Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Sambaman
- 2. div

Hansi skrev:Sambaman skrev:Yankee skrev:To fra vores årgang '98 er udtaget til det nye U/16-landshold, Andreas Bjørnager og Emil Lagergaard. Nogen der kender mere til dem?
Emil Lagergaard er venstre back, men kan også godt spille venstre kant. Han har udviklet sig utrolig meget. For et år siden kunne han knap nok komme i startopstillingen, mens han nu er udtaget til U/16-landsholdet. Han er lille og derfor ikke særlig stærk. Han force er de hurtig aflevering med få berøringer og når han kan udfordre mand mod mand. Hans svaghed er i det defensiv, hvor han har mest at lærer. Typemæssigt minder han lidt om Marcelo.
Andreas Bjørnager er højreback eller centralmidtbane. Han var anfører på U-15 E sidste sæson. Han er virkelig en klog spiller, med stor spilforståelse. Han tager næsten altid den rigtige beslutninger og er en af de mest stabile spillere jeg har set. Han er eminent til at holde fart i spillet. Han er ligesom Emil ikke særlig stor.
Enig i din beskrivelse af Lagergaard. Dog har han spillet fast v.back i U13+U14, men han i U15 har haft - som du skiver - haft besvær primært pga. klein fysik, at spille v.back. Er dog blevet benyttet som h.back i foråret. Men mon ikke han har sat sig på v.siden igen? Dog bliver han vel placeret som v.kant, da Rokkedal vel spiller v.back i 3-mandskæden bagest. Ja, Marcelo er en rigtig god beskrivelse af Lagergaard.
Bjørnager er placeret c.midt og har sin force på den offensiv midt. Altså en 8 eller 10' type. Som Sambaman skriver, er han en teknisk dygtig spiller. Dog med meget svingende præstationer... Måske derfor, at han ikke var anfører i foråret? Hans defensive arbejde/tilbageløb er hans store svaghed og kan derfor tvivle på, om han får reelle ligakampe i efteråret. Håber på, at jeg tager fejl

Har været meget dominerende i U13 og U14, men ikke en så afgørende spiller i foråret U15. Uden tvivl en dygtigt spiller med potentiale.
Det kan godt være det er for lang tid siden jeg har set Bjørnager spille.
Jeg husker ham bare som en meget stabil spillere, der altid leverede varen.
Nu jeg tænker mig om er det vist kun træningskampene (Lyngs cup), hvor de har testet ham på HB.
-
AaB-forza-storfan1
- Lilleput

- Favoritspiller: Lucas Andersen
af AaB-forza-storfan1 » 22. aug 2013, 07:15
I u17 og u19, har vi mange gode offensive spillere, tror I der er chancen for at en eller flere af dem bliver topscorer?
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
af Erasmus Montanus » 14. sep 2013, 19:26
Tre point til u19, i Lyngby, mod ligaens tophold - Stærkt!
Lyngby vandt 7-1 over HB Køges u17-hold, men i dag tabte de 1-6 til AaB's stærke u17-hold - Stææærkt!
AaB, AaB u19, AaB u17 - 9 point - Tre på stribe
Så kan AaB II for min skyld rykke ned (anti-jinx). Når talentholdene og førsteholdet har succes, så er weekenden også en succes.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
jonas386
- Allstar

Cool nok service. Meget kan man sige om FCM, men det der er sgu en god ide. Kamera arbejdet kunne godt trænge til lidt finpudsning, men ellers en lækker måde at følge med på.
AaBs målmand står godt, selvom der nok var et par chancer FCM burde have smidt ind. Håber dog ikke det er FCM selv der ligger den slags klip op, for så virker det en anelse uprofessionelt at kalde modstanderen for "små bøsserøve"
Hvem er ham den lyshårede på midtbanen egentlig? RyeP? Han lavede sgu nogle fint ting, selvom han også fik lige lovligt meget plads.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

af Erasmus Montanus » 16. sep 2013, 16:37
jonas386 skrev:Cool nok service. Meget kan man sige om FCM, men det der er sgu en god ide. Kamera arbejdet kunne godt trænge til lidt finpudsning, men ellers en lækker måde at følge med på.
AaBs målmand står godt, selvom der nok var et par chancer FCM burde have smidt ind. Håber dog ikke det er FCM selv der ligger den slags klip op, for så virker det en anelse uprofessionelt at kalde modstanderen for "små bøsserøve"
Hvem er ham den lyshårede på midtbanen egentlig? RyeP? Han lavede sgu nogle fint ting, selvom han også fik lige lovligt meget plads.
Det er FCM selv, der ligger disse videoer op. Jeg tror, at spilleren du taler om er Magnus Christensen. Han er flere gange udtaget til u16-landsholdet.
-
jonas386
- Allstar

Arh, det er U-17, så forstår jeg bedre. Han virker dog god, godt overblik og skarpe afleveringer.
-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Hvem er AaBs nr 9 i den video? Rimelig godt mål han lavede.
Jeg savner Winsnes
-
Erasmus Montanus
- Allstar

af Erasmus Montanus » 16. sep 2013, 21:42
Martino skrev:Hvem er AaBs nr 9 i den video? Rimelig godt mål han lavede.
Sebastian Andersen - 7 mål, 4 kampe, topscorer, rådhåret

-
Martino
- Allstar

- Geografisk sted: Aalborg
Oldager skrev:Martino skrev:Hvem er AaBs nr 9 i den video? Rimelig godt mål han lavede.
Sebastian Andersen - 7 mål, 4 kampe, topscorer, rådhåret

Han virker til at være en angriber med teknik.
Jeg savner Winsnes
-
AaB-forza-storfan1
- Lilleput

- Favoritspiller: Lucas Andersen
af AaB-forza-storfan1 » 22. sep 2013, 16:57
2x uafgjort i u17 og u19ligaen.
Med lidt mere held kunne begge hold have vundet.. Målscorerne blev: (u17) Rasmus Pedersen og Sebastian Andersen, og (u19) blev det Jannik Pohl.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

af Erasmus Montanus » 22. sep 2013, 19:00
AaB-forza-storfan1 skrev:2x uafgjort i u17 og u19ligaen.
Med lidt mere held kunne begge hold have vundet.. Målscorerne blev: (u17) Rasmus Pedersen og Sebastian Andersen, og (u19) blev det Jannik Pohl.
Hvordan kan det være, at en så skarp Sebasitan Grønning ikke er udtaget til u17 landsholdet? Jeg har ikke set nogen u17 kampe, men gør han det ikke godt?
-
Erasmus Montanus
- Allstar

af Erasmus Montanus » 23. sep 2013, 22:42
http://nordjyske.dk/sport/udenlandske-t ... 01/24/1547" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyder meget spændende! Den norske klub kaster et talent af sig, men det er dog en midtbanespiller, hvor u17 allerede er stærkt besat. Det er også spændende, at der endelig hentes en spiller i Uganda. Når der hentes spillere af andre nationaliteter, så er det fordi de har talent der batter.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
af frederikshavneren » 23. sep 2013, 23:19
Jeg kender intet til den norske midtbanespiller fra FK Vigør, men det er positivt at der suppleres med et par udlændinge. FK Vigør har et godt ry, som en klub med et godt talentarbejde.
Interessant hvis der også tilknyttes en spiller fra Uganda. Spillere fra Afrika har ofte nogle gode fysiske forudsætninger såsom fysik, hurtighed og power. Hvis der kun hentes én fra Uganda kan integrationen muligvis godt blive et issue. Det kan være nemmere for afrikanere at slå til hvis der er flere i klubben (som i eks. FCM).
Respekt for det gode arbejde der bliver lavet i talentsektoren, men det er også nødvendigt hele tiden at optimere talentarbejdet, da de øvrige superligaklubber bestemt heller ikke ligger på den lade side. Selvfølgelig skal fokus være på nordjyder, men den store udfordring fremadrettet er at den nordjyske talentmasse er begrænset.
Derfor er det fornuftigt at supplere med udenlandske spillere. At der så er tale om spillere fra lande som Uganda, Norge og Litauen kan være fint, også selv om der ikke ligefrem er tale om nationer, der traditionelt producerer gode ungdomsspillere.
-
Erasmus Montanus
- Allstar

Udover de to spillere som Nordjyske omtalte, så har AaB åbenbart ment, at angriberen Lars-Jørgen Salvesen var værd at tage et ekstra kig på, efter at Vigør-drengene havde været på besøg. Han træner, ifølge u19s facebookside, med den næste uges tid.
Knægten er 17 år og blev for to uger siden testet i Start. Spændende nok.
http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... k2IG4anr3Q
-
jonas386
- Allstar

Jeg kan forstå Vigør skulle være en helt udmærket talentfabrik. Nogen der kan be/afkræfte dette? Synes jeg så det da samarbejdet blev offentliggjort.
-
Winterburn
- Landshold

- Favoritspiller: Frank Strandli
- Geografisk sted: New York
Et af de bedre talentakademier i Norge. Mener baade Tore Andre "Totto" Dahlum og Frank Strandli har vaeret forbi Vigor
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.