-kampen, så kører vi dem over. Kan vi formå at stå så kompakt (ca. 40 meter mellem central forsvar og spidsangriber), kan vi nå meget langt denne sæson. Den måde spillet var anlagt med direkte afleveringer og lynhurtigt omstillingsspil kan komme til at gøre ondt på alle hold især hvis det som i Lyngby-kampen lykkedes med at køre bolden rundt og spille sig frem, når den gyldne mulighed ikke opstår med det samme.

Kent og trænerteamet har gang i noget meget spændende og det bliver blot meget bedre når vi begynder at hakke boldene i kassen.

Jeg har skrevet det en gang, men skriver det gerne igen. Vi tager metal i denne sæson, min. sølv.

Ses i Herfølge!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Fuglsang
Junior
Junior
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Fuglsang » 15. mar 2012, 18:04

Jeg synes det ville være fedt at prøve med Lucas A inde fra start, ud over dét kunne jeg godt se et genvalg fra sidste kamp..

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 15. mar 2012, 18:26

Fuglsang skrev:Jeg synes det ville være fedt at prøve med Lucas A inde fra start, ud over dét kunne jeg godt se et genvalg fra sidste kamp..
Lucas A startede inde sidste kamp. ;)
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. mar 2012, 18:29

Kasper skrev: Jeg har skrevet det en gang, men skriver det gerne igen. Vi tager metal i denne sæson, min. sølv.
Måske også liiiiige en kende for optimistisk. Så længe FCN er så stabile som de er, så når vi ikke i nærheden af dem. Jeg tør ikke spå om hvor vi ligger, men truppen er simpelthen for smal til at vi kan være med helt i toppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

213
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af 213 » 15. mar 2012, 19:22

jonas386 skrev:Jeg siger ikke han skal smides af. Rolig nu. Siger bare det kunne være en fordel for at få en mand som Wichmann i spil.
I kampen mod Lyngby var han i mine øjne klart ringeste mand. Det var mere held end forstand at han ikke kostede et mål. Han har ingen teknik, og vender langsommere end færgen til Norge
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 15. mar 2012, 22:20

jonas386 skrev:
Kasper skrev: Jeg har skrevet det en gang, men skriver det gerne igen. Vi tager metal i denne sæson, min. sølv.
Måske også liiiiige en kende for optimistisk. Så længe FCN er så stabile som de er, så når vi ikke i nærheden af dem. Jeg tør ikke spå om hvor vi ligger, men truppen er simpelthen for smal til at vi kan være med helt i toppen.
Det ser en lille smule tyndt ud i forsvaret, men der er altså kun 13 kampe igen. Præcis din kommentar om stabiliteten i FCpapvin gør godt i min bog, de har altså kun spillet to kampe af forårssæsonen, men ikke engang en sølv medalje vil overraske nogen, de bukker under inden sæsonen er slut, trust me. ;)

Forklaringen fra Hjulemanden: jyske pløjemarker, vi anbefaler at alle andre følger vores smukke fodboldfilosofi og får kunstgræs.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 15. mar 2012, 22:23

Kasper skrev:
jonas386 skrev:
Det ser en lille smule tyndt ud i forsvaret, men der er altså kun 13 kampe igen. Præcis din kommentar om stabiliteten i FCpapvin gør godt i min bog, de har altså kun spillet to kampe af forårssæsonen, men ikke engang en sølv medalje vil overraske nogen, de bukker under inden sæsonen er slut, trust me. ;)

Forklaringen fra Hjulemanden: jyske pløjemarker, vi anbefaler at alle andre følger vores smukke fodboldfilosofi og får kunstgræs.

Elskede hele dit indlæg :thumbsup:

Jeg tror på en 3-0, hvor vi ser et klart dominerende AaB mandskab, som bestemt ikk har tænkt sig at give Køge noget som helst!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 15. mar 2012, 23:18

Muligt. Men de (FCN) har altså også fået de point de skal bruge. Tilgangen af Lorentzen er især interessant. Jeg synes virkelig vi skal passe på med at drømme om medaljer osv. Vi har spillet mod FCK (som bestemt ikke har været prangende i år) og så var kampen jo også præget af en del uroligheder. Også har vi mødt Lyngby som er under stregen og hvor 45 gode minutter heldigvis var nok.

Holdet er spændende, bestemt, men synes også vi skal have ro på. Jeg ville elske hvis vi blev 2'er og kunne udnytte vores koefficent point og kom i EL, og af den vej fik nogle dejlige penge ind på kontoen... Men jeg tør simpelthen ikke håbe på det. Men ja, EL i næste sæson ville være ideelt da Lasse, Helenius og ikke mindst Lucas ville få chancen for at vise sig på et højere niveau og ville kunne stige betydeligt i værdi. Det ville jo være en drøm hvis det skete, men jeg tør virkelig ikke håbe på det.

EDIT: Der er i øvrigt også hele 9 point op til FCN, jeg kan virkelig ikke se os hente dem. Men selvfølgelig, intet skal afskrives før det er matematisk umuligt.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 15. mar 2012, 23:37

jonas386 skrev:Muligt. Men de (FCN) har altså også fået de point de skal bruge. Tilgangen af Lorentzen er især interessant. Jeg synes virkelig vi skal passe på med at drømme om medaljer osv. Vi har spillet mod FCK (som bestemt ikke har været prangende i år) og så var kampen jo også præget af en del uroligheder. Også har vi mødt Lyngby som er under stregen og hvor 45 gode minutter heldigvis var nok.

Holdet er spændende, bestemt, men synes også vi skal have ro på. Jeg ville elske hvis vi blev 2'er og kunne udnytte vores koefficent point og kom i EL, og af den vej fik nogle dejlige penge ind på kontoen... Men jeg tør simpelthen ikke håbe på det. Men ja, EL i næste sæson ville være ideelt da Lasse, Helenius og ikke mindst Lucas ville få chancen for at vise sig på et højere niveau og ville kunne stige betydeligt i værdi. Det ville jo være en drøm hvis det skete, men jeg tør virkelig ikke håbe på det.

EDIT: Der er i øvrigt også hele 9 point op til FCN, jeg kan virkelig ikke se os hente dem. Men selvfølgelig, intet skal afskrives før det er matematisk umuligt.
Hvorfor skal vi passe på med at drømme om medaljer? Når mandagens modstander tror at de har 50 % chance for at vinde, så er der et eller andet i mit AaB-hjerte der siger mig at dette bliver en sæson med en trup der vil give alt og vigtigst af alt vil bevise at "de andre" tager fejl om dem.

Sidste sæson og de to sidste kampe i efteråret skal hævnes, og det bliver det.

Ingen i ligaen kan slå AaB på en god dag. Jeg kan mærke 10 gode dage og det tror jeg er nok.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 16. mar 2012, 00:06

Kasper skrev:
jonas386 skrev:Muligt. Men de (FCN) har altså også fået de point de skal bruge. Tilgangen af Lorentzen er især interessant. Jeg synes virkelig vi skal passe på med at drømme om medaljer osv. Vi har spillet mod FCK (som bestemt ikke har været prangende i år) og så var kampen jo også præget af en del uroligheder. Også har vi mødt Lyngby som er under stregen og hvor 45 gode minutter heldigvis var nok.

Hvorfor skal vi passe på med at drømme om medaljer? Når mandagens modstander tror at de har 50 % chance for at vinde, så er der et eller andet i mit AaB-hjerte der siger mig at dette bliver en sæson med en trup der vil give alt og vigtigst af alt vil bevise at "de andre" tager fejl om dem.

Ingen i ligaen kan slå AaB på en god dag. Jeg kan mærke 10 gode dage og det tror jeg er nok.
Køge keeperen er jo nok stadig småhøj efter sin 2. suppe sejr, men derfor håber jeg da stadig at alle AaB'ere (spillere som fans) kan holde benene på jorden og tage en kamp af gangen. Det vi skal håbe på (hvis det endelig er) er at FCN og FCK tager point på alle andre hold (udover os) og vi så kan snige os til 3. eller 4. pladsen... Mere tør jeg ikke håbe på, men det alene virker også svært nok når de andre hold er hold som FCM, AGF og Horsens.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 16. mar 2012, 00:39

Kasper skrev:

Vi er heldige at vores skader har ramt pladser hvor vi har gode alternativer. Hvis det første begynder at ramme forsvaret eller målmand, så er vi godt nok på røven. Ikke at jeg tror vi rykker ud, men man har før set hold ramme en ond spiral af skader og tabte kampe (AGF).
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 16. mar 2012, 02:33

MHJ skrev:
Kasper skrev:

Vi er heldige at vores skader har ramt pladser hvor vi har gode alternativer. Hvis det første begynder at ramme forsvaret eller målmand, så er vi godt nok på røven. Ikke at jeg tror vi rykker ud, men man har før set hold ramme en ond spiral af skader og tabte kampe (AGF).
Øhm, vi har da haft en forsvarsspiller ude i begge forårets kampe. Jeg ved godt vi ikke så tit ser noget til Bøge på banen, men han skal vel trods alt stadig regnes med...

Så længe vi ikke får 3-4 spillere skadet samtidig, eller en længerevarende skade til Lasse er jeg ikke nervøs for bredden i truppen, overhovedet ikke faktisk, jeg synes endda det er længe siden vi har set bredden være på så højt et niveau som i øjeblikket.

Hvis der ikke var skader til næste kamp, kunne bænken jo sagtens bestå af spillere som Curth, Bøgelund, Rolfe og Kayke...

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 16. mar 2012, 06:54

En spinkel hjemmesejr over et bundhold og vi er pludselig medaljefavoritter - go'e gamle debatside. :-)

jydenfranord
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Indlæg af jydenfranord » 16. mar 2012, 07:10

limey skrev:En spinkel hjemmesejr over et bundhold og vi er pludselig medaljefavoritter - go'e gamle debatside. :-)
Ja det er helt vildt. Der er intet lært fra sidste år, hvor der blev talt om medaljer og deltagelse i Europa, ganske vist var vi kun et par minutter fra at rykke ud af ligaen, og blev kun reddet af et hold der var sikker på nedrykningen. Men ja, det er da ingen tvivl om at vi i år er tæt på sølv, det er kun 9 point mellem os og så FCN, det er jo ingenting. Derudover er det også værd at notere sig den måde holdet faldt fra hinanden i efteråret, da der skulle kæmpes for tv-pengene, der røg, var det en lille million på manglende fokus?

Kampen mod HB Køge er en kamp som AaB SKAL vinde, det må der ikke herske tvivl om. HBK har netop vundet over silkeborg, men det var med en del held, da Silkeborg var ufattelig ineffektive. Dog kan sådan en sejr være med til at give deres spillere den ekstra tro på sig selv, der gør det vanskeligt for os. AaBs spillere skal have 100% fokus på kampen og ikke på evt. medaljer eller lignende, dette forår skal man, som jeg ser det, kun have fokus på den næste kamp. Intet fokus på tabellen, intet fokus på om man skal spille europa. Det er kun næste kamp og 3 point der tæller lige pt.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 16. mar 2012, 09:53

limey skrev:En spinkel hjemmesejr over et bundhold og vi er pludselig medaljefavoritter - go'e gamle debatside. :-)
Jeg hev såmænd bare frem hvad jeg skrev inden forårssæsonen startede.

@Jonas: Vores trup er stærkere end FCM, Horsens og AGFs trupper.

Selvfølgelig bliver det svært at hente, men jeg tror sagtens på at det kan ske og derfor tror jeg på drengene. Det er der vel ikke noget galt i.

Skulle vi mod min forventning gå ned, så skal jeg nok æde mine ord i mig igen. Jeg nægter bare at lade det ske at ingen har set hvor stærk en trup vi har. Det er tilladt at tænke selv og ikke bare se hvilken hype de forskellige hold får.

P.S. De to første kampe var ikke gode dage.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 16. mar 2012, 10:41

Kasper skrev:

Selvfølgelig bliver det svært at hente, men jeg tror sagtens på at det kan ske og derfor tror jeg på drengene. Det er der vel ikke noget galt i.

Skulle vi mod min forventning gå ned, så skal jeg nok æde mine ord i mig igen. Jeg nægter bare at lade det ske at ingen har set hvor stærk en trup vi har. Det er tilladt at tænke selv og ikke bare se hvilken hype de forskellige hold får.

Vores start-11'er er bedre end de nævnte hold, men uha hvor er vi sårbare for skader til nøglespillere!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar

Indlæg af Kasper » 16. mar 2012, 11:30

le Cid skrev:
Kasper skrev:

Vores start-11'er er bedre end de nævnte hold, men uha hvor er vi sårbare for skader til nøglespillere!
Ja men sådan vil det jo altid være på et fodboldhold, fck har jo heller ikke 2 mand til hver plads der er lige stærke. Langt fra endda.

Nok om det, vi skal ikke "ødelægge" kamptråden :innocent:

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 16. mar 2012, 12:50

Kan vi ikke lige få en opdatering på det, der er vigtigt, nemlig hjemtransporten?

- Må Bang bide i det sure æble og vente på at toget går 21.47?
- Bliver det med bus til Køge og videre der fra?
- Indsættes der særtog fra Herfølge til Herlev med en mere fordelagtig afgangstid?
- Tager Bang stationcaren fra Herfølge og hjem til Weberen?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 16. mar 2012, 13:09

Gnu skrev:Kan vi ikke lige få en opdatering på det, der er vigtigt, nemlig hjemtransporten?

- Må Bang bide i det sure æble og vente på at toget går 21.47?
- Bliver det med bus til Køge og videre der fra?
- Indsættes der særtog fra Herfølge til Herlev med en mere fordelagtig afgangstid?
- Tager Bang stationcaren fra Herfølge og hjem til Weberen?

Humorens fader strikes again!!

Ska' vi hak'?

Besvar