Danni skrev:Jeg har selv stået på vesttribunen i 10 år og er stor fan af fed stemning og alt hvad dertil høre, men jeg har et par input i forhold til denne debat, der desværre går i den anden retning og det er bestemt ikke fordi, jeg har lyst til, det skal være sådan.
Man bliver nød til at forholde sig til og respektere, at folk på Nordjyske altså har købt og betalt for en siddeplads. Det er ikke alle af dem, der har lyst til at folk rejser sig op foran dem, så de ikke kan se noget, og begynder at synge. Man risikere jo at nogle af disse folk, så bliver væk. De får jo ikke den vare, som står på deres billet. I lighed kan jeg også føle mig provokeret af, at blive cigaretrøget i hovedet under kamp, når jeg har købt et sæsonkort til røgfrit arrangement (ikke at vi overhovedet skal ind på dette emne, og det kunne aldrig få mig til at blive væk!). Jeg synes også det kan være irriterende, når jeg sidder ned, som jeg nogen gange gør til landskampe, og personen foran mig rejser sig op, hver gang bolden er på den ene eller anden banehalvdel og ham bagved, be'r mig om at sætte mig ned, for ellers kan han ikke se noget...
I stedet kunne man prøve, at ligge noget mere fokus på, at få flere folk på vesttribunen. Der er jo i langt de fleste kampe masser af plads. Det er her stemningen virkelig skabes og kunne man nu få 50, 100, 200 eller flere personer, som normalvis sidder ned, til at komme over på vesttribunen og være stemningsskabere, vil jeg personligt synes, det er det allerbedste for alle parter og i sidste ende få flest folk til at komme på stadion.
Ser man sig selv som fodboldfan af AaB eller kunde i en forretning? uanset hvor man er på et fodbold stadion må man da regne med folk rejser sig op af og til. Så kan man ikke leve med at folk har følelserne med, og går op i det er det for mig også fint man bliver væk. Det er en gammel debat der har kørt mange gange, vi får startet her.
Ser dem der kommer på stadion weekend efter weekend sig virkelig som kunder af AaB? jeg gør ikke, og skal der være regler for hvor meget folk på nordtribunen må indleve sig i kampen, så er det da først stemningen til en fodboldkamp bliver dræbt. Jeg står selv på Vest, men jeg tager hatten af for de folk på Nord som rejser sig og synger i løbet af kampen. I stedet for at kigge skævt til dem skulle man måske kigge indad og se om man selv kunne bidrage med et eller andet, der ikke er brok.
Var det ikke imod silkeborg man så Wurtz under kampen være ude imod Nordjyske og prøve at opildne alle, så jeg er da ret sikker på at spillerne også synes det er fedt, og at det giver dem lidt ekstre, når det på den ene eller anden måde bliver skabt en stemning, med klap eller sang fra store dele af stadion.