Toppen af poppen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Frygah
Allstar
Allstar

Re: Toppen af poppen

Indlæg af Frygah » 30. nov 2012, 11:46

Hver gang jeg ser denne type lister, skriver jeg altid dette indlæg.

Jeg synes Winsnes slet ikke har fået den credit som manden har fortjent. På trods af han ikke var her så længe som mange andre, var han i min verden den centrale figur på banen i opbyggelsen af det hold der endte med UEFA-cup, mesterskab og Champions League. I sæsonen hvor vi blev nummer 3 var han ufattelig vigtig, og gjorde spillere som Nomvethe vanvittig gode, og var afgørende i at vi hev den vigtige 3. plads hjem, der sæsonen efter gav os oplevelserne i bl.a. Tottenham.

Derudover implementerede han den offensive midtbane i AaB's spil som Hamrén ville operere med, og som Johansson efterfølgende kunne overtage, med spillere på de omkringliggende pladser der kendte systemet.

Det er rigtigt at manden ikke er en Ståle, Boye og hvad de store AaB'ere ellers hedder, men for mig satte han gang i AaB's eventyr og var central i Hamréns succes som mestertræner i klubben.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 30. nov 2012, 12:40

1. Erik Hamren, bedste træner i superligaen evaaarrr, utroligt at vi ikke fik mere ud af den kultur som han fik skabt.
2. Ståle Solbakken, yderst irriterende siden sit skifte fra AaB, men i top. 3 over midtbanespillere i superligaens historie. Undrer mig dog at ingen nogen sinde regnede hans ”drej rundt om sig selv”-finte ud. En finte som Kvist også bruger med succes nu.
3. Rade Prica, fantastisk spiller og fantastisk sympatisk. Højnede vores spil på flere måde og havde stor del i vores bronzemedalje og vores senere guldmedalje. At han så også er en af vores største transfers tæller også ind.
4. Jozo Matovac, en af de bedste forsvarer i AaB nogensinde, hvis ikke den bedste også en allround nice guy
5. Hans Backe/Anders Anderson, i tvivl her, Hans var en fantastisk træner, som også skabte en kultur, som vi efterfølgende burde have fået mere ud af. At han så er en grundstenene til at FCK blev den klub de nu er, trækker kun ned subjektivt. Anders Anderson var en kriger uden lige og efter min mening stærkt overset, hvilket hans efterfølgende skifte til Benfica også vidner om.

Ville også have Martin Ericsson på listen, men hans effekt var ikke stor nok til medaljer og han brændte, så vidt jeg husker, en chance af gigantisk proportioner i hans sidste kamp, der kunne have sikret os medalje. Er dog nok den største teknikker (ihvertfald målt på effektiviteten af hans driblinger) i AaBs historie op til Lucas Andersen.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 30. nov 2012, 12:47

Viva i cazzi rossi skrev: Ville også have Martin Ericsson Er dog nok den største teknikker (ihvertfald målt på effektiviteten af hans driblinger) i AaBs historie op til Lucas Andersen.
Hvis vi lige ser bort fra at sådan noget næppe er målbart så jeg til en hevr tid påstå at Henrik Mini Rasmussen er den bedste teknikker på AaBs hold ever. Hans besvægelser, teknik og blik for spillet var ren M Laudrup men desværre var han en snegl og derfor fik han ikke et international gennembrud.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 30. nov 2012, 13:14

Maglau skrev:
Viva i cazzi rossi skrev: Ville også have Martin Ericsson Er dog nok den største teknikker (ihvertfald målt på effektiviteten af hans driblinger) i AaBs historie op til Lucas Andersen.
Hvis vi lige ser bort fra at sådan noget næppe er målbart så jeg til en hevr tid påstå at Henrik Mini Rasmussen er den bedste teknikker på AaBs hold ever. Hans besvægelser, teknik og blik for spillet var ren M Laudrup men desværre var han en snegl og derfor fik han ikke et international gennembrud.
Da jeg kun svagt husker Mini, kan jeg ikke argumentere i mod dette, men jeg holder fast i mit. Regnede med at der var nogen der ville fremhæve Nomwethe, som jeg syntes var noget af det mest ineffektive, der nogen sinde har spillet for os. Mener også Laudrup udpegede Ericsson som sæsonens bedste spiller, hvilket alt andet lige taler for noget godt. Hvis jeg siger at Ericsson var den mest effektive tekniker af importsene, kan jeg så få ret?

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 30. nov 2012, 13:21

Viva i cazzi rossi skrev:
Maglau skrev:
Da jeg kun svagt husker Mini, kan jeg ikke argumentere i mod dette, men jeg holder fast i mit. Regnede med at der var nogen der ville fremhæve Nomwethe, som jeg syntes var noget af det mest ineffektive, der nogen sinde har spillet for os. Mener også Laudrup udpegede Ericsson som sæsonens bedste spiller, hvilket alt andet lige taler for noget godt. Hvis jeg siger at Ericsson var den mest effektive tekniker af importsene, kan jeg så få ret?
Det kan du formodentlig godt.

Denne video af Winsnes der tørrer røv i Kristian Bak gør det dog til et tæt opløb. :P

Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 30. nov 2012, 13:27

Frygah skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:
Maglau skrev:
Det kan du formodentlig godt.

Denne video af Winsnes der tørrer røv i Kristian Bak gør det dog til et tæt opløb. :P

Winsnes var uden tvivl god, men af en eller anden grund husker jeg ham ikke så godt. Måske jeg syntes, at han forlod os på en billig baggrund, efter at vi havde fået hans spil op i topklasse. Og så kan jeg generelt ikke lide nordmænd.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 30. nov 2012, 14:13

Viva i cazzi rossi skrev:Winsnes var uden tvivl god, men af en eller anden grund husker jeg ham ikke så godt. Måske jeg syntes, at han forlod os på en billig baggrund, efter at vi havde fået hans spil op i topklasse. Og så kan jeg generelt ikke lide nordmænd.
Winsnes vil for altid have en stor stjerne hos mig, og jeg synes nærmere, han fik vores spil op i topklasse. Han var yderst sympatisk og fantastisk dygtig.

Han forlod os, så vidt jeg husker, grundet et ønske om at flytte nærmere familien, da han lige var blevet far.

Doktoren er, i min optik, tæt på toppen i nyere AaB-historie. Han havde alle de kvaliteter, jeg gerne vil forbinde med AaB.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Vase » 30. nov 2012, 14:15

1. Ståle - Ingen over, ingen ved siden af. Den mest betydningsfulde spiller for et hold i Superligaens historie.
2. Hamrén - Et uventet mesterskab. Flot mand.
3. Matovac - Klasseforsvar. Pluspoint for at optræde på udebaneafsnittet i Parken i 2008.
4. Nomvethe - Han var sej. Hvem husker ikke hans første boldberøring i AaB-trøjen? Legendarisk.
5. Bette Anders - Han startede lidt svagt ud, men blev fucking god i sin sidste sæson.

Boblere: Prica, Winsnes og Strandli.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 30. nov 2012, 22:34

Winsnes
Ståle
Matovac
Prica

Og så var jeg ret vild med Lasse Nilsson som dog kun nåede 12 kampe som lejesvend.
Ericsson havde også sine øjeblikke på et lidt tyndt AaB-hold.
Jeg savner Winsnes

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge

Indlæg af hundekiks » 3. dec 2012, 16:35

Erik Bo Andersen skal være på listen. Scorede 24 mål i mesterskabssæsonen 94/95 (uden ham intet mesterskab) og spillede efterfølgende godt i CHL. Derudover blev han solgt efterfølgende for et stort millionbeløb.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 3. dec 2012, 17:08

Imports:

1. Ståle
2. Matovac
3. Prica

Derudover synes jeg ikke rigtigt der er andre der udmærker sig helt specielt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. dec 2012, 17:13

Provst i Brovst skrev:Imports:

1. Ståle
2. Matovac
3. Prica

Hvad skete der med dig og Frank?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Konsulenten
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Steve-Dave
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlæg af Konsulenten » 3. dec 2012, 17:30

Køllen I Møllen skrev:

1. Ståle
2. Matovac
3. Prica

Gætter på noget med kulhydrater.
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 3. dec 2012, 20:27

Køllen I Møllen skrev:

1. Ståle
2. Matovac
3. Prica

Jo, det er rigtigt, jeg skammer mig nu. Sorry, det er mit misbrug af LSD og svampe eller noget. Men der var bare alle de skader med Frank, argh jeg kan ikke forklare mig ud af den her.

1. Ståle
2. Strandli
3. Matovac
3. Prica
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Indlæg af Henriksen » 3. dec 2012, 20:50

1. Jozo Matovac. Bedste forsvarsspiller der til dato har optrådt i ligaen. Karisma uden lige.
2. Ståle Solbakken. Den største leder og general.
3. Erik Hamrén. Smukke-Erik...need I say more
4. Rade Prica. Al respekt for Lundberg, Frede, Søren A, Strandli, Møller....Erik Bo. RP = bedste angriber AaB har haft.
5. Anders Andersson. Bette blev jätte stor...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Besvar