Superliga 2013/2014

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Superliga 2013/2014

Indlæg af Mr. Larsen » 5. aug 2013, 13:09

Viva i cazzi rossi skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... k-fodbold/

De dårlige præstioner fra FCK og FCN vil ikke have indflydelse på landsholdudtagelserne. Det kræver at de skal præstere dårligere over længere tid. Et argument som er så uendeligt hult, da FCK vel ikke har vundet mere end 1 ud af deres sidste 13-15 kampe, og det var endda mod FCN.

Jeg vil ikke tale nogle AaB-spillere på landsholdet, det har det for meget været en holdpræsentation for at kunne lade sig gøre. Jeg vil dog mene at træner-teamet endnu engang diskvalificerer sig selv med sådan en udtalelse.
Det er jo lidt som forventet, man skal spille på øen eller Udlandet, for at blive udtaget til "Morten´s Landshold", vi mangler i den grad en ny mand på posten, og helst en ny udlænding som ikke har forbindelser til nogen klubber i landet.

En som kan gi det vi mangler mest af alt, et frisk pust og noget ny tænkning hvordan vi skal spille og gøre tingene på.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 5. aug 2013, 13:26

Køllen I Møllen skrev:Jeg er klar til at vædde en kasse bajere på at OB og FCK udgør top 2 når sæsonen er ovre.
Den deal ville jeg fanme også gerne tage! FCK skal nok få sneget sig derop, men hvordan folk kan falde på halen over OB - blot fordi, de har hevet en 4-2 sejr i land over et sølle oprykkerhold - er mig en gåde! Deres forsvar er blandt de ALLER-dårligste i ligaen. Anders Møller Christensen var over the hill for 3 sæsoner siden, Kasper Larsen er til nøds en halv-god midtbanespiller, Espen Ruud har lignet en mand, der helst ville hjem til Norge i 1½ år, og hvem fanden er det egentlig, der spiller venstre back? De har rigtigt nok nogle fine spillere i Emil Larsen, Rasmus Falk, Kadrii og Spelman, men kommer de mon nogensiden til at spille på samme tid? - og resten af deres midtbane med Vadosz, Schoop og et par andre udlændinge er vel ikke engang top-8 i ligaen. Det største problem sidder dog på bænken - Troels Bech har fejlet big time med sin vision om at være spilstyrende og boldførende. Og nu må han sadle helt om. Kan sgu godt forstå, hvis spillerne er forvirrede!!

Max top-6. Max.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 5. aug 2013, 13:38

Mr. Larsen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... k-fodbold/

De dårlige præstioner fra FCK og FCN vil ikke have indflydelse på landsholdudtagelserne. Det kræver at de skal præstere dårligere over længere tid. Et argument som er så uendeligt hult, da FCK vel ikke har vundet mere end 1 ud af deres sidste 13-15 kampe, og det var endda mod FCN.

Jeg vil ikke tale nogle AaB-spillere på landsholdet, det har det for meget været en holdpræsentation for at kunne lade sig gøre. Jeg vil dog mene at træner-teamet endnu engang diskvalificerer sig selv med sådan en udtalelse.
Det er jo lidt som forventet, man skal spille på øen eller Udlandet, for at blive udtaget til "Morten´s hold", vi mangler i den grad en ny mand på posten, og helst en ny udlænding som ikke har forbindelser til nogen klubber i landet.

En som kan gi det vi mangler mest af alt, et frisk pust og noget ny tænkning hvordan vi skal spille og gøre tingene på.
Fixed.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

FCM
Landshold
Landshold

Indlæg af FCM » 5. aug 2013, 13:55

FCK og FCNs nedtur her i starten af sæsonen, har bestemt åbnet op for nogle spændende perspektiver. Men det er dog svært helt for alvor, at pege på en anden guldfavorit end FCK. De har trods alt den stærkeste trup, selvom den ser lidt fejlcastet ud pt, og samtidig har de også de økonomiske muskler til at rette op på en skidt start. Men det er klart, at hvis de stadig ikke for alvor er kommet igang om 3-4 runder, kan hullet til topppen begynde at blive for alvor stort.

At det er svært at finde andre kandidater, handler dog ikke om FCKs styrke, men om konkurrenternes svagheder. Det er svært at finde et hold, der for alvor kan binde en stabil topsæson sammen. Selvom vi topper i øjeblikket, er det med en meget smal trup, der sandsynligvis bliver decimeret yderligere inden transfervinduet lukker. I mangler stadig at hente en spiller, der kan erstatte Helenius, da I nok ikke kan vedblive med at vinde på målmandsdrop, og derfor må til at score mål selv. OB er stadig i krise, Brøndby under opbygning, AGF har ingen angribere. Randers og Esbjerg har lignet de mest stabile bud på tophold, men her taler vi altså om sidste sæsons oprykkere, og det virker vel trods alt for utroligt, hvis de kan ende som mestre. Umiddelbart er det svært at finde et hold, der er i stand til at præstere de 65-70 point det kræves. Det kan selvfølgelig ende med en kopi af 2000-sæsonen, hvor Herfølge blev mestre med 56 point....

Så alt virker meget åbent, desværre ikke grundet høj kvalitet i ligaen, men på grund af at alle er næsten lige ringe og ustabile. Men det giver da lidt (uventet) spænding i den rigtige ende af tabellen.....

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 5. aug 2013, 15:13

Jeg hælder også til at tro, at FuCKerne kommer igen. Når det er sagt, vil jeg lige påpege, at de sidste to sæsoners sølvvindere kun har tabt henholdsvis 5 og 7 kampe. Det vil altså sige, at de skal rette op i en gevaldig fart - nærmest øjeblikkeligt, samt holde niveauet resten af sæsonen for at tage skabet - også selvom mange af konkurrenterne går døde senere på året.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2013, 15:15

Jeg er iøvrigt klar på at tage væddemålet mht FCK og OB. Jeg vover den og siger ingen af dem får medaljer i år. Heller ikke FCN, eller BIF.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 5. aug 2013, 15:26

Jeg vil gerne vædde en palle øl med dig, hvis du holder på at ingen af de fire hold får medaljer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2013, 15:29

Kasper skrev:Jeg vil gerne vædde en palle øl med dig, hvis du holder på at ingen af de fire hold får medaljer.
Jeg siger 3/4 får ikke medaljer. Det vil sige et af holdene kan muligvis snige sig med. I holdenes nuværende forfatning kan jeg dog ikke rigtigt se hvem det skulle være.
Randers, EfB, FCM, os selv og SønderjyskE ser jeg faktisk som værende bedre bud.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 15:29

Lad mig starte med at sige, jeg snupper også gerne væddemålet med fynboerne i top 2. Det sker ikke. OB underpræsterer notorisk. Går vi nogle sæsoner tilbage, hvor deres trup matchede FCK’s og en enkelt sæson vel reelt var bedre, var de alligevel ikke i nærheden af at skabe spænding. Siden er det ikke blevet bedre og faktum er, at de ikke vinder noget som helst. End ikke en sølvmedalje i denne sæson. Når det så er sagt, er det da interessant (og overraskende) at både FCK og FCN ligger hvor de gør. Men come on, der er spillet 3 runder ud af 33. Det her er ikke Primera Divison, eller Skotland i gamle dage hvor snubler du og satter 9-10 point til, ja så var det mesterskab væk. Faktum er, at der er intet tegn i sol eller måne på, at ligaen blive mere ”stabil” i år end sidste sæson, men klubberne stadig vil slå hinanden på kryds og tværs. Der ud over er transfervinduet ikke lukket endnu, plus der kommer et til i den lange vinterpause og de eneste der reelt har råd til at gøre en forskel er FCK og Farum.

P.S Jonans 386, jeg er også med på et væddemål. Skal vi sige en palle øl efter eget valg?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 15:31

jonas386 skrev:
Kasper skrev:Jeg vil gerne vædde en palle øl med dig, hvis du holder på at ingen af de fire hold får medaljer.
Jeg siger 3/4 får ikke medaljer. Det vil sige et af holdene kan muligvis snige sig med. I holdenes nuværende forfatning kan jeg dog ikke rigtigt se hvem det skulle være.
Randers, EfB, FCM, os selv og SønderjyskE ser jeg faktisk som værende bedre bud.
Øh, hvordan udleder du det af: Jeg er iøvrigt klar på at tage væddemålet mht FCK og OB. Jeg vover den og siger ingen af dem får medaljer i år. Heller ikke FCN, eller BIF.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2013, 15:36

NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:
Øh, hvordan udleder du det af: Jeg er iøvrigt klar på at tage væddemålet mht FCK og OB. Jeg vover den og siger ingen af dem får medaljer i år. Heller ikke FCN, eller BIF.
Hvis han vædder en palle øl er jeg jo nødt til at være på den sikre side, derfor. Det var blot en rettelse af mit første postulat.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 5. aug 2013, 15:37

NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:
Hehe, tror den kære Jonas trækker lidt i land igen. Forståeligt, for selvfølgelig får FCK da medaljer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2013, 15:38

