Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Sydamerikaneren
- 2. div

- Geografisk sted: Århus
AllanPedersen skrev:AlitheBeast
Det handler jo ikke om at fange dem der
Helt sikkert vil have en AaB trøje
og Helt sikkert vil ind og se fodbold kampen
de bestiller online...
Det handler dem der står i kvickly og køber ind til aftensmad og ser sådan en pakke der hedder
2 billetter til AaB og 2 sodavand.. xxx pris .. og tænker 'hmm har jeg egentlig taget min søn ind til en stor fodboldkamp?'
Du undervurderer hvor stort impulsmarkedet er.. også når det kommer til trøjer og sko..
Nu eks er det sommer.. alle os halvfede danskere begynder at løbe træne.. halvdelen af os kan ikke passe vores shorts
Jeg vil vædde på hvis hver intersport i nordjylland sælgede AaB shorts og t-shirt, folk ville stå dernede og tænke
'hmm blå hummel 200kr... hov.. AaB shorts, de er da fede.. dem tager jeg.'
Ja for der ingen der siger der skal stå AaB med kæmpe stort, nej de kunne jo få lavet en kollektion der hed AaB sport... skriv diskret AaB Sport og så et fint lille AaB logo på sættet.
Men igen enig i at der skal være mere OBS på de handlende lige fra Kvickly til aalborg storcenter
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Sydamerikaneren skrev:AllanPedersen skrev:AlitheBeast
de bestiller online...
Det handler dem der står i kvickly og køber ind til aftensmad og ser sådan en pakke der hedder
2 billetter til AaB og 2 sodavand.. xxx pris .. og tænker 'hmm har jeg egentlig taget min søn ind til en stor fodboldkamp?'
Du undervurderer hvor stort impulsmarkedet er.. også når det kommer til trøjer og sko..
Nu eks er det sommer.. alle os halvfede danskere begynder at løbe træne.. halvdelen af os kan ikke passe vores shorts
Jeg vil vædde på hvis hver intersport i nordjylland sælgede AaB shorts og t-shirt, folk ville stå dernede og tænke
Ja for der ingen der siger der skal stå AaB med kæmpe stort, nej de kunne jo få lavet en kollektion der hed AaB sport... skriv diskret AaB Sport og så et fint lille logo på sættet.
Helt normale Sorte Shorts med et AaB logo på siden af dem...
jeg siger jer de ville sælge... og jeg forstår ikke hvorfor man ikke lave en aftale med intersport eller sportsmaster..
få tøjet ud i butikkerne og giv dem halvdelen af overskudet eller hvad ved jeg.
Det giver ógså den bløde fan kultur.. børn i blokhus der vokser op med AaB shorts på i stedet for hummel
Der er nok større tendens til de bliver AaB fans senere i livet.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
STE skrev:
Enig. Med hensyn til at devaluere billetterne ved at samarbejde med f.eks. Kvickly om rabat-billetter kunne man samtidig lave nogle tilbud til sæsonkortholdere. For eksempel en gratis billet til en kamp (man har vel altid nogen, man gerne vil tage med på stadion), rabat på øl og pølser mod forevisning af sæsonkort eller den slags. På den måde giver man også noget til de trofaste sæsonkortholdere (som for øvrigt stadig får deres entré billigere, end hvis man køber hver billet i løssalg), man får flere folk på stadion, og der omsættes for mere på kampdage. Wikide-win.
Når man køber sæsonkort får man to gratis fribilletter med. Køber man et pluskort med 10 øl/vand får man yderligere 2 fribilletter. Selvom jeg misser 2-3 hjemmekampe på en sæson giver det alligevel fin mening at købe et sæsonkort. Eneste problem er, at kortet er låst til Spar Nord. Jeg vil gerne have ungerne med på stadion engang i mellem og være på familietribunen. Men der kan man (naturligt nok) ikke bruge sit Spar Nord sæsonkort.
-
Sydamerikaneren
- 2. div

AllanPedersen skrev:Sydamerikaneren skrev:AllanPedersen skrev:AlitheBeast
de bestiller online...
Ja for der ingen der siger der skal stå AaB med kæmpe stort, nej de kunne jo få lavet en kollektion der hed AaB sport... skriv diskret AaB Sport og så et fint lille logo på sættet.
Helt normale Sorte Shorts med et AaB logo på siden af dem...
jeg siger jer de ville sælge... og jeg forstår ikke hvorfor man ikke lave en aftale med intersport eller sportsmaster..
få tøjet ud i butikkerne og giv dem halvdelen af overskudet eller hvad ved jeg.
Det giver ógså den bløde fan kultur.. børn i blokhus der vokser op med AaB shorts på i stedet for hummel
Der er nok større tendens til de bliver AaB fans senere i livet.
Også en mulighed og det ville samtidig signalere at AaB er tilstede.
Eller som ekstra tilbehør til folk der køber et sæt løbesko over et hvis antal kr.
Men det sker ikke for de skulle jo nødig komme til at arbejde over i AaB. Tror dog mest på at der er mangel på innovative medarbejder i markedsførings afdelingen.
-
Sydamerikaneren
- 2. div

Klaus skrev:STE skrev:
Enig. Med hensyn til at devaluere billetterne ved at samarbejde med f.eks. Kvickly om rabat-billetter kunne man samtidig lave nogle tilbud til sæsonkortholdere. For eksempel en gratis billet til en kamp (man har vel altid nogen, man gerne vil tage med på stadion), rabat på øl og pølser mod forevisning af sæsonkort eller den slags. På den måde giver man også noget til de trofaste sæsonkortholdere (som for øvrigt stadig får deres entré billigere, end hvis man køber hver billet i løssalg), man får flere folk på stadion, og der omsættes for mere på kampdage. Wikide-win.
Når man køber sæsonkort får man to gratis fribilletter med. Køber man et pluskort med 10 øl/vand får man yderligere 2 fribilletter. Selvom jeg misser 2-3 hjemmekampe på en sæson giver det alligevel fin mening at købe et sæsonkort. Eneste problem er, at kortet er låst til Spar Nord. Jeg vil gerne have ungerne med på stadion engang i mellem og være på familietribunen. Men der kan man (naturligt nok) ikke bruge sit Spar Nord sæsonkort.
Men kunne klubben ikke være lidt ''large'' og sige det finder vi ud af, det drejer jo sig ikke om hver gang jo. Dette vil jo vise at klubben forstår sine fans og du vil glædeligt fortsætte dit engagement ved at komme til klubbens hjemmekampe. win-win.
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Nu vi er ved det. Hvorfor skal en spilletrøje koste 550kr og en langærmede 800kr. En junior 450kr. Jeg ville da gerne have en spilletrøje til både min datter og jeg og sågar give en i gave i ny og næ til nære relationer men med den prispolitik køber jeg intet. Desværre. Den pris sætter ihvertfald en ordentlig stopper for impulskøb for os som ikke er specielt velhavende. Lad os kalde det fattig.
Jeg savner Winsnes
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 21. maj 2013, 13:13
Martino skrev:Nu vi er ved det. Hvorfor skal en spilletrøje koste 550kr og en langærmede 800kr. En junior 450kr. Jeg ville da gerne have en spilletrøje til både min datter og jeg og sågar give en i gave i ny og næ til nære relationer men med den prispolitik køber jeg intet. Desværre. Den pris sætter ihvertfald en ordentlig stopper for impulskøb for os som ikke er specielt velhavende. Lad os kalde det fattig.
Helt enig. Trøje priserne er horrible, men det er vel Adidas som dikterer de høje priser. Det er i hvert fald ikke syersken i Kina eller hvor trøjerne nu engang fremstilles, som får en stor del af den skyhøje avance.
Desværre er det et generelt fænomen at spilletrøjer sælges til ublu priser, det er ikke kun AaB som gør det. I sidste ende er det måske også et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Så længe der er nok der køber til de høje priser, så er der ikke det store incitament til at sænke priserne (selv om der naturligvis burde kunne sælges flere trøjer ved lavere priser).
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
frederikshavneren skrev:Martino skrev:Nu vi er ved det. Hvorfor skal en spilletrøje koste 550kr og en langærmede 800kr. En junior 450kr. Jeg ville da gerne have en spilletrøje til både min datter og jeg og sågar give en i gave i ny og næ til nære relationer men med den prispolitik køber jeg intet. Desværre. Den pris sætter ihvertfald en ordentlig stopper for impulskøb for os som ikke er specielt velhavende. Lad os kalde det fattig.
Helt enig. Trøje priserne er horrible, men det er vel Adidas som dikterer de høje priser. Det er i hvert fald ikke syersken i Kina eller hvor trøjerne nu engang fremstilles, som får en stor del af den skyhøje avance.
Desværre er det et generelt fænomen at spilletrøjer sælges til ublu priser, det er ikke kun AaB som gør det. I sidste ende er det måske også et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Så længe der er nok der køber til de høje priser, så er der ikke det store incitament til at sænke priserne (selv om der naturligvis burde kunne sælges flere trøjer ved lavere priser).
Jeg har ihvertfald et princip om ikke at betale mere end 300 for en t-shirt, og det princip gælder også for den klub jeg har holdt med siden Bo Elvar og Anders Sundstrup var på holdkortet.
Jeg savner Winsnes
-
12mand
- Allstar

- Favoritspiller: ene
- Geografisk sted: 9000
blev det fuldt op i aalborg det der, ville jeg uden at blinke købe et sæsonkort. midtjylland er en lorte klub på samtlige punkter. men lige der skal de satme ha ros.
lynge er gud!
-
Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Billigere og bedre bajere.. 5 halv liters for en hund, så skal i se effekt.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
-
jonas386
- Allstar

Det er sgu i orden af FCM det der. 600 kroner så kan alle vel være med.
Findes der egentlig i AaB en form for studierabat? For det kunne da være en fin måde at hive de mange uni studerende der bor i stadion på byen.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 30. maj 2013, 22:37
jonas386 skrev:Det er sgu i orden af FCM det der. 600 kroner så kan alle vel være med.
Findes der egentlig i AaB en form for studierabat? For det kunne da være en fin måde at hive de mange uni studerende der bor i stadion på byen.
Nej. AaB har ikke studierabat. Jeg er ikke studerende, men jeg mener at AaB bør indføre studierabat. AGF har eksempelvis studierabat, hvilket de burde lære af på Hornevej. Der findes et stort uudnyttet potentiale blandt de studerende.
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
Ej... Et sæsonkort koster 73,- kr. pr. kamp, hvis man er medlem af ASC, og så får man endda gratis adgang til pokalhjemmekampe.
AaB mangler penge. Vi vil alle sammen gerne have så godt et hold som muligt, så kan det altså ikke nytte noget, at man helst ikke vil betale for at komme ind.
Skulle man kigge på priserne, synes jeg man kunne lave et familietilbud på Nordjyske. Hvor man kunne købe en pakke til en eller to voksne samt et barn eller to, med en ekstra rabat på børnekortet. Man kunne også overveje at tilbyde en form for ratebetaling for folk, der gerne vil bide udgiften over i to. Men helt generelt at sætte kortet længere ned, tror jeg ikke er nogen god ide.
-
thomasjn
- Allstar

frederikshavneren skrev:jonas386 skrev:Det er sgu i orden af FCM det der. 600 kroner så kan alle vel være med.
Nej. AaB har ikke studierabat. Jeg er ikke studerende, men jeg mener at AaB bør indføre studierabat. AGF har eksempelvis studierabat, hvilket de burde lære af på Hornevej. Der findes et stort uudnyttet potentiale blandt de studerende.
Mit indtryk er, at der ikke er det store potentiale i de studerende. Bevares vi lavede da ture til stadion på det kollegie, hvor jeg boede men det var mest til U/21 landskampe med gratis entre. Problemet ifht. de studerende på AAU er, at langt størstedelen er tilflyttere, som også forsvinder igen efter endt studietid. Nordjyder/Aalborgensere er faktisk ikke så voldtsomt repræsenteret på AAU eller i studiemiljøet - det er faktisk et sted, hvor man sagtens kan få lidt kommentarer for sit fine nordjyske. Mange af de studerende holder altså allerede med et andet Superligahold og kan kun lokkes på stadion for at se deres hold møde AaB og vi virker derudover ikke til at være store nok til for alvor at være en klub folk udenbys fra vil tage til sig.
Jeg synes studierabat ville være en fin gestus overfor studerende og jeg savende det selv da jeg studerede da sæsonkortet var lige lovligt pebret på en SU, men jeg tror ikke AaB for alvor kan få mange fans i studiemiljøet. Alternativt som en anden foreslår kunne det ligeledes være perfekt, hvis betalingen evt. kunne splittes op.