Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 15 (sommervinduet 2013)

Indlæg af Søgaard » 11. aug 2013, 19:26

AaB 85 95 99 08 skrev:At jeg kan blive beskyldt for at være en troll for at pege på, at vi mangler en angriber så det brager, og at det derfor var fejl at sælge Helenius til underpris så tidligt uden at have en plan B, viser vel alt om, enten hvor lidt omløb nogle debattører herinde har I kasketten, eller hvor himmelråbende naivt forblændet af alt, der har med AaB at gøre, visse debattører er ramt af.

Nu hedder det seks kampe og to reelle mål i denne sæson og en kamp i dag, hvor ineffektiviteten bliver udstillet helt vildt. Og Gaarde har hentet en angriber, der er klar om en måned. Det er sgu da en joke. Hans start udvikler sig efterhånden mareridtsagtigt.
Er enig i at det ikke er optimalt, men hvem er det du mener vi burde have hentet for en måned siden?

Toft har fået chancen, synes det er gået OK, men mål får han ikke lavet. SF er faldet voldsomt i niveau. Synes det er ok at give dem chancen for at steppe op. AK skal også have lidt chancer. Havde selv mere ønsket Junker end Jönsson, også fordi det ville være permanent. Men synes Gaarde har gjort det godt. Det er heller ikke hans skyld, at Kusk og Thomsen er hæslige foran kassen for tiden, ville hjælpe lidt hvis de også kunne true modstanderne lidt.

7 point i 4 kampe er ikke dommedag eller et mareridt. Spillet mod Slagelse var fornærmende ringe, men i dag var det helt fint, med undtagelse af afslutningerne. Jeg tror nok det kommer.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 11. aug 2013, 19:38

Problemet er bare at gode angribere normalt er noget der koster mange millioner og der er mindst 4-5 klubber i DK der er mere attraktive i Danmark end AaB(både økonomisk og sportsligt)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. aug 2013, 20:16

Søgaard skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:At jeg kan blive beskyldt for at være en troll for at pege på, at vi mangler en angriber så det brager, og at det derfor var fejl at sælge Helenius til underpris så tidligt uden at have en plan B, viser vel alt om, enten hvor lidt omløb nogle debattører herinde har I kasketten, eller hvor himmelråbende naivt forblændet af alt, der har med AaB at gøre, visse debattører er ramt af.

Nu hedder det seks kampe og to reelle mål i denne sæson og en kamp i dag, hvor ineffektiviteten bliver udstillet helt vildt. Og Gaarde har hentet en angriber, der er klar om en måned. Det er sgu da en joke. Hans start udvikler sig efterhånden mareridtsagtigt.
Er enig i at det ikke er optimalt, men hvem er det du mener vi burde have hentet for en måned siden?

Toft har fået chancen, synes det er gået OK, men mål får han ikke lavet. SF er faldet voldsomt i niveau. Synes det er ok at give dem chancen for at steppe op. AK skal også have lidt chancer. Havde selv mere ønsket Junker end Jönsson, også fordi det ville være permanent. Men synes Gaarde har gjort det godt. Det er heller ikke hans skyld, at Kusk og Thomsen er hæslige foran kassen for tiden, ville hjælpe lidt hvis de også kunne true modstanderne lidt.

7 point i 4 kampe er ikke dommedag eller et mareridt. Spillet mod Slagelse var fornærmende ringe, men i dag var det helt fint, med undtagelse af afslutningerne. Jeg tror nok det kommer.

Når man sælger Helenius så tidligt og så vanvittigt billigt, så har man i Gaardes job bare at have en løsning klar. Ellers er arbejdet simpelhen ikke gjort godt nok. Lige nu hedder status exit Europa og to reelle mål i seks kampe. Derfor er Gaardes første vindue tæt på at være dumpet.
Fodbold skal ses med hjertet!

white splash
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af white splash » 11. aug 2013, 20:26

Når man sælger Helenius så tidligt og så vanvittigt billigt, så har man i Gaardes job bare at have en løsning klar. Ellers er arbejdet simpelhen ikke gjort godt nok. Lige nu hedder status exit Europa og to reelle mål i seks kampe. Derfor er Gaardes første vindue tæt på at være dumpet.
Tæller et mål mere hvis det er et "reelt" mål?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. aug 2013, 20:35

white splash skrev:
Kunne du ikke - i stedet for belæmre andre med tumpede indlæg - skrolle lidt tilbage og se, hvad der med udtykket "reelle mål" sigtes til i den debat. AaB har nu i seks kampe kun scoret to mål, som ikke er selvmål eller et resultat af kæmpe målmandsdrops.

Det ef i øvrigt sjovt, at tumpeindlæg ofte bliver lavet, når der er nogen, der peger på, at tingene ikke kører godt nok i AaB (konkret at Gaarde er kommet meget skidt fra land). Man mistænker din slags for kun at være ude på at ødelægge den slags debatter. Men vi kan selvfølgelig også bare alle sammen læne os tilbage og klappe ukritisk, hver gang AaB er i nærheden af modstandernes mål, og så sige "pyt, målet kommer nok næste gang". Det kommer der bare efter min mening ikke meget ud af...
Fodbold skal ses med hjertet!

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 11. aug 2013, 20:41

AaB 85 95 99 08 skrev:
white splash skrev:
Kunne du ikke - i stedet for belæmre andre med tumpede indlæg - skrolle lidt tilbage og se, hvad der med udtykket "reelle mål" sigtes til i den debat. AaB har nu i seks kampe kun scoret to mål, som ikke er selvmål eller et resultat af kæmpe målmandsdrops.

Det ef i øvrigt sjovt, at tumpeindlæg ofte bliver lavet, når der er nogen, der peger på, at tingene ikke kører godt nok i AaB (konkret at Gaarde er kommet meget skidt fra land). Man mistænker din slags for kun at være ude på at ødelægge den slags debatter. Men vi kan selvfølgelig også bare alle sammen læne os tilbage og klappe ukritisk, hver gang AaB er i nærheden af modstandernes mål, og så sige "pyt, målet kommer nok næste gang". Det kommer der bare efter min mening ikke kører ud af...
Man kunne også prøve at tage nuancerne med.

Jeg mener for eksempel ikke at Gaardes første vindue er dumpet. Han har hentet Risgård ind, gratis, hvilkte vel er særdeles positivt? Eller mener du også det er en skidt signing?

Så har han hentet AK ind, og klart meldt ud at det er en fremtidens mand, og vi kan tolke det som en afløser på Curth, der er kommet ind i god tid. Det synes jeg viser tegn på en langsigtet plan. Det indkøb synes du måske også er lort?

Så er der lejemålet, som vi endnu ikke ved ret meget om endnu, andet end hvad folks fornemmelse er. Blot fordi jeg synes er det er positivt med et års lejemål, der giver lang nok tid til at han kan bidrage over en længere periode, uden at vi skal hænge på ham i 3-4 år hvis han er en fuser, så er det altså ikke et tegn på at noget der ødelægger debatten.

Hvis der er noget der er ødelæggende for debatter, så er det den tendens brugere herinde har til at være ren sort/hvid, eller nærmere sort/mørkegrå over for ALT hvad der rører sig i AaB.

Beklager du skal slås med tumpeindlæg som disse, men det er som oftest responsen når man blaprer op med indlæg fuldstændig blottet for at en problematik kan have mere end en vinkel, nemlig at alt i AaB er amatøragtig lortearbejde.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 11. aug 2013, 20:50

AaB 85 95 99 08 skrev:
Søgaard skrev:

For det første, så var det Lynge der solgte Helenius. Gaarde var kun i "praktik" på den handel. Så er det svært, at have garderet truppen, når man ikke var sportsdirektør inden handlen. Det er nærmere Lynge du skal rette dine skyts mod der. Men han har vel egentlig forsøgt at finde en til at tage over, ved at hente SF sidste vinter. Dernæst er det igen din mening at det var en lav pris. Han havde et år igen, ingen andre bud på ham, nægtede at forlænge. "Jamen fc fik kassen for Cornelius". Bad luck, Liverpool gav også 350 millioner for Andy Carrol, det kan vi ikke leve af i Aalborg. Vi må forholde os til, hvad vi får af bud. Og et evt. salgsarbejde der kunne have skubbet prisen på Helenius op er på Lynges skuldre.

Du siger at exitten er grundet Helenius-salg. Det er muligt vi havde overlevet en runde mere men ingen ved det. Så det er igen din mening. Som vi spillede, tror jeg vi kunne have haft Eto'o i front og stadig være kørt ud på røv og albuer af dillerne. Videre er det ikke engang sikkert at en ny angriber havde scoret. Se OB, FCM, AGF, der har mange penge investeret i deres angreb de seneste sæsoner. Her er købt profiler som Bodul, Skoubo, Lange, Søren Larsen, Vatsadze, Janssen - mens FCM har lidt mere held med Duncan for tiden, der kun scorede 5 i 27 kampe sidste sæson. At smide kassen efter en spiller er ikke nødvendigvis lig med med at de scorer.

Du bliver ved med at sige han er dumpet. Hvad er det du mener han skulle have gjort? Hvem er det du mener der er på markedet, som havde bombet 5 kasser for os efter 4 kampe, til en pris der er til at betale?
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 11. aug 2013, 21:08

Gaardes udfordring bliver at skabe et netværk af spejdere der kan finde talenter til AaB. Vi skal væk fra politikken om at lige hente en landsholdsspiller når det kniber. Hvordan det skal opbygges må være Gaardes store projekt. Først og fremmest skal der leve et god netværk herhjemme, er det allerede på plads så må næste skridt være at etablere et netværk i et eller flere lande det har en kultur der er kompatibel med den danske og samtidig et lang hvor AaB har råd til at hente spillere fra. Det kunne f.eks. være USA.

Jeg tror ikke at vil kan forvente at AaB er helt selvforsynende med talenter, det vil være helt uhørt i fodboldverden. Derfor vil der være godt hvis der kunne etableres et system i f.eks. USA hvor der kunne hentes talenter ind uden det koster store summer. Selvfølgelig er fodbolden i USA stadig på et lavere plan men der er også en af forudsætningerne for at det kan lade sig gør at have spillere ind. Med 300 millioner indbyggere må der løbe mange pontentielt rigtigt gode fodboldspiller rundt, især på superliga niveau.

Jeg synes selv at spillerne fra USA i superligaen har været en blandt landhandel men jeg tror dog at fodbolden i USA er i stærk fremgang og hvis talenterne hentes tidligt nok kan de jo blive former af AaB.

Uden skader tror jeg at Tracy kunne have blevet god, for af den kaliber, gerne yngre hvis muligt og inden de er nedslidte som Tracy.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jayC
Landshold
Landshold

Indlæg af jayC » 11. aug 2013, 23:11

Provst i Brovst skrev:Gaardes udfordring bliver at skabe et netværk af spejdere der kan finde talenter til AaB. Vi skal væk fra politikken om at lige hente en landsholdsspiller når det kniber. Hvordan det skal opbygges må være Gaardes store projekt. Først og fremmest skal der leve et god netværk herhjemme, er det allerede på plads så må næste skridt være at etablere et netværk i et eller flere lande det har en kultur der er kompatibel med den danske og samtidig et lang hvor AaB har råd til at hente spillere fra. Det kunne f.eks. være USA.

Jeg tror ikke at vil kan forvente at AaB er helt selvforsynende med talenter, det vil være helt uhørt i fodboldverden. Derfor vil der være godt hvis der kunne etableres et system i f.eks. USA hvor der kunne hentes talenter ind uden det koster store summer. Selvfølgelig er fodbolden i USA stadig på et lavere plan men der er også en af forudsætningerne for at det kan lade sig gør at have spillere ind. Med 300 millioner indbyggere må der løbe mange pontentielt rigtigt gode fodboldspiller rundt, især på superliga niveau.

Jeg synes selv at spillerne fra USA i superligaen har været en blandt landhandel men jeg tror dog at fodbolden i USA er i stærk fremgang og hvis talenterne hentes tidligt nok kan de jo blive former af AaB.

Uden skader tror jeg at Tracy kunne have blevet god, for af den kaliber, gerne yngre hvis muligt og inden de er nedslidte som Tracy.
Jeg giver dig ret i, at der skal skabes netværk uden for DKs grænser hvor det er muligt at hente talenter..

Men at skulle starte et netværk op i USA bliver svært da de fleste spillere derover bliver udpeget i college og allerede der på vej til MLS klubberne.. Med Tracy var vi heldige at han ikke allerede var røget til en MLS klub, fordi han kom senere igang i College og derfor fik øjnene for sent op for ham, og samtidig fik han muligheden for at søge med udlandet og prøve talentet af der..

Men som du rigtig nok skriver, render der 300millioner rundt på den anden side af atlanten, så man kan jo være heldig der er flere af Tracy, som har et stort talent, som ikke er kommet i folden af MLS og klubberne derover..

Men ellers kunne jeg se en mulighed i at starte et netværk i østeuropa, såsom Hviderusland, Georgien og lande som dem hvor ligaerne ikke er bedre end superligaen, og hvor der render nogle navne rundt som ville kunne blive gode i Danmark.. De skal selvfølgelig opfanget inden de kommer til klubberne i landet..
AaB - nu, i morgen & altid! :)

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 12. aug 2013, 09:19

Jeg er sgu lidt lurende over Troels Becks udtalelser om, at Kusk vil passe godt til OB. Det vil jo passe fint med, hvis Emil Larsen skifter til Brøndby.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. aug 2013, 09:33

Hvis vi nu får 7.5 millioner for Kusk er det vel en rigtig god handel? VI må se i øjnene, at han ikke ligefrem har været skarp det sidste halve år, så selvom potentialet er enormt så ville vi altså kunne komme rigtigt langt for den slags penge. Så kom med en million euro og en 10-20 procent ved videresalg, så er det fint med mig.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2013, 09:39

Poker-One-Kenobi skrev:Hvis vi nu får 7.5 millioner for Kusk er det vel en rigtig god handel? VI må se i øjnene, at han ikke ligefrem har været skarp det sidste halve år, så selvom potentialet er enormt så ville vi altså kunne komme rigtigt langt for den slags penge. Så kom med en million euro og en 10-20 procent ved videresalg, så er det fint med mig.
Hvorfor skal OB byde 7,5 mio. kr. når Kusks frikøbsklausul tilsyneladende er på
4 mio. kr? Der er da ingen klubber der betaler mere end højst nødvendigt.
Spørgsmålene er som jeg skrev i Kusk tråden om frikøbsklausulen også gælder ved et skifte til én dansk klub, og om Kusk er interesseret i et skifte til OB.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. aug 2013, 10:11

jensemand57 skrev:Jeg er sgu lidt lurende over Troels Becks udtalelser om, at Kusk vil passe godt til OB. Det vil jo passe fint med, hvis Emil Larsen skifter til Brøndby.
Jeg begyndte også at svede angstens sved, da han sagde det... Det ville sgu være træls at se, men hvorfor skulle Kusk egentlig skifte til OB lige nu? Han har med garanti sportsligt mere interessante tilbud fra udlandet i den ikke så fjerne horisont.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 12. aug 2013, 10:17

Funky skrev:
jensemand57 skrev:Jeg er sgu lidt lurende over Troels Becks udtalelser om, at Kusk vil passe godt til OB. Det vil jo passe fint med, hvis Emil Larsen skifter til Brøndby.
Jeg begyndte også at svede angstens sved, da han sagde det... Det ville sgu være træls at se, men hvorfor skulle Kusk egentlig skifte til OB lige nu? Han har med garanti sportsligt mere interessante tilbud fra udlandet i den ikke så fjerne horisont.
Måske har Kusk ikke modtaget interessante tilbud fra udlandet. OB kan lokke med en højere løn og et stort sign on fee samt muligvis en rimelig frikøbsklausul.
Derudover har OB haft held med at skyde spillere afsted til udlandet. Måske Sivebæk øjner gevinsten ved et skifte til Fyn samt anser OB som en bedre affyringsrampe for Kusk.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. aug 2013, 10:33

frederikshavneren skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Hvis vi nu får 7.5 millioner for Kusk er det vel en rigtig god handel? VI må se i øjnene, at han ikke ligefrem har været skarp det sidste halve år, så selvom potentialet er enormt så ville vi altså kunne komme rigtigt langt for den slags penge. Så kom med en million euro og en 10-20 procent ved videresalg, så er det fint med mig.
Hvorfor skal OB byde 7,5 mio. kr. når Kusks frikøbsklausul tilsyneladende er på
4 mio. kr? Der er da ingen klubber der betaler mere end højst nødvendigt.
Spørgsmålene er som jeg skrev i Kusk tråden om frikøbsklausulen også gælder ved et skifte til én dansk klub, og om Kusk er interesseret i et skifte til OB.
Nårh ja, den berygtede frikøbsklausul. Men ingen ved vel hvad den reelt lyder på, og om den gælder danske klubber? Derudover er et jo ikke forbudt at sætte en højere pris, det er vel kun hvis Kusk insisterer på et skifte at den træder i kraft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2013, 10:39

Poker-One-Kenobi skrev: Nårh ja, den berygtede frikøbsklausul. Men ingen ved vel hvad den reelt lyder på, og om den gælder danske klubber? Derudover er et jo ikke forbudt at sætte en højere pris, det er vel kun hvis Kusk insisterer på et skifte at den træder i kraft.
Lad nu være med at være dum - hvis Kusk får et tilbud han selv kan se en fordel i - økonomisk eller karrieremæssigt, så skifter han selvfølgelig, og vi får under ingen omstændigheder mere for ham, end klasulen lyder på.

Noget helt andet er som om det vil være en fordel at skifte til OB. De mangler - for femte sæson i træk - at viise at de er i stand til at indfri det potentiale deres økonomiske situation har givet dem. Sandsynligheden for at de skifter træner snart, hvis det ikke kommer er ret stor. At OB - evt. uden en frikøbsklausul - skulle være et bedre springbræt end AaB, kan jeg dog slet ikke se. Så jeg tror ikke meget på det skifte.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 12. aug 2013, 12:00

Pastorius skrev:
Poker-One-Kenobi skrev: Nårh ja, den berygtede frikøbsklausul. Men ingen ved vel hvad den reelt lyder på, og om den gælder danske klubber? Derudover er et jo ikke forbudt at sætte en højere pris, det er vel kun hvis Kusk insisterer på et skifte at den træder i kraft.
Lad nu være med at være dum - hvis Kusk får et tilbud han selv kan se en fordel i - økonomisk eller karrieremæssigt, så skifter han selvfølgelig, og vi får under ingen omstændigheder mere for ham, end klasulen lyder på.

Noget helt andet er som om det vil være en fordel at skifte til OB. De mangler - for femte sæson i træk - at viise at de er i stand til at indfri det potentiale deres økonomiske situation har givet dem. Sandsynligheden for at de skifter træner snart, hvis det ikke kommer er ret stor. At OB - evt. uden en frikøbsklausul - skulle være et bedre springbræt end AaB, kan jeg dog slet ikke se. Så jeg tror ikke meget på det skifte.
Tal dog ordentlig! Er du stensikker på at der aldrig er nogen klubber der har fået mere end hvad frikøbsklausulen lyder på? Jeg kan sagtens forestille mig en situation hvor både spiller og sælgende klub er enige om at prisen er en anden end det klausulen lyder på, men det er da muligt at jeg tager fejl. Det kvalificerer mig dog ikke til dit børnehave-sprog.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 12. aug 2013, 12:16

Det er netop derfor at spillere insisterer og presser klubberne med en frikøbsklausul, skal de forlænge. Så de kan blive solgt til et højere beløb end den lyder på. Det kunne være spændende med eksempler.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2013, 12:18

Poker-One-Kenobi skrev: Tal dog ordentlig! Er du stensikker på at der aldrig er nogen klubber der har fået mere end hvad frikøbsklausulen lyder på? Jeg kan sagtens forestille mig en situation hvor både spiller og sælgende klub er enige om at prisen er en anden end det klausulen lyder på, men det er da muligt at jeg tager fejl. Det kvalificerer mig dog ikke til dit børnehave-sprog.
Jamen, jeg mener faktisk at dit synspunkt er dumt. Det vil jeg have lov til at skrive, og det var vel det jeg gjorde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2013, 12:20

NIN den fromme skrev:Det er netop derfor at spillere insisterer og presser klubberne med en frikøbsklausul, skal de forlænge. Så de kan blive solgt til et højere beløb end den lyder på. Det kunne være spændende med eksempler.
Jeg kan komme i tanke om ét der ligner. Hvor Martin Jørgensen sikrede AGF en transfersum på en million, da han som én af de første spillere i DK, kunne skifte gratis på en Bosman.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Låst