HB Køge-AaB tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af white splash » 19. mar 2012, 16:20

frederikshavneren skrev:Jeg forventer en meget svær kamp i aften. HB Køge ligner godt nok en stensikker nedrykker, men har en svær start i superligaen gradvist øget deres niveau. De ydre omstændigheder i aften bliver uendelig triste, Herfølge Stadion en mandag aften med max. et par tusinde tilskuere. Bulletinerne omtaler også en dårlig bane, hvilket helt sikkert vil påvirke spillet.Angående selve kampen forventer jeg et aggressivt spillende hjemmehold, der satser benhårdt på dødboldesamt hurtige omstillinger. Her bliver Augu og Pølsen altafgørende, det er vitalt at de vinder kampen om midtbanen.I forårets to første hjemmekampe har FCK og Lyngby været meget dominerende, det er tildels forståeligt mod ligaens suveræne førerhold, mens de afsluttende 60 minutters ynk mod Lyngby bør give anledning til alvorlige overvejelser.Jeg håber at tendensen brydes i aften, AaB skal gerne sætte sig på kampen fra start.Opstillingsmæssigt håber jeg på følgende AaB lineup:N. LarsenP. Kristensen - L. Nielsen - KEP - J. AhlmannC. Rolfe - Pølsen - Augu - A. DueJ. Curth - N. Helenius Modstanderen og baneforholdene influerer på min valgte line up hvortil jeg kort vil knytte et par kommentarer. Jeg har fravalgt Lucas til startopstillingen da jeg tror at han vil få det meget svært som starter i aften. Dels er banen dårlig,men derudover passer HB Køges meget aggressive og fysisk betonede spil ikke til Lucas. Han fik meget plads mod Lyngby,det vil han ikke få i aften. At Bøge er skadet igen igen betyder desværre at Patrick må vikariere som højre back. Det er absolut en nødløsning, han er ok defensivt men offensivt er han en katastrofe. Han er synonymet af en alibispiller, han trækker al tempo ud af kampene ved hele tiden at spille på tværs el. bagud. Når han endelig laver en fremadrettet afleveringer de næsten altid upræcise eller i mavehøjde.I takt med at Jakob Ahlmann får mere erfaring håber jeg at han bliver mere offensiv i sit spil. Det er til dels forståeligt at han har spillet på det sikre her i starten (da han er urutineret), men offensivt mangler han virkelig at vise noget. Som sammenligning bidrager andre venstre backs som Oviedo, Noruzzi (ham fra Brøndby), Eckersley, Mendy, Mtiliga og Juelsgård med et helt anderledes tryk i det offensive spil i form af aggressive raids. Det har været en total mangelvare fra Ahlmanns side, men måske det er et udtryk for Kents og Kuhns ønske (da vi desværre har to meget defensivt orienterede trænere).I front har jeg fravalgt Dalsgaard. I mine øjne er han pivringe, han er hurtig, men har en "imponerende" evne til at brænde selv de største chancer. Angående Kayke tror jeg at han vil få det svært på en halvumulig bane mod et godt kæmpende aggressivt spillende hjemmehold. Jeg har derfor valgt Curth i front, et andet plus ved ham er at han ogsåkan spille en central rolle ved de defensive dødbolde.Resultatmæssigt tror jeg på en snæver 2-1 AaB sejr efter en kamp der spillemæssigt formodentlig bliver på et dårligt niveau.

Det er nok til dato, det indlæg jeg er mest uenig i.. :)

Lucas fortjener selvfølgelig genvalg ovenpå sin kamp mod Lyngby.

Patrick havde jeg som MOM i Lyngby kampen, og mener at han bidrog fint i det offensive.

Ahlmann synes jeg kæmpede fremragende både i det offensive og defensive og er sammen med Lucas og Helenius vores største salgsobjekt.

Dalsgaard brænder mange chancer ja, men det samme har vi set fra Curth over en længere årrække nu. Så ser man bort fra dette, synes jeg han har et fint samarbejde med Helenius, har gode dybe løbe og kæmper fremragende defensivt. (Havde bla. et sindsygt tilbageløb mod Lyngby, som reddede os fra at de fik en friløber)
1 2 3 Jimmy er en mur!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 19. mar 2012, 17:08

Et kig på tabellen i dag giver mig svedige håndflader. En sejr sender os fra 7. til 5. pladsen med 7 point ned til OB på 8. pladsen. Samtidig vil det virkelig øge spændingen ved de kommende kampe mod blandt andet ACH og FCM, idet de er inden for rækkevidde med en sejr over dem.

Kom så, AaB!

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold

Indlæg af Steve-Dave » 19. mar 2012, 17:33

SÅ KØRER S-TOGET! KOM SÅ DE RØDE!

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 19. mar 2012, 17:35

Har vi ikke SønderJyskE i næste runde?
Hvertfald. Kravet er en sejr i dag. Vi er spiller for spiller et laangt bedre hold, vi er i god form, Køge har 3 stamspillere ude og vi har kun Bøgelund ude. Jeg kan virkelig ikke se Køge tage point i dag.

Jeg håber personligt på mål til både Helenius og Dalsgaard, rent bur til Nikolai og de andre i forsvaret, samt spilletid (og en god kamp) af Lucas. Nogle snakker en del om at det måske ikke er den nemmeste bane at spille på mht motivation og sådan, men jeg stoler sgu på at Kuhn og Kent har styr på det, og håber virkelig ikke det bliver et problem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 19. mar 2012, 18:12

Augo er ude og ind med Wichmann, ellers samme opstilling som sidst.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 19. mar 2012, 18:48

Ronald De Boer er på stadion for at kigge på Lucas
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 19. mar 2012, 18:48

andreasaab89 skrev:Ronald De Boer er på stadion for at kigge på Lucas
... må man antage.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 19. mar 2012, 18:54

A_Strandfelt skrev:
... må man antage.
Nej, det er nok KEP.... må man antage......
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

andreasaab89
Allstar
Allstar

Indlæg af andreasaab89 » 19. mar 2012, 18:55

doukas skrev:
A_Strandfelt skrev:
... må man antage.
Nej, det er nok KEP.... må man antage......
Tror det er dalsgaard
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar

Indlæg af thomasjn » 19. mar 2012, 18:56

Nu er Ronald de Boer tilknyttet Ajax's U/19 hold så det kan vidst kun være Lucas og evt. Lee Rochester

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 19. mar 2012, 18:57

Eller KEP som playmaker
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 19. mar 2012, 19:15

Han er der kun fordi han skal fordrive ventetiden indtil det næste S-tog! Fcuking lorte provins.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sønderholm

Indlæg af alithebeast » 19. mar 2012, 19:18

Provst i Brovst skrev:
Han er der kun fordi han skal fordrive ventetiden indtil det næste S-tog! Fcuking lorte provins.
Var vi ikke blevet enige om, der ikke var S-tog i Herfølge? Hold da kæft en stor chance til Køge.
Hader København!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Indlæg af Ham der Emil » 19. mar 2012, 19:19

Provst i Brovst skrev:
Hahaha.

For satan da. Hurra for Nicolaj Larsen!
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Indlæg af Brodernumsi » 19. mar 2012, 19:19

17min, HBKøge klart farligst pt, bla en friløber pga en stor fejl af LN, men NL nappede forsøget.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Shrug
1. div
1. div

Indlæg af Shrug » 19. mar 2012, 19:20

Ahh Helenius læg den af.

Udemærket tempo i kampen.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Indlæg af Bong » 19. mar 2012, 19:21

Vi stresser helt sindssygt når vi har bolden. Det er til at blive helt gal over.

Hav nu noget tålmodighed!
A slightly more sophisticated hooligan...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 19. mar 2012, 19:24

Bong skrev:Vi stresser helt sindssygt når vi har bolden. Det er til at blive helt gal over.

HB Køge tillader os ikke at have tålmodighed. De presser højt og stresser os rigtig godt. Foruden en rigtig god aktion af Lucas, har vi ikke rigtig truet HB Køge. Derimod har vi problemer når HB Køge spiller dybe stikninger på os, eller når Runsewe laver sine driblinger. Heldigvis afsluttede han svagt da han kom alene igennem.

Kom nu drenge, få fat i den her kamp !
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 19. mar 2012, 19:27

jeg tror vi vinder, i 2. halveg spiller vi med 11 mand. Hvor er Dalsgaard??????
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 19. mar 2012, 19:27

Bong skrev:Vi stresser helt sindssygt når vi har bolden. Det er til at blive helt gal over.

Klassisk problem når vi har den blinde passager wichmann med fårk hvor han er dårlig igen igen igen igen
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar