AaB - AGF, søndag d. 29. september 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB - AGF, søndag d. 29. september 2013

Indlæg af 9520AaB » 29. sep 2013, 20:19

Nogen der savner kongen af thumbs up. Personligt tror jeg han var kommet til et eller andet i dagens kamp..
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 29. sep 2013, 20:27

9520AaB skrev:Nogen der savner kongen af thumbs up. Personligt tror jeg han var kommet til et eller andet i dagens kamp..
Det tror jeg bestemt ikke. Har ikke meget imod Curth, men Jönsson og AK gør det bedre end ham. Curth ville dog være en fin indskifter, som måske søger mere mod boksen, men han ville ikke hjælpe så meget i denne kamp. AK og Jönsson vil meget gerne deltage i spillet. AaB mangler nok bare en Duncan type. AK virker lidt nervøs i denne kamp. Han skal bruge mere tid. Han bliver så fantastisk for os.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 29. sep 2013, 20:34

9520AaB skrev:Nogen der savner kongen af thumbs up.
Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 29. sep 2013, 20:46

2 tabte point :(

Det er for mig at se den altoverskyggende konklusion efter kampen. Nøj for en gang makværk på stadion, men vi burde alligevel ha' vundet. Ahlmann og AK skulle have scoret på deres kæmpechancer.

Det positive var defensiven, der stod rigtig stærkt. Nicolai burde betale entré, han var mere eller mindre arbejdsløs. Der var 2 afslutninger indenfor rammen i kampen, det siger alt! Så få afslutninger indenfor rammen må kandidere til absolut bundrekord i superligaens historie.
Det er enormt ærgeligt at måtte nøjes med uafgjort mod et meget ringe AGF hold. De var totalt harmløse.

Bortset fra kampens indledning så var det tekniske niveau horribelt. Utallige tekniske fejl og planløst sparkeri af værste skuffe. De seneste 3 kampe må give trænerteamet alvorlige panderynker. Tendensen er bestemt ikke positiv.
Det var efterårets tredje nulløsning i Aalborg (inkl. Gori kampen). AaBs altoverskyggende problem er igen igen, at vi har det enormt svært mod kompakte modstandere. Midtbanen bidrager med alt for lidt offensivt/kreativt. Augu og Risgård vrag helt væk offensivt. Når Kusk (bortset fra frispilningen af AK) og Thomsen har en offday, så sejler offensiven.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 29. sep 2013, 21:25

Har lige set AKs såkaldte "kæmpechance" på tv - hvis det var det bedste, AaB kom frem til, så er det godtnok en sølle omgang, man er blevet budt derude idag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jensemand57
Allstar
Allstar

Indlæg af jensemand57 » 29. sep 2013, 21:28

Det positive først. Vi fik 1 point og vi holdt nullet. Samtidig var den øl og hotdogs jeg fik i 2 halvleg den største opmuntring. Det kan kun blive bedre mod Viborg og det bliver det da også. :aabfan:

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 29. sep 2013, 21:32

Det var den mest tamme kamp mod GF jeg har set. Skud træning til Kusk, og skuffende tilskuer tal, de må have været i Gigantium til Håndbold. Forhåbentlig skyldes det skuffende fremmøde ikke denne tråd:)
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 29. sep 2013, 21:58

Fremmødet var ikke imponerende, men når man tænker på, hvad vi fik at se, kan man blive endnu mere bekymret for næste søndag.

Det er uden diskussion den mest kedelige kamp jeg nogensinde har set mod AGF. Indstillingen var vel egentlig god nok. Men når hverken Kusk eller Thomsen er i stand til at lægge en aflevering over 5 meter skal det gå galt. Dalle havde tydeligvis fået besked på at blive hjemme. Dette er dobbelt ærgeligt, da det netop er hans offensive raids, der for alvor gør ham til en kapacitet på holdet.

AGF stod måske nok dybt, men det gjorde vi også. Rent faktisk så det ud som om Kent var fint tilfreds med at holde nullet.

salling23
Superliga
Superliga

Indlæg af salling23 » 29. sep 2013, 22:55

Som GF'er må jeg melde mig i koret, der siger at det var en kedelig kamp.
Osama Akharezz sagde det meget godt i interviewet efter kampen. Han forstod godt hvis fansene ønskede pengene tilbage
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Hinsur
Allstar
Allstar

Indlæg af Hinsur » 29. sep 2013, 23:07

Ja jeg sad og var ved at falde i søvn efter et par øl inde i kampen....gab.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. sep 2013, 04:17

Dagens opmuntringer:

- 1 point, og status quo i stillingen i forhold til GF.

- Vi er nu sikre på at ligge mindst nr. 6 ved den første tv penge uddeling (nr. 5 hvis ikke FCV besejrer FCM), og er sikre på mindst 3. pladsen med en sejr over Viborg, medmindre hestene henter 4 mål på os.

- Det kan egentlig kun blive bedre, omend der i perioder stadig ses tegning til noget rigtigt, rigtigt godt.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 30. sep 2013, 09:18

Jesper Schmidt skrev:Dagens opmuntringer:
- Det kan egentlig kun blive bedre, omend der i perioder stadig ses tegning til noget rigtigt, rigtigt godt.
Når dette er en af dagens opmuntringer, ser det sgu skidt ud!!
Det må vel i stedet være en opmuntring at spille til nul. Tror det betyder mere for keeper og forsvar, end man umiddelbart skulle tro.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Indlæg af le Cid » 30. sep 2013, 09:37

Nu blev jeg desværre meget forstyrret under kampen (men så kedede jeg mig i det mindste ikke). Jeg kan se i tråden, at man er noget ude efter Augo igen, men i følge statistikken, så lå han altså helt i to både hvad angår antal vellykkede afleveringer og antal meter tilbagelagt. Jeg siger ikke, at disse tal er de eneste parametre for, om en spiller har spillet godt, men det giver da helt klart en indikation om, at han da umuligt kan have været helt ude i skoven!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Højer-index

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 30. sep 2013, 09:43

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:Dagens opmuntringer:
Når dette er en af dagens opmuntringer, ser det sgu skidt ud!!
Det må vel i stedet være en opmuntring at spille til nul. Tror det betyder mere for keeper og forsvar, end man umiddelbart skulle tro.
Mjjaa, med en smule realitetssans vil forsvar/keeper nok ikke kunne sole sig alt for meget i at holde nullet mod det offensivt set mest tandløse besøgende hold på Aalborg Stadion i adskillige år.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 30. sep 2013, 09:45

le Cid skrev:Nu blev jeg desværre meget forstyrret under kampen (men så kedede jeg mig i det mindste ikke). Jeg kan se i tråden, at man er noget ude efter Augo igen, men i følge statistikken, så lå han altså helt i to både hvad angår antal vellykkede afleveringer og antal meter tilbagelagt. Jeg siger ikke, at disse tal er de eneste parametre for, om en spiller har spillet godt, men det giver da helt klart en indikation om, at han da umuligt kan have været helt ude i skoven!
Augo var bestemt langt fra den ringeste på banen i går. Han lå til i toppen af præstationer - men det siger så ej heller ret meget.
Han kæmpede godt og lagde et par ok afleveringer. Men der var også et hav a skæverter - som fra alle andre.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Sv: AaB - AGF, søndag d. 29. september 2013

Indlæg af Hanga » 30. sep 2013, 09:53

le Cid skrev:Nu blev jeg desværre meget forstyrret under kampen (men så kedede jeg mig i det mindste ikke). Jeg kan se i tråden, at man er noget ude efter Augo igen, men i følge statistikken, så lå han altså helt i to både hvad angår antal vellykkede afleveringer og antal meter tilbagelagt. Jeg siger ikke, at disse tal er de eneste parametre for, om en spiller har spillet godt, men det giver da helt klart en indikation om, at han da umuligt kan have været helt ude i skoven!
Jeg er stor tilhænger af en forlængelse med Augu, men jeg må indrømme, at jeg synes han lavede umanérligt mange store fejl i går. Nu var der ikke mange, der kunne være indsatsen bekendt, men Augu stod desværre ud for mig som en af de svageste :-(

Hold da fast en gaber af en kamp. AGF ville absolut ingenting og kunne ingenting. Vi ville en lille smule, men kunne ikke rigtigt. Ærgerligt at vi ikke får scoret på en af de 2 store chancer.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 30. sep 2013, 10:06

Efter at have sundet sig i nogle timer ovenpå det helt gennemført forfærdelige kamp i går, må man begynde at grave noget af det positive frem, som kan bruges fremadrettet.
....men det er sku fortsat svært!

