AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag
Re: AaBInside - nyt AaB-medie fra mandag
Det er for alvor denne gang. Forstået på den måde, at vi nu er en mindre projektgruppe, der beskæftiger os med AaBinside sæsonen ud. Herefter skal projektet evalueres, og NORDJYSKE skal tage stilling til hvilke elementer de vil føre videre.
Må jeg spørge hvorfor Twitter ikke er noget for dig?
Vi bruger det, fordi det er et godt, og ikke mindst åbent, redskab til at samles om interesser.
Vores erfaring er, at det er Facebook ligeværdigt i henhold til at dele billeder og video, og Facebook overlegen i forhold til indhold med substans. Du har samlet en laaang række spillere fra AaB og resten af Superligaen, ligesom du har en stor del af sportspressen. Du kan nøjes med at "lytte" på hvad andre har at fortælle, eller du kan byde ind med hvad du har - og sende det ud til alle med samme interesse.
Vi bruger det, fordi det er et godt, og ikke mindst åbent, redskab til at samles om interesser.
Vores erfaring er, at det er Facebook ligeværdigt i henhold til at dele billeder og video, og Facebook overlegen i forhold til indhold med substans. Du har samlet en laaang række spillere fra AaB og resten af Superligaen, ligesom du har en stor del af sportspressen. Du kan nøjes med at "lytte" på hvad andre har at fortælle, eller du kan byde ind med hvad du har - og sende det ud til alle med samme interesse.
Synes Twitter delen er kanon netop af de grunde, som nævnes ovenfor. Der er rigtigt meget god information at finde på Twitter + det er let at finde nye personer at følge igennem retweets og hashtags. Men det er nok desværre mest noget der har appeal for folk under 30, da Twitter jo endnu ikke har fået sit endelige gennembrud i DK/Nordjylland blandt menigmand.
Mht. appen forstår jeg godt jeres kompromis. Der hvor den driller er er, at man ikke kan scrolle ned til bunden på siderne, f.eks. MOM, i nogle mobilbrowsere. Dog testede jeg lige i Standard-Android browseren, hvor det fungerer fint i modsætning Chrome for Android (men den er omvendt stadig kun i beta) så det er nok alt i alt et mindre problem. Mht. det med, at appen virker halvhjertet har jeg gået og reflekterer over, hvad der har fået mig til at synes det og tror egentlig det var fordi det blev markedsført som en app og så var en mellemting imellem app og hjemmeside.
Mht. appen forstår jeg godt jeres kompromis. Der hvor den driller er er, at man ikke kan scrolle ned til bunden på siderne, f.eks. MOM, i nogle mobilbrowsere. Dog testede jeg lige i Standard-Android browseren, hvor det fungerer fint i modsætning Chrome for Android (men den er omvendt stadig kun i beta) så det er nok alt i alt et mindre problem. Mht. det med, at appen virker halvhjertet har jeg gået og reflekterer over, hvad der har fået mig til at synes det og tror egentlig det var fordi det blev markedsført som en app og så var en mellemting imellem app og hjemmeside.
- Køllen I Møllen
- Allstar

Fordi#jegikkekansnuppe@alledeåndssvage@tegnoveralt#ogerligegladmedhvadKennethEmilP#meneromaltogalle@.Skriver skrev:Det er for alvor denne gang. Forstået på den måde, at vi nu er en mindre projektgruppe, der beskæftiger os med AaBinside sæsonen ud. Herefter skal projektet evalueres, og NORDJYSKE skal tage stilling til hvilke elementer de vil føre videre.
Janteloven eksisterer IKKE!
Jeg oplever - helt generelt - Twitter som en endnu mere tom og overfladisk omgang tidsspilde end Facebook. Og det siger ikke så lidt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Om man er til Twitter eller ej må være en smagssag.
Nu er AaBinside-projektet endeligt overstået, og vi vil gerne sige tak til alle der har fulgt med på den ene eller anden platform.
Det kunne være rigtig fedt, om I vil komme med jeres mening i dette spørgeskema: https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... ZjdWNFE6MQ. På den måde vil vi have mere ballast med os til eksamen og NORDJYSKE vil bedre kunne navigere i forhold til hvad brugerne ønsker, når de skal udvikle fremtidens sportsjournalistik.
