Sæsonen er slut - samlet vurdering
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
Sæsonen er slut - samlet vurdering
Vi mangler vist en opsummering af hele sæsonen, selvom den semikører i andre tråde.
Vi startede suverænt med Lucas Andersen og sluttede de vigtige præmierunder som nr. 2(runde 11), nr. 4 (runde 22) og sluttelig nr. 5. Aldrig i nedrykningsfare. Alt i alt (meget) positivt. Jeg troede ikke på nedykningsspøgelset, men sæsonen har været over forventning selvom vi sidste sæson trods alt blev nr. 7 istedet for nr. 5 denne sæson.
Europæisk deltagelse er bare et must, især når man ser hvilken koefficient vi bringer med til kampene(19,??). Som eksempel kan Ligacup vinderne fra Swansea kun bringe en koefficient på 16 eller Esbjerg 5,?? Lynge sagde det selv, vi har manglet nogle europæiske kampe i hans tid.
Salg. Lucas Andersen blev solgt - beløbet er vist meget uklart og jeg er personligt lidt skuffet over han ikke spiller mere dernede. Men salget var der, hvilket vi også har manglet. Godkendt.
Holdet. Holdet tog rekorden med den gennemsnitlige yngste holdopstilling denne sæson, samt den fjerdeyngste holdopstilling ever i superligaen. Flot flot. Det er dog ikke helt urutineret hold, som er på banen, da flere havde deres anden hele sæson. Det tegner godt. Samtidig har holdet ikke mange oplagte mangler - altså steder, hvor der skal forbedres her og nu. Alternativet til Helenius og Kusk er vel de første spørgsmål, som springer i øjnene, men det er altså at reserverne ikke er ligeså stærke/oplagte!!??
Samlet har vi vel lykkedes på alle parameter, når man alligevel sidder lidt uforløst i disse dage skyldes det vel, at bronzen var så tæt på. Et mål i vores favør på sidstedagen havde givet os 4. pladsen - og så havde jeg været helt tilfreds, det vil jeg også være, hvis vi er med i EC frem til minimum playoff sidst i august. Men et mål i FCMs favør havde givet os 6. pladsen og nul og niks.
Vi startede suverænt med Lucas Andersen og sluttede de vigtige præmierunder som nr. 2(runde 11), nr. 4 (runde 22) og sluttelig nr. 5. Aldrig i nedrykningsfare. Alt i alt (meget) positivt. Jeg troede ikke på nedykningsspøgelset, men sæsonen har været over forventning selvom vi sidste sæson trods alt blev nr. 7 istedet for nr. 5 denne sæson.
Europæisk deltagelse er bare et must, især når man ser hvilken koefficient vi bringer med til kampene(19,??). Som eksempel kan Ligacup vinderne fra Swansea kun bringe en koefficient på 16 eller Esbjerg 5,?? Lynge sagde det selv, vi har manglet nogle europæiske kampe i hans tid.
Salg. Lucas Andersen blev solgt - beløbet er vist meget uklart og jeg er personligt lidt skuffet over han ikke spiller mere dernede. Men salget var der, hvilket vi også har manglet. Godkendt.
Holdet. Holdet tog rekorden med den gennemsnitlige yngste holdopstilling denne sæson, samt den fjerdeyngste holdopstilling ever i superligaen. Flot flot. Det er dog ikke helt urutineret hold, som er på banen, da flere havde deres anden hele sæson. Det tegner godt. Samtidig har holdet ikke mange oplagte mangler - altså steder, hvor der skal forbedres her og nu. Alternativet til Helenius og Kusk er vel de første spørgsmål, som springer i øjnene, men det er altså at reserverne ikke er ligeså stærke/oplagte!!??
Samlet har vi vel lykkedes på alle parameter, når man alligevel sidder lidt uforløst i disse dage skyldes det vel, at bronzen var så tæt på. Et mål i vores favør på sidstedagen havde givet os 4. pladsen - og så havde jeg været helt tilfreds, det vil jeg også være, hvis vi er med i EC frem til minimum playoff sidst i august. Men et mål i FCMs favør havde givet os 6. pladsen og nul og niks.
- FlæskeFrank
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Re: Sæsonen er slut - samlet vurdering
Interessant emne. Hvis jeg skal evaluere sæsonen så er jeg meget positivt overrasket. Før sæsonen havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at AaB ville ende på en flot 5. plads, der tilmed giver adgang til Europa League kvalifikation.
Sportsligt kom holdet rigtig godt fra start i efterårssæsonen, hvilket var en god ballast. Især i efteråret spillede AaB rigtig god fodbold, men slutningen af efteråret og dele af forårssæsonen viste, at der stadigvæk er plads til forbedring.
De unges endelige gennembrud er meget glædeligt. Helenius, Kusk, Ahlmann, Dalsgaard, N. Thomsen og Nicolaj Larsen har været rigtig gode. Der er stadigvæk udfald og plads til forbedring, men overordnet set har de gjort det over forventning.
Især Rolf Toft, men også delvist Wichmann ligner derimod spillere, som har svært ved at komme op på det krævede niveau. Når det er sagt så kan man naturligvis ikke forvente, at alle unge spillere udvikler sig til profiler.
Angående skuffelser vil jeg fremhæve Due og Curth. De har haft småskader, men som rutinerede spillere har de bidraget med alt for lidt. Måske det er tid til at skille sig af med disse to. Augu, Würtz, KEP og Lasse har udgjort det rutinerede fundament på holdet. De er bestemt ikke iøjnefaldende, men er alligevel vigtige for holdet. Alligevel har de til tider ikke bidraget med det, som man med rette kunne forvente. Især Würtz og Augu har til tider haft problemer spillemæssigt.
Endelig vil jeg fremhæve, at der er kommet bedre styr på økonomien

Sportsligt kom holdet rigtig godt fra start i efterårssæsonen, hvilket var en god ballast. Især i efteråret spillede AaB rigtig god fodbold, men slutningen af efteråret og dele af forårssæsonen viste, at der stadigvæk er plads til forbedring.
De unges endelige gennembrud er meget glædeligt. Helenius, Kusk, Ahlmann, Dalsgaard, N. Thomsen og Nicolaj Larsen har været rigtig gode. Der er stadigvæk udfald og plads til forbedring, men overordnet set har de gjort det over forventning.
Især Rolf Toft, men også delvist Wichmann ligner derimod spillere, som har svært ved at komme op på det krævede niveau. Når det er sagt så kan man naturligvis ikke forvente, at alle unge spillere udvikler sig til profiler.
Angående skuffelser vil jeg fremhæve Due og Curth. De har haft småskader, men som rutinerede spillere har de bidraget med alt for lidt. Måske det er tid til at skille sig af med disse to. Augu, Würtz, KEP og Lasse har udgjort det rutinerede fundament på holdet. De er bestemt ikke iøjnefaldende, men er alligevel vigtige for holdet. Alligevel har de til tider ikke bidraget med det, som man med rette kunne forvente. Især Würtz og Augu har til tider haft problemer spillemæssigt.
Endelig vil jeg fremhæve, at der er kommet bedre styr på økonomien
-
Reto
- Allstar

- Favoritspiller: Martin Rejthar
- Geografisk sted: Aalborg
Efteråret var sublimt, foråret på baggrund af efterårets præstationer skuffende med kun 3 sejre, men isoleret set vel godkendt med det materiale, der rådes over pt i AaB og med det top 4 budget fra bunden, der efterhånden arbejdes med.
Helenius står for mig (og sikkert alle andre) som den helt store stjerne. Uden ham er vi virkelig i problemer, ingen andre offensive spillere kommer i nærheden af hans kvaliteter, og hvis han skydes af nu, så får vi kæmpe scoringsproblemer i den nye sæson.
Kusk var gennemgående skuffende i foråret helt uden mål og med fysik som en lilleput. Forhåbentligt kigger han indenom vægtrummet i løbet af ferien og opstarten, for han har jo potentialet, selv om han defensivt er tæt på katastrofe i sin opdækning.
På midtbanen ser det lyst ud synes jeg og kan man lokke Ene til Aalborg bliver det ikke der, vi får problemer.
Thelander viste, at han sagtens kan tage kampen op med KEP og på backerne er vi godt kørende i idealformationen.
Nicolaj Larsen har stået en god sæson.
Helenius står for mig (og sikkert alle andre) som den helt store stjerne. Uden ham er vi virkelig i problemer, ingen andre offensive spillere kommer i nærheden af hans kvaliteter, og hvis han skydes af nu, så får vi kæmpe scoringsproblemer i den nye sæson.
Kusk var gennemgående skuffende i foråret helt uden mål og med fysik som en lilleput. Forhåbentligt kigger han indenom vægtrummet i løbet af ferien og opstarten, for han har jo potentialet, selv om han defensivt er tæt på katastrofe i sin opdækning.
På midtbanen ser det lyst ud synes jeg og kan man lokke Ene til Aalborg bliver det ikke der, vi får problemer.
Thelander viste, at han sagtens kan tage kampen op med KEP og på backerne er vi godt kørende i idealformationen.
Nicolaj Larsen har stået en god sæson.
-
frederikshavneren
- Allstar

Iøvrigt kæmpe respekt til KN for, at få tæt på det optimale ud af et begrænset materiale.
Derudover fortjener trænerteamet og sundhedssektoren stor respekt for endnu en sæson med meget få skader.
Ganske bemærkelsesværdigt at sæsonen ikke har budt på én eneste alvorlig og langvarig skade (antijinx). Det er desto vigtigere grundet den smalle trup.
Når jeg tænker nogle år tilbage er det glædeligt så få skader, som truppen har haft i forhold til tidligere trupper.
Derudover fortjener trænerteamet og sundhedssektoren stor respekt for endnu en sæson med meget få skader.
Ganske bemærkelsesværdigt at sæsonen ikke har budt på én eneste alvorlig og langvarig skade (antijinx). Det er desto vigtigere grundet den smalle trup.
Når jeg tænker nogle år tilbage er det glædeligt så få skader, som truppen har haft i forhold til tidligere trupper.
Absolut godkendt.
Holdet og spillet har udviklet sig mere end vi kunne forvente her i år 2 i den nye tid.
Spillemæssigt har vi virkelig strålet, især i sensommeren, men også i flere kampe i foråret har det lignet noget. Der har været naturlige udsving, fx i udekampene mod Silkeborg. Vi har en stærk offensiv, solid defensiv. Stabil midtbane. Smal, for smal trup.
Vores svaghed er det fysiske. Her mangler vi nogle kampsvin, der i nov-mar kan tage fra.
Vindere: Keeper Larsen, Kasper Pedersen, Thelander, Ahlmann, Dalsgaard, Thomsen, Kusk, Helenius
Solide: KEP, Wurtz, Pk, Augo
Tabere: Curth, Due, Kayke, Toft,
Må vise mere: Wichmann, Frederiksen, Lasse Nielsen
Uden for bedømmelse: Hansson, Christensen
Holdet og spillet har udviklet sig mere end vi kunne forvente her i år 2 i den nye tid.
Spillemæssigt har vi virkelig strålet, især i sensommeren, men også i flere kampe i foråret har det lignet noget. Der har været naturlige udsving, fx i udekampene mod Silkeborg. Vi har en stærk offensiv, solid defensiv. Stabil midtbane. Smal, for smal trup.
Vores svaghed er det fysiske. Her mangler vi nogle kampsvin, der i nov-mar kan tage fra.
Vindere: Keeper Larsen, Kasper Pedersen, Thelander, Ahlmann, Dalsgaard, Thomsen, Kusk, Helenius
Solide: KEP, Wurtz, Pk, Augo
Tabere: Curth, Due, Kayke, Toft,
Må vise mere: Wichmann, Frederiksen, Lasse Nielsen
Uden for bedømmelse: Hansson, Christensen
En 5. plads med tilhørende Europabold ville jeg også på forhånd have stillet mig mere end tilfreds med - dels i lyset af den stærke bund, dels i lyset af sidste forårs ganske pauvre præstation, dels i lyset af klubbens økonomi.
Når det så er sagt, er det bekymrende, at hele grundlaget for det, der trods alt ikke blev til mere end en pæn midterplacering, skal findes i sæsonens første 9 kampe, hvoraf AaB vandt de 6. Af de resterende 24 kampe vandt AaB blot 7, ligesom 3 sejre i forårets 14 kampe giver bange anelser mht. næste sæson.
Der har været talt meget om "uundgåelige udfald", men i realiteten er der nok mere grundlag for at hævde, at AaBs reelle niveau er tættere på det, der blev leveret de sidste 24 runder, snarere end de 5 fantastiske kampe, der gik forud for dem. Vi mangler stadig at se et AaB - hold, hvor tynde præstationer er mere undtagelser end reglen.
Sæsonen har ligeledes vist, at AaB er helt afhængige af Nicklas Helenius, når det gælder offensiven. På baggrund af foråret vil jeg vurdere, at han ene mand er forskellen på Superliga og 1. division, hvorfor hans snarligt exit fra klubben er bekymrende. Sæsonen 2013/2014 bliver således den 3. sæson i træk, hvor AaB skal holde øje med, hvor langt der er til 11. pladsen, og det vil formentlig blive normen, indtil klubben begynder at skabe nogle indtægter.
Når det så er sagt, er det bekymrende, at hele grundlaget for det, der trods alt ikke blev til mere end en pæn midterplacering, skal findes i sæsonens første 9 kampe, hvoraf AaB vandt de 6. Af de resterende 24 kampe vandt AaB blot 7, ligesom 3 sejre i forårets 14 kampe giver bange anelser mht. næste sæson.
Der har været talt meget om "uundgåelige udfald", men i realiteten er der nok mere grundlag for at hævde, at AaBs reelle niveau er tættere på det, der blev leveret de sidste 24 runder, snarere end de 5 fantastiske kampe, der gik forud for dem. Vi mangler stadig at se et AaB - hold, hvor tynde præstationer er mere undtagelser end reglen.
Sæsonen har ligeledes vist, at AaB er helt afhængige af Nicklas Helenius, når det gælder offensiven. På baggrund af foråret vil jeg vurdere, at han ene mand er forskellen på Superliga og 1. division, hvorfor hans snarligt exit fra klubben er bekymrende. Sæsonen 2013/2014 bliver således den 3. sæson i træk, hvor AaB skal holde øje med, hvor langt der er til 11. pladsen, og det vil formentlig blive normen, indtil klubben begynder at skabe nogle indtægter.
-
sulakvelidze
- Allstar

- Favoritspiller: Lukas Spalvis
Jeg er enig. AaB kan komme i nedrykningsfare lige så hurtigt, som Horsens og Brøndby kom det. Meget afhænger af, hvor godt vi kommer fra start, og hvor godt truppen håndterer at være med i Europa. Jeg frygter næste sæson og ser AaB som en mindst lige så potentiel nedrykker, som Horsens var i denne.Hovedet skrev:En 5. plads med tilhørende Europabold ville jeg også på forhånd have stillet mig mere end tilfreds med - dels i lyset af den stærke bund, dels i lyset af sidste forårs ganske pauvre præstation, dels i lyset af klubbens økonomi.
Femtepladsen i år er mere end bestået. Samtidig er den lidt ærgerlig, når man har været så tæt på bronze. Men det er svært at være utilfreds, når klubber som FCM, AGF og OB alle bliver distanceret. Når man tænker på antallet af mesterskaber, de tre klubber har vundet til sammen i de senere år (altså de mesterskaber, de hver især har sagt, at de snart ville vinde) er det lidt vildt, at AaB's unge hold giver baghjul til alle tre.
Jeg fatter ikke den nye karakterskala, men på 13-skalaen giver jeg sæsonen et stort 9-tal. Her tager jeg også i betragtning, at vejen til sejrene ofte gik over rigtig god fodbold. Næsten lige så godt som FCM ellers er de eneste i hele verden, der kan spille.
Klasse underholdning: https://m.youtube.com/user/VesttribunenTV
- Larstyndskid
- 1. div

Sæsonen er slut... Augo's betydning? Ikke så stor som andre år?
Men alligevel nok til han skal på årets hold.. stem her http://sporten.tv2.dk/2013-05-14-%C3%A5 ... %A5-midten" onclick="window.open(this.href);return false;
Men alligevel nok til han skal på årets hold.. stem her http://sporten.tv2.dk/2013-05-14-%C3%A5 ... %A5-midten" onclick="window.open(this.href);return false;
- Køllen I Møllen
- Allstar

Sådanne afstemninger er til at lukke op og skide i. Alle stemmer jo på den de bedst kan lide og ikke den der har spillet bedst. Iøvrigt er Keller da vist den der bør stemmes på...Larstyndskid skrev:Sæsonen er slut... Augo's betydning? Ikke så stor som andre år?
Janteloven eksisterer IKKE!
Altså fakta er, at vi kun har smidt 9 point når Augu har spillet fuld tid. Alle vores nederlag (pånær tredje runde i Parken) har haft det tilfælles at Augu har været ude eller er blevet skiftet ud. Hans betydning for vores hold kan ikke overvurderes.Larstyndskid skrev:Sæsonen er slut... Augo's betydning? Ikke så stor som andre år?
-
A_Strandfelt
- Allstar

Og så kunne man jo måske komme til den konklusion, at når han spiller dårligt, hvilket oftest er grunden til at han bliver udskiftet, så spiller resten af holdet også skidt.Yankee skrev:Altså fakta er, at vi kun har smidt 9 point når Augu har spillet fuld tid. Alle vores nederlag (pånær tredje runde i Parken) har haft det tilfælles at Augu har været ude eller er blevet skiftet ud. Hans betydning for vores hold kan ikke overvurderes.Larstyndskid skrev:Sæsonen er slut... Augo's betydning? Ikke så stor som andre år?
-
Kristian1977
- 2. div

- Geografisk sted: Vadum
- Kontakt:
Efterår rigtige gode - Forår knap så gode = UEFA kval. plads og en 5 plads, med dette unge hold er virkelig godkendt 
Her var vi RIGTIG gode: https://www.youtube.com/watch?v=T2A-Na1F1os" onclick="window.open(this.href);return false;
Fakta for de 5 kampe: 19-1 i målscore:
AC Horsens-AaB 1-4
AaB-FC Midtjylland 3-0
OB-AaB 0-4
SønderjyskE-AaB 0-4
AaB-Randers FC 4-0
Her var vi RIGTIG gode: https://www.youtube.com/watch?v=T2A-Na1F1os" onclick="window.open(this.href);return false;
AC Horsens-AaB 1-4
AaB-FC Midtjylland 3-0
OB-AaB 0-4
SønderjyskE-AaB 0-4
AaB-Randers FC 4-0
May AaB be with you
-
frederikshavneren
- Allstar

Overordnet set er sæsonen gået over al forventning, med en 5. plads og Europa League kval! Det var der vist ikke mange der havde forudset før sæsonen, jeg havde i hvert fald ikke. Trænerteamet skal have stor ros for at få meget ud af lidt, glem ikke at AaB formentlig har Superligaens smalleste trup. Det gør præstationen endnu flottere, det er enormt flot at slutte foran klubber som OB, AGF, FCM og Brøndby, der formentlig alle har budgetter der er langt større end AaB.Kristian1977 skrev:Efterår rigtige gode - Forår knap så gode = UEFA kval. plads og en 5 plads, med dette unge hold er virkelig godkendt
AC Horsens-AaB 1-4
AaB-FC Midtjylland 3-0
OB-AaB 0-4
SønderjyskE-AaB 0-4
AaB-Randers FC 4-0
Især efterårssæsonen var dybt imponerende. I starten af efterårssæsonen spillede AaB noget af ligaens flotteste fodbold, men efterhånden er det blevet tydeligt at AaB mistede en meget vigtig brik da Lucas A. blev solgt. Lucas var meget op og ned i niveau, men han besad en kreativitet og teknik, som sjældent er set i AaB. Desværre forhindrede økonomien at der blev hentet en erstatning for Lucas, hvilket har svækket holdet. Lucas har efterladt et stort tomrum, som desværre ikke er blevet erstattet.
Forårssæsonen var bestemt ikke prangende. 3 sejre i 14 kampe er tæt på at være dumpet, men det understreger endnu engang at vi er enormt afhængig af, at profilerne præsterer. Derudover er det tydeligt at modstanderne har læst os, især understreget af at Kusk og Dalsgaard i forårssæsonen slet ikke har været så fremtrædende, som de var i efterårssæsonen. Med tanke på den sløje forårssæson skal vi være mere end glade for den flotte efterårssæson!
Ahlmann er i min optik den positive overraskelse i forårssæsonen. Jeg har før været meget efter Ahlmann, men det er glædeligt at han nu bidrager markant mere offensivt. Én af de primære årsager til den sløje forårssæsonen skal nok findes hos Augu og Würtz, der slet ikke har præsteret på tilstrækkeligt niveau. Især Augu har været dårlig, hvilket måske hænger sammen med at han var skadet i starten af forårssæsonen. Det er lidt skræmmende at vi er så afhængig af at Augu og Würtz spiller godt, desværre er der ikke alternativer i truppen, som kan overtage deres pladser. Wichmann og Paddy har desværre ikke haft niveau til, at erstatte én ellers dårligt spillende Augu.
For en gangs skyld er jeg enig i Nordjyskes bedømmelser af AaBs spillere. Nordjyske vurderede Augu og Würtz som nogle af forårssæsonens dårligste AaB spillere (fra Nordjyskes papirudgave, kan ikke finde link på nettet)!
Overordnet set er vi klart bestået. I de 5 kampe med 19-1 i målscorer spillede vi noget af det bedste fodbold jeg nogensinde har set os spille.
Dog har de sidste kampe i sæsonen vist et meget ringe bundniveau. Det må dog forventes af den unge og meget smalle trup vi har, at der er store udsving i kvaliteten.
Det største problem for mig har i virkeligheden den manglende fightermentalitet når tingene går imod os. Få tør at gå forrest og piske de andre igang. Det er faktisk kun KEP jeg ser som en der virkelig tør at gå forrest. Augu er for blød og Wurtz er vel det eneste alternativ til KEP på den front. I betragtning af at vi har spillere som LN, PK, Due og Curth (når han er på banen) så er dette ikke godkendt! Der har KN klart et udviklingspotentiale i den nuværende trup.
Den manglende indstilling samt et potentielt tab af Helenius er klart de største faresignaler jeg ser for den nye sæson.
Dog har de sidste kampe i sæsonen vist et meget ringe bundniveau. Det må dog forventes af den unge og meget smalle trup vi har, at der er store udsving i kvaliteten.
Det største problem for mig har i virkeligheden den manglende fightermentalitet når tingene går imod os. Få tør at gå forrest og piske de andre igang. Det er faktisk kun KEP jeg ser som en der virkelig tør at gå forrest. Augu er for blød og Wurtz er vel det eneste alternativ til KEP på den front. I betragtning af at vi har spillere som LN, PK, Due og Curth (når han er på banen) så er dette ikke godkendt! Der har KN klart et udviklingspotentiale i den nuværende trup.
Den manglende indstilling samt et potentielt tab af Helenius er klart de største faresignaler jeg ser for den nye sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
frederikshavneren
- Allstar

Ganske enig. Augu er vigtig for holdet, men i min optik er Augu ikke egnet som anfører. Augu er ikke en der går forrest og opildner holdkammeraterne. Augu har nok i sit eget spil, hvilket er fair nok, men så skal man vælge en anden anfører. Jeg vil anse KEP og Würtz, som mere egnede kandidater som anfører. Jeg kan godt savne en anfører med attityd, der kan svine holdkammeraterne når tingene spidser til.Forza skrev:Overordnet set er vi klart bestået. I de 5 kampe med 19-1 i målscorer spillede vi noget af det bedste fodbold jeg nogensinde har set os spille.
Offensiven vil jeg mene har været rigtig god i løbet af sæsonen. Defensivt derimod har vi problemer. Det er egentlig lidt af et paradoks da KN er berygtet for at være en defensivt orienteret træner, men det prædikat lever han bestemt ikke op til hos os. Offensivt er vi noget bedre end det KN præsterede i Brøndby og især i Horsens, men defensiven er til tider vakkelvorn. Modstanderne kommer ofte forholdsvis alt for nemt til chancer, bedst illustreret af udekampene i Parken og Herning, hvor der nærmest var dømt skydetelt. Defensiven skal forbedres til den kommende sæson, ellers kan vi nemt komme i problemer både i Superligaen og i Europa League kvalifikationen.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Du er helt væk, Augo er da i dén grad manden som går forrest og får tingene til at hænge sammen. Det KAN man faktisk godt gøre, uden at tænde helt af KEP/Schmeichel-style! Og man er bestemt heller ikke den fødte leder, bare fordi man er manden som kaster sig først ned i en glidende med knopperne forrest.frederikshavneren skrev: i min optik er Augu ikke egnet som anfører. Augu er ikke en der går forrest og opildner holdkammeraterne.
At stille spørgsmål ved Augo som anfører er, ja undskyld mig, tæt på at være det dummeste jeg nogensinde har læst herinde.
Hvis man ikke mener at Augu er den rigtige anfører, så prøv at sammenligne nogle af de kampe vi har spillet med og uden Augu. Se hvor stor forskel der på vores tilbageløb, duelspil, aggressivitet og ikke mindst moral i kritiske situationer.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
KEP som anfører. Må jeg anbefale, at du tager en pause fra snapsen?frederikshavneren skrev:Ganske enig. Augu er vigtig for holdet, men i min optik er Augu ikke egnet som anfører. Augu er ikke en der går forrest og opildner holdkammeraterne. Augu har nok i sit eget spil, hvilket er fair nok, men så skal man vælge en anden anfører. Jeg vil anse KEP og Würtz, som mere egnede kandidater som anfører. Jeg kan godt savne en anfører med attityd, der kan svine holdkammeraterne når tingene spidser til.
Offensiven vil jeg mene har været rigtig god i løbet af sæsonen. Defensivt derimod har vi problemer. Det er egentlig lidt af et paradoks da KN er berygtet for at være en defensivt orienteret træner, men det prædikat lever han bestemt ikke op til hos os. Offensivt er vi noget bedre end det KN præsterede i Brøndby og især i Horsens, men defensiven er til tider vakkelvorn. Modstanderne kommer ofte forholdsvis alt for nemt til chancer, bedst illustreret af udekampene i Parken og Herning, hvor der nærmest var dømt skydetelt. Defensiven skal forbedres til den kommende sæson, ellers kan vi nemt komme i problemer både i Superligaen og i Europa League kvalifikationen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
-
frederikshavneren
- Allstar

Fair nok, men jeg er helt uenig. Jeg mener bestemt ikke at Augu egner sig som anfører, da han er alt for "pæn". Jeg savner én anfører der virker som indpisker og som går forrest. En rigtig ledertype mangler vi, og det er Augu ikke (han har mere travlt med at hygge snakke med dommerne, fremfor at sætte holdkammeraterne på plads).Jesper Schmidt skrev:Du er helt væk, Augo er da i dén grad manden som går forrest og får tingene til at hænge sammen. Det KAN man faktisk godt gøre, uden at tænde helt af KEP/Schmeichel-style! Og man er bestemt heller ikke den fødte leder, bare fordi man er manden som kaster sig først ned i en glidende med knopperne forrest.frederikshavneren skrev: i min optik er Augu ikke egnet som anfører. Augu er ikke en der går forrest og opildner holdkammeraterne.
At stille spørgsmål ved Augo som anfører er, ja undskyld mig, tæt på at være det dummeste jeg nogensinde har læst herinde.
I min optik vil KEP eller Würtz være mere egnede, da de er fightertyper som går forrest. De er også bedre til at sætte sig i respekt overfor holdkammeraterne.
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
At tabe hovedet og gøre sig tåbeligt bemærket er næppe noget, der indgyder respekt fra holdkammeraterne. Det udelukker KEP.
Og hvad er det i øvrigt for noget nonsens at sætte lighedstegn mellem fight og lederegenskaber?
Og hvad er det i øvrigt for noget nonsens at sætte lighedstegn mellem fight og lederegenskaber?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."