Helenius på landsholdet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Helenius på landsholdet

Indlæg af Mr. Larsen » 8. sep 2012, 22:09

MHJ skrev:”Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer” - Lynge Jakobsen
Har han udtalt det tidligere, eller er det noget du finder på?

Gerne kilde tak :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 8. sep 2012, 22:10

MOs brug af forårsgrønne FCK angribere er en hån mod alle danske fodboldspillere, der knokler i årevis for at gøre sig fortjent til en plads på holdet. Og det faktum, at ikke en eneste dansk sportsjournalist har stillet spørgsmålstegn ved MOs valg, siger i min bevidsthed ALT om pressens niveau.

Synes i øvrigt at Nicolai Jørgensen er grænsende til anonym og Cornelius gider jeg slet ikke forholde mig til.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 8. sep 2012, 22:11

Mr. Larsen skrev:
MHJ skrev:”Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer” - Lynge Jakobsen
Har han udtalt det tidligere, eller er det noget du findere på?

http://tv2sport.dk/AaB-ofrer-en-angriber-mod-getafe

:danmarkfan: :aabfan: :thumbsdown:
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. sep 2012, 22:13

budo skrev:MOs brug af forårsgrønne FCK angribere er en hån mod alle danske fodboldspillere, der knokler i årevis for at gøre sig fortjent til en plads på holdet. Og det faktum, at ikke en eneste dansk sportsjournalist har stillet spørgsmålstegn ved MOs valg, siger i min bevidsthed ALT om pressens niveau.

Synes i øvrigt at Nicolai Jørgensen er grænsende til anonym og Cornelius gider jeg slet ikke forholde mig til.
Det bedste af det hele er, at næste gang er (en i øvrigt kronisk overvurderet) Bendtner tilbage som sikreste navn på holdkortet, Jørgensen og Cornelius Blisand er med som reserver, og Helenius ("Danmarks pt bedste angriber, foran Bendtner, bla bla bla") ser man ikke mere til på holdet. Før han skifter. Naturligvis.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. sep 2012, 22:14

MHJ skrev:
Mr. Larsen skrev:

Vanvittigt fedt citat. Vi takker!
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. sep 2012, 22:19

Jeg forstår seriøst ikke et KLAP af hvad Morten Olsen har gang i... hvad fanden er pointen i at tale Helenius op som Danmarks førstevalg nu Bendtner ikke er med, for få dage senere at lade ham sidde hele kampen og få splinter i røven... i en kamp hvor netop en spiller med hans kvaliteter iøvrigt kunne have gjort en forskel?

Det er jo fuldstændig til grin og overgås kun af den sædvanlige overglorificering af landsholdet TV2 og deres såkaldte eksperter har haft kørende i lang tid. Man behøver sgu ikke være den store ekspert, for at kunne se det ikke var en skidegod indsats af Danmark mod en modstander som var skræmmende ringe.

Hold nu kæft.... fatter ikke man ikke slukkede for lortet så blodtrykket havde ligget på et nogenlunde normalt leje nu.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 8. sep 2012, 22:19

Op i røveren med det landshold...jeg vil sgu hellere se AaB rykke ud af 2.Division end se det møg-landshold i en VM-finale
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 8. sep 2012, 22:21

MHJ skrev:Herligt! 0-0 efter kæmpe dominans uden at angriberne har vist det mindste. Olsen, du er en superstar, det er fandme godkendt!
Cornelius er den nye Bendtner

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 8. sep 2012, 22:24

Mon de (Tv2) tør at være kritiske overfor Morten Olsen?

Han har jo skredet fra et kritisk interview tidligere :=)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. sep 2012, 22:25

MHJ skrev:
Mr. Larsen skrev:

Gætter på Lynge også kun har ladet kampen i aften køre af samme grund som vi andre, nemlig for at se hvordan Helenius ville klare sig...

Tak for citatet, det kunne ikke være mere velvalgt.

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 8. sep 2012, 22:26

Mr. Larsen skrev:Mon de (Tv2) tør at være kritiske overfor Morten Olsen?

Han var da lige ved at komme op i det røde felt, da de spurgte om Bendtner kunne have scoret, så tror ikke de tør mere nu. Mon de har husket at tiltale ham "De"

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 8. sep 2012, 22:27

Funky skrev:
budo skrev:MOs brug af forårsgrønne FCK angribere er en hån mod alle danske fodboldspillere, der knokler i årevis for at gøre sig fortjent til en plads på holdet. Og det faktum, at ikke en eneste dansk sportsjournalist har stillet spørgsmålstegn ved MOs valg, siger i min bevidsthed ALT om pressens niveau.

Det bedste af det hele er, at næste gang er (en i øvrigt kronisk overvurderet) Bendtner tilbage som sikreste navn på holdkortet, Jørgensen og Cornelius Blisand er med som reserver, og Helenius ("Danmarks pt bedste angriber, foran Bendtner, bla bla bla") ser man ikke mere til på holdet. Før han skifter. Naturligvis.
Joh, vi kan da godt sige, at det er positivt at Helenius ikke render og bliver skadet på Landsholdet. Men i et lidt større perspektiv er det negativt for AaB, at det er så svært for klubben at få spillere profileret på landsholdet. Og i det helt store perspektiv, er det jo utroligt negativt for dansk klubfodbold, at Morten Olsen er så klubblind.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

nj27
1. div
1. div

Indlæg af nj27 » 8. sep 2012, 22:28

må bare se i øjnene at så længe olsen er træner er helenius 4 valg og måske ikke engang det hvis der kommer flere ungdomsspillere ind fra sjælland
rystende han bruger en der overhovedet ikke har været med før frem for helenius der gjorde det godt i sin første kamp mod slovakiet , men man må jo ikke spille i en jysk klub hvis man skal kunne være i startopstillingen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 8. sep 2012, 22:29

Mr Alex skrev:

Han var da lige ved at komme op i det røde felt, da de spurgte om Bendtner kunne have scoret, så tror ikke de tør mere nu. Mon de har husket at tiltale ham "De"
Garanteret de har. Ellers står ham DBU-pressegorillaen med de evigt daggamle skæbstubbe og venter på dem.

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 8. sep 2012, 22:30

Funky skrev:
Mr Alex skrev:

Garanteret de har. Ellers står ham DBU-pressegorillaen med de evigt daggamle skæbstubbe og venter på dem.
Nu håber jeg satme at han bliver grillet til pressemødet!!!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 8. sep 2012, 22:32

Lækkert, Morten Olsen du ramte helt rigtigt. Det var en fantastisk beslutning, at smide 1 debutant ind på toppen, der ikke har meget afslutningskvalitet i sig, i en offensiv der heller ikke har ret meget afslutningsteknik. Vi har jo vundet når vi skaber mange chancer, ikke?

Cornelius har spillet 2 håndfulde kampe på seniorplan, derfor var han naturligvis også oplagt at bruge, for en mand der var kørt i stilling i sidste testkamp og bestod, en mand der spiller stærkt ude i marken med et hav af assists, og med truppens bedste afslutningsevne, og har præsteret over en lang periode.

Helenius, du må rejse dig op igen, efter denne skuffelse, og vise den gamle nar, at han i den grad har skidt i nællerne!

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga

Indlæg af budo » 8. sep 2012, 22:32

I øvrigt flot, at TV2 kunne finde EN chance fra de to unge FCKere. EN chance - som Helenius sandsynligvis ville have behandlet med en hel del mere kvalitet end vidunderet Jørgensen :@

seamann

Indlæg af seamann » 8. sep 2012, 22:32

Mr Alex skrev:
Funky skrev:
Mr Alex skrev:

Af det samlede københavnske pressekorps?

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Indlæg af YesAaBcan » 8. sep 2012, 22:34

Funky skrev:
YesAaBcan skrev:
doukas skrev:Fatter det slet ikke. Hvad blev der af "Helenius er bedre end Bendtner" og "Helenius er DK's bedste angriber" MO?!. Ville i den grad føle mig røvrendt hvis jeg var Helenius. Er blevet 3. valg på hvad, 4 dage? Folk kan kæfte nok så meget op om småborgermentalitet og provinsialisme men det er satme uomtvisteligt at der er meget meget kortere til landsholdet hvis man spiller øst for Storebælt.
Sikker på Olsen bliver pumpet for svar om lidt. For Tv2s journalister finder sig sku ik i sådan noget.
Tak for et godt, solidt grin! :thumbsup:
Pis de fik ham ikke lige spurgt. Arh det ka os være svært at huske det hele i farten. :o
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Mr Alex
2. div
2. div

Indlæg af Mr Alex » 8. sep 2012, 22:35

seamann skrev:
Mr Alex skrev:
Funky skrev:
Mr Alex skrev:

Af det samlede københavnske pressekorps?
.........

Besvar