Mange tak for hjælpen og mange tak fordi I fulgte med.
Jens Skriver
Nu er AaBinside-projektet endeligt overstået, og vi vil gerne sige tak til alle der har fulgt med på den ene eller anden platform.
Det kunne være rigtig fedt, om I vil komme med jeres mening i dette spørgeskema: https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... ZjdWNFE6MQ. På den måde vil vi have mere ballast med os til eksamen og NORDJYSKE vil bedre kunne navigere i forhold til hvad brugerne ønsker, når de skal udvikle fremtidens sportsjournalistik.
Mange tak for hjælpen og mange tak fordi I fulgte med.
Jens Skriver
Da jeg oprindeligt kritiserede projektet var jeg ikke klar over at det var et studie-projekt. Når nu jeg er blevet klar over det må jeg rose jer for en helhjertet og teknisk yderst velfunderet tilgang til projektet. Der er 100% sikkert en masse erfaringer, der kan være nyttige både for Nordjyske og for AaB (som begge parter vel også allerede har taget hul på). Det er sjældent man kan prale af så stor faglig og praktisk relevans når man snakker studieprojekter - well done!Skriver skrev:Om man er til Twitter eller ej må være en smagssag.![]()
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Nyt push:
http://aabinside.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lad os håbe den ikke taber pusten...
Bienvenu Bassogog!
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
- Men nu som betalingsside... jamen held og lykke til Nordjyske som ikke engang synes de skal oplyse hvad abb. prisen bliver, inden man tegner et prøveabbonement.astonvilla skrev:Nyt push:
Umiddelbart altid godt med et ekstra medie, men er ikke så begejstret for ideen om et betalingssite. Er det nogen der kan gennemskue hvad det koster at tegne abonnement hos dem?astonvilla skrev:Nyt push:
Jesper Schmidt skrev:- Men nu som betalingsside... jamen held og lykke til Nordjyske som ikke engang synes de skal oplyse hvad abb. prisen bliver, inden man tegner et prøveabbonement.astonvilla skrev:Nyt push:
Adgang til Aabinside.dk koster for eksempel 30 kroner om måneden eller 150 kroner for et halvt år. Arkivfoto: NORDJYSKE Medier
(under info på forsideartiklen).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Hehe, det første sted man ville lede... de burde måske overveje at smide prisen ind hvor man kan tegne prøve abb.Pastorius skrev:Jesper Schmidt skrev:- Men nu som betalingsside... jamen held og lykke til Nordjyske som ikke engang synes de skal oplyse hvad abb. prisen bliver, inden man tegner et prøveabbonement.astonvilla skrev:Nyt push:
Adgang til Aabinside.dk koster for eksempel 30 kroner om måneden eller 150 kroner for et halvt år. Arkivfoto: NORDJYSKE Medier
Mjae - jeg tror ikke på man kan få en forretningsmodel til at hænge sammen på betalte onlinenyheder, slet ikke med så lille en målgruppe, så jeg tror desværre det er en dødfødt idé medmindre de kan sætte en stor del af udgifterne på markedsføringsbudgettet eller noget i den stil.Jesper Schmidt skrev:Hehe, det første sted man ville lede... de burde måske overveje at smide prisen ind hvor man kan tegne prøve abb.Pastorius skrev:Jesper Schmidt skrev:- Men nu som betalingsside... jamen held og lykke til Nordjyske som ikke engang synes de skal oplyse hvad abb. prisen bliver, inden man tegner et prøveabbonement.astonvilla skrev:Nyt push:
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Nu har jeg lige brugt et par timer på at surfe rundt på siden og især i deres fede arkiv med artikler helt tilbage fra 1990. Og jeg hopper helt sikkert på, når mit prøveabonnement er løbet ud. 25 kroner om måneden for et helt år på en hjemmeside, der alene handler om AaB - det er et røverkøb.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
-
sulakvelidze
- Allstar

Hvorfor er et betalingssite egentlig så slemt? Jeg er med på, at det er federe for ens økonomi med gratis service, men jeg har aldrig forstået den med, at nyheder i en avis gerne må koste penge, mens de samme nyheder på nettet skal være gratis. Det er jo den samme service, man får.rAaBe skrev:Umiddelbart altid godt med et ekstra medie, men er ikke så begejstret for ideen om et betalingssite. Er det nogen der kan gennemskue hvad det koster at tegne abonnement hos dem?astonvilla skrev:Nyt push:
Hvor får du den pris fra?sulakvelidze skrev:Nu har jeg lige brugt et par timer på at surfe rundt på siden og især i deres fede arkiv med artikler helt tilbage fra 1990. Og jeg hopper helt sikkert på, når mit prøveabonnement er løbet ud. 25 kroner om måneden for et helt år på en hjemmeside, der alene handler om AaB - det er et røverkøb.
Problemet med et betalingssite er ikke så meget mit personlige, men erfaringsmæssigt ved man at det er rigtig svært at få folk til at hoppe på den. Uanset om det er din eller min opgivede pris der er korrekt, tror jeg slet ikke indtægterne kan komme til at stå mål med udgifterne eller blot med de potentielle læsere der falder fra fordi det ikke er gratis.Adgang til Aabinside.dk koster for eksempel 30 kroner om måneden eller 150 kroner for et halvt år. Arkivfoto: NORDJYSKE Medier
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
sulakvelidze
- Allstar

150 for et halvt år må give 300 for et helt. 300/12 = 25 kroner om måneden. Men ok, prisen kan jo stige om et halvt år, så det korrekte ville være at udregne prisen for et halvt år som 150/6 = 25 kroner. Jeg ved heller ikke, hvorfor jeg ville bruge et helt år som eksempel. I begge tilfælde er prisen jo 25 kroner om måneden, og det er billigt, synes jeg.Pastorius skrev:Hvor får du den pris fra?
Det kan du sagtens have ret i, men det må så være Nordjyskes problem. Jeg forstår bare ikke tanken om, at alt skal være gratis, bare fordi det er på nettet. Jeg vil godt betale lidt ekstra for kvalitet. Det gælder både i kiosken og på nettet.Pastorius skrev:Problemet med et betalingssite er ikke så meget mit personlige, men erfaringsmæssigt ved man at det er rigtig svært at få folk til at hoppe på den. Uanset om det er din eller min opgivede pris der er korrekt, tror jeg slet ikke indtægterne kan komme til at stå mål med udgifterne eller blot med de potentielle læsere der falder fra fordi det ikke er gratis.
Rent faktisk må det vel være noget nær verdenshistoriens største erhvervsmæssige selvmål, at alverdens medier ved internettets opståen vænnede deres kunder til, at nyheder kunne fås gratis på nettet:
"Hey, køb vores avis. Kun 4000 kroner om året! Eller få nyhederne gratis på det dersens internet!"
Det ser man vist ikke i andre brancher.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det sidste har nok en smule mere at gøre med at de officielle nyhedskilder bliver udkonkureret af gratis alternative, såsom blogs og deslige.sulakvelidze skrev:150 for et halvt år må give 300 for et helt. 300/12 = 25 kroner om måneden. Men ok, prisen kan jo stige om et halvt år, så det korrekte ville være at udregne prisen for et halvt år som 150/6 = 25 kroner. Jeg ved heller ikke, hvorfor jeg ville bruge et helt år som eksempel. I begge tilfælde er prisen jo 25 kroner om måneden, og det er billigt, synes jeg.Pastorius skrev:Hvor får du den pris fra?
Det kan du sagtens have ret i, men det må så være Nordjyskes problem. Jeg forstår bare ikke tanken om, at alt skal være gratis, bare fordi det er på nettet. Jeg vil godt betale lidt ekstra for kvalitet. Det gælder både i kiosken og på nettet.Pastorius skrev:Problemet med et betalingssite er ikke så meget mit personlige, men erfaringsmæssigt ved man at det er rigtig svært at få folk til at hoppe på den. Uanset om det er din eller min opgivede pris der er korrekt, tror jeg slet ikke indtægterne kan komme til at stå mål med udgifterne eller blot med de potentielle læsere der falder fra fordi det ikke er gratis.
Rent faktisk må det vel være noget nær verdenshistoriens største erhvervsmæssige selvmål, at alverdens medier ved internettets opståen vænnede deres kunder til, at nyheder kunne fås gratis på nettet:
"Hey, køb vores avis. Kun 4000 kroner om året! Eller få nyhederne gratis på det dersens internet!"
Hvad angår AabInside syntes jeg kvaliteten her ved førstedagen virker meget fornuftig, og hvis dækningen omkring kampene når den tid kommer er ligeså grundige som under testperioden, er ca. 30 kr ikke for meget for denne fattigrøv.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Du har ret i at det ikke er logisk, og konceptet kommer fra dengang da man troede at det var nødvendigt at være på nettet uanset hvad og at pengene nok skulle rulle ind senere. Lidt logik er der måske i det, for langt de fleste af os synes stadig bedre om at læse lange tekster i trykte udgaver fremfor på en skærm (incl diverse tablets).sulakvelidze skrev: Det kan du sagtens have ret i, men det må så være Nordjyskes problem. Jeg forstår bare ikke tanken om, at alt skal være gratis, bare fordi det er på nettet. Jeg vil godt betale lidt ekstra for kvalitet. Det gælder både i kiosken og på nettet.
I bankbranchen har man set noget tilsvarende. I firserne kunne bankerne se et kæmpe potentiale i at spare penge på kontant og checkhåndtering, og udbød derfor dankortet gratis, og gjorde en del for at få kunderne til at skifte. Nu har de så stort set fået os alle over, og besparelsen er taget hjem. Nu prøver de så igen at opfinde indtægter på at lægge gebyr på onlinetransaktioner og betalinger, men indtil videre har de ikke fået lov.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
sulakvelidze
- Allstar

Det tror jeg nu ikke, selv om du sikkert har ret i, at der er flere grunde. Men da internettet vandt frem for ca 15 år siden, var der ikke mange blogs. Derimod var der mange (vel nærmest alle) aviser verden over, som besluttede, at deres nyheder på nettet skulle være gratis. Så vænnede man sine kunder til, at de ikke behøvede at købe aviserne. Stort selvmål.MHJ skrev:Det sidste har nok en smule mere at gøre med at de officielle nyhedskilder bliver udkonkureret af gratis alternative, såsom blogs og deslige.
Men det er man så vist også ved at rette op på rundt omkring. Eller ved at forsøge på ved at kræve betaling for "plus-artikler" og lignende. Fx som AaBInside.
Helt enig.MHJ skrev:Hvad angår AabInside syntes jeg kvaliteten her ved førstedagen virker meget fornuftig, og hvis dækningen omkring kampene når den tid kommer er ligeså grundige som under testperioden, er ca. 30 kr ikke for meget for denne fattigrøv.
Pastorius har allerede svaret for migsulakvelidze skrev:Hvorfor er et betalingssite egentlig så slemt? Jeg er med på, at det er federe for ens økonomi med gratis service, men jeg har aldrig forstået den med, at nyheder i en avis gerne må koste penge, mens de samme nyheder på nettet skal være gratis. Det er jo den samme service, man får.rAaBe skrev:Umiddelbart altid godt med et ekstra medie, men er ikke så begejstret for ideen om et betalingssite. Er det nogen der kan gennemskue hvad det koster at tegne abonnement hos dem?astonvilla skrev:Nyt push:
Jeg tror ikke rigtigt på konceptet - de skal konkurrere med rigtigt mange gratis medier - herunder kanalsport.dk (som viser live fra vores test/træningskampe her i foråret! samt rimeligt med interviews) og derudover nyheds-samleren clubnews.dk. Hvis pengene gik direkte til AaB så ville jeg være meget mere tiltalt.
Det kan også blive interessant at se hvordan nordjyskemedier vil balancere imellem nyheder der kun rammer aabinside.dk og dem der også(eller kun) rammer nordjyske.dk.
Derudover kan jeg forestille mig debatter eller diskussioner herinde på debatside som kan blive "skæve" at af at foregå imellem nogen der har set videoen med Lynge m.fl. og nogen som ikke har.
Er enig i at det er en sjov størrelse at vi er blevet så forvente med gratis nyhedsdækning - især hvis man som jeg ikke bryder sig om reklamer. Hvorvidt det kun er i mit hoved at det har svækket nyhedsdækningen - eller om det rent faktisk kan underbygges - det skal jeg ikke kunne sige.