Meget enig. Det vil være et kæmpe plus hvis Ahlmann bliver klar. Her i foråret har han udgjort en stor offensiv trussel, hvilket gør vores spil meget mere afvekslende og udfordrende, især fordi modstanderne har været meget fokuserede på Dalsgaard. Det er sværere at neutralisere 2 offensive backs. Hvis Ahlmann ikke bliver klar så er det et stort tab offensivt. Paddy er en habil back, men offensivt bidrager han ikke med meget.
Selvom PK er en af mine yndlingsspillere på AaB holdet, så er jeg helt enig. En højrebenet venstreback bidrager bare ikke med det samme offensivt.
Jeg håber også at Wichmann får chancen fra start ved siden af Würtz. Wichmann egner sig ikke til at spille på kanten, han skal ind centralt hvor han kan bruge de kreative evner til at sætte angriberne/kantspillerne i scene. Den primære ulempe ved Wichmann er at han er så langsom, det kan godt blive et problem defensivt, da Brøndby selv uden Antipas har nogle ganske hurtige typer på holdet. Spillere såsom Rommedahl, Thygesen, Stryger Larsen og Gehrt er meget hurtige og løbestærke.
Jeg er ikke enig i, at Wichmanns speed bliver et problem defensivt. Du har ret i at de nævnte bif spillere har en fin suppespeed, men de benytter sig nærmest aldrig af den. Det er kun på kontraangreb(eller et enkelt lykketraf til rommedahl i dybden), at den bliver udnyttet - Der har AaB heldigvis Lasse Nielsen.
Wichmann på kanten trækker meget ind på midten - Det kan være både godt og skidt.
Hvis det lykkes at sætte Brøndby under pres så er der store muligheder. Defensivt er Brøndby ganske middelmådige, derfor er der gode chancer for et godt resultat hvis det lykkes at iscenesætte offensiven.
"ganske middelmådige" er en mindre underdrivelse. Synes det er et mindre mirakel, at bif ikke har fået et par flere lussinger. Samtidigt har de, tilsyneladende, givet Falkesgård tjansen som keeper - Han har ikke imponeret og generelt været usikker i sine indgreb. Tyrehug udefra med øjeblikkelig opfyldning kunne godt blive til et mål - Det kræver dog, at der er spillere til at følge op.