Thelander, Lasse og Dalsgaard gør det fint - men det bliver jo overhovedet heller ikke presset. Thelander er dog som altid meget markant - og Dalsgaard er altid med i nogle fine aktioner.

Til gengæld så spillede Ahlmann på den anden back en forfærdelig kamp. Efter han brændte den kæmpe direktør i starten faldt det hele fra hinanden for ham både offensivt og defensivt. De få optræk til farlige situationer fra AGFs side der opstod kom igennem fra Ahlmann.
Men "titlen" til banens ringeste må klart gå til Kusk. Ubehageligt ringe - især når man ved hvad han kan præstere på sine bedste dage.

Meeeen, det er jo så let at tilgive de kære jungs Kusk og Ahlmann. Det har gjort det så outstanding i det store billede at et par ringe præstationer ikke skal forplumre det billede. De kommer stærkt tilbage.

Overordnet set var der dog flere ting der bekymrede mig meget på Stadion:

1. 7,500 tilskuere til hypet kamp spillet på optimalt tidspunkt, og den enormt flade stemning - også fra vores drenge bag mål. Trist, trist og giver nogle skræmmende perspektiver for fremtiden. Hva så når vi ligger i bunden og møder FCV eller lign.. Ja lad os nu tage kampen på søndag mod Viborg. Bliver det så 3,500 tilskurere og gravkammerstemning? Rigtig træls synes jeg.

2. AaBs dødbolde. NU MÅ DET FANME HØRE OP. Det er simpelthen gudsjammerligt at sidde og glo på at professionelle fodboldspillere der har 2 daglige træningspas til rådighed ikke kan finde tid til at træne hjørne/frispark kombi'er. Pinligt! Hvis vi får et hjørnespark eller frispark tæt ved deres felt er det jo i bedste fald bare en "igangsætning" og i værste fald en farlig omstillingsmulighed til modstanderene. Jeg sidder faktisk som oftest med det sidste - fordi hvis Kusk magter at "lobbe" den helt ind til deres keeper (som let som ingenting plukker den) er vi fanget i en omstilling. Det er simpelthen gennemført pinligt at sidde og glo på. Der må satme gøres noget ved det. Kent må tage over i dette element af træningen, da Kuhn åbenbart ikke magter det.

3. Jeg er meget nærvøs, når jeg ser på tabellen. Vi skulle ikke ret gerne have "vores nedtur" allerede nu. Den skal nok kommer for alvor når banerne bliver dårligere - vi skal sku have samlet nogle flere points sammen inden da. Der er kun 5 points til nedrykning (og det er altså FCK som ligger der med 10 points) og det er altså ikke nok buffer til når vi begynder at sejle rundt i November/December i sædvanlig stil og taber en 3-4 stykker på stribe. Det er livsvigtigt at vi får skrabt maksimalt sammen de næste kampe mod Viborg og Sønderjyske (vi får ikke noget med hjem fra Parken).

puha, det er en hård mandag...
Bienvenu Bassogog!

Lucas Kuskenius
1. div
1. div

Indlæg af Lucas Kuskenius » 30. sep 2013, 10:20

astonvilla skrev:Efter at have sundet sig i nogle timer ovenpå det helt gennemført forfærdelige kamp i går, må man begynde at grave noget af det positive frem, som kan bruges fremadrettet.

Thelander, Lasse og Dalsgaard gør det fint - men det bliver jo overhovedet heller ikke presset. Thelander er dog som altid meget markant - og Dalsgaard er altid med i nogle fine aktioner.

Til gengæld så spillede Ahlmann på den anden back en forfærdelig kamp. Efter han brændte den kæmpe direktør i starten faldt det hele fra hinanden for ham både offensivt og defensivt. De få optræk til farlige situationer fra AGFs side der opstod kom igennem fra Ahlmann.
Men "titlen" til banens ringeste må klart gå til Kusk. Ubehageligt ringe - især når man ved hvad han kan præstere på sine bedste dage.

Meeeen, det er jo så let at tilgive de kære jungs Kusk og Ahlmann. Det har gjort det så outstanding i det store billede at et par ringe præstationer ikke skal forplumre det billede. De kommer stærkt tilbage.

1. 7,500 tilskuere til hypet kamp spillet på optimalt tidspunkt, og den enormt flade stemning - også fra vores drenge bag mål. Trist, trist og giver nogle skræmmende perspektiver for fremtiden. Hva så når vi ligger i bunden og møder FCV eller lign.. Ja lad os nu tage kampen på søndag mod Viborg. Bliver det så 3,500 tilskurere og gravkammerstemning? Rigtig træls synes jeg.

2. AaBs dødbolde. NU MÅ DET FANME HØRE OP. Det er simpelthen gudsjammerligt at sidde og glo på at professionelle fodboldspillere der har 2 daglige træningspas til rådighed ikke kan finde tid til at træne hjørne/frispark kombi'er. Pinligt! Hvis vi får et hjørnespark eller frispark tæt ved deres felt er det jo i bedste fald bare en "igangsætning" og i værste fald en farlig omstillingsmulighed til modstanderene. Jeg sidder faktisk som oftest med det sidste - fordi hvis Kusk magter at "lobbe" den helt ind til deres keeper (som let som ingenting plukker den) er vi fanget i en omstilling. Det er simpelthen gennemført pinligt at sidde og glo på. Der må satme gøres noget ved det. Kent må tage over i dette element af træningen, da Kuhn åbenbart ikke magter det.

3. Jeg er meget nærvøs, når jeg ser på tabellen. Vi skulle ikke ret gerne have "vores nedtur" allerede nu. Den skal nok kommer for alvor når banerne bliver dårligere - vi skal sku have samlet nogle flere points sammen inden da. Der er kun 5 points til nedrykning (og det er altså FCK som ligger der med 10 points) og det er altså ikke nok buffer til når vi begynder at sejle rundt i November/December i sædvanlig stil og taber en 3-4 stykker på stribe. Det er livsvigtigt at vi får skrabt maksimalt sammen de næste kampe mod Viborg og Sønderjyske (vi får ikke noget med hjem fra Parken).

Whaaaaaaaat?

Han havde da flere gode offensive aktioner og var en af vores bedste.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 30. sep 2013, 10:36

astonvilla skrev: Overordnet set var der dog flere ting der bekymrede mig meget på Stadion:

Meget enig i alle 3 punkter!

1. At tilskuertallet ikke kunne komme op over 8k er simpelthen for ringe, men det overrasker mig ikke. På vej til stadion snakkede vi i ihvert fald om 7-8k, og det var jo desværre rigtig ramt. Jeg synes det er fint nok, at vi forsøger at sætte fokus på AaB-AGF som en klassiker i dansk fodbold. Men grunden til at jeg ikke har kommenteret på projektet, er at jeg ikke rigtig tror på det, og ikke ville være lyseslukker. Fælles pressekonference, ekstra opmærksomhed fra Danske Spil, AGFs maskot med til kampen, osv.... NOBODY CARES! I mit univers giver det sig selv, at det ikke skaber hverken flere st adiongængere eller tv-seere. Et "venskabeligt derby" som AaB og AGF vel prøver at skrue sammen her, vil aldrig blive en succes. Det har jeg i hvert fald meget svært ved at se. Det der kendetegner et godt derby, og som skaber både tilskuer og medieinteresse, er HAD! Så er det sådan set ligemeget, hvordan dette had er opstået, men det er det vigtigste grundelement i et derby. Der er en grund til, at der stadig kommer flest tilskuere på Aalborg Stadion, når modstanderen hedder Brøndby, og der er en grund til, at det er til disse kampe, at stemningen på Vesttribunen er bedst. Der var jo ingen tænding på tribunen i går, i mine øjne resultatet af manglende gnist og følelser. Det var desværre nøjagtigt det samme på banen.
Så når FCM-Viborg får den opmærksomhed den gør, så er det fordi de oprigtigt hader hinanden, og har været gode til at få gjort opmærksom på det. Så kan vi synes at opgøret er skruet nok så medieskabt, men det er sådan set ligemeget. Fansene i de 2 klubber tror på det, og derfor er stemningen omkring kampene som de er, og det hiver flere på stadion og fanger mediernes interesse. Så desværre tror jeg vi må affinde os med, at vi ikke kan puste liv i AaB-AGF opgøret på den her måde.

2. Vores dødbolde nåede vel et nyt lavpunkt i går. At Kasper Kusk stadig tager nærmest samtlige dødbolde, gør mig nervøs for, at Kuhn enten har tabt sutten, eller simpelthen ikke kan se problemet klart. 9 ud af 10 dødbolde bliver serveret håbløst og uden en decideret plan. Løbene i feltet virker sporadiske og uden tro på at bolden kommer. Det er jammerligt så ringe vi er til det, og det bør have ekstrem stor fokus til træning. Vi spilder så mange gode muligheder væk!

3. MEGET enig! Det er nu mens banerne er gode, at vores hurtige pasninger langs jorden har de bedste muligheder. Vi skal til at have sejre på kontoen igen, så vi kan få lidt bedre afstand til stregen, for jeg er som dig også overbevist om, at vi nok skal rende ind i "vinterdepressionen". Det er der ikke noget unaturligt i, da vores trup og spil ikke egner sig særligt godt, til det mere fysiske og kyniske spil. Så kampen mod Viborg er uhyrre vigtig, ikke kun for tv-pengene, men også for muligheden for en ny god bølge!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. sep 2013, 10:39

Lucas Kuskenius skrev:
astonvilla skrev:Efter at have sundet sig i nogle timer ovenpå det helt gennemført forfærdelige kamp i går, må man begynde at grave noget af det positive frem, som kan bruges fremadrettet.

Whaaaaaaaat?

Han havde da flere gode offensive aktioner og var en af vores bedste.
Jeg er enig med astonvilla i det hele, bortset fra at jeg heller ikke synes, at Ahlmann var ringe. I det hele taget synes jeg efterhånden, vi har et forsvar, som er rigtig, rigtig habilt. Man er tryg ved at sende den 4-backkæde, som startede i går i kampe, og har også gode alternativer til pladserne.

Når vi alligevel skal kigge ned af i tabellen, så skyldes det den rystende offensiv, vi har - noget som i den grad blev udstillet i går. Hverken Kusk, Thomsen eller Risgaard ramte dagen i går, men jeg tilskriver det også i høj grad, at de ikke har nogen angribere med kvalitet at spille bolden op på.

AK forsøgte periodevis, men har alt for få gode aktioner til at opveje de mange dårlige aktioner.

Jønsson var til gengæld gudsjammerligt ringe, og det er vel rimeligt at sige, at han ikke passer ind til den stil, vi spiller. Hver gang, han fik bolden, gik det hurtige spil langs jorden, som vi jo ellers praktiserer, i stå, fordi han lige skulle træde på bolden eller forsøge en dribling (som oftest uden held), med den virkning, at de løb, som hans holdkammerater lavede, var forgæves. Der går forhåbnetligt et stykke tid, før han er i startopstillingen igen, omend man godt kan frygte, at AaB har stillet Wolfsburg noget andet i udsigt, og at man føler sig forpligtet af det.

Jeg har imidlertid svært ved at se, hvem man har tænkt sig skulle være alternativet som angriber både på kort og på lang sigt. På det punkt er kampen i går altså en bekræftelse på, hvor tynd vores trup er, og det kan i sig selv koste nedrykning i en sæson som denne, hvor der formentligt skal rigtig mange point til overlevelse. Og nu går vi snart ind i en periode, hvor banerne ikke er gode, og hold med vores spillestil erfarignsmæssigt har sværere ved at skrabe point sammen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Besvar