KULDE OG NEDERLAG::::::PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.
Jeg synes den der med at blive hjemme fordi de de ikke har vundet er ved at tage overhånd. Jeg er slet ikke i tvivl om spillerne er mere opsat på at vinde en kamp hvis der kommer flere. Så hvis man vil se dem vinde, så skal man også være der.
Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00
- mich1596
- Allstar

- Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
- Geografisk sted: 9000
- Kontakt:
Re: AaB - FCN, torsdag 4. april kl. 18:00
Tror du har delvist ret med kvaliteten. Tror sådan set ikke, at det er niveauet som sådan har så meget at sige. Men lad os gå tilbage til årene omkring, hvor vi tog guldet, altså 2006-2009 stykker. Dengang var der flere interessante historier i Superligaen fordi der var flere stabile hold i toppen. OB lagde godt til i medaljekampen og oprustede, AaB gjorde det samme fra 06/07-08/09 og FCM havde røven fuld af penge (og brugte dem dumt). At vi havde nogle stabile tophold og nogle gode opgør med meget på spil sportsligt gjorde at interessen peakede. Samtidig var Brøndbys nedtur dengang en nyhed og stadig sjov (i modsætning til nu, hvor man egentlig bare håber på konkurs/nedrykning så vi slipper for at blive bombarderet med deres dødskamp i medierne). Derudover havde vi FCK som blev presset bare en smule i og med vi tog guldet og OB var lige i haserne i nogle af årene efter. Ligaen er blevet ringere, men havde vi nu i det mindste bare haft en klar stabil top som profilerede ligaen fremfor alle hold er stortset lige ringe/gode tror jeg det havde set bedre ud. Elendig ledelse i AaB, OB og FCM har desværre gjort, at alle klubberne nu er under genopbygning og Superligaen derfor profileres af FCK som bliver mestre igennem halvhjertet indsats, FCN som ikke appellerer til ret mange og Brøndbys deroute. Kunne vi nu bare få en klar top fremfor det her rald, hvor alle hold er lige gode/dårlige tror jeg det hjalp meget i sig selv. Det ville i hvert fald gøre ligaen meget mere interessant, hvis man f.eks. kunne få en klar top 4 med FCK, AGF, OB, os selv og måske EfB eller FCM som den 5. klub, hvor der var en masse på spil i de indbyrdes opgør. Jeg kan da f.eks. huske kampene mod FCM i gamle dage, hvor der virkelig var en intens stemning - den er der desværre ikke i samme grad når holdene ligger og konkurrerer om 6-7 pladsen.MHJ skrev:Der har været masser af superliga-tv i mange år, på samme niveau som i dag. Det samme med de internationale kampe. Det er ikke mange år siden der var en kæmpe fremgang i tilskuere, sammen med TV-eksponeringen steg. Så jeg tvivler på det har ret meget med det at gøre. Nærmere er det en konsekvens af manglende kvalitet på banen samt grundet klubbernes økonomiske deroute, og folks manglende penge, efter finanskrisen.frederikshavneren skrev:Der er mange ledige billetter til kampen, men det er desværre ikke en overraskelse. Imidlertid er der kun 2 ledige billetter på østtribunen (3F), det hænger sikkert sammen med at der er uddelt en bunke fribilletter til forskellige samarbejdsklubber.Remark skrev:Selvom snittet for foråret er lidt højere end du angiver, 4.397, er der grund til bekymring. Det samlede snit er på lave 6.351 for hele åretPeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.
...
Er der nogen der har en god bedre forklaring på, hvorfor vores tilskuertal er så lave?
Jeg vil mene følgende forklaringer kan spille ind
Vejret - aftenkampe i marts skal være enten topkampe eller europæiske, hvis der skal fyldes op på stadion. OB den 6.marts i kulde koster. En kamp kl 17 en søndag i mørke og kulde mod Esbjerg koster også. Plus GF-kampen i snevejr kl 1900 en mandag.
De sidste fire sæsoner - AaB har svinget enormt spillemæssigt. Mange er vendt skuffet hjem efter kampe, fx i efteråret mod Esbjerg, hvor 8.296 tilskuere ser AaB tabe mod et defensivt vestjysk hold. For ikke at tale om Pehrssons år, hvor vi spillede kedeligt. Der er marginaltilskueren meget kritisk.
Spilletidspunkterne. Hvornår spiller AaB? Det er meget svært at planlægge, hvis man er familie eller som mig bosiddende i København. Tidligere kunne jeg time mine afgange til København i god tid, sådan at jeg kunne nå kampe på stadion. Det er umuligt med mandagskampe, men også fredagskampe eller kampe lørdag eftermiddag, hvor mange er optaget af egen sport eller familie.
Økonomisk krise. Spiller naturligvis også ind. Det er dyrt at slæbe familien med til fodbold, så man lader være.
Nå, tilbage til FCN. Jeg tror forårets første sejr kommer, 2-1 til os på mål af Lasse Nielsen og KEP!
Superligaens faldende tilskuertal kan også forklares med at alle kampe nu vises på tv (samt online). Tror at mange bliver derhjemme og dermed sparer en masse penge.
Endelig vises der mere og mere Premier League og Champions League fodbold. Når man f.eks. lige har set Bayern München mod Juventus eller Manchester United mod Southampton mv., så virker superligafodbold grotesk ringe... Personligt kender jeg desværre flere, der ikke længere gider at tage på stadion da de meget hellere vil se Premier League bold.
Håber på sejr i morgen, men realistisk set er jeg overbevist om at FCN vinder. Hvis vi skal have en chance gælder det for alt i verden om ikke at komme bagud. FCN er umådelige svære at have med at gøre når de først er foran, men omvendt kan de stresses hvis de skal jagte en udligning.
Vil elske at se/høre Hjulmand tude efter kampen når AaB forhåbentlig har vundet!
Forklaringen med de mange internationale kampe og niveauforskellen på Premier League og Superligaen finder jeg også utrolig søgt. Vi skal blot tilbage til kalenderåret 2011 for at finde et AaB-snit på over 9000 pr. kamp (vistnok det højeste nogensinde i et kalenderår), og hverken eksponeringen eller kvalitetsforskellen var mindre for godt et år siden.
Den strukturelle forklaring på de lavere tilskuertal overalt i Superligaen skal utvivlsomt findes i den nye TV-aftale, som betyder, at flere kampe afvikles på utrolig ugunstige tidspunkter, såsom eksempelvis lørdag kl 15 og kl. 17, der virkelig koster tilskuere. Det stod lige fra starten klart, at den lukrative TV-aftale ville koste på entréfronten. Som den næstmest oplagte årsag til tilskuerfaldet vil jeg fremhæve den generelle afmatning i samfundet siden 2008, der gør det vanskeligere at hive pengene op ad lommen på marginaltilskuerne og familiefædre med afkom. Slutteligt kan vi naturligvis ikke ignorere Brøndbys deroute og FCKs voldsomme tilskuerfald.
For AaBs vedkommende spiller det forfærdelige vejr ligeledes en stor rolle. 2 af kampene - mod Esbjerg og AGF - i efteråret blev afviklet i regulært uvejr, medens de tidlige forårskampe mod OB og Esbjerg er spillet i mørke og kulde, og sammenholdt med dårlige resultater har dette resulteret i elendige tilskuertal.
Den strukturelle forklaring på de lavere tilskuertal overalt i Superligaen skal utvivlsomt findes i den nye TV-aftale, som betyder, at flere kampe afvikles på utrolig ugunstige tidspunkter, såsom eksempelvis lørdag kl 15 og kl. 17, der virkelig koster tilskuere. Det stod lige fra starten klart, at den lukrative TV-aftale ville koste på entréfronten. Som den næstmest oplagte årsag til tilskuerfaldet vil jeg fremhæve den generelle afmatning i samfundet siden 2008, der gør det vanskeligere at hive pengene op ad lommen på marginaltilskuerne og familiefædre med afkom. Slutteligt kan vi naturligvis ikke ignorere Brøndbys deroute og FCKs voldsomme tilskuerfald.
For AaBs vedkommende spiller det forfærdelige vejr ligeledes en stor rolle. 2 af kampene - mod Esbjerg og AGF - i efteråret blev afviklet i regulært uvejr, medens de tidlige forårskampe mod OB og Esbjerg er spillet i mørke og kulde, og sammenholdt med dårlige resultater har dette resulteret i elendige tilskuertal.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
I dag kan det i hvert fald ikke være vejret der holder folk fra stadion.
Den skulle ligge omkring 10 grader ved kick-off. Selvom det er skanaløst koldt for årstiden, så fryser man trods alt ikke bollerne af ved 10 grader.
Lad os alle forsøge at gøre en indsats i løbet af dagen og få banket kollegaer mv op og med på Communale.
Jeg har overbevist vores CEO om at vi skal lave en lille udflugt direkte efter arbejde i dag og firmaet giver en fadbamse og pølse inden kampen under Nordjyske. Det kan sku få folket afsted.
Jeg forstår ikke rigtig at der ikke har været mere reklame omkring kampen fra AaB's side. Man kunne bruge noget lock-out og far & søn til bold agtigt i indgangsvinkel (jeg er ikke reklamemand...). Men reklamer er naturligvis ikke gratis og det er dyrt at være fattig.
Kom nu: lad os alle forsøge at give en hånd med og få alle "tvivlerne" på stadion. Vi ses!
Den skulle ligge omkring 10 grader ved kick-off. Selvom det er skanaløst koldt for årstiden, så fryser man trods alt ikke bollerne af ved 10 grader.
Lad os alle forsøge at gøre en indsats i løbet af dagen og få banket kollegaer mv op og med på Communale.
Jeg har overbevist vores CEO om at vi skal lave en lille udflugt direkte efter arbejde i dag og firmaet giver en fadbamse og pølse inden kampen under Nordjyske. Det kan sku få folket afsted.
Jeg forstår ikke rigtig at der ikke har været mere reklame omkring kampen fra AaB's side. Man kunne bruge noget lock-out og far & søn til bold agtigt i indgangsvinkel (jeg er ikke reklamemand...). Men reklamer er naturligvis ikke gratis og det er dyrt at være fattig.
Kom nu: lad os alle forsøge at give en hånd med og få alle "tvivlerne" på stadion. Vi ses!
Præcis! Jeg har f.eks. ikke mulighed for at komme i dag pga. træningjernskjorten skrev:Det er vinter.PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.
Jeg synes den der med at blive hjemme fordi de de ikke har vundet er ved at tage overhånd. Jeg er slet ikke i tvivl om spillerne er mere opsat på at vinde en kamp hvis der kommer flere. Så hvis man vil se dem vinde, så skal man også være der.
Og jeg tror ikke, at en torsdagskamp kl. 18.00 er det bedste tidspunkt, hvis vi vil se 6000+ på stadion.
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Forkert: Du har ikke mulighed for at komme til træning i dag pga. hjemmekampSambaman skrev:Præcis! Jeg har f.eks. ikke mulighed for at komme i dag pga. træningjernskjorten skrev:Det er vinter.PeterS skrev:tilskuer gennemsnittet på forårets to første (færdigspillede) kampe på hjemmebane er på 3.714 mennesker på stadion. Jeg håber på at der vi kan få trukket dette i en mere positiv retning imorgen, selvom jeg har min tvivl.
Og jeg tror ikke, at en torsdagskamp kl. 18.00 er det bedste tidspunkt, hvis vi vil se 6000+ på stadion.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Der er generelt færre udlandske spillere i superligaen grundet klubbernes dårlige økonomi, men alligevel er det bemærkelsesværdigt at AaB er den eneste klub der hidtil ikke har anvendt én eneste udlænding i forårssæsonen...
Håber på et ok fremmøde på stadion i aften. Vejret er perfekt, det er pragtfuldt forårsvejr efter en lang og kold vinter. Jeg ved godt at uagtet at FCN er mestre og flot ser ud til at konsolidere deres rolle som permanent tophold, så er nordsjællanderne bestemt ikke en billetsælger.
Håber på et ok fremmøde på stadion i aften. Vejret er perfekt, det er pragtfuldt forårsvejr efter en lang og kold vinter. Jeg ved godt at uagtet at FCN er mestre og flot ser ud til at konsolidere deres rolle som permanent tophold, så er nordsjællanderne bestemt ikke en billetsælger.
- mich1596
- Allstar

- Kontakt:
frederikshavneren skrev:Der er generelt færre udlandske spillere i superligaen grundet klubbernes dårlige økonomi, men alligevel er det bemærkelsesværdigt at AaB er den eneste klub der hidtil ikke har anvendt én eneste udlænding i forårssæsonen...
NOPE generelt et kedeligt besøg....medbringende en minnibus m 3 flag og 14 miniput trænere
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Startopstillingen:
N. Larsen
Dalsgaard - Lasse - KEP - Ahlmann
Patrick - Wurtz - Augu - N. Thomsen
Kusk
Helenius
Overraskende at SF ikke starter inde. Måske det skyldes taktiske årsager. Kom nu på stadion. Fuck hvor er her tomt...
N. Larsen
Kusk
Helenius
Overraskende at SF ikke starter inde. Måske det skyldes taktiske årsager. Kom nu på stadion. Fuck hvor er her tomt...
-
MR er den rigtige vinder
- Allstar

det kan også være for at skåne ham - vi har haft et travlt program, og han har døjet en del med skader de seneste år. Men det bliver spændende at se, hvordan spillerne positionerer sig. Jeg syntes det er fint, at Patrick bevarer sin plads. Han var en af de bedste mod Esbjerg.frederikshavneren skrev:Startopstillingen:
N. Larsen
Kusk
Helenius
Nogen der har et godt link?
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Ja, send også en pb til mig, hvis I finder et godt stream :-)!Martino skrev:Nogen der har et godt link?
- mich1596
- Allstar

- Kontakt:
hahasport.comMartino skrev:Nogen der har et godt link?
Ja det var faktisk god kvalitet. Takker.mich1596 skrev:hahasport.comMartino skrev:Nogen der har et godt link?
- Erasmus Montanus
- Allstar

Helenius testes, da hans baglår driller. Det lyder ikke rart. Det lyder faktisk frygteligt.
- mich1596
- Allstar

- Kontakt:
[lineup-4-4-1-1]N.Larsen Dalle KEP Lasse Ahlmann Patrick Rasmus Augo Thomsen Kusk Helenius[/lineup-4-4-1-1]
- Erasmus Montanus
- Allstar

Augo selvmål. For helvede da også.
- mich1596
- Allstar

- Kontakt:
HVOR BLIVER DET HER HÅRDT 
Patrick og Augo i horrible aktioner.
Vi var ellers startet med et fornuftigt presspil. Lort.
Vi var ellers startet med et fornuftigt presspil. Lort.