Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: OB vs AaB søndag d. 26

Indlæg af Corona » 27. aug 2012, 18:21

okay skrev:kan ikke lige finde et indlæg eller andet om det... men er der nogle steder man kan se målene? Var hverken i nærheden af tv eller anstændigt internet igår og har cravings på at se Lucas mål.
http://www.superliga.dk/no_cache/superl ... e-7/kamp-4" onclick="window.open(this.href);return false;

I øvrigt, dejlige billeder af Kent og Kuhn ved 2.06
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. aug 2012, 18:24

okay skrev:kan ikke lige finde et indlæg eller andet om det... men er der nogle steder man kan se målene? Var hverken i nærheden af tv eller anstændigt internet igår og har cravings på at se Lucas mål.
http://www.superliga.dk/no_cache/superl ... e-7/kamp-4" onclick="window.open(this.href);return false;

Det klart bedste site til highlights og en masse lækkert nørdet statistik om kampene. I øvrigt ligger highlights fra gårsdagens kamp der i langt bedre kvalitet end på onside eller tv2sport.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 27. aug 2012, 19:08

Kent Nielsen Kent Nielsen Kent Nielsen vi danser hele natten på Kent Nielsen!!!!!!!!!!

Hvad skal det ikke blive til med dette hold? Jeg kan ikke sætte en finger på en eneste af spillernes indsats i går. Dejlig at se hvordan vi ubesværet får flyttet spillet frem på modstandernes banehalvdel og kan blive farlige på den sidste tredjedel. Holdet har udviklet sig ekstremt og sammensætningen af holdet virker perfekt, kan vi beholde den nuværende trup til vinter, så tror jeg på medaljer.

FORZA DE RØDE!
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

okay
Landshold
Landshold

Indlæg af okay » 27. aug 2012, 19:36

Kasper skrev:Kent Nielsen Kent Nielsen Kent Nielsen vi danser hele natten på Kent Nielsen!!!!!!!!!!

Hvad skal det ikke blive til med dette hold? Jeg kan ikke sætte en finger på en eneste af spillernes indsats i går. Dejlig at se hvordan vi ubesværet får flyttet spillet frem på modstandernes banehalvdel og kan blive farlige på den sidste tredjedel. Holdet har udviklet sig ekstremt og sammensætningen af holdet virker perfekt, kan vi beholde den nuværende trup til vinter, så tror jeg på medaljer.

FORZA DE RØDE!
Ser ikke helt ud til Kent gider det krammeri der :D

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 27. aug 2012, 19:42

okay skrev:
Kasper skrev:Kent Nielsen Kent Nielsen Kent Nielsen vi danser hele natten på Kent Nielsen!!!!!!!!!!

FORZA DE RØDE!
Ser ikke helt ud til Kent gider det krammeri der :D
Hehe nej, men det gør bestemt ikke sangen mindre sjov.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2012, 20:17

Hvis vi ligger i toppen til vinter så håber jeg seriøst at Lynge kigger på en forstærkning eller 2 til holdet. Ikke profiler, men unge talenter fra 1. division som på sigt kan komme ind omkring holdet. Uffe Bech er feks et bud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 20:22

jonas386 skrev:Hvis vi ligger i toppen til vinter så håber jeg seriøst at Lynge kigger på en forstærkning eller 2 til holdet. Ikke profiler, men unge talenter fra 1. division som på sigt kan komme ind omkring holdet. Uffe Bech er feks et bud.
Lyder som en plan. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig en back-up til de centrale arbejdsheste i Würtz og Augo. Skal ikke kunne sige om der gemmer sig en up-and-coming mand til den plads på u-holdene. Så vidt jeg ved er Nikolaj Thomsen en mere offensivt indstillet type, end en boldvinner. Men hvis der gemmer sig sådan en gut i ungt format i de første- eller andendivision, så er det bare at signe ham, og lade ham stå i lære bag de to rutinerede.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2012, 20:33

MHJ skrev:
jonas386 skrev:Hvis vi ligger i toppen til vinter så håber jeg seriøst at Lynge kigger på en forstærkning eller 2 til holdet. Ikke profiler, men unge talenter fra 1. division som på sigt kan komme ind omkring holdet. Uffe Bech er feks et bud.
Lyder som en plan. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig en back-up til de centrale arbejdsheste i Würtz og Augo. Skal ikke kunne sige om der gemmer sig en up-and-coming mand til den plads på u-holdene. Så vidt jeg ved er Nikolaj Thomsen en mere offensivt indstillet type, end en boldvinner. Men hvis der gemmer sig sådan en gut i ungt format i de første- eller andendivision, så er det bare at signe ham, og lade ham stå i lære bag de to rutinerede.
Præcis. Jeg ved godt pengene ikke er de store på Hornevej, men man er vel også interesserede i at slutte så højt som muligt går jeg udfra. Og der skal man ikke ligefrem være ekspert for at se vores trup ikke ligefrem er bred.
Nu var Due feks skadet i sidste kamp hvorfor vi måtte bruge Wichmann i stedet. Jeg synes ikke Wichmann er dårlig, absolut ikke, men en "naturlig" kant ekstra i truppen ville ikke skade.
Defensivt synes jeg faktisk vi er fint dækket ind, selvom det kunne være rart med en ekstra mand der kunne dække de 2 backpladser. Igen, ikke en eller anden dyr svensker, bare en back-up. Enten fra divisionerne eller
Hvis en sådan findes på u-holdene er det selvfølgelig lækkert, og klart at foretrække. mht den holdende midtbane er ham der Andreas Bruhn så ikke en sådan type? Kender ham ikke specielt godt, men har set ham nævnt herinde et par gange når snakken falder på unge talenter.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar

Indlæg af A_Strandfelt » 27. aug 2012, 21:22

Nicolai Larsen og Augu på ugens hold hos TV2 Sport. Ikke lige så imponerende mange som i sidste uge, men det er nu meget fint alligevel.

Jokeren1978
Drenge
Drenge

Indlæg af Jokeren1978 » 27. aug 2012, 22:23

Kunne man forestille sig at AaB ikke mister Helenenius eller Lucas i det her vindue. - Og derfor har en stærk defensiv. En stærk midbaneakse med Wurtz og Augo. Og de unge offensive folk med Kusk, Lucas m.fl. og utrolig vigtig for AaB en angriber med et højt og konstant scoringsnit, Helenius i offensiven.

Har AaB potentialet til at blive dette års Nordsjælland - er vores trup for smal?

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2012, 22:39

Jokeren1978 skrev: er vores trup for smal?
Jeg vil sige både ja og nej. Vi kan blive årets FCN på den måde at vi kan blive sæsonens positive overraskelse, mestre bliver vi næppe. Så for at svare på det du skriver ovenover, så ja. Det vil jeg mene.
Hvis Helenius pludselig bliver skadet ser det svært ud, samme med Lucas der altså virkeligt laver nogle geniale ting indimellem. Ting som du ikke ser andre i ligaen lave.
Skader i længere tid til Augo og/eller Würtz samt en af vore backs kan også blive katastrofalt.
Vores første 15-16 er gode (synes jeg) derefter ser det mere tyndt ud...

EDIT: FCN og FCK har i øvrigt begge bedre trupper end vi har, og bør derfor også ende foran os. FCM burde måske også, men det hold er så grotesk ringe for tiden at jeg tvivler på de overhovedet er med i medaljeræset når vi når vinterpausen. Om vi så selv ligger der må tiden vise, det nuværende høje niveau skal nydes, ingen tvivl, men det kan så hurtigt vende med de her unge drenge... Ville så gerne vi kunne køre med det et par sæsoner endnu, tror virkelig det kunne nå langt. Men sådan bliver det desværre nok ikke.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 22:49

MHJ skrev: Jeg betragter ikke dette forum som en isoleret del af den nordjyske virkelighed. Jeg har en forventning om at de folk der skriver herinde i en minimal grad påvirker den omkringlæggende verden, og vice versa.
Det lyder søgt, i mine ører.
En påstand bør følges af et argument eller en forklaringe: Hvorledes hænger det ikke samme om jeg må spørge?
Dernæst, ja, man kan være mere eller mindre heldig, i.e. der er grader af held. Du er uenig: Er det noget du kan uddybe?
Angående skader vs. udvisning, så forstår jeg ikke spørgsmålet.
Jeg synes som sagt den bekymring du bruger som anledning til at mane til ro er søgt; det hænger ikke sammen at påstå, at lidt ekstra juhu-stemning herinde skal give "problemer" nogle steder hvor det rent faktisk betyder noget. Hvis Lynge himself begyndte at vade rundt med en "Danske Mestre 2012-13"-hat på knolden og sælge tv-rettigheder til næste års AaB-kampe i CL, så kunne vi da snakke om det, men come on...en bette håndfuld fans på et forum som (berettiget) glæder sig over det bedste AaB-spil længe, og så skal de formanes om at huske hvor svært uheldige modstanderne har været, ellers giver det "problemer" (underforstået eller i alt fald antydet: Når modstandernes uheld slipper op og AaB møder "reel" modstand), altså...stop dog.

Dernæst hænger det ikke sammen - for mig - at du i den grad betoner modstandernes "uheld" overfor det som jeg ser som det bedste, mest sammenhængende AaB-spil i flere år. Holdet har et koncept, som nu har givet godt spil og point mod en række hold som sluttede over AaB sidste sæson. Den enkelte spiller finder mere og mere til rette i konceptet. Folk hæver deres individuelle niveauer til noget, vi for fleres vedkommende ikke har set før. PT er det AaB, som leverer fodbold-oplevelserne i den danske liga. Det kan ændre sig næste runde, ja, men vel ikke før. Jeg har set en række overbevisende AaB-præstationer af så høj kvalitet at jeg ikke ser nogen grund til at miste nattesøvn ved tanken om, at FCM måske får en mand mere klar, at Horsens snart vil være historie i Europa eller at OB næste gang formår at undgå røde kort. Den klare overskrift for mig ovenpå de 3 kampe er, at AaB har flyttet sig meget i positiv retning - ikke at de har været heldige mod nogle hold som af den ene eller anden årsag måske underpræsterer (hvordan kan man i øvrigt vide det?).

Endeligt, angående grader af held: Det er dig, der påstår at AaB's 'held' ved OB-udvisningen helt får OB's 'held' med diverse AaB-forhold til at "blegne". Det får mig til at spørge, hvor mange skader der så går på en udvisning for at man kan sige, at begge hold har været lige heldige. Jeg spørger naturligvis ikke for at få en beregningsmodel fra dig, men for at antyde, at jeg synes det er en lidt verdensfjern betragtning du lægger for dagen.
Det er ikke i den forstand jeg taler om en portion held. Jeg henviser til at det er et meget usandsynligt kampforløb at en spiller bliver smidt ud så tidligt. Det var heldigt at kampforløbet udartede sig således. Men det er nu heller ikke pointen. Pointen er at vi skal huske hvorfor det blev 4-0, og det har – i min bog – meget at gøre med udvisningen, som jf. min definition, var heldig. eller rettere, et heldigt kampforløb.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er heldigt at dommeren giver et kort som SKAL gives. Havde han gjort noget som helst andet havde han ikke fulgt reglerne - og DET havde været heldigt, for OB! Begynder vi på den snak går det da helt skævt, for OB kan ikke klage over et eneste kort, de fik - tværtimod skal de vist være glade for, at Gislason ikke fik et for hans tackling på Ahlman. At kampforløbet så er usædvanligt, javel, og derfor i en overordnet forstand heldigt, jo - det kan vi selvfølgelig nemmest sige efter kampen er afsluttet. I hele 1. halvleg var der ikke mange herinde som skrev om AaB's "held", så det kan du selvfølgelig nemmere tale om når du kender resultatet.
Som jeg har nævnt før, så er heldet i denne henseende det faktum, at vi møder dem i deres 3 kamp på 6 dage (var det vist). I min bog påvirker det hårde program spillerne, hvilket vel også er en del af grunden til at FCK stiller med et halvt reservehold op til europæiske kampe. Men din påstand, så langt jeg følger dig, er at europæiske kampe, ingen indflydelse har på den hjemmelige liga. Her kan jeg blot konstatere at vi er uenige.
Det er en generel betragtning at deltagelse i europæiske kampe koster kræfter. Jeg er enig i betragtningen. Jeg er ikke enig i, at den generelle betragtning kan eller bør bruges i forbindelse med Horsens-AaB kampen til ligefrem at fremmane den ene eller anden bekymring i forhold til de positive vinde, der lige nu blæser over AaB. Det ville være at nedtone AaB's flotte udvikling i helt urimelig grad.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 27. aug 2012, 22:56

jonas386 skrev:
Jeg vil sige både ja og nej. Vi kan blive årets FCN på den måde at vi kan blive sæsonens positive overraskelse, mestre bliver vi næppe. Så for at svare på det du skriver ovenover, så ja. Det vil jeg mene.
Hvis Helenius pludselig bliver skadet ser det svært ud, samme med Lucas der altså virkeligt laver nogle geniale ting indimellem. Ting som du ikke ser andre i ligaen lave.
Skader i længere tid til Augo og/eller Würtz samt en af vore backs kan også blive katastrofalt.

EDIT: FCN og FCK har i øvrigt begge bedre trupper end vi har, og bør derfor også ende foran os. FCM burde måske også, men det hold er så grotesk ringe for tiden at jeg tvivler på de overhovedet er med i medaljeræset når vi når vinterpausen. Om vi så selv ligger der må tiden vise, det nuværende høje niveau skal nydes, ingen tvivl, men det kan så hurtigt vende med de her unge drenge... Ville så gerne vi kunne køre med det et par sæsoner endnu, tror virkelig det kunne nå langt. Men sådan bliver det desværre nok ikke.
Sagen er vel også, at så godt som holdet spiller lige nu, så kan man ikke pege på en eneste plads hvor man kan ønske sig en anden spiller fra truppen ind i stedet for. Alligevel har vi allerede lært at "leve med", at Due - som ellers er startet fantastisk - sidder ude med en skade. Indtil videre har man altså formået at bevare kvaliteten, selv om man er blevet tvunget til at ændre i start-11'eren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 27. aug 2012, 23:00

Funky skrev:
jonas386 skrev:

Sagen er vel også, at så godt som holdet spiller lige nu, så kan man ikke pege på en eneste plads hvor man kan ønske sig en anden spiller fra truppen ind i stedet for. Alligevel har vi allerede lært at "leve med", at Due - som ellers er startet fantastisk - sidder ude med en skade. Indtil videre har man altså formået at bevare kvaliteten, selv om man er blevet tvunget til at ændre i start-11'eren.
Det har du ret i. Men nu er Wichmann bestemt heller ikke en dårlig spiller, et lidt anden type end Due måske, men ikke en type der ødelægger noget for den måde vi gerne vil spille på. Eller hvertfald den måde vi spiller på lige nu.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 27. aug 2012, 23:04

Nogle der har optaget kampen og evt. mulighed for at uploade den?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 27. aug 2012, 23:16

Funky skrev:
MHJ skrev: Jeg betragter ikke dette forum som en isoleret del af den nordjyske virkelighed. Jeg har en forventning om at de folk der skriver herinde i en minimal grad påvirker den omkringlæggende verden, og vice versa.
Det lyder søgt, i mine ører.
En påstand bør følges af et argument eller en forklaringe: Hvorledes hænger det ikke samme om jeg må spørge?
Dernæst, ja, man kan være mere eller mindre heldig, i.e. der er grader af held. Du er uenig: Er det noget du kan uddybe?
Angående skader vs. udvisning, så forstår jeg ikke spørgsmålet.
Jeg synes som sagt den bekymring du bruger som anledning til at mane til ro er søgt; det hænger ikke sammen at påstå, at lidt ekstra juhu-stemning herinde skal give "problemer" nogle steder hvor det rent faktisk betyder noget. Hvis Lynge himself begyndte at vade rundt med en "Danske Mestre 2012-13"-hat på knolden og sælge tv-rettigheder til næste års AaB-kampe i CL, så kunne vi da snakke om det, men come on...en bette håndfuld fans på et forum som (berettiget) glæder sig over det bedste AaB-spil længe, og så skal de formanes om at huske hvor svært uheldige modstanderne har været, ellers giver det "problemer" (underforstået eller i alt fald antydet: Når modstandernes uheld slipper op og AaB møder "reel" modstand), altså...stop dog.

Dernæst hænger det ikke sammen - for mig - at du i den grad betoner modstandernes "uheld" overfor det som jeg ser som det bedste, mest sammenhængende AaB-spil i flere år. Holdet har et koncept, som nu har givet godt spil og point mod en række hold som sluttede over AaB sidste sæson. Den enkelte spiller finder mere og mere til rette i konceptet. Folk hæver deres individuelle niveauer til noget, vi for fleres vedkommende ikke har set før. PT er det AaB, som leverer fodbold-oplevelserne i den danske liga. Det kan ændre sig næste runde, ja, men vel ikke før. Jeg har set en række overbevisende AaB-præstationer af så høj kvalitet at jeg ikke ser nogen grund til at miste nattesøvn ved tanken om, at FCM måske får en mand mere klar, at Horsens snart vil være historie i Europa eller at OB næste gang formår at undgå røde kort. Den klare overskrift for mig ovenpå de 3 kampe er, at AaB har flyttet sig meget i positiv retning - ikke at de har været heldige mod nogle hold som af den ene eller anden årsag måske underpræsterer (hvordan kan man i øvrigt vide det?).

Endeligt, angående grader af held: Det er dig, der påstår at AaB's 'held' ved OB-udvisningen helt får OB's 'held' med diverse AaB-forhold til at "blegne". Det får mig til at spørge, hvor mange skader der så går på en udvisning for at man kan sige, at begge hold har været lige heldige. Jeg spørger naturligvis ikke for at få en beregningsmodel fra dig, men for at antyde, at jeg synes det er en lidt verdensfjern betragtning du lægger for dagen.
Det er ikke i den forstand jeg taler om en portion held. Jeg henviser til at det er et meget usandsynligt kampforløb at en spiller bliver smidt ud så tidligt. Det var heldigt at kampforløbet udartede sig således. Men det er nu heller ikke pointen. Pointen er at vi skal huske hvorfor det blev 4-0, og det har – i min bog – meget at gøre med udvisningen, som jf. min definition, var heldig. eller rettere, et heldigt kampforløb.
Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er heldigt at dommeren giver et kort som SKAL gives. Havde han gjort noget som helst andet havde han ikke fulgt reglerne - og DET havde været heldigt, for OB! Begynder vi på den snak går det da helt skævt, for OB kan ikke klage over et eneste kort, de fik - tværtimod skal de vist være glade for, at Gislason ikke fik et for hans tackling på Ahlman. At kampforløbet så er usædvanligt, javel, og derfor i en overordnet forstand heldigt, jo - det kan vi selvfølgelig nemmest sige efter kampen er afsluttet. I hele 1. halvleg var der ikke mange herinde som skrev om AaB's "held", så det kan du selvfølgelig nemmere tale om når du kender resultatet.
Som jeg har nævnt før, så er heldet i denne henseende det faktum, at vi møder dem i deres 3 kamp på 6 dage (var det vist). I min bog påvirker det hårde program spillerne, hvilket vel også er en del af grunden til at FCK stiller med et halvt reservehold op til europæiske kampe. Men din påstand, så langt jeg følger dig, er at europæiske kampe, ingen indflydelse har på den hjemmelige liga. Her kan jeg blot konstatere at vi er uenige.
Det er en generel betragtning at deltagelse i europæiske kampe koster kræfter. Jeg er enig i betragtningen. Jeg er ikke enig i, at den generelle betragtning kan eller bør bruges i forbindelse med Horsens-AaB kampen til ligefrem at fremmane den ene eller anden bekymring i forhold til de positive vinde, der lige nu blæser over AaB. Det ville være at nedtone AaB's flotte udvikling i helt urimelig grad.

Jeg skriver lig på punktform, for at holde forvirringen minimal. Hvis jeg overser noget i dit indlæg, så sig endelige til (evt. på en pm, så jeg kan rette i mit indlæg).

1) Du mener det lyder søgt, at jeg henviser til den indflydelse vores debat herinde har på omverdenen. Jeg har svært ved at forstå prædikatet ”søgt” i denne sammenhæng. Mener du at det ikke oprindeligt var min anke da jeg skrev mit oprindelige indlæg at mane til besindighed? Hvad skulle ellers være mit motiv? At gøre folk herinde sure? Tror mig, det giver mig ingen glæde. Eller alternativt, mener du da jeg skrev mit oprindelig indlæg, at jeg overvurderede den indflydelse det kunne have på den nordjyske folkestemning?

2) Og hvis du ikke mener man kan påvirke folkestemningen i nogen relevant grad ved at ytre sig herinde, mener du så overhovedet at man nogensinde kan påvirke den, og at man derfor skal holde sin mund altid?

3) Jeg kommer helt i tvivl om du har læst mit oprindelige indlæg, eller kun det som andre har svaret på viewtopic.php?f=1&t=15076&start=180

4) Har du overset at jeg er pisse glad for spillet de sidste kampe? Det virker sådan. Jeg er pisseglad, samtidig med at jeg syntes man skal holde for øje at vi har haft ”en portion held”. Det betyder ikke at jeg tager meget fra vores sejre, som har været vanvittigt imponerende. Jeg har personligt vel set klippene fra de sidste tre kampe over tilsammen 100 gange (uden at overdrive) for at genleve de flotte præstationer. Jeg er sygt vild der med vores hold man.

5) Tror du jeg mener HELT VILDT MEGET HELD!!!111!1!1!11 når jeg skriver ”en portion held”? Det gør jeg ikke, jeg mener nærmere en bette men relevant smule.

6) Kan man vide at hold underpræsterer? Ja. Men det er ikke let kvantificerbart. Men jeg syntes der viser sig en tydelig tendens, ikke kun i år, men de sidste mange år, at hold der har været i europa, har problemer i ligaen. Men nej, man kan da ikke være 100% sikker. Men kan man nogensinde vide noget som helst...? Har du set the matrix? fiiiin film.

7) Jeg forstår stadig ikke den der med :” hvor mange skader der så går på en udvisning for at man kan sige, at begge hold har været lige heldige”. Måske er det formuleringen, men jeg aner vitterligt ikke hvad du spørger om, uagtet hvad du forsøger at vise omkring min verdensfjernhed.

8) ”Jeg forstår stadig ikke hvorfor det er heldigt at dommeren giver et kort som SKAL gives” Det skriver (mener) jeg heller ikke. Hvis du ikke syntes om ordet held i denne forstand, er det fint med mig. Det jeg mener er blot at kampen var lettere, end vi havde regnet med, samt at resultatet skal ses i forhold til det røde kort. Historisk set har et hold i superligaen aldrig vundet, efter at have fået en mand smidt ud så tidligt (det er sket 5 gange før). Er det tilfældigt?

9) ” Jeg er ikke enig i, at den generelle betragtning kan eller bør bruges i forbindelse med Horsens-AaB kampen til ligefrem at fremmane den ene eller anden bekymring i forhold til de positive vinde, der lige nu blæser over AaB. Det ville være at nedtone AaB's flotte udvikling i helt urimelig grad.” Jeg tror du overfortolker mit æreinde. Jeg mener AaB har spillet flot, uagtet den smule held de har haft. Check evt. mit første indlæg igen. Jeg er stadig forundret over at noget tager sådan på vej over det.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Martin Bak
Landshold
Landshold
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Martin Bak » 28. aug 2012, 00:28

7 kampe inde i turneringen og der går agf i den. Folk plaprer løs om medaljer nogle endda om, at vi nok ikke bliver mestre, underforstået at vi vil være med i kapløbet. SLAP nu af for h******!.

det holdet præsterer p.t. kan ikke lovprises højt nok, men det er useriøst så tidligt at snakke om medaljer.

det er vel ok at drømme, men det er en lang sæson -realistisk set skal vi stadig være mere end glade for en top 6 slutplacering - for det vil være unaturligt at så ungt og urutineret hold ikke vil få udfald.

det her hold har fuldstændigt vundet mit hjerte - at se de unge lokale knægte sprudle - det er sq konge og jeg er villig til at tilgive en stribe dårlige kampe i modsætning til holdet med alle de dyre og ubrugelige lejesvende (HEJ CHANKO!!!)
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Jokeren1978
Drenge
Drenge

Indlæg af Jokeren1978 » 28. aug 2012, 07:41

Synes du det er heldige sejre. - eller synes du de er sket på godt organisation, fight og spil på højt teknisk niveau.

FCK er væsentlig bedre end sidste år. Men OB, FCN, Midtjylland er ikke bedre end vi er. Hvis vi ikke sælger Helenius eller Lucas bør en top 4 være et ambitiøs mål.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Geografisk sted: Kbh.

Indlæg af Broendum » 28. aug 2012, 09:30

MHJ skrev:Mange kloge kommentarer ...
Funky skrev:Meget intelligent feedback ...
Drenge, jeg har stor respekt for jeres diskussion, og kan følge jer begge to i jeres udredninger.

Skal jeg forsøge, at skære ind til benet, så tror jeg det handler om to ting:

1) når vi på et tidspunkt løber ind i en stime i sæsonen, hvor tingene ikke flasker sig, så skal vi huske på denne fantastiske periode vi er midt i
2) vi har muligvis været sat i nogle kamp situationer, hvor vi har været stillet fordelagtigt - men husk her på vores historik - vi har bestemt ikke altid været gode til at udnytte andres krise eller manglende fokus. Det unge hold vi har snakker ikke selv om overpræstation, held eller medvind - de spiller bare de andre ud af banen med en "hvad-sagde-jeg" attitude.

Det er en u-aalborggensisk selvtillid, som er ved at tage pippet fra os alle :-)

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Chris Rolfe

Indlæg af AllanPedersen » 28. aug 2012, 10:13

MHJ er bare en kværulant, hvis ikke lige i deler samme mening om et emne vil han forsøge at trække debatten ned på et niavue hvor det handler om 'personlighed' og 'stavelfejl' osv. og han vil konstant snakke som om han har resten af forummet bag sig.

Jeg skrev et sted jeg syntes Augo havde spillet 2 dårlige kampe i starten af sæsonnen.. hvergang jeg forsøgte at forholde mig til hans afleveringer og positioner osv. røg MHJ straks over i min personlighed, og hvordan jeg fremlagde mig selv og talte..
Han er slet ikke interesseret i emnet, kun i at jorde dig.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar