AGF - AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: AGF - AaB

Indlæg af Schredni » 16. apr 2012, 22:58

Provst i Brovst skrev:Jeg er blevet endnu mere tilfreds med Kent Nielsen som træner. Jeg synes han tilgang til fodbold er meget positiv og forfriskende. Han giver de unge chancen og han giver dem åbenbart tro på at de godt kan og hvor de dog kan! Han er et scoop for AaB og ungdommen i AaB. Selvfølgelig på baggrund af en ungdomsafdeling som synes blandt landets bedste.

Jeg synes AaB spiller godt og aldrig nogensinde havde jeg troet at det var det spil kent Nielsen ville få AaB til at spille. Men har Horsens nogensinde spillet gammeldags "engelsk" fodbold?

De unge AaB spiller giver mig håb for fremtiden.

jeg er også godt tilfreds med Augo i forsvaret, behold ham der som makker til Lasse Nielsen! Würtz spiller også langt bedre uden augo på midtbanen og jeg synes man kan se den gamle dynamiske Würtz tilbage. han løber mange kilometer og tager mange slagsmål.

jeg er ligeglad med hvilken af de unge spillere der skal være makker til Helenius. Kayke og Curt er de første på holdkortet i reserve ligaen for mit vedkommende. KEP er god nok til bænken men jeg syne Lasse Nielsen har været bedre end KEP hele tiden.

KEP er ikke i nærheden af at være den profil han er købt som. Var han ikke på ligalandsholdet? Jeg synes han til tider placerer sig som salig Olfers/Zweinenberg.

Hvilken liga er mere pengestærk en Superligaen og med et lavere niveau? Hvis den findes bør Lynge tage på en salgsturne med Curth videoer fra den gode sæson. Han virker jo som en helt fin fyr og det er ikke rimeligt at 10.000vis af AaB fans sider og skriger af ham på skærmen.
Først og fremmest - hvordan kan du sætte KEP, Olfers og så Zweinenberg i samme skuffe? Det giver meget lidt mening i min verden. Jeg er dernæst ret enig i dine betragtninger om de unge AaB-drenge. Det pynter og er vandvittigt spændende. Med de lønninger de unge drenge trækker så må vi da snart få en sæson med styr på økonomien. Jeg er bestemt optimistisk, vi kan hænge med imod stort set alle superliga hold med den trup vi har nu og er endu ikke blevet totalt udspillet. Hvordan ser tingene så ikke ud om 2-3 sæsoner? Et AaB med et lille plus på økonomien hver sæson, stabilt ungdomsarbejde med sprudlende talenter blandet med en frisk tilgang fra træner duoen. Så er jeg super tilfreds.

Angående Curth så er jeg en af dem der igen og igen har forsvaret manden, men han gør det godt nok ikke let for mig efter sådan en dag som i dag. Det er trist og skuffende og hvor ville jeg ønske at man kunne få ham op på nivuea igen. Men ak!

Augo i forsvaret kan jeg godt være med på. Manden kan aflevere lige så godt (dårligt) som alle de andre forsvarsspillere i truppen, han er stor, stærk og arbejdssom og er erfaren og med 1-2 sæsoner mere der nede så er han endnu bedre. Det eneste problem er at jeg ikke har så meget fidus til Wichmann. Han er for usynlig og han laver for mange fejlafleveringer eller afleveringer der er planløse. Ja han kan måske udvikle sig men jeg håber mere at der kommer en op fra akademiet der kan noget mere. Måske en ny Silberbauer/Enevoldsen.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 16. apr 2012, 23:02

Schredni skrev: Først og fremmest - hvordan kan du sætte KEP, Olfers og så Zweinenberg i samme skuffe?
KEP er et omvandrende uheld der bare venter på rette øjeblik, en fodboldens Steve Irwin.

Jeg synes de har placeringsevnen tilfælles og så er det lidt tilfældigt om de tager kampen mod deres modspiller eller bare vil se på.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 16. apr 2012, 23:07

Køllen: skrev også længere oppe at han faldt let ;)

Shrug: Kan ikke huske hvad der skete inden indkastet, så den må vi se om findes på nettet et sted.
Provst: Graulund er jordens rarest mand :cool:
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 16. apr 2012, 23:09

salling23 skrev: Provst: Graulund er jordens rarest mand :cool:
Muligvis, han egner sig sikkert perfekt som kæledyr hvis bare man skifter avisen tit.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Dingo
1. div
1. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Dingo » 16. apr 2012, 23:25

Nu sad jeg blandt AGF fans og de kiggede godt nok grinene på mig da Curth brændte og Larsen scorede. Fuck jeg var indebrændt der. Desuden snakkede de allesammen pt. om Danmarks bedste angriber. Graulund. Han skulle være angriberen efter Bendtner. Det var meget komisk når man nu ser en spiller som Helenius :S

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 16. apr 2012, 23:27

Provst i Brovst skrev:
Schredni skrev: Først og fremmest - hvordan kan du sætte KEP, Olfers og så Zweinenberg i samme skuffe?
Jeg synes de har placeringsevnen tilfælles og så er det lidt tilfældigt om de tager kampen mod deres modspiller eller bare vil se på.
Jeg er faktisk helt enig. Hans evne til at placere sig og udfordre ligner til tider noget fra serie 5. Til tider. Han laver også fornuftige ting, men det er simpelthen for tit han svigter en markering eller ikke gider løbe 10 meter, når han indser at han står forkert... Går halvhjertet ind i tacklinger.. Det er virkelig skræmmende på det niveau han spiller.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 16. apr 2012, 23:30

Poker-One-Kenobi skrev:Peter Graulund er et fjols, den værste af slagsen faktisk. Men han ville godt nok pynte på vores angreb.
Hvis Graulund var en del af vores angreb, ville jeg seriøst overveje at droppe fodbold.

Ingen matcher ham i voldelige overfald på banen, ingen matcher ham i film og andre usportslige tricks (i dag bl.a. med gentagende "hånd på bold"), og ingen matcher ham når det kommer til hyklerisk flejnen ud og spillen tøse fornærmet hvis en dommer rent faktisk påtaler hans svinagtigheder.

Næh du, ham må de såmen gerne beholde for min skyld.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 16. apr 2012, 23:45

budo skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Peter Graulund er et fjols, den værste af slagsen faktisk. Men han ville godt nok pynte på vores angreb.
Hvis Graulund var en del af vores angreb, ville jeg seriøst overveje at droppe fodbold.

Ingen matcher ham i voldelige overfald på banen, ingen matcher ham i film og andre usportslige tricks (i dag bl.a. med gentagende "hånd på bold"), og ingen matcher ham når det kommer til hyklerisk flejnen ud og spillen tøse fornærmet hvis en dommer rent faktisk påtaler hans svinagtigheder.

Jamen jeg er da enig, men havde han spillet for os idag tror jeg vi havde vundet. Derfor ville han pynte, ikke af nogen andre grunde.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 16. apr 2012, 23:46

budo skrev:

Det gør vi også gerne!
Graulund er spilleren som 9 ud af 10 hader, når han ikke spillet på dit eget hold.
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 17. apr 2012, 02:23

jonas386 skrev:
Shrug skrev:
LOL

Curth er træt af, at han er ikke er ligeså god som Messi

http://onside.dk/nyheder/superligaen/cu ... -som-messi" onclick="window.open(this.href);return false;

Hehe, den synes jeg da er meget sjov.
At Curth mener, at man skal være ligeså god som Messi for at score på en friløber mod AGF viser jo med alt tydelighed, at manden ingen anelse har om, hvordan man scorer mål i superligaen og at han er fuldstændig blottet for tro på sig selv. Curth synes at mene, at han er milevidt fra at have kvaliteten til at score sådan et mål. Hvis han selv indser det, så er det nok også på tide at alle andre gør det (Kent, Lynge, fans og hvem der nu ellers har en lille flig af tro på, at han nogensinde kommer til at score mere end 3-4 mål på en sæson igen).

Lav en Rolfe: hiv kontrakten i stykker og spar nogle lønkorner. Det sker nok ikke, men så gør det da i det mindste med Kayke.

Brugeravatar
rAaBe
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Cape Town (Sydafrika)

Indlæg af rAaBe » 17. apr 2012, 07:00

Billede

Glæden over unge spilleres gennembrud og holdets positive udvikling og offensive spil har holdbarhed som frisk fisk herinde. Negativt syn på enkelt spilleres præstationer derimod holder bedre end konserves på dåse. Hvis ikke de negative udfald var så provokerende og så mange, så ville det være nemmere at ignorere tågehornene.
For 3. kamp i træk spiller Kasper Kusk en fantastisk kamp!
Helenius scorer for 2. kamp i træk (og trækker i flere situationer 4 modstandere til sig, og slipper afsted med det - damn han spiller godt idag! Hvis man kombinerer mål og assists så er han bedste mand i superligaen(!?)
Nicolai Larsen viser igen at han kan rede point i ligaen med fantastiske redninger.
Würtz viser klassen med masser af bolderobringer.
Broendum skrev: Nej, vi har investeret de 2 point i en masse unge talenter, som bliver bedre og bedre hver gang de får spilletid ... sålænge vi holder os væk fra stregen er denne sæson en success med det hold vi spiller ind nu.
:thumbsup:
Funky skrev:Bortset fra, at det er helt uhyrligt træls med den sene udligning, så har det overordnet set været endnu en opløftende indsats fra holdet.
:thumbsup:

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 17. apr 2012, 07:59

JFL skrev:
jonas386 skrev:
Shrug skrev:
LOL

http://onside.dk/nyheder/superligaen/cu ... -som-messi" onclick="window.open(this.href);return false;

At Curth mener, at man skal være ligeså god som Messi for at score på en friløber mod AGF viser jo med alt tydelighed, at manden ingen anelse har om, hvordan man scorer mål i superligaen og at han er fuldstændig blottet for tro på sig selv. Curth synes at mene, at han er milevidt fra at have kvaliteten til at score sådan et mål. Hvis han selv indser det, så er det nok også på tide at alle andre gør det (Kent, Lynge, fans og hvem der nu ellers har en lille flig af tro på, at han nogensinde kommer til at score mere end 3-4 mål på en sæson igen).

Lav en Rolfe: hiv kontrakten i stykker og spar nogle lønkorner. Det sker nok ikke, men så gør det da i det mindste med Kayke.
Du hørte ikke kommentatorens kommentar da han brændte kan jeg næsten forstå... Og så er det heller ikke nemt at se det sjove i det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 17. apr 2012, 09:03

I øvrigt... thumbs up for de store grillpølser!!! :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Jonas K
1. div
1. div
Geografisk sted: Færøkroen

Indlæg af Jonas K » 17. apr 2012, 09:28

Super indsats af de unge knægte igen igår, og lækkert at se Würtz i hans yndlings rolle, som den defensive oprydder, som har 3 teknisk stærke folk på midtbanen at aflevere de erobrede bolde til. Lad det fortsætte Kent!

Curth, ja hvad kan man sige, anonym indsats, og tror ikke han har sovet meget oven på den afbrænder. Nicklas bliver bedre og bedre, selvtilliden giver nu udslag i en ekstra arbejdsindsats. Flot flot kamp af vores unge striker.

Bedste AaB'ere idag: Nicolai Larsen, Helenius og Kusk
Bedre held næste gang: Curth, Dalsgaard og Due (han er bare blevet for langsom, beslutsomheden er helt væk)

MoM: AaB'erne i hjørnet, sad neutralt midtfor igår, men blev sku pave stolt. Flot tifo og en vokal opbakning som fik de "hviiiie" til at blegne fuldstændig.
Martin P - ægte Aalborg

Reto
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Reto » 17. apr 2012, 10:09

Jeg synes de fleste af vore problemer i går kom via kanterne, hvor vel kun Ahlmann præsterede godkendt defensivt, selv om han intet hjælp fik fra Lucas, som lige pt ikke er en forstærkning af holdet. Desuden var vi temmeligt udfordret fysisk, hvilket ikke er så mærkeligt, når GFs gennemsnitsalder var næsten 30 og vores var 23 og en slat.

Helenius spillede det bedste jeg har set ham, han har virkelig oppet sig efter nogle skrækkelige indsatser tidligere i foråret. Flot flot kamp og stensikker scoring. Ellers var Würtz igen stærk blandt de 3 young guns på midtbanen og Larsen stod en kongekamp.

Ellers er det vel bare at glæde sig over de unges fremskridt og så ellers håbe, at de får tilstrækkeligt med erfaring og selvtillid til at klare sig i næste sæson, hvor der ingen badebilletter a la Køge er i ligaen.

SGLoco
2. div
2. div

Indlæg af SGLoco » 17. apr 2012, 10:19

Min betragtning af kampen i går:

1 halveg spiller vi godt i 10-15 min mens vi taber for mange bolde resten af tiden når de presser højt. Men det er forventet at der vil være udfald med de unge spillere på kanten. heldige med at de ikke får scoret. Men egentlig kommer de slet ikke ind over midten men slår mange indlæg og dem tager KEP, Augo og Dalle sig godt af (En af grundene til at Dalle var back er at han er rigtig god i luften. Mange af indlægene blev nok også derfor slået fra deres højre side).

2 Halveg spiller vi langt bedre og gør rummet mellem vores forsvar og midtbane mindre. Derudover skaber vi flere gode chancer. Skulle have lukket kampen med Curth's friløber.

Spilleren

Nicolai Larsen: Vel hans bedste kamp til dato. Har en enkelt fejl hvor han ikke rammer bolden rigtigt som kunne have kostet. Men laver også en super redning på Graulunds afslutning. Viser bedre og bedre kvaliteter i feltet. Et klart plus at vi nu har en målmand der kommer ud i feltet og hjælper forsvaret. Karakter 10

Dalle: Viser hvorfor jeg ikke mener han er back. Han er rigtig god i de defensive dødbolde men mangler placeringsevne og meget i duelspillet. Men vinder derimod mange hovedstødsdueller på deres indlæg. karakter 02/4

KEP: Ok indsats. Er ikke den store fan af ham, men synes ham og Augo spiller en godkendt kamp sammen i dag. Karakter 4/7

Augo: Den bedste kamp fra ham som forsvarer. Vinder mange dueller og stod rigtigt i forsvaret. Karakter 7

Ahlmann: Spiller helt fremragende i dag. Han ser mere og mere spændende ud. Er sikker i opspillet og hans berøringer er fremragende. Undrer mig over at ikke flere har ham som en af kampens spillere. For mig var han klart kampens spiller. Lukker Berg fuldstændig af og vinder samtlige dueller mod ham. Karakter 12

Kusk: Var meget op og ned. Men synes stadig han er langt mere spændende end Due. Udfordrer konstant og søger meget rummene mellem deres midtbane og forsvar. Super afslutning på stolpen. karakter 4/7

Würtz: Ser bedre og bedre ud når han ikke skal deltage så meget i det offensive spil men bare koncentrerer sig om at bryde spillet. Synes ham og Wichmann komplementerer hinanden godt. Rigtig god kamp af ham. Karakter 7/10

Wichmann: Igen en rigtig god kamp af ham. Synes han begynder at minde mere og mere om Risgaard i måden han bevæger sig. Rigtig gode berøringer. Synes de sidste 2 kampe har vist at han burde spille hver gang i øjeblikket. Karakter 7

Lucas: Noget godt og lidt mere skidt. Han virker til at være gået lidt i stå med kvaliteten i spillet men han er jo altså også kun 17 år. Mener dog stadig han skal spille da han er klart bedre en mod en og i sine berøringer end Due. Jo mere spilletid han får, jo mere selvtillid kommer der. karakter 02/4

Curth: Alle er efter ham for den brændte chance og mener han skal sættes af. Ja han brænder en friløber men det gjorde Helenius også for 2 kampe siden. Hvis man kigger på hans defensive løb og hans presspil så gør han det til punkt og prikke. Samtidig er han rigtig god til at lægge bolden af til Helenius. Mangler dog målnæsen. Kunne han låne Steffen højers ? karakter 4

Helenius: Fremragende kamp af ham i dag. Holder flot på bolden og er god til at lægge den af. Spiller en langt bedre kamp i dag en sidst. Fortsætter han med at spille sådan her, er han ikke i klubben i mere end til vinter. Men han har stadig et skræmmende bundniveau som skal hæves. Karakter 10

Udskiftninger:

Due: Kommer ind og forsvandt ligeså hurtigt ud af hukommelsen. Karakter 02/4

PK: Langt bedre med i spillet end due og løbestærk. En sikker mand at sætte ind. karakter 4

Toft: UB

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 17. apr 2012, 10:46

Meget enig med SGLoco. Både AGF og os spiller virkelig godt igår, og det var reelt en af de allerbedste Superliga-kampe iår. AGF lavede lidt flere fejlafleveringer, men til gengæld havde de så også nogle meget rutinerede offensivspillere, der var i stand til at omstille sig dygtigt. Først rykkede Graulund ned på midtbanen i en 4-1-4-1 efter 25-30 minutter og siden rykkede Søren Berg op og lagde et voldsomt fysisk pres på Ahlmann, hvilket også var stærkt medvirkende til målet. Der manglede vi måske lidt fleksibilitet i at have sendt Patrick over på den venstrekant, hvor han kunne have hjulpet mere end overfor bovlamme Osama Akarras til sidst.

Set efter kampen er det svært ikke at glæde sig over en virkelig flot indsats af hele holdet. Der bliver taget utroligt mange offensive løb og alene Kasper Kusks tværløb bag midtbanen tvang Martin Jørgensen ned i en defensiv rolle, som slet ikke passede ham. Det hæmmede AGFs i forvejen ufarlige offensiv i det meste af kampen, og kun misforståelser og manglende taktisk overblik gav dem scoringschancer.

Det var med andre ord en yderst opløftende præstation af AaB, selvom vi naturligvis skulle have vundet. Det var imidlertid også en kamp, der med al ønskelig tydelighed påviste hvorfor vi ikke har brug for endnu en stor, stærk midterforsvarer, men bør bygge videre på de mange teknisk dygtige shortpassing-spillere, der kommer op gennem vores ungdomsrækker og supplere dem med spillende midterforsvarere og angribere.

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div

Indlæg af JFL » 17. apr 2012, 11:18

jonas386 skrev:
JFL skrev:
jonas386 skrev:
Shrug skrev:
LOL

Du hørte ikke kommentatorens kommentar da han brændte kan jeg næsten forstå... Og så er det heller ikke nemt at se det sjove i det.
Nej, jeg havde taget turen til det helt igennem elendige stadion i Århus. Hvad sagde kommentatoren?

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 17. apr 2012, 11:32

Stort klap på skulderen til dem der tog turen, i anden halvleg var der den bedste stemning på udebane i mange år.

Shrug
1. div
1. div

Indlæg af Shrug » 17. apr 2012, 11:37

Mht. Dalsgaard havde jeg svært ved at bedømme hans første halvleg, men i anden holder han da mere eller mindre Akharraz totalt nede?

Forresten enig med dem, der roser AaBs medrejsne fans. De gav god stemning :)

Besvar