Gnu skrev:Jeg tror til gengæld, det bliver en dødssyg affære mellem to hold, der mentalt er gået på sommerferie.
Jaja, der er lidt tv-penge og en ekstra hjemmekamp at spille om, men det er næppe den største motivationsfaktor i verden. For Sønderjyskes vedkommende er det endda en hel del, der skal flaske sig, hvis de skal nappe en sjetteplads.
Jeg er helt enig. Jeg forudser ligeledes en mere eller mindre ligegyldig "sommer-/træningskamp".
Søndagens ørkenvandring mod Køge indikerer ikke ligefrem et motiveret AaB hold, der stiller til kamp i aften. Aftenens kamp savner totalt spænding, jeg tror at spillerne er bedøvende ligeglade med om det bliver til en 6. el. 7. plads (kampen i søndags mod Køge illustrerede tydeligt dette). For klubben har en 6. plads betydning, men for spillerne virker det som om at det er underordnet.
På den anden side må vi trods alt være glade for at vi ikke endnu engang er indblandet i et drabeligt nedrykningsbrag, som gjorde sidste spillerunde sidste forår til den vildeste afslutning i superligaens historie (end ikke mesterskabsopløbet i aften kan på nogen som helst måde måle sig med nedrykningsbraget på sidste spilledag sidste sæson. Var det endt med AaB nedrykning kan man kun gisne om i hvilken situation klubben vil befinde sig i i dag. Personligt tror jeg ikke at vi kunne have lavet en AGF, Esbjerg el. Randers i form af en hurtig og direkte tilbagevenden til superligaen).
Hvis vi ender på en 6. plads i denne sæson er det i min optik over al forventning. Som jeg ser det er truppen gradvist blevet dårligere og dårligere, gode spillere er løbende blevet erstattet af ringere spillere. Det har sat sit præg på truppen, hvilket Lynge også må tage et stort ansvar for pga. en række håbløse signinger (andre klubber med dårlig økonomi har lavet betydeligt bedre handler end Lynge har).
Angående selve kampen i aften forventer jeg at det mere eller mindre bliver en træningskamp. Jeg håber på følgende start line up til kampen:
N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - Gott - Patrick
Kusk - Augu - Wichmann - Due
Toft - Helenius
Pga. skader, karantæne til KEP samt landsholdsudtagelser giver holdet mere eller mindre sig selv. De eneste spørgsmålstegn er vel på højre back, kanterne samt i angrebet hvor Curth, Kayke og Bøge muligvis får chancen. I min optik bør Curth under ingen omstændigheder starte, han har virkelig haft en rædderlig forårssæson (igen). Han bidrager med absolut ingenting. At Lynge fornylig forlængede Curths kontrakt er total håbløst, jeg kan virkelig undre mig over den status Lynge har blandt de fleste supportere. Ser man faktuelt på det har Lynge ikke gjort det godt de sidste sæsoner, måske en udskiftning på sportsdirektør posten snart er på tide, men det kommer desværre ikke til at ske!
Ciffermæssigt tror jeg at vi taber 4-2 til Sønderjyske, der efterhånden er blevet en skrækmodstander.