Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Pokalturneringen: AaB-Skovbakken IK

Indlæg af astonvilla » 20. aug 2012, 11:33

Forvirringen er total....
Bienvenu Bassogog!

Keri
Drenge
Drenge
Favoritspiller: Kusk

Indlæg af Keri » 20. aug 2012, 11:39

MHJ skrev:
Keri skrev:
Olly skrev:Selvfølgelig skal vi satse på at komme så langt i pokalturneringen som overhovedet muligt. Men med 3 kampe på 5 dage skal der selvfølgelig spares så mange spillere i pokalkampen som overhovedet muligt. Vores reserver er dem som skal "bære" os igennem i superligaen, når der kommer skader samt karentæner. Hvis de ikke kan matche Skovbakken så ser det skidt ud. Derfor i kamp med alle dem som ikke spiller hver gang og lad de etablerede spillere blive i Aalborg.

Et bud på startopstillingen:

Christensen
Bøge Thelander Godtfredsen Patrick
Kayke Thomsen Wichmann (ungdomsspiller)
Curth Toft

Det forudsætter selvfølgelig at Kayke og Thomsen er klar.
Så må Kent tage nogen af de unge med på bænken. Kusk, Lucas, Ahlmann, Helenius og Dalle. Deres kroppe må sku restituere bedre end de ældre.

Sønderjyske er noget mere presset. Hvis de ikke stiller med det bedste hold mod Hobro, så taber de. Det skal AaB kunne udnytte.

Ifølge bold.dk så spiller de først d. 12 September.

OB Vs. AaB

Den 31/08 kl. 18:30 i Superligaen, 8. runde:
SønderjyskE Vs. AaB

Den 12/09 kl. 17:45 i Landspokalen, 2. runde:
Skovbakken Vs. AaB
Hvor dælme ser du at de først spiller 12/9? Alle steder jeg kan få øje på, bl.a. AaB's hjemmeside, siger 29 aug

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... kalen.aspx

DBU skriver:

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... owid=30749" onclick="window.open(this.href);return false;

der ud over var der jo også fra bold.dk og EB :cool:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2012, 11:53

Keri skrev:
MHJ skrev:
Keri skrev:
Olly skrev:Selvfølgelig skal vi satse på at komme så langt i pokalturneringen som overhovedet muligt. Men med 3 kampe på 5 dage skal der selvfølgelig spares så mange spillere i pokalkampen som overhovedet muligt. Vores reserver er dem som skal "bære" os igennem i superligaen, når der kommer skader samt karentæner. Hvis de ikke kan matche Skovbakken så ser det skidt ud. Derfor i kamp med alle dem som ikke spiller hver gang og lad de etablerede spillere blive i Aalborg.

Et bud på startopstillingen:

Christensen
Bøge Thelander Godtfredsen Patrick
Kayke Thomsen Wichmann (ungdomsspiller)
Curth Toft

Det forudsætter selvfølgelig at Kayke og Thomsen er klar.
Så må Kent tage nogen af de unge med på bænken. Kusk, Lucas, Ahlmann, Helenius og Dalle. Deres kroppe må sku restituere bedre end de ældre.

Sønderjyske er noget mere presset. Hvis de ikke stiller med det bedste hold mod Hobro, så taber de. Det skal AaB kunne udnytte.

Ifølge bold.dk så spiller de først d. 12 September.

OB Vs. AaB

Den 31/08 kl. 18:30 i Superligaen, 8. runde:
SønderjyskE Vs. AaB

Den 12/09 kl. 17:45 i Landspokalen, 2. runde:
Skovbakken Vs. AaB
Hvor dælme ser du at de først spiller 12/9? Alle steder jeg kan få øje på, bl.a. AaB's hjemmeside, siger 29 aug

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... kalen.aspx

DBU skriver:

http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... owid=30749" onclick="window.open(this.href);return false;

der ud over var der jo også fra bold.dk og EB :cool:

Perfekt. Vi har ingen kampe før, og først 16/9 efter (mod Randers)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 20. aug 2012, 12:12

Either way - så bliver det nu til 3 udekampe i træk. Det bliver et "sultent" hjemmepublikum når vi tager imod Hestene, søndag den 16. september kl. 17:00.

Vollgas!
Bienvenu Bassogog!

Narildsen
2. div
2. div
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Narildsen » 20. aug 2012, 17:39

I øvrigt spillede både Kayke og Thomsen i reserveholds kampen i dag.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 20. aug 2012, 20:48

Narildsen skrev:I øvrigt spillede både Kayke og Thomsen i reserveholds kampen i dag.
Ufatteligt!
Har vi så virkelig 0 (NUL!!!) skader pt?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 20. aug 2012, 22:37

le Cid skrev:
Narildsen skrev:I øvrigt spillede både Kayke og Thomsen i reserveholds kampen i dag.
Ufatteligt!
Har vi så virkelig 0 (NUL!!!) skader pt?
Det har jeg sq svært ved at tro. Bøgelund er, så vidt jeg ved, stadig i truppen....

*EDIT*
2 skader.
http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-svaekke ... d1/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;

Krushave
1. div
1. div
Geografisk sted: Nørresundby

Indlæg af Krushave » 22. aug 2012, 09:18

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2012 ... ember.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Foreløbigt skal kampen spilles 12. september...

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 10. sep 2012, 17:16

Lad os lige få den her op og gang i tråden. Det er i overmorgen...

Det bliver spændende at se AaBs startopstilling. Om mange bliver sparet og nye talenter bliver prøvet af...

Personligt gad jeg rigtigt godt se Kayke i aktion igen, hvis han da er kommet sig over sin skade.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 10. sep 2012, 18:40

Hvis vi skal overleve en hel sæson, skal andre end den faste stamme spille her:

Som i England spiller reservemålmanden pokalkampene. Det bør også være gældende her. Vi er jo ikke i tvivl om styrkeforholdet. Forsvaret, her ender det nok med at Lasse spiller, men ellers ville jeg gerne se denne løsning. På midtbanen skal enten Augu eller Würtz fritages for kamp. Jeg valgte Würtz, men hip som hap for mig. Kanterne er der ikke alternativer til medmindre ham færingen kan noget ekstraordinært. Fremme bør de to spille og få tingene til at funke imellem dem inden Randerskampen. Alternativ i front kunne være Dalsgaard.

Hvis AaB stiller op sådan og vinder, så tager jeg hatten af for Kent og Kuhn for så slider de mindst mulig på truppen.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 10. sep 2012, 19:09

Det kunne nu også være meget sjovt at se lillebror Ahlmann og/eller Nicolaj Thomsen i aktion. Rolf Toft ligeledes, måske istedet for Helenius.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. sep 2012, 19:50

Ser gudskelov ud til Wieghorst sparer Ahlmann, Larsen og Kusk i aften. Godt nok betænksomt af ham. Så er de helt klar til pokalen.

edit: nå pis, Kusken er med
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 11. sep 2012, 00:11

FlæskeFrank skrev:Hvis vi skal overleve en hel sæson, skal andre end den faste stamme spille her:

Som i England spiller reservemålmanden pokalkampene. Det bør også være gældende her. Vi er jo ikke i tvivl om styrkeforholdet. Forsvaret, her ender det nok med at Lasse spiller, men ellers ville jeg gerne se denne løsning. På midtbanen skal enten Augu eller Würtz fritages for kamp. Jeg valgte Würtz, men hip som hap for mig. Kanterne er der ikke alternativer til medmindre ham færingen kan noget ekstraordinært. Fremme bør de to spille og få tingene til at funke imellem dem inden Randerskampen. Alternativ i front kunne være Dalsgaard.

Hvis AaB stiller op sådan og vinder, så tager jeg hatten af for Kent og Kuhn for så slider de mindst mulig på truppen.
Med 90 min. til Kusk spiller han nok ikke, så vil den naturlige løsning være Patrick ind på pladsen, hvis ikke man overdriver satsningen og smider færingen ind.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. sep 2012, 00:48

Mon ikke der også skal spares lidt på Due efter hans skade, jeg kan ikke forestille mig han skal spille hele kampen. Kusk tror jeg slet ikke skal spille efter en hel kamp i dag, og jeg tror også man vil spare på Helenius efter hans landskamptur.

Ellers er jeg nu ved at tro man kunne finde på at stille med noget der ligner stærkeste opstilling, vi har trods alt haft 1½ uges kamp pause, så der er vel ikke den store grund til at spare en hel masse, men måske snarere bruge det som en træningskamp, og få nogle automatismer på plads til superligakamp 2 efter Lucas. Det er trods alt den første kamp efter hans farvel, hvor man har alle spillere til rådighed. Jeg ser det som en fin mulighed for at få banket lidt rust af.

Jeg tror man starter sådan her:

Due får vel ikke meget mere end en halvleg, og PK vil sikkert også få spilletid på den centrale midtbane. Desuden skal Thomsen vel også ind og have spilletid på et tidspunkt, vil jeg tro.

Muligheden for at jeg tager fejl, og man stiller med mange flere af reserverne er dog bestemt også tilstede :)

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 11. sep 2012, 08:35

Faste stamme i 1h til at sætte tingene på plads. Og så skal vi da have lov at se lille Ahlmann og vores nye færing i aktion i 2h :D
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 11. sep 2012, 08:35

Faste stamme i 1h til at sætte tingene på plads. Og så skal vi da have lov at se lille Ahlmann og vores nye færing i aktion i 2h :D
Gamling
"Ib Simonsen forever"

BoomZ0R
Allstar
Allstar

Indlæg af BoomZ0R » 11. sep 2012, 08:58

Jeg er fandeme heller ikke glad for at spare for meget i pokalkampe. Det ses gang på gang at de store hold ryger ud til de mindre, fordi de har undervurderet modstanderen eller overvurderet egne reserver.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 11. sep 2012, 09:06

Den eneste spiller, som skal spares er vel Kusk. De andre landsholdsspillere har jo ikke spillet. Det vil også være en oplagt lejlighed til at få holdet op i gear igen inden søndagenskamp efter pausen. Så derfor skal vi stille i stærkest opstilling dog uden Kusk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 11. sep 2012, 10:41

jensemand57 skrev:Den eneste spiller, som skal spares er vel Kusk. De andre landsholdsspillere har jo ikke spillet. Det vil også være en oplagt lejlighed til at få holdet op i gear igen inden søndagenskamp efter pausen. Så derfor skal vi stille i stærkest opstilling dog uden Kusk.
Håber virkelig at reserverne får chancen i morgen. Come on vi skal møde fucking Skovbakken fra røven af 2. division vest! Kampen er alletiders mulighed for at give noget værdifuld spilletid til reserverne, der alt andet lige sagtens kan besejre Skovbakken. Vi har mange kampe tilbage i efteråret (forhåbentlig også en del pokalkampe), det er derfor vigtigt at vi får flere spillere i aktion.

Angående startopstillingen håber jeg på følgende line up:

C. Christensen
Bøgelund - Godtfredsen - Thelander - Ahlmann
Patrick - Würtz - N. Thomsen - Wichmann
Kayke - Curth

Denne opstilling er rigelig god til at besejre Skovbakken. Håber på tiltrængt pause til Dalsgaard, Lasse, KEP, Augu, Kusk og Helenius. Der er ingen som helst grund til at gamble med disse spillere. Skrækscenariet ved at starte med f.eks. Helenius som flere argumenterer for er, at han f.eks. bliver ramt af en alvorlig skade (anti jinx). Der er ingen grund til at løbe nogen som helst chance med nøglespillerne.
Årsagen til at jeg har valgt at placere Würtz i startopstillingen er at han havde karantæne i den sidste superligakamp mod Sønderjyske, hvorfor han har brug for nogle kampminutter i morgen. Håber også at Thelander får chancen i startopstillingen, han har noget at bevise!

Angående selve kampen forventer jeg at vi vinder 3-1 efter en forholdsvis typisk pokalkamp hvor storfavoritterne tager lidt for let på kampen. Kun sejr tæller i morgen, failure is not an option :aabfan:

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 11. sep 2012, 10:45

frederikshavneren skrev:
jensemand57 skrev:Den eneste spiller, som skal spares er vel Kusk. De andre landsholdsspillere har jo ikke spillet. Det vil også være en oplagt lejlighed til at få holdet op i gear igen inden søndagenskamp efter pausen. Så derfor skal vi stille i stærkest opstilling dog uden Kusk.
Håber virkelig at reserverne får chancen i morgen. Come on vi skal møde fucking Skovbakken fra røven af 2. division vest! Kampen er alletiders mulighed for at give noget værdifuld spilletid til reserverne, der alt andet lige sagtens kan besejre Skovbakken. Vi har mange kampe tilbage i efteråret (forhåbentlig også en del pokalkampe), det er derfor vigtigt at vi får flere spillere i aktion.

Angående startopstillingen håber jeg på følgende line up:

C. Christensen
Bøgelund - Godtfredsen - Thelander - Ahlmann
Patrick - Würtz - N. Thomsen - Wichmann
Kayke - Curth

Denne opstilling er rigelig god til at besejre Skovbakken. Håber på tiltrængt pause til Dalsgaard, Lasse, KEP, Augu, Kusk og Helenius. Der er ingen som helst grund til at gamble med disse spillere. Skrækscenariet ved at starte med f.eks. Helenius som flere argumenterer for er, at han f.eks. bliver ramt af en alvorlig skade (anti jinx). Der er ingen grund til at løbe nogen som helst chance med nøglespillerne.
Årsagen til at jeg har valgt at placere Würtz i startopstillingen er at han havde karantæne i den sidste superligakamp mod Sønderjyske, hvorfor han har brug for nogle kampminutter i morgen. Håber også at Thelander får chancen i startopstillingen, han har noget at bevise!

Angående selve kampen forventer jeg at vi vinder 3-1 efter en forholdsvis typisk pokalkamp hvor storfavoritterne tager lidt for let på kampen. Kun sejr tæller i morgen, failure is not an option :aabfan:
Helt uenig, vi skal stille op i absolut stærkeste opstilling, det er 1½ uge siden sidste kamp og der er ingen grund til at spare mere. De skal op i gear så de er klar til søndag mod Rend os.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar