AaB - OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
STE
2. div
2. div

AaB - OB

Indlæg af STE » 3. mar 2013, 18:00

FCN vandt, og Randers er foran i brøndby - Jeg har desperat brug for at kigge fremad og tillader mig derfor at starte en tråd om onsdagens kamp i Aalborg mod striwerne.

Jeg orker ikke at skrive en længere optakt - vil nogen hjælpe mig op af sølet? Fortæl mig, Lasse bliver klar. Sværg på spejder, at Augo kan løbe mere end i et kvarter eller giv et 3-1 til bolcherne-bud. Gør noget!!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Re: AaB - OB

Indlæg af Yankee » 3. mar 2013, 18:40

Der er flere lyspunkter:

- Vi har KEP med igen!
- Vi spiller hjemme på en af landets sædvanligvis allerbedste baner.
- OB spiller en hård kamp mod FCK om en halv time - vi spillede i fredags
- Rasmus Falk er skadet.
- Vi har domineret og slået OB de sidste 4 gange vi har mødt dem.

Jeg er sikker på at drengene med KEP i spidsen kommer med 120 i timen for at revanchere det ærgerlige nederlag i Silkeborg. Vi viste momentvis godt angrebssil, og OB kommer altså ikke med et nær så hårdt fysisk pres som Silkeborg eller OB i gamle dage. Silberbauer og Vadocz kan vinde nærkampe - ja, men vi kan altså også straffe deres til tider ret tunge centerkonstellation med Daniel Høegh og Anders Møller Christensen.

Vi skal se 11 løver på banen onsdag. Det er en fuldstændig lige kamp, hvor vi skal undgå for mange dueller og i stedet få vores kombinationsspil til at flyde. Jeg tror på vores drenge og en hårdt tilkæmpet 2-1-sejr!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 3. mar 2013, 19:37

Silberbauer har lige fået en advarsel, som giver ham karantæne på onsdag

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2013, 19:41

Yankee skrev:Der er flere lyspunkter:

- Vi har KEP med igen!
- Vi spiller hjemme på en af landets sædvanligvis allerbedste baner.
- OB spiller en hård kamp mod FCK om en halv time - vi spillede i fredags
- Rasmus Falk er skadet.
- Vi har domineret og slået OB de sidste 4 gange vi har mødt dem.

Jeg er sikker på at drengene med KEP i spidsen kommer med 120 i timen for at revanchere det ærgerlige nederlag i Silkeborg. Vi viste momentvis godt angrebssil, og OB kommer altså ikke med et nær så hårdt fysisk pres som Silkeborg eller OB i gamle dage. Silberbauer og Vadocz kan vinde nærkampe - ja, men vi kan altså også straffe deres til tider ret tunge centerkonstellation med Daniel Høegh og Anders Møller Christensen.

Vi skal se 11 løver på banen onsdag. Det er en fuldstændig lige kamp, hvor vi skal undgå for mange dueller og i stedet få vores kombinationsspil til at flyde. Jeg tror på vores drenge og en hårdt tilkæmpet 2-1-sejr!
Du kommer med mange gode argumenter. Men jeg vil nu godt tilføje lidt mere. Vi skal helst også have Lasse Nielsen med samt Augo. Vi manglede i den grad fysik og rutine i Silkeborg. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Augo ikke blev brugt i fredags. Er en spiller på bænken, kan han også spille, måske ikke hel kamp, men så evt. bare 45 -30 minutter, hvis ikke en spiller ikke er klar, er det spild af god bænkeplads.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 3. mar 2013, 19:50

Puha, efter 1. halvleg at dømme mod FCK, kunne det godt se ud til at deres offensiv blir noget af en håndfuld på onsdag!

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2013, 19:55

astonvilla skrev:Puha, efter 1. halvleg at dømme mod FCK, kunne det godt se ud til at deres offensiv blir noget af en håndfuld på onsdag!
Muligt, men de er aldrig større, end de kan ligge ned :@

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 3. mar 2013, 19:58

Juuuhuuu - karantæne til Silberpower!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. mar 2013, 19:59

doukas skrev:Juuuhuuu - karantæne til Silberpower!
Vigtigt! Ikke bare ud fra den sportslige vinkel men endnu mere udfra den følelsesmæssige...

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. mar 2013, 20:02

astonvilla skrev:Puha, efter 1. halvleg at dømme mod FCK, kunne det godt se ud til at deres offensiv blir noget af en håndfuld på onsdag!
Synes ikke OB ser ret stærke ud, når FCK får lov at have bolden, de får ikke clearet og presset op på dem. Og så kan man ikke sammenligne OB mod os, i sådan en kamp som i dag. OB spiller altid tætte kampe mod FCK, ligesom vi gør på hjemmebane. Er sikker på, at AaB har en stor chance for at tage 3 point på onsdag. Drengene har noget at revancere, og vi må håbe på en god bane, hvor vi kan spille noget spil, hvor bolden skal gøre arbejdet. Synes det var meget positivt, at vi ikke sparkede langt i fredags, drengene prøver at spille den op og de bliver KUN bedre til det, hvis de spiller på den måde. Fremtiden er lys.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2013, 20:04

Kristian skrev:
Synes ikke OB ser ret stærke ud, når FCK får lov at have bolden, de får ikke clearet og presset op på dem. Og så kan man ikke sammenligne OB mod os, i sådan en kamp som i dag. OB spiller altid tætte kampe mod FCK, ligesom vi gør på hjemmebane. Er sikker på, at AaB har en stor chance for at tage 3 point på onsdag. Drengene har noget at revancere, og vi må håbe på en god bane, hvor vi kan spille noget spil, hvor bolden skal gøre arbejdet. Synes det var meget positivt, at vi ikke sparkede langt i fredags, drengene prøver at spille den op og de bliver KUN bedre til det, hvis de spiller på den måde. Fremtiden er lys.
Man kan jo håbe på at vores keeper står bare en smule bedre end Wiland.

Martino
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Martino » 3. mar 2013, 20:28

Høegh er deres svage punkt i forsvaret og skal udnyttes. Vadozc og Bodul ser gode ud, men hvis vi får gang i de hurtige omstillinger og med et ok forsvar så er der bestemt muligheder.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2013, 20:30

Martino skrev:Høegh er deres svage punkt i forsvaret og skal udnyttes. Vadozc og Bodul ser gode ud, men hvis vi får gang i de hurtige omstillinger og med et ok forsvar så er der bestemt muligheder.
Vi skal have kampen op i deres straffesparksfelt, så skal vi nok få scoret nogle gange. De er godt nok ringe i bagkæden.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. mar 2013, 20:33

Martino skrev:Høegh er deres svage punkt i forsvaret og skal udnyttes. Vadozc og Bodul ser gode ud, men hvis vi får gang i de hurtige omstillinger og med et ok forsvar så er der bestemt muligheder.
Du har ret, og hvor ser OB langsomme ud i bagkæden. Det kan godt være, vi ikke har så fysiske spillere som OB, men hvis vi kan spille udenom dem, så venter der mål til os.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 3. mar 2013, 20:35

jensemand57 skrev: Du kommer med mange gode argumenter. Men jeg vil nu godt tilføje lidt mere. Vi skal helst også have Lasse Nielsen med samt Augo. Vi manglede i den grad fysik og rutine i Silkeborg. Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Augo ikke blev brugt i fredags. Er en spiller på bænken, kan han også spille, måske ikke hel kamp, men så evt. bare 45 -30 minutter, hvis ikke en spiller ikke er klar, er det spild af god bænkeplads.
Man har vel taget ham med for at se hvordan han reagerede på opvarmning inden og under kampen. Det har måske ikke været 100% positivt hvorfor vi selvfølgelig ikke tager nogle chancer.

Men det ville da være et kæmpe plus at have Lasse og/eller Augu med. Nu er Kasper Larsen netop gået ud og det betyder formentlig at OB ikke kommer med nær så meget fysik på midtbanen på onsdag. Larsen har spillet rigtig godt idag og vundet mange dueller. Uden ham og Silberbauer skal nipsspilleren Schoop og Mohamed Diarra velsagtens ind. Det er ikke så tosset. Samtidig har OB meget tydeligt haft svært ved at holde dampen oppe efter de 60-65 minutter.

Vi kan godt være med! Lad os nu tro på det og give den fuld skrald i en af sæsonens vigtigste kampe!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 3. mar 2013, 20:35

Kasper Larsen skadet, desværre for ham så det semi-slemt ud.

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 3. mar 2013, 20:37

doukas skrev:Kasper Larsen skadet, desværre for ham så det semi-slemt ud.
Syyyyyyynd :cool:

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 3. mar 2013, 20:45

TAK!

Optimismen spirer..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2013, 20:55

Fokus til den kamp skal være på os selv. Præsterer vi som mod Silkeborg, taber vi næsten ligegyldigt hvilket hold OB sender på banen.

Vi skal simpelthen op på et andet niveau - specielt på midtbanden, hvis vi skal have en chance.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2013, 21:27

jensemand57 skrev:Jeg forstår stadig ikke, hvorfor Augo ikke blev brugt i fredags. Er en spiller på bænken, kan han også spille, måske ikke hel kamp, men så evt. bare 45 -30 minutter, hvis ikke en spiller ikke er klar, er det spild af god bænkeplads.
Ifølge Augo selv, i et eller andet interview i ugen op til Silkeborg kampen, ville han ikke være i stand til at spille mere end 10-15 min. Jeg er overbevist om at man havde ham med på bænken for at kunne smide ham ind mod slutningen, hvis vi havde et resultat som skulle forsvares... og han kunne vel ligeså godt sidde på bænken som at man efterlod en plads tom.

Men alt bør krydses for at Augo snart kan spille fra start igen, vi kan satme ikke ret godt undvære ham.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 3. mar 2013, 21:50

Jeg håber selvfølgelig på alle de rutinerede spillere, men jeg ser hellere en Hallur eller PK eller endda en Wichmann (der fylder ligeså meget som en 7 årig Filippinsk dværg med knogleskørhed) på den centrale midtbane, end en Augu der ikke er i kampform. Thomsen ser jeg hellere på kanten, hvor jeg egentlig også helst ser Wichmann.

KEP er klar, udmeldingerne om Lasse er positive, så forsvaret er jeg ikke bange for. Midtbanen er den helt store gåde, som skal løses af Kent.

Besvar