Kasper skrev:
NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:
Hehe, tror den kære Jonas trækker lidt i land igen. Forståeligt, for selvfølgelig får FCK da medaljer.
Til en palle øl er jeg logisk nok nødt til at fedtspille den lidt mere :D - Derfor trak jeg min lidt bombastiske udmelding en anelse tilbage.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 15:40

jonas386 skrev:
Kasper skrev:
NIN den fromme skrev:
jonas386 skrev:
Til en palle øl er jeg logisk nok nødt til at fedtspille den lidt mere :D - Derfor trak jeg min lidt bombastiske udmelding en anelse tilbage.
Jeg mener nu du ændrede hele dit udsagn. Men lad det nu ligge ;)

Jeg er med på et væddemål (palle øl). Jeg siger at FCK - OB får medalje.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2013, 15:43

Tjae, det gjorde jeg nu nok. Men okay, jeg er frisk. Jeg tror ikke på hverken FCK, FCN eller OB får medaljer i år. Selvom den er problematisk, for FCK kan nok godt tage 3. pladsen, top 2 tror jeg dog ikke på. Men nu har jeg sagt det. BIF gør heller ikke, men det regnede jeg heller ikke med der var nogen der satsede på.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 5. aug 2013, 15:43

Det er satme ikke så få bajere der bliver omsat her på debatsiden i øjeblikket. Bliver spændende at se hvordan 'byttet' bliver gjort op i Maj
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af NIN » 5. aug 2013, 15:46

jonas386 skrev:Tjae, det gjorde jeg nu nok. Men okay, jeg er frisk. Jeg tror ikke på hverken FCK, FCN eller OB får medaljer i år. Selvom den er problematisk, for FCK kan nok godt tage 3. pladsen, top 2 tror jeg dog ikke på. Men nu har jeg sagt det. BIF gør heller ikke, men det regnede jeg heller ikke med der var nogen der satsede på.
Lad os få det på det rene. Du skal ikke satse tre hold, fair skal være fair. Af (alle) dine postulater, snupper jeg FCK og OB og siger et af de hold får medalje. Så kan du også juble uden det koster, bliver vinbønderne mestre :cheers:

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2013, 21:58

OBs Emil måske til BIF for den utroligt flotte transfersum på 1 million euro (7.46 millioner dkk) ... Superligaen er jo gået amok med transfers på Premier Leauge niveau, så tror jeg da pokker at Gaarde ikke kan finde en angriber andet end på leje, selv med hele 10 millioner dkk i hånden.
Emil Larsen har ifølge sporten.dks oplysninger en frikøbsklausul, der lyder på 1 mio. euro. (...) Emil Larsen kom til OB for et år siden fra Lyngby, hvor fynboerne købte ham for ca. 3,5 mio. kr.
http://www.bt.dk/fodbold/transferbombe- ... l-broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 11. aug 2013, 22:11

Provst i Brovst skrev:OBs Emil måske til BIF for den utroligt flotte transfersum på 1 million euro (7.46 millioner dkk) ... Superligaen er jo gået amok med transfers på Premier Leauge niveau, så tror jeg da pokker at Gaarde ikke kan finde en angriber andet end på leje, selv med hele 10 millioner dkk i hånden.
Emil Larsen har ifølge sporten.dks oplysninger en frikøbsklausul, der lyder på 1 mio. euro. (...) Emil Larsen kom til OB for et år siden fra Lyngby, hvor fynboerne købte ham for ca. 3,5 mio. kr.
http://www.bt.dk/fodbold/transferbombe- ... l-broendby" onclick="window.open(this.href);return false;
Går ud fra du er sarkastisk, så det forholder jeg mig til. Emil er ikke angriber, vil måske hjem til KBH og der er ingen chance for at vi har 10 mio eller i nærheden sat af til en enkelt spiller. Men hvis det er den økonomiske virkelighed du normalt forholder dig til, så forstår jeg pludselig hvorfor du syntes det er underligt vi ikke har købt en klasseangriber endnu.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2013, 22:17

MHJ skrev:
Provst i Brovst skrev:OBs Emil måske til BIF for den utroligt flotte transfersum på 1 million euro (7.46 millioner dkk) ... Superligaen er jo gået amok med transfers på Premier Leauge niveau, så tror jeg da pokker at Gaarde ikke kan finde en angriber andet end på leje, selv med hele 10 millioner dkk i hånden.
Går ud fra du er sarkastisk, så det forholder jeg mig til. Emil er ikke angriber, vil måske hjem til KBH og der er ingen chance for at vi har 10 mio eller i nærheden sat af til en enkelt spiller. Men hvis det er den økonomiske virkelighed du normalt forholder dig til, så forstår jeg pludselig hvorfor du syntes det er underligt vi ikke har købt en klasseangriber endnu.
Jeg foretager bare en sammenligning mellem AaBs transfer til Aston Villa med en kommende handel indbyrdes i superligaen. Jeg er udemærket klar over at 10 millioner ikke rækker nogen som helst steder og jeg har aldrig synes det var underligt at der ikke kom en klasseangriber.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar