AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Viborg Fodsports Forening, søndag d. 6. oktober 20

Indlæg af BoT » 4. okt 2013, 11:58

Det, vi virkelig har brug for, er hurtige afleveringer og gennembrud. Til det formål duer det ikke med både Augu og Würtz centralt, da de har en tendens til at trække tempoet ud af kampene, når de spiller ved siden af hinanden. Og ej heller med Due på kanten, da han absolut ikke ejer evnen til at sætte en mand af.

Det kunne være frækt med Andreas Bruhn - som jeg ser som en meget spændende gennembrudsspiller, men spørgsmålet er, om han er klar til at spille fra start. Mit gæt på en opstilling må derfor være med Kusk og Thomasen på kanterne, Würtz og Risgård centralt, og Søren F som makker til AK, hvis Jönsson ikke bliver klar.

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Indlæg af Super Hansen » 4. okt 2013, 12:26

jonas386 skrev:Såfremt Jonsson ikke bliver klar håber jeg virkelig at Kent har balls nok til at satse på Thomsen i front, og Bruhn på kanten. Jeg synes ikke alternativerne er super oplagte. Due og Wichmann har ikke gjort det specielt overbevisende når de har fået chancen, og i mine øjne bør de beghe være fortid efter sæsonen. Jeg ville elske hvis Wichmann tog springet og blev en profil, men jeg tror bare ikke det sker, hvertfald ikke i AaB.
Due er ok til enkelte ting, men måden vi spiller på skal bare ikke rigtig bruge en type som ham. Et alternativ kunne være Kusk i front, en rolle jeg synes han har opfyldt udmærket når han skulle.
Thomsen synes jeg også har gjort det godt deroppe, men det var tydeligt at i, feks BIF kampen, at der manglede en aggresiv back de første 70 minutter. Noget der trodsalt er tilgængeligt nu

Eller denne

så er der en trussel mere i feltet ved indlæg.

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 4. okt 2013, 13:00

Hvis ikke RJ bliver klar kunne denne opstilling måske være en mulighed:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 4. okt 2013, 14:34

Dr.Jones skrev:Hvis ikke RJ bliver klar kunne denne opstilling måske være en mulighed:

Den har jeg også tit tænkt på... når vi nu har så offensive glade backs som kan skabe breden kunne den være spændende..

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 4. okt 2013, 15:46

Kusk og Thomsen bliver aldrig rendyrkede angribere. Deres force ligger længere tilbage på kanterne (så også gerne SF længere tilbage på kanten).

Hvordan man overhovedet kan foreslå Due på kanten er mig en gåde for hvornår har vi sidst for alvor været farlige på indlæg ovre fra hans side hvor han har spillet på kanten? Desværre er der ingen på vores hold der har slået giftige hjørne og frispark i meget lang tid efterhånden. Det er en stor mangel på vores hold.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 4. okt 2013, 22:01

Et hurtigt føringsmål vil betyde meget for kampen.
Med Jønson ude er jeg nok mest til Risgaard på den hængende angriber med Thomsen/Kusk på kanterne, vil dog savne Dues boldbehandling.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

9520AaB
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Indlæg af 9520AaB » 5. okt 2013, 07:53

Elscorpio skrev:Kusk og Thomsen bliver aldrig rendyrkede angribere. Deres force ligger længere tilbage på kanterne (så også gerne SF længere tilbage på kanten).

Hvordan man overhovedet kan foreslå Due på kanten er mig en gåde for hvornår har vi sidst for alvor været farlige på indlæg ovre fra hans side hvor han har spillet på kanten? Desværre er der ingen på vores hold der har slået giftige hjørne og frispark i meget lang tid efterhånden. Det er en stor mangel på vores hold.

God Knows, at jeg heller ikke er verdens største Due fan. Meeeen, ret skal også være ret. Man kunne med rette vende spørgsmålet om, så det lød. " Hvornår har Due sidst haft en targetman, at skyde sine indlæg efter"? Det kunne jo tænkes at trænerteamet efterspørger andre indspil fra Due end da Curth kunne springe højere end sportstillægget i Information.
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. okt 2013, 11:12

astonvilla skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Er Jönsson skadet? Det var da satans. Hvor får du den nyhed fra? Kan se at clubnews ikke har opdateret siden optakten til GF-kampen, hvilket er lidt sært. Hvis det er sandt, så håber jeg ikke på Thomsen på toppen, syntes de kampe har vist at han er klart bedst med et udgangspunkt fra midtbanen. Desuden er Due for langsom og for lidt udfordrende til at have nogen effekt på et VFF hold, der står dybt. Som jeg ser det er alternativerne kun SF og Wichmann, hvor jeg normalt ville hælde til Wichmann, men hans kamp mod Køge var dybt umotiveret. Så valget står sådan set mellem to spillere, som i min optik begge hænger i en tynd tråd i truppen. Spalvis kan selvfølgelig også bruges, men det er måske for tidligt, som jeg syntes hans sidste kamp viste. Det kan dog være at det bare var nervøsitet da det var hans første kamp i startopstillingen, så efter lidt overvejelser vil jeg pege på ham. Alt i alt er det dog godt, at det ikke er mig, som skal tage det valg.

Alternativt kunne vi starte med både Augo og Würtz på midten og så have Risgaard som den fremskudte midtbane. Han er god til at komme ind i feltet og har et skud udefra, som vel er det bedste i truppen. Hvilket dog ikke siger meget. Tror faktisk at dette ville være det optimale, da det så også vil give Würtz en 110% (det er meget) defineret rolle som defensiv, hvilket er der han står stærkest. Dette kan forhåbentligt også hindre eventuelle omstillinger som VFF får. Augo kan så stå for de lidt mere igangsættende afleveringer, som også kan være lidt mere risikobetonede, da Würtz står klar til at rydde op. Som en pølse i VFFs tandhjul.

Er rædselsslagen for denne kamp. Den har næsten alt det, som gør at AaB ikke vinder. VFF står dybt og kompakt. Der er en kamp, hvor der direkte er noget på spil i forhold til tv-penge. Jeg kan ikke huske hvornår vi sidst har vundet en sådan kamp, både i forhold til kampe i de sidste par sæsoner med tv-penge, kampe der kunne give os UEFA-kval eller endda den famøse nedrykningskamp mod FCK og de 2-3 kampe forud, som vi have afgjort det i. Det eneste, der taler for, er at VFF ikke er i krise, så der hænger jeg min hat.
Jeg hører dig Viva og dine argumenter er stærke. Men lige et par kommentarer for at klarlægge mine synspunkter:
-Det med Jönsson har jeg læst et par steder (bl.a. Nordjyske tror jeg). Han har en skade i lysken og bliver ikke klar efter al sansynlighed.
-Due: Såfremt Viborg kommer til at stå meget kompakt og dybt har vi brug for een der kan slå de giftige indlæg - hårdt og præcist - ind i feltet, da det bliver umuligt at brodere sig igennem. Det er i hvert fald en kompetence Due har og derfor synes jeg han skal med.
-Augo/Würtz sammen har vi prøvet og jeg synes ikke det virkede, derfor ser min ønskede opstilling ud som den gør (skift evt Augo med Würtz)
-Jeg er også "rædselsslagen" for denne kamp. VFF giver utrolige 4,33 igen på sejr (Bet365). Den har jeg købt. Mine nerver er ret flossede lige pt.
I det store hele er jeg ikke helt uenig med dig i de ting som jeg kunne være uenig i. Men som en anden skriver, så mangler vi måske en som kan gøre noget ved Dues indlæg, før hans indlæg kommer til ret. Desuden er det vel nærmest kun på dødbolde, at vi kan få gavn af det, da han jo ikke har gennembrudsstyrken til at komme igennem. Desuden syntes jeg heller ikke hans samspil med Ahlmann har været noget at komme op at stå over. Vi har dog været sindsygt uskarpe på dødboldesituationer i lang tid nu. Er der nogen, der ved om det stadig er Kuhn som står for den del og hvis ja, har en idé hvor den kreativitet som vi så tidligere i de situationer er blevet af. Vores hjørnespark var jo reelt farlige på et tidspunkt, men nu er det bare Kusk som sparker dem ind til målmanden. Syntes også at Augo-Würtz kombinationen til tider har vist potentiale. Den er ikke chanceskabende, men den giver ro til de andre til at være det. Lader mig dog på ingen måde slå ud over at de ikke starter inde sammen.

Forstår ikke nogle af jeres forøg på smide Kusk og Thomsen op som fløje. De har begge godt af starte dybere i banen og så drive bolden frem.

Sidsteligt skal du huske på, at AaB heller ikke kan bruge uafgjort til hujende fis, hvorved det kan være ligeså sandsynligt som en sejr til Viborg. Ellers pæne odds.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 5. okt 2013, 11:12

DP 4 da win

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2013, 14:08

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... r-AaB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Truppen er udtaget til kampen mod Viborg. Würtz og RJ er begge med i truppen. Bruhn derimod er ikke udtaget, hvorfor han ikke er i spil til en startplads hvis RJ ikke er i stand til at spille fra start.

Bruhn er godt nok udtaget til U20 landsholdet, men det er først d. 11. og 13. oktober at Danmark spiller to træningskampe mod Frankrig http://www.dbu.dk/landshold/herrelandsh ... uppen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. okt 2013, 14:27

frederikshavneren skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... r-AaB.aspx
Truppen er udtaget til kampen mod Viborg. Würtz og RJ er begge med i truppen. Bruhn derimod er ikke udtaget, hvorfor han ikke er i spil til en startplads hvis RJ ikke er i stand til at spille fra start.
Mon ik trænerteamet tror mere på Spalvis og SF?

Også er Bruhn i højere grad kant/midtbane spiller end angriber....
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 5. okt 2013, 14:40

Mr. Larsen skrev:

Det kan undre... Spalvis virker ikke klar, mens SF fortsætter den nedadgående tendens.

Som nævnt tidligere i tråden kan det godt tænkes, at Thomsen flyttes op som hængende angriber hvis RJ ikke er klar til at spille fra start. I så fald kunne det være friskt at bringe Bruhn fra starten på kanten. Af de nye "young guns" synes jeg klart, at Bruhn virker som den mest spændende og som den der bør være tættest på spilletid.
Men det kommer selvfølgelig ikke til at ske når Bruhn ikke er udtaget til truppen.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Mr. Larsen » 5. okt 2013, 14:46

frederikshavneren skrev:
Mr. Larsen skrev:

Det kan undre... Spalvis virker ikke klar, mens SF fortsætter den nedadgående tendens.

Som nævnt tidligere i tråden kan det godt tænkes, at Thomsen flyttes op som hængende angriber hvis RJ ikke er klar til at spille fra start. I så fald kunne det være friskt at bringe Bruhn fra starten på kanten. Af de nye "young guns" synes jeg klart, at Bruhn virker som den mest spændende og som den der bør være tættest på spilletid.
Men det kommer selvfølgelig ikke til at ske når Bruhn ikke er udtaget til truppen.
Jeg er enig i at han virker spændende, men han er sikkert ikke klar nok endnu til at starte i en Superliga kamp.

Det ville iøvrigt være spændende at se hvad SF kunne gøre på den venstre kant, jeg orker ikke se ham brænde så mange chancer som han gør oppe i angrebet, måske hans evner er bedre udnyttet derude.

Due er jo helt til hundene...
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 5. okt 2013, 16:11

8400 billetter ude til kampen imorgen ifølge aabsport.

Men historien viser tit at det så ender med omkring 6000 som rent faktisk kommer :@

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2013, 11:52

Har fået fat i et par sponsor billetter, og ville derfor tage en mine venner med, han spørger så om det er med spisning eller hvordan. jeg går ikke udfra det er, men nu ville jeg lige høre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Foran fjerneren

Indlæg af AaB1978 » 6. okt 2013, 14:06

Startopstlling offentliggjort - KEP med i stedet for Thelander. Würtz stadig ikke med. Jönsson til gengæld klar.

1 Nicolai Larsen (GK)
3 Jakob Ahlmann
4 Lasse Nielsen
5 Kenneth Emil Petersen
9 Thomas Augustinussen
11 Rasmus Jönsson
17 Kasper Kusk
18 Anders K. Jacobsen
20 Henrik Dalsgaard
21 Kasper Risgård
23 Nicolaj Thomsen

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 6. okt 2013, 14:13

nogen der kender et bedre stream end myp2p og sportlemon? Et hvor den originale lyd ikke er erstattet af en engelsk kommentator?

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 6. okt 2013, 14:35

Thelander sættes op foran, hvis vi ikke kan komme igennem deres elleve mand med fine kombinationer.

God kamp!

:aabfan: :aabfan: :aabfan:
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 6. okt 2013, 14:47

dyhrmaN skrev:nogen der kender et bedre stream end myp2p og sportlemon? Et hvor den originale lyd ikke er erstattet af en engelsk kommentator?
firstrow

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 6. okt 2013, 14:47

Og med et trylleslag blev dagens kamp imod Viborg efterårets, ja måske årets vigtigste kamp hvor forskellen mellem sejr og nederlag kan bliver mange, mange millioner.

Edit: Kanal 8 påstår så, at forskellen for AaB er 1,8 (nr.7) og 3,9 mio kr. (nr.2), så flere penge drejer det sig heller ikke om.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar