FC København vs AaB, søndag d. 11. oktober 2012 kl. 19.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

FC København vs AaB, søndag d. 11. oktober 2012 kl. 19.00

Indlæg af frederikshavneren » 9. nov 2012, 12:48

Med endnu en stor skuffelse efter gårsdagens exit fra pokalturneringen efter forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence er det nu tid til at se frem til næste kamp. Søndag kl. 19.00 er der topopgør i Parken hvor skrækmodstanderen FC København venter i en ægte topkamp.

Umiddelbart er der ikke den store optimisme at hente, dels grundet den resultat- og spillemæssige krise som holdet pt. befinder sig i, men derudover har vi også en grufuld statistik i Parken. Historikken fortæller sit eget tydelige sprog. I de seneste 9 indbyrdes opgør i Parken mellem FC København og AaB, har AaB tabt 8 kampe, spillet 1 uafgjort og hentet
0 sejre :@ Dertil kommer en forfærdelig ydmygende målscore på hele 23-1 i FCKs favør i de seneste 9 indbyrdes opgør i København.

Med andre ord skal vi spille mod vores suverænt største skrækmodstander, og det tilmed på en udebane hvor vi har det umådelig svært. Det er ganske tankevækkende at vi har det så svært i Parken. Ja nu ved jeg godt at FCK i mange år har været Danmarks suverænt bedste hold, men alligevel så har andre hold klaret sig noget bedre i Parken. Det er jo totalt pinligt at AaB er det modstanderhold som har den værste "track record" i Parken. Hold som OB, AGF og Silkeborg har hentet point i Parken i ny og næ. Det er jo lige før at et hold som HB Køge er en sværere modstander for FCK i Parken end AaB er, hvilket er totalt ydmygende!

Begge hold spillede en anstrengende kamp i går aftes. Vi var desværre ude i forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence, med endnu et straffesparksnederlag som resultat. Tror ikke at det betyder at FCK er mere friske end os selv om vi var ude i forlænget spilletid. Europa League kampe spilles i et helt andet tempo og med noget højere intensitet end pokalkampe gør, hvorfor FCK sikkert er mere slidte end AaB er.

Hvis sensationen skal ske søndag aften kræver det, at flere faktorer går op i en højere enhed. Dels skal hele holdet toppræstere, der er ikke råd til at 3-5 spillere underpræsterer. Derudover kræver det også at FCK underpræsterer. Hvis FCK spiller nogenlunde op til deres topniveau så taber vi stensikkert. Desværre sparede FCK et par af deres nøglespillere i form af Bolanos og Nicolai Jørgensen i går.
Vores 2 backs Dalsgaard og Ahlmann får en nøglerolle på søndag. Meget af FCKs kreativitet kommer fra kanterne i form af Bolanos, Nicolai Jørgensen, Pierre Bengtsson og Lars Jacobsen. Det kræver en toppræstation fra Dalsgaard og Ahlmann at neutralisere FCKs kanter, men det kræver også at Dalsgaard og Ahlmann får hjælp fra midtbanekanterne.

Det bliver spændende at se hvilken taktik Kent vælger på søndag. Vi har ofte haft stor boldbesiddelse i Parken, men er blevet straffet hårdt på kontraangreb og dødbolde. Generelt har vi mange farlige boldtab midt på banen hvilket kan gå mod en del hold, men det bliver straffet megahårdt når modstanderen er et kvalitetshold som FCK. Det bliver således altafgørende at minimere antallet af boldtab/tekniske fejl, hvilket er svært med nøglespillere som Augu, Würtz, Curth, Lasse og KEP der ikke ligefrem er tekniske vidundere.
Måske vil Kent forsøge at ændre taktikken på søndag ved at overlade initiativet til FCK. Ikke at jeg tror at det vil hjælpe, vi har ikke holdet der kan parkere bussen foran målet.

Angående selve holdopstillingen tror jeg på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Due
Curth
Helenius

Tror at forsvaret mere eller mindre giver sig selv, men muligvis overtager Patrick pladsen som venstre back på Ahlmanns bekostning. På midtbanen er der et par store spørgsmålstegn i form af Augu og Würtz. Er de klar til kampen og i så fald i hvilken forfatning spiller de i?
Personligt mener jeg at de begge skal spares hvis der er bare den mindste tvivl vedrørende deres skader. Vi har ikke råd til at Augu og Würtz´ skader bliver forværret hvis de kommer for tidligt i aktion. Der kommer andre vigtige kampe efter denne.
I front tror jeg desværre at Kent igen vælger Curth, der er en udmærket presspiller, hvormed vi sikkert kommer til at spille med en massiv 5 mandsmidtbane.

FC København har en stærk og bred trup og stiller måske således op:

Kim Christensen
Lars Jacobsen - Kris Stadsgaard - Ragnar Sigurdsson - Pierre Bengtsson
Cristian Bolanos - Claudemir - Thomas Delaney - Nicolai Jørgensen
Cesar Santin - Andreas Cornelius

Denne opstilling skal tages med noget forbehold da FCK har en stærk trup med mange stærke reservespillere, som f.eks. Sølvi Ottesen, Christoffer Remmer, Kris Stadsgaard,
Michael Jakobsen, Christian Grindheim, Thomas Kristensen og Martin Vingaard mv.
Det kan sagtens tænkes at FCK sparer et par af deres profiler på søndag, da de helt sikkert forventer en stille og rolig sejr kørt hjem på cruise control.

Resultatmæssigt forventer jeg desværre endnu et nederlag i Parken. Succeskriteriet må være at komme helskindet fra Parken med æren i behold, og hvis det lykkes os at score derovre må det jo efterhånden være at betragte som en mindre sensation.
Ciffermæssigt forventer jeg et 3-1 nederlag.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: FC København vs AaB, søndag d. 11. oktober 2012 kl. 19.0

Indlæg af Elscorpio » 9. nov 2012, 14:09

Kayke skal ihvertfald ikke have chancen, den mand underpræsterer helt vildt.

Dog vil jeg mene at Augo og Würtz skal spille hvis vi skal holde kontakt med toppen, ingen grund til at spare spillerne medmindre de er trætte efter pokalkampen igår.

Fight og vilje bliver et nøgleord på søndag og så må vi prøve at overraske FCK med en giftig kontra eller en dødboldsituation. Selvom statistikken og dommeren taler imod det, må vi håbe på det bedste og 1-0 sejr til de røde.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 9. nov 2012, 15:00

Ja. Et langt og fint indlæg, der næsten kunne være skrevet af formanden for FCKFC.
Jeg synes nu ikke at FCK er vildt gode, og den der scorer det første mål står med gode kort på hånden. Det man kan blive lidt bekymret for er, at Kent dikterer den samme offensive stil som sidst vi var i Parken. Den kostede masser af hurtige omstillinger i hovedet på AaB, og et par mål. Vi skal være orienteret mod god defensiv organisation, og være klar til at løbe kontraerne. Kort sagt. Vi kan sagtens spille så dumt, at vi ender med at tabe. Men hvis vi spiller vores kort godt og klogt, kan det slet ikke udelukkes ende med eet andet resultat, end du foreslår.
frederikshavneren skrev:Med endnu en stor skuffelse efter gårsdagens exit fra pokalturneringen efter forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence er det nu tid til at se frem til næste kamp. Søndag kl. 19.00 er der topopgør i Parken hvor skrækmodstanderen FC København venter i en ægte topkamp.

Umiddelbart er der ikke den store optimisme at hente, dels grundet den resultat- og spillemæssige krise som holdet pt. befinder sig i, men derudover har vi også en grufuld statistik i Parken. Historikken fortæller sit eget tydelige sprog. I de seneste 9 indbyrdes opgør i Parken mellem FC København og AaB, har AaB tabt 8 kampe, spillet 1 uafgjort og hentet
0 sejre :@ Dertil kommer en forfærdelig ydmygende målscore på hele 23-1 i FCKs favør i de seneste 9 indbyrdes opgør i København.

Med andre ord skal vi spille mod vores suverænt største skrækmodstander, og det tilmed på en udebane hvor vi har det umådelig svært. Det er ganske tankevækkende at vi har det så svært i Parken. Ja nu ved jeg godt at FCK i mange år har været Danmarks suverænt bedste hold, men alligevel så har andre hold klaret sig noget bedre i Parken. Det er jo totalt pinligt at AaB er det modstanderhold som har den værste "track record" i Parken. Hold som OB, AGF og Silkeborg har hentet point i Parken i ny og næ. Det er jo lige før at et hold som HB Køge er en sværere modstander for FCK i Parken end AaB er, hvilket er totalt ydmygende!

Begge hold spillede en anstrengende kamp i går aftes. Vi var desværre ude i forlænget spilletid og straffesparkskonkurrence, med endnu et straffesparksnederlag som resultat. Tror ikke at det betyder at FCK er mere friske end os selv om vi var ude i forlænget spilletid. Europa League kampe spilles i et helt andet tempo og med noget højere intensitet end pokalkampe gør, hvorfor FCK sikkert er mere slidte end AaB er.

Hvis sensationen skal ske søndag aften kræver det, at flere faktorer går op i en højere enhed. Dels skal hele holdet toppræstere, der er ikke råd til at 3-5 spillere underpræsterer. Derudover kræver det også at FCK underpræsterer. Hvis FCK spiller nogenlunde op til deres topniveau så taber vi stensikkert. Desværre sparede FCK et par af deres nøglespillere i form af Bolanos og Nicolai Jørgensen i går.
Vores 2 backs Dalsgaard og Ahlmann får en nøglerolle på søndag. Meget af FCKs kreativitet kommer fra kanterne i form af Bolanos, Nicolai Jørgensen, Pierre Bengtsson og Lars Jacobsen. Det kræver en toppræstation fra Dalsgaard og Ahlmann at neutralisere FCKs kanter, men det kræver også at Dalsgaard og Ahlmann får hjælp fra midtbanekanterne.

Det bliver spændende at se hvilken taktik Kent vælger på søndag. Vi har ofte haft stor boldbesiddelse i Parken, men er blevet straffet hårdt på kontraangreb og dødbolde. Generelt har vi mange farlige boldtab midt på banen hvilket kan gå mod en del hold, men det bliver straffet megahårdt når modstanderen er et kvalitetshold som FCK. Det bliver således altafgørende at minimere antallet af boldtab/tekniske fejl, hvilket er svært med nøglespillere som Augu, Würtz, Curth, Lasse og KEP der ikke ligefrem er tekniske vidundere.
Måske vil Kent forsøge at ændre taktikken på søndag ved at overlade initiativet til FCK. Ikke at jeg tror at det vil hjælpe, vi har ikke holdet der kan parkere bussen foran målet.

Angående selve holdopstillingen tror jeg på følgende line up:

N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Due
Curth
Helenius

Tror at forsvaret mere eller mindre giver sig selv, men muligvis overtager Patrick pladsen som venstre back på Ahlmanns bekostning. På midtbanen er der et par store spørgsmålstegn i form af Augu og Würtz. Er de klar til kampen og i så fald i hvilken forfatning spiller de i?
Personligt mener jeg at de begge skal spares hvis der er bare den mindste tvivl vedrørende deres skader. Vi har ikke råd til at Augu og Würtz´ skader bliver forværret hvis de kommer for tidligt i aktion. Der kommer andre vigtige kampe efter denne.
I front tror jeg desværre at Kent igen vælger Curth, der er en udmærket presspiller, hvormed vi sikkert kommer til at spille med en massiv 5 mandsmidtbane.

FC København har en stærk og bred trup og stiller måske således op:

Kim Christensen
Lars Jacobsen - Kris Stadsgaard - Ragnar Sigurdsson - Pierre Bengtsson
Cristian Bolanos - Claudemir - Thomas Delaney - Nicolai Jørgensen
Cesar Santin - Andreas Cornelius

Denne opstilling skal tages med noget forbehold da FCK har en stærk trup med mange stærke reservespillere, som f.eks. Sølvi Ottesen, Christoffer Remmer, Kris Stadsgaard,
Michael Jakobsen, Christian Grindheim, Thomas Kristensen og Martin Vingaard mv.
Det kan sagtens tænkes at FCK sparer et par af deres profiler på søndag, da de helt sikkert forventer en stille og rolig sejr kørt hjem på cruise control.

Resultatmæssigt forventer jeg desværre endnu et nederlag i Parken. Succeskriteriet må være at komme helskindet fra Parken med æren i behold, og hvis det lykkes os at score derovre må det jo efterhånden være at betragte som en mindre sensation.
Ciffermæssigt forventer jeg et 3-1 nederlag.

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Indlæg af Gamling » 9. nov 2012, 15:29

Det er jo traditionen tro den tid på sæsonen hvor "de gamle" i truppen går på tidlig vinterferie med skader og for mange af de såkaldt unge slår op i banen, så mon ikke bare vi skal sige på gensyn til foråret til Augo og så fastholde formkurven og overvintre på en acceptabel 6-7 plads !
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Olly
2. div
2. div
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Indlæg af Olly » 9. nov 2012, 15:30

Elscorpio skrev:Kayke skal ihvertfald ikke have chancen, den mand underpræsterer helt vildt.

Dog vil jeg mene at Augo og Würtz skal spille hvis vi skal holde kontakt med toppen, ingen grund til at spare spillerne medmindre de er trætte efter pokalkampen igår.

Fight og vilje bliver et nøgleord på søndag og så må vi prøve at overraske FCK med en giftig kontra eller en dødboldsituation. Selvom statistikken og dommeren taler imod det, må vi håbe på det bedste og 1-0 sejr til de røde.
Jeg skal med det samme indrømme jeg ikke så kampen i går.
Men på hvilket grundlag er det du mener Kayke underpræstere helt vildt? Der var vist heller ikke mange af de andre angribere der scorede.
Jeg mener stadig Kayke skal prøve at ligge lige bag ved Helenius. Så kan vi derefter tage diskussionen omkring hans præstation.

Med hensyn til kampen er jeg også bange for vi render ind i et nyt nederlag her. Jeg tror på ingen måde vi bliver spillet ud af banen, men vi bliver igen straffet på nogle omstillinger og så taber vi desværre 2-0. Jeg håber jeg tager fejl :|
Med hensyn til om vi skal spare Augo og Würtz så er jeg lidt i tvivl. Lige meget hvem vi møder, så er der altid en chance for at få point og den mulighed skal altid forfølges. Men der venter også langt vigtigere kampe inden vinterpausen. Jeg vil hellere vi mister point til FCK end Randers, OB, Horsens og AGF. Så det vil være en katastrofe og undvære de to i de sidste 4 kampe.
Alt hvad vi får med fra Parken skal anses som bonus point og 3 point vil da lune gevaldig i stillingen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 9. nov 2012, 15:49

Olly skrev:
Elscorpio skrev:Kayke skal ihvertfald ikke have chancen, den mand underpræsterer helt vildt.

Jeg skal med det samme indrømme jeg ikke så kampen i går.
Men på hvilket grundlag er det du mener Kayke underpræstere helt vildt? Der var vist heller ikke mange af de andre angribere der scorede.
Jeg mener stadig Kayke skal prøve at ligge lige bag ved Helenius. Så kan vi derefter tage diskussionen omkring hans præstation.

Med hensyn til kampen er jeg også bange for vi render ind i et nyt nederlag her. Jeg tror på ingen måde vi bliver spillet ud af banen, men vi bliver igen straffet på nogle omstillinger og så taber vi desværre 2-0. Jeg håber jeg tager fejl :|
Med hensyn til om vi skal spare Augo og Würtz så er jeg lidt i tvivl. Lige meget hvem vi møder, så er der altid en chance for at få point og den mulighed skal altid forfølges. Men der venter også langt vigtigere kampe inden vinterpausen. Jeg vil hellere vi mister point til FCK end Randers, OB, Horsens og AGF. Så det vil være en katastrofe og undvære de to i de sidste 4 kampe.
Alt hvad vi får med fra Parken skal anses som bonus point og 3 point vil da lune gevaldig i stillingen.
Kayke viser desværre kun i meget små glimt hans brasilianske talent.

Jeg så hellere Curth fik lov at ligge som offensiv midt med Nicklas som spydspids.
Håber ikke vi dummer os i eget straffesparksfelt på søndag, da dommeren i Parken har en stærk tendens til at dømme til hjemmeholdets fordel.

Og Kent skal holde sig fra en alt for offensiv taktik.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 9. nov 2012, 16:34

Gamling skrev:Det er jo traditionen tro den tid på sæsonen hvor "de gamle" i truppen går på tidlig vinterferie med skader og for mange af de såkaldt unge slår op i banen, så mon ikke bare vi skal sige på gensyn til foråret til Augo og så fastholde formkurven og overvintre på en acceptabel 6-7 plads !
Der er vel efterhånden også tradition for at en halvsløj stime får debatsidens grædekoner op på mærkerne, og så bliver der ellers tudet igennem.

Augo er da vigtig, og vores unge hold er måske heller ikke stabilt nok - selv med ham, men nogle gange får de det alligevel til at hænge fint sammen og laver en sejr eller to.

Jeg tror da heller ikke at der er så stor chance for at vi hiver den hjem i parken, men derfra til at sende os ned på 6-7. plads i vinterpausen er der altså også et stykke vej. Vi skal nok få vores gode stimer også!
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 9. nov 2012, 18:56

Jeg har altid synes godt om Curth og hans indstilling til tingene, men hans dage i startopstillingen er altså talte, hvis I spørger mig. Han havde en god periode efter Lucas skiftede, men det var lige så meget på baggrund af, at holdet præsteret ualmindelig godt! Han har mistet en del fart i benene og desuden er han for stationær i det etableret angrebsspil.

Jeg håber meget på følgende startopstilling i Parken:

Larsen
Dalle, KEP, Lasse, Ahlmann
Wichmann, Augo, Würtz, Due
Kusk
Helenius

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 9. nov 2012, 19:43

Spanky skrev:Jeg har altid synes godt om Curth og hans indstilling til tingene, men hans dage i startopstillingen er altså talte, hvis I spørger mig. Han havde en god periode efter Lucas skiftede, men det var lige så meget på baggrund af, at holdet præsteret ualmindelig godt! Han har mistet en del fart i benene og desuden er han for stationær i det etableret angrebsspil.

Jeg håber meget på følgende startopstilling i Parken:

Larsen
Dalle, KEP, Lasse, Ahlmann
Wichmann, Augo, Würtz, Due
Kusk
Helenius

Nå - ud fra dagens Tipsblad, så lader det til Augo også må stå over i Parken.

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 10. nov 2012, 00:34

spar nogle spillere, det er en kamp vi ikke kan vinde
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 10. nov 2012, 01:26

Pastorius skrev:
Gamling skrev:Det er jo traditionen tro den tid på sæsonen hvor "de gamle" i truppen går på tidlig vinterferie med skader og for mange af de såkaldt unge slår op i banen, så mon ikke bare vi skal sige på gensyn til foråret til Augo og så fastholde formkurven og overvintre på en acceptabel 6-7 plads !
Der er vel efterhånden også tradition for at en halvsløj stime får debatsidens grædekoner op på mærkerne, og så bliver der ellers tudet igennem.

Augo er da vigtig, og vores unge hold er måske heller ikke stabilt nok - selv med ham, men nogle gange får de det alligevel til at hænge fint sammen og laver en sejr eller to.

Jeg tror da heller ikke at der er så stor chance for at vi hiver den hjem i parken, men derfra til at sende os ned på 6-7. plads i vinterpausen er der altså også et stykke vej. Vi skal nok få vores gode stimer også!
Om grædekoret har kaldt til møde eller ej, ændre vel ikke ligefrem på at en placering som 6-7 stykker til vinterpausen, ikke ligefrem kan kategoriseres som en dommedagsprofeti? Vi er pt. nr. 3 med 26 point. OB er nummer 7 med 22 point. Det er et tæt race. En placering som nr. 2 eller 7 anser jeg hverken for værende jubeloptimisme eller sortsyn.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 10. nov 2012, 08:43

NIN den fromme skrev: Om grædekoret har kaldt til møde eller ej, ændre vel ikke ligefrem på at en placering som 6-7 stykker til vinterpausen, ikke ligefrem kan kategoriseres som en dommedagsprofeti? Vi er pt. nr. 3 med 26 point. OB er nummer 7 med 22 point. Det er et tæt race. En placering som nr. 2 eller 7 anser jeg hverken for værende jubeloptimisme eller sortsyn.
Hvis man allerede nu helt har opgivet at slutte bedre end 6 eller 7, så er det da en dommedagsprofeti. Der er rigtig mange scenarier der kunne føre bedre med sig. Ikke dem alle indebærer at AaB skal vinde sine resterende kampe inden pausen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 10. nov 2012, 10:15

Det går vel som det plejer: Vi får lov til at have bolden meget, løber ind i kontrakniven og taber 3-0.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 10. nov 2012, 10:19

Det går modsat alle forventninger vores vej!! Drengene er tørstige efter sejr, og FCK kan ikke sætte sig op efter skuffelsen mod tyskerne...

1-2 eller 1-3...

Ses på Stafetten og i Parken..

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 10. nov 2012, 11:40

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev: Om grædekoret har kaldt til møde eller ej, ændre vel ikke ligefrem på at en placering som 6-7 stykker til vinterpausen, ikke ligefrem kan kategoriseres som en dommedagsprofeti? Vi er pt. nr. 3 med 26 point. OB er nummer 7 med 22 point. Det er et tæt race. En placering som nr. 2 eller 7 anser jeg hverken for værende jubeloptimisme eller sortsyn.
Hvis man allerede nu helt har opgivet at slutte bedre end 6 eller 7, så er det da en dommedagsprofeti. Der er rigtig mange scenarier der kunne føre bedre med sig. Ikke dem alle indebærer at AaB skal vinde sine resterende kampe inden pausen.
Hvis 4 point i den verden er en dommedagsprofeti, så er det da. Men så tror jeg samtidig det er bedre at flytte fra glashuset og ned i kælderen.

Brugeravatar
AndBis
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af AndBis » 10. nov 2012, 13:46

Jeg var ude og se AaB's træning i Bramdrupdam i dag.
Augo stod på sidelinjen det meste af træningen og Nicolai Larsen var kun delvist med. Det så ud, som om "fys"'en var igang med at behandle hans fod eller ankel. Der var en afslappet stemning træningen igennem, hvor der var plads til at joke lidt med hinanden, men samtidig fokus på mange specifikke situationer mod FCK. bl.a. havde de meget fokus på presspillet og standardsituationerne.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 10. nov 2012, 14:20

Ahlmann og Nicolaj Thomsen måtte opgive at fuldføre dagens træning i Bramdrupdam, hvorfor de ikke er med i truppen til morgendagens kamp. http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-staerkt ... aad/1/1513" onclick="window.open(this.href);return false;

Det må alt andet lige betyde at Patrick flyttes ned som venstre back. Det er ikke en optimal løsning, men på den anden side har Ahlmann på ingen måde spillet overbevisende i denne sæson. Nu hvor Patrick flyttes ned i forsvaret mener Nordjyske, at Hallur i stedet starter inde på den centrale midtbane. Spændende hvis det er tilfældet, her kan vi for alvor se hvilket niveau færingen har.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 10. nov 2012, 22:13

damp skrev:spar nogle spillere, det er en kamp vi ikke kan vinde
Lad os da håbe håbe vores spillere har et mere positivt syn på tilværelsen...?

Melder du dig tit syn på job fordi du ikke lige kan klare dagens arbejde og det nok er bedre du bare bliver væk...?
Underlig holdning at have til livet... ser det et stort nederlag!!!

Gamling
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ib Simonsen

Indlæg af Gamling » 11. nov 2012, 05:58

Hvis dagens kamp - som nok kan forventes pga formkurven og en svækket opstilling - ender med et nederlag så har vi altså tabt 6 af de sidste 8 kampe (incl pokalen) og kun slået et elendigt BIF hold og så sdrjyske. Nummer 2 til 6/7 ligger rimeligt tæt nu og foran os venter Horsens (hjemme), rfc (ude), AGF (hjemme) og OB (hjemme) - alle hold vi slås med om de nævnte placeringer og med bredere trupper og bedre formkurve end os pt. Derfor skal vi nok ikke regne med mere end 5-6 p mere inden vinter pausen og derfor glider vi ned på 6-7 pladsen. Ikke så meget grædekone over det, men bare realisme baseret på tingenes tilstand.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar

Indlæg af Gentleman Finn » 11. nov 2012, 06:18

Heldigvis er fodbold en dynamisk karakter, holds selvtillid og form ændrer sig hurtigt, og det kan kaste sejre af sig. Bredden er heller ikke vanvittig vigtig når man kun deltager i suppen, alle hold vil lide voldsomt under nøglespilleres fravær, pånær et. Så der mener jeg ikke vi er særligt udsat. Det er ikke en standarduge vi har, med 3 kampe på en uge, og vi rammer heller ikke ind i en senere i sæsonen.

Besvar