Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af frederikshavneren » 9. sep 2013, 17:07

Efter landskampspausen venter næste kamp, som finder sted på det lidet inspirerende Haderslev Fodboldstadion. For de overtroiske er det en meget uheldig dato kampen afvikles, men det går forhåbentlig alligevel (anti jinx).

Sønderjyske har været skidt kørende og har hidtil spillet meget dårligt, men vi har det ofte svært i Haderslev. Nøglen til sejr bliver at få kampen spillet på vores præmisser. Hvis det ender som en slåskamp, dødbolde og kontraangreb taber vi.

Angående holdopstillingen håber jeg på følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Risgård
Thomsen
AK

Tror vi får brug for styrke/fysik på midtbanen, hvorfor jeg har inkluderet Augu i startopstillingen.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Sønderjyske - AaB, fredag d. 13. september 2013

Indlæg af Elscorpio » 9. sep 2013, 17:35

Søndertyske har mistet Vibe og O Brian så vi burde have muligheder. Nøglen til AaB sejr hedder vi skal vinde slaget om midtbane og spille med dem der er fysisk bedst.

Mon ikke også vi får Jönsson at se i 2. Halvleg ?

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 10. sep 2013, 13:46

frederikshavneren skrev:Efter landskampspausen venter næste kamp, som finder sted på det lidet inspirerende Haderslev Fodboldstadion. For de overtroiske er det en meget uheldig dato kampen afvikles, men det går forhåbentlig alligevel (anti jinx).

Sønderjyske har været skidt kørende og har hidtil spillet meget dårligt, men vi har det ofte svært i Haderslev. Nøglen til sejr bliver at få kampen spillet på vores præmisser. Hvis det ender som en slåskamp, dødbolde og kontraangreb taber vi.

Angående holdopstillingen håber jeg på følgende line up:

Larsen
Dalsgaard - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Augu - Würtz - Risgård
Thomsen
AK

Tror vi får brug for styrke/fysik på midtbanen, hvorfor jeg har inkluderet Augu i startopstillingen.
Efter sidste kamp syntes jeg det er tydeligt at Thomsen skal ned på kanten.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 10. sep 2013, 15:21

http://www.bold.dk/nyt/AaB-profil-tvivlsom-til-SE-moede" onclick="window.open(this.href);return false;
Lasse er tvivlsom til fredagens kamp mod Nordtyske. Det vil være et stort tab hvis Lasse ikke bliver klar. Hvis han ikke bliver klar må det betyde, at KEP starter inde. Jeg ved ikke om KEP er helt fit og i kampform, men han har deltaget i de seneste reserveholdskampe.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 10. sep 2013, 18:41

Kenneth Emil har været suveræn på reserveholdet. Han er klar og helt sikkert topmotiveret.
frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/AaB-profil-tvivlsom-til-SE-moede
Lasse er tvivlsom til fredagens kamp mod Nordtyske. Det vil være et stort tab hvis Lasse ikke bliver klar. Hvis han ikke bliver klar må det betyde, at KEP starter inde. Jeg ved ikke om KEP er helt fit og i kampform, men han har deltaget i de seneste reserveholdskampe.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 11. sep 2013, 11:45

Freddie skrev:Kenneth Emil har været suveræn på reserveholdet. Han er klar og helt sikkert topmotiveret.
Jeg tror ikke det kommer til at betyde det store hvis KEP starter inde istedet. Bliver spændende at se om Kent sætter Thomsen op som hængende angriber eller tilbage som kant hvor han i sidste kamp tydeligt gjorde en forskel da han blev sat ned.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 11. sep 2013, 13:13

Forza skrev:
Freddie skrev:Kenneth Emil har været suveræn på reserveholdet. Han er klar og helt sikkert topmotiveret.
Jeg tror ikke det kommer til at betyde det store hvis KEP starter inde istedet. Bliver spændende at se om Kent sætter Thomsen op som hængende angriber eller tilbage som kant hvor han i sidste kamp tydeligt gjorde en forskel da han blev sat ned.
Mon ikke det afhænger af, hvor langt Rasmus Jönsson er, og hvordan Søren Frederiksen vurderes. Men ingen tvivl om, at vores idealopstilling bør være med Thomsen på kanten og Jönsson fremme sammen med AK.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 11. sep 2013, 13:29

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-kan-sti ... bc5/4/1513" onclick="window.open(this.href);return false;
Lasse deltog i dagens træning og er dermed formentlig klar til at spille på fredag.

Måske Kent overvejer at spare Thomsen, der har spillet fuld tid på U21 landsholdet i fredags (Andorra) samt i går aftes (i Slovenien). Thomsen har spillet mange kampe og spørgsmålet er om han har kræfter til at spille 3 kampe på 8 dage. Thomsen er en spiller der løber meget og bruger mange kræfter, hvorfor det måske kan være fornuftigt at give ham en pause.
Jeg synes bestemt ikke at Thomsen fortjener at ryge ud på bænken, det er kun pga. det hårde kampprogram at det måske kan være godt at spare ham lidt.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. sep 2013, 13:30

Bookierne har SønderjyskE som favorit til kampen. Det er også sådan jeg ser det - altså SE som svag favorit. Jeg vil blive virkelig glad såfremt vi kan hente 2 x 1 points i de næste 2 udekampe (SE + Randers).

Jeg kan lide Dr. Jones opstilling ovenfor - men jeg her 100% sikker på at Kent stiller op som sidst, med den undtagelse at Dalle starter inde. PK har ikke spillet sig af holdet - tværtimod han har gjort det godt! - men jeg bliver stadig stakåndet over at tænke på den orkan der kom på banen mod BIF i from af Dalsgaard.

Bliver Lasse ikke klar, starter KEP naturligvis i hans sted. Tror ikke på flere ændringer i opstillingen - og som det har kørt de seneste par kampe er der jo heller ikke grund til at ændre på det store.

Jeg kigger dog lidt på Duen. I spillet var han nok den der klarede sig mindst godt mod BIF - men vore dødbolde er altså bare så mange gange farligere med ham på banen. Ikke at det har kastet nogen mål af sig (!) men uden ham er vore dødbolde bare fuldstændig tandløse.

Starter Due ude, ja så er Dr. Jones' opstilling et rigtig godt bud - alternativt kan Dalsgaard komme op på kanten og spille og PK beholder backen (og dermed Thomsen som hængende angriber, Risgård centralt og Augo fortsat på bænken).

Men realistisk set tror jeg vi starter som sidst, bare med en bytter mellem PK og Dalsgaard (og så må vi se med Lasse).
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 11. sep 2013, 13:53

frederikshavneren skrev:http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-kan-sti ... bc5/4/1513
Lasse deltog i dagens træning og er dermed formentlig klar til at spille på fredag.

Måske Kent overvejer at spare Thomsen, der har spillet fuld tid på U21 landsholdet i fredags (Andorra) samt i går aftes (i Slovenien). Thomsen har spillet mange kampe og spørgsmålet er om han har kræfter til at spille 3 kampe på 8 dage. Thomsen er en spiller der løber meget og bruger mange kræfter, hvorfor det måske kan være fornuftigt at give ham en pause.
Jeg synes bestemt ikke at Thomsen fortjener at ryge ud på bænken, det er kun pga. det hårde kampprogram at det måske kan være godt at spare ham lidt.
OK - selvom vi har en fuldgod erstatning i KEP er jeg sku glad for Lasse er klar.

Enig i dine betragtninger omkring Thomsen (det havde jeg sku ikke lige tænkt på). Det er godt nok mange minutter her på det sidste. Men måske vi starter som sidst med Thomsen som hængende angriber og så kan han måske gå 60 min og så skifte med Rasmus Jönsson (GODDAMMIT jeg glæder mig til at se kamelen i aktion mand!)?

Håber vi har fået trænet nogle dødbolde i landskampspausen så vi lige kan flække et par stykker ind på den konto. Allez!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 11. sep 2013, 15:13

Thomsen kan sgu da ikke blive træt. Nu må i lige spænde hjelmen :cool:
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Kempes
1. div
1. div

Indlæg af Kempes » 11. sep 2013, 20:03

astonvilla skrev: Jeg kigger dog lidt på Duen. I spillet var han nok den der klarede sig mindst godt mod BIF - men vore dødbolde er altså bare så mange gange farligere med ham på banen. Ikke at det har kastet nogen mål af sig (!) men uden ham er vore dødbolde bare fuldstændig tandløse.
Aldrig mere Due!
Kampen mod Brøndby viste at han ikke er god nok til AaB's startopstilling. Kan desuden ikke se at vores dødbolde bliver farligere med ham på banen, til gengæld bliver modstandernes standardsituationer farligere, da han aldrig vil kunne matche sin modstander fysisk.

Vores egne dødbolde bliver kun farligere den dag vi får nogle højere spillere inde i feltet - så betyder det mindre hvem der sparker.

Synes at Dr. Jones' opstilling ser fornuftig ud (især hvis det spejlvendes :) ) og tror den kan skaffe tre vigtge point mod et svækket Sønderjyske

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 12. sep 2013, 10:51

Det er simpelthen skræmmende/imponerende, hvis Anders K. Jacobsen starter på toppen som eneangriber.

Så er han gået på 2 måneder fra 1.divisionsspiller(næstbedste række) til
1) Fast mand i startopstillingen
2) Først udlejning af talentkonkurrrent Rolf Toft i en hel sæson
3) Udlejning af rutineret superligaangriber i ½ år - Jeppe Curth
4) Henvisning af godkendt superligaangriber Søren Frederiksen til bænken.

Så kan man altid snakke om forskellig type angribere, men det er altså skarpt gjort.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 12. sep 2013, 11:29

FlæskeFrank skrev:Det er simpelthen skræmmende/imponerende, hvis Anders K. Jacobsen starter på toppen som eneangriber.

Så er han gået på 2 måneder fra 1.divisionsspiller(næstbedste række) til
1) Fast mand i startopstillingen
2) Først udlejning af talentkonkurrrent Rolf Toft i en hel sæson
3) Udlejning af rutineret superligaangriber i ½ år - Jeppe Curth
4) Henvisning af godkendt superligaangriber Søren Frederiksen til bænken.

Så kan man altid snakke om forskellig type angribere, men det er altså skarpt gjort.
Enig, jeg synes nu også det er dejligt at se man stadig idag kan finde spiller i de lavere divisioner og gøre til profiler, Vi har gjort det med Thelander, Dalsgaard og nu (måske) også med AK.

For min skyld må vi gerne forsætte den stil, det er en billig måde at anskaffe spiller på :)
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee » 12. sep 2013, 12:09

Der er også andre fordele ved at hente divisionsprofiler:

- De er enormt lette at integrere i truppen og lokalområdet. Taler dansk og skal ikke vende sig til ret meget nyt.
- Ingen problemer med diverse arbejds- og spilletilladelser.
- Kommer som profiler fra deres klub og er dermed i kampform og med stor selvtillid fremfor spillere, der har været bænket eller skadet i månedsvis.
- AaB er et skridt op og spillerens store chance for at slå igennem på højeste plan = bedre motivation.
- Skal ikke have særlig meget i løn, kræver ikke klausuler og kan hentes på permanente aftaler fremfor på leje.
- AaB gør et rigtig solidt scoutingarbejde i Danmark og har et unikt godt navn rundt omkring. Det giver adgang til bedre spillere end ellers.

Eksil
Allstar
Allstar

Indlæg af Eksil » 12. sep 2013, 12:11

Yankee skrev:Der er også andre fordele ved at hente divisionsprofiler:

- AaB gør et rigtig solidt scoutingarbejde i Danmark og har et unikt godt navn rundt omkring. Det giver adgang til bedre spillere end ellers.
Holder den? er vores scoutingsetup ikke tættere på Kent Nielsen og et benzinkort?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 12. sep 2013, 12:27

Eksil skrev:
Yankee skrev:Der er også andre fordele ved at hente divisionsprofiler:

Holder den? er vores scoutingsetup ikke tættere på Kent Nielsen og et benzinkort?
Både Gaarde, PEA og Kent er ude og scoute og mon ikke også Kuhn kommer lidt rundt fra tid til anden?
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2013, 13:43

Per Westergaard arbejder vel også for sin løn går jeg udfra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 12. sep 2013, 14:16

Iflg. Nordjyske bliver det følgende line up:

Larsen
Paddy - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - SF

Dalsgaard er tvivlsom til kampen. Kan ikke sige noget til hvis Due bliver bænket, det vil være fuld fortjent. Må håbe at SF griber chancen, hvis han starter inde.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 12. sep 2013, 14:23

frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske bliver det følgende line up:

Larsen
Paddy - Thelander - Lasse - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - SF

Dalsgaard er tvivlsom til kampen. Kan ikke sige noget til hvis Due bliver bænket, det vil være fuld fortjent. Må håbe at SF griber chancen, hvis han starter inde.
Ikke overraskende. Alligevel tankevækkende at rutinerede superligaprofiler som KEP, Augo, Duen (og Curth) er blevet distanceret så grundigt af fortrinsvis yngre talenter. Det betyder dog at vi har en solid bænk, og ikke mindst noget rutine at smide ind fra bænken i kampens hede. Og så kan man jo altid håbe på et Dalle-indhop med samme power som det han leverede mod Brømbø.
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar