At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: At elske AaB er at hade københavn (AaB-b1903, 21/07/2013

Indlæg af seamann » 23. jul 2013, 23:29

fish skrev:
le Cid skrev:
Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
100% enig!
Jeg håber virkelig ikke at Jeppe-drengen læser med herinde, for så får han da ALDRIG sin selvtillid tilbage! Kan vi ikke bede om en smule anstændighed?

Curth har ikke haft så meget tur i den de seneste år, men trænerteamet mener tilsyneladende stadig, at han er værd at satse på. Og så må vi heller ikke glemme, at han har været ramt af skader på uheldige tidspunkter, hvor han var ved at komme lidt i gang igen...
Som jeg startede med at skrive i mit tidligere indlæg så kan statistikken bruges til at understrege lige nøjagtigt det man har lyst til. Er man indædt imod Jeppe kan man starte med benytte mål pr kamp som målestokken, vel vidende at Jeppe sidste år kun startede inde i 11 ud af hans 26 optrædender. Kigger man minutter pr mål er det efter min mening mere retvisende, men selv der er der jo 100 vis af andre faktorer der spiller ind. Hvem var de andre 10 på banen? Hvem tog straffespark? Hvem var træner, hvad var taktikken og hviken tillid viste træneren spilleren? Hvor mange skader løber spilleren ind i. Hvor mange sæsoner spillede spilleren for AaB, jo længere tid, jo længere udsnit af spillerens karriere og jo større sikkerhed for tallene.

Strandli f.eks. scorede ikke et eneste mål i hans mellemste sæson for AaB trods 14 kampe. Det til trods nævnes han ikke som en dårlig angriber.
Erik Bo scorede halvdelen af sine mål (24) i en sæson, men scorede ikke et eneste da han vendte tilbage til AaB. Målt på hans sidste 2 sæsoner for AaB vil han derfor være vores dårligste angriber nogensinde.
Schwartz, som mange mener skulle være forlænget i stedet for Curth, scorede 9 mål for AaB i 46 optrædender, eller et mål pr 257 min. I 23 startede han inde. På en sæson i Randers scorede han 14 mål på 31 optrædender. Han startede inde i 30 af disse. Giver det selvtillid at være fast starter?

Faktum er dog at kigger man hardcore stats ligger Curth ikke godt til og man skal kigge efter de mindre målbare og dermed mere subjektive argumenter for at retfærdiggøre Jeppes rolle som angriber holdt op mod all stars AaB. Hvilket også er grunden til at denne debat kan foregå i evigheder.

Af spillerene i sammenligningen er der i min optik kun tre spiller man kan sige var på et højere niveau ud fra tallene:
Prica der var konstant i antal mål (19 første sæson, og 9 på den anden ½ sæson)
EB som i 3 sæsoner i træk scorede over 10 mål (12,24,13)
Helenius med 2 sæsoner i træk over 10 mål (14,16)

Er man så blevet klogere af alt det ovenstående? Jeg har dannet mig et indtryk af de angribere der var før 07 holdet hvor jeg rigtigt begyndte at følge AaB, men ud over det.... næh. For mig koger det hele ned til hvad der sker lige nu. Ikke hvad der skete i sidst sæson eller for 2 sæsoner siden. AaB fans vil være splittet, nogle ser ikke et lys i Curth mens andre gør. Personligt tænker jeg altid tilbage på hans fantastiske first timer mod Villareal, og kombineret med hans arbejdsiver som jeg sætter pris på, vil jeg derfor altid være for Curth og tro på at han finder en stime igen. Jeg tror at der kræves lidt mere tillid og faste starter for at det lykkes, men så tror jeg også på det. Naivt og romantisk? Sikkert, men det er ok for mig, jeg ønsker af hele mit AaB hjerte den mand success.
Husk at han engang har sagt noget forkert på en svensker færge - og derfor ikke længere er en mand af det rette AaB A/S hjerte (sommetider fejlagtigt kaldet Aalborg Boldklub).

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 23. jul 2013, 23:42

Come on. Problemet med Curth er, at udover at ikke at lave mål, så bidrager han ikke med noget. Det er en myte at Curth er så skide hårdtarbejende, tror SF løber betydeligt flere meter. Det er en myte at Curth gør sine medspillere bedre, hvad er hans assist-topscore?Det er en myte at Curth er god med låget og kan spilles med ryggen mod mål. Sandheden om Curth er at han en angriber uden nogen synderlige spidskompetancer
Tvivler helt ærligt på, at Curth nogensinde har fået et seriøst tilbud fra en anden klub, så ved ikke hvor legendariske en klubmand han er. Curth har haft 8 gode år i AaB, mere end hans talent har rækket til, og jeg har helt ærligt svært ved at falde på halen over han har været her så længe. Men han er jo sympatisk! Jovist, nærmest på grænsen til det kvalmende. En ting er Curth god til, og det er selvfølgelig den legendariske thumbs up som bliver stukket i vejet når Curth lige var for langsom i tanke og handling til at behandle en god aflevering efter fortjeneste

Men jeg håber virkelig, virkelig at Curth gør alle mine ord til skamme, for jo, han har været her længe og det betydet selvfølgelig noget for et AaB-hjerte
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 24. jul 2013, 01:58

De må jo være idioter, alle de fodbold-faglige i AaB, at de ikke for længst har foræret Curth med betalt løn til en eller anden serie-klub, så han ikke sænker niveauet i AaB med sin tilstedeværelse.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

damp
Allstar
Allstar

Indlæg af damp » 24. jul 2013, 09:00

Hvis en ny angriber kommer, så ryger Curth nok ud af start opstillingen., men man kan måske omskole ham. Det har vi haft held med før.
Evt. til en hårdt arbejdende midtbane spiller, eller måske overtage PK rolle som all rounder.

Curth er hårdarbejdende og sympatisk, og giver sig altid fuldt ud, men hans mangler skinner mere og mere igennem, især når han ikke er omgivet af klasse spillere.
Sex er ligesom pizza, selv når det er dårligt, så er det stadig ret godt

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 24. jul 2013, 09:41

seamann skrev:
fish skrev:
le Cid skrev:
Klaus skrev:Problemet ved denne diskusion er, at man rakker ned på en yderst loyal spiller. Han har været her så længe, at han også fortjener noget respekt fra os. Det kan godt være, at Curths karriere har været nedadgående. Men han har sgu været en stabil og loyal spiller, der gennem mange år har været en uhyre værdifuld og sympatisk ambassadør for AaB. Jeg synes det er tæt på uanstændigt noget af det man skriver om ham. Var han blevet solgt efter mesterskabssæsonen havde han været en legende. Nu blev han ombord, og folk mener han er dårligere end spillere vi har haft i 2-3 sæsoner.....

Lad os da for pokker håbe på, at han får gang i scoringerne igen. Og lad os så bakke vores spillere op i stedet for at nedgøre dem, specielt ugen efter man har fået en sjælden sejr over mestrene....
100% enig!
Jeg håber virkelig ikke at Jeppe-drengen læser med herinde, for så får han da ALDRIG sin selvtillid tilbage! Kan vi ikke bede om en smule anstændighed?

Curth har ikke haft så meget tur i den de seneste år, men trænerteamet mener tilsyneladende stadig, at han er værd at satse på. Og så må vi heller ikke glemme, at han har været ramt af skader på uheldige tidspunkter, hvor han var ved at komme lidt i gang igen...
Som jeg startede med at skrive i mit tidligere indlæg så kan statistikken bruges til at understrege lige nøjagtigt det man har lyst til. Er man indædt imod Jeppe kan man starte med benytte mål pr kamp som målestokken, vel vidende at Jeppe sidste år kun startede inde i 11 ud af hans 26 optrædender. Kigger man minutter pr mål er det efter min mening mere retvisende, men selv der er der jo 100 vis af andre faktorer der spiller ind. Hvem var de andre 10 på banen? Hvem tog straffespark? Hvem var træner, hvad var taktikken og hviken tillid viste træneren spilleren? Hvor mange skader løber spilleren ind i. Hvor mange sæsoner spillede spilleren for AaB, jo længere tid, jo længere udsnit af spillerens karriere og jo større sikkerhed for tallene.

Strandli f.eks. scorede ikke et eneste mål i hans mellemste sæson for AaB trods 14 kampe. Det til trods nævnes han ikke som en dårlig angriber.
Erik Bo scorede halvdelen af sine mål (24) i en sæson, men scorede ikke et eneste da han vendte tilbage til AaB. Målt på hans sidste 2 sæsoner for AaB vil han derfor være vores dårligste angriber nogensinde.
Schwartz, som mange mener skulle være forlænget i stedet for Curth, scorede 9 mål for AaB i 46 optrædender, eller et mål pr 257 min. I 23 startede han inde. På en sæson i Randers scorede han 14 mål på 31 optrædender. Han startede inde i 30 af disse. Giver det selvtillid at være fast starter?

Faktum er dog at kigger man hardcore stats ligger Curth ikke godt til og man skal kigge efter de mindre målbare og dermed mere subjektive argumenter for at retfærdiggøre Jeppes rolle som angriber holdt op mod all stars AaB. Hvilket også er grunden til at denne debat kan foregå i evigheder.

Af spillerene i sammenligningen er der i min optik kun tre spiller man kan sige var på et højere niveau ud fra tallene:
Prica der var konstant i antal mål (19 første sæson, og 9 på den anden ½ sæson)
EB som i 3 sæsoner i træk scorede over 10 mål (12,24,13)
Helenius med 2 sæsoner i træk over 10 mål (14,16)

Er man så blevet klogere af alt det ovenstående? Jeg har dannet mig et indtryk af de angribere der var før 07 holdet hvor jeg rigtigt begyndte at følge AaB, men ud over det.... næh. For mig koger det hele ned til hvad der sker lige nu. Ikke hvad der skete i sidst sæson eller for 2 sæsoner siden. AaB fans vil være splittet, nogle ser ikke et lys i Curth mens andre gør. Personligt tænker jeg altid tilbage på hans fantastiske first timer mod Villareal, og kombineret med hans arbejdsiver som jeg sætter pris på, vil jeg derfor altid være for Curth og tro på at han finder en stime igen. Jeg tror at der kræves lidt mere tillid og faste starter for at det lykkes, men så tror jeg også på det. Naivt og romantisk? Sikkert, men det er ok for mig, jeg ønsker af hele mit AaB hjerte den mand success.
Husk at han engang har sagt noget forkert på en svensker færge - og derfor ikke længere er en mand af det rette AaB A/S hjerte (sommetider fejlagtigt kaldet Aalborg Boldklub).
Præcis, havde han nu i stedet været en af kæledæggerne, og måske lidt mere et rigtigt gammeldags svin på banen, havde han været fuldstændigt hævet over kritik. Det er også derfor gode argumenter, som at han åbenlyst må bidrage med noget til holdet og klubben siden de bliver ved med at forlænge med ham, falder helt til jorden.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 24. jul 2013, 10:35

Om dog ikke andet er Curth skrap, når det gælder om at score i premierekampe. Således har han nu nettet 3 gange i træk i sæsonpremieren - i 2011 mod Brøndby, i 2012 mod AGF og altså i år mod FCK. Det er da vist ingen andre AaBere, der har præsteret - og gad vide, om ikke det er en eller anden besynderlig form for rekord i øvrigt :-)

Yngvesson
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Yngvesson » 24. jul 2013, 13:21

Nååå.....
Det var ellers dejligt at vi slog FCK her den anden dag, hva?

PeterS
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jan Koller

Indlæg af PeterS » 24. jul 2013, 13:33

Yngvesson skrev:Nååå.....
:thumbsup:

Tør slet ikke tænke på hvordan debatten ville eksplodere imorgen, hvis eksempelvis Curth sender os videre i over tiden med sit andet mål i kampen, eller gud forbyde det, bliver udvist efter 10 minutter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 24. jul 2013, 13:55

PeterS skrev:

Tør slet ikke tænke på hvordan debatten ville eksplodere imorgen, hvis eksempelvis Curth sender os videre i over tiden med sit andet mål i kampen, eller gud forbyde det, bliver udvist efter 10 minutter.
Med 15 gule og 0 røde kort i 216 superligakampe tvivler jeg på Curth bliver udvist ;)
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 24. jul 2013, 14:05

doukas skrev:
PeterS skrev:

Med 15 gule og 0 røde kort i 216 superligakampe tvivler jeg på Curth bliver udvist ;)
Jamen skal vi så ikke satse på det andet scenarie? :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Besvar