Og han holdte jo meget godt:-)Frygah skrev:Det er eddermame at være sortseer at brage ud med "Jönsson skadet!" når der står i Nordjyske at han er tvivlsom til FCK-kampen på grund af ømhed i lysken, der ikke har fortaget sig. Det er lidt for tidligt at kalde det skadet, når det der egentlig står er at Kent Nielsen vil være forsigtig med ham i kampen mod FCK.
Men det er jo en gammel traver det her, ligesom Wählers glasnæse.
FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013
Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013
[lineup-3-5-2][/lineup-3-5-2]
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Nej. Han pjækkede halvdelen af alle kampene.Kristian skrev:Og han holdte jo meget godt:-)Frygah skrev:Det er eddermame at være sortseer at brage ud med "Jönsson skadet!" når der står i Nordjyske at han er tvivlsom til FCK-kampen på grund af ømhed i lysken, der ikke har fortaget sig. Det er lidt for tidligt at kalde det skadet, når det der egentlig står er at Kent Nielsen vil være forsigtig med ham i kampen mod FCK.
Hader København!
Du behøver ik fylde mig med løgn. Han spillede 3 hele sæsoner her og spillede 83 kampe ud af en 95-99 stk.alithebeast skrev:Nej. Han pjækkede halvdelen af alle kampene.Kristian skrev:Og han holdte jo meget godt:-)Frygah skrev:Det er eddermame at være sortseer at brage ud med "Jönsson skadet!" når der står i Nordjyske at han er tvivlsom til FCK-kampen på grund af ømhed i lysken, der ikke har fortaget sig. Det er lidt for tidligt at kalde det skadet, når det der egentlig står er at Kent Nielsen vil være forsigtig med ham i kampen mod FCK.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Og da selv samme faktum blev fremsat blev konklusionen, at så måtte han jo ikke være skadet, men at han bare pjækkede.Kristian skrev:Du behøver ik fylde mig med løgn. Han spillede 3 hele sæsoner her og spillede 83 kampe ud af en 95-99 stk.alithebeast skrev:Nej. Han pjækkede halvdelen af alle kampene.Kristian skrev:Og han holdte jo meget godt:-)Frygah skrev:Det er eddermame at være sortseer at brage ud med "Jönsson skadet!" når der står i Nordjyske at han er tvivlsom til FCK-kampen på grund af ømhed i lysken, der ikke har fortaget sig. Det er lidt for tidligt at kalde det skadet, når det der egentlig står er at Kent Nielsen vil være forsigtig med ham i kampen mod FCK.
Hader København!
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det har udviklet sig til et af de opgør hvor der står sten-sikkert 0 point på kontoen efterfølgende.
Jeg har svært ved at se, hvad vi kan gøre for at få point med hjem fra Parken.
Men jeg håber Kent og Gaarde har fået spærret Kuhns Twitter konto, så han kan fokusere 100% på at få trænet dødbolde i denne uge!
Jeg tror ikke vi får chancer på fine gennemspillede angreb - dertil bliver vi formentlig trykket for langt tilbage på banen.
Vi skal håbe på nogle gode "omstillinger" (hader fortsat det ord), og så på dødbolde omkring deres felt. Med fikse temposkift og skarpe driblinger fra bl.a. Kusk og Thomsen kan vi godt få nogle frispark omkring deres felt når vi stiller om.
Men vi skal altså have en plan og mening med vores dødbolde - hvilket vi absolut ikke har lige pt.
Selvom FCK på papiret er godt dækket ind i feltet på indlæg, synes jeg ikke de har vist skræmmende styrke defensivt på den front.
Sæt igang Kuhn!
Opstillingsmæssigt synes jeg ikke vi skal starte anderledes end sidst. Men hvis Jönsson ikke kan spille (any news?!) ændrer det naturligvis på en hel del. Vi får brug for Thomsens løbekraft på midten i denne kamp, så han skal ikke smides op foran i stedet for Jönsson.
Det kunne være en ide at have AK alene på toppen og så med Risgård hængende mellem AK og Würtz/Augo. Men det er sku et sats.
Umuligt at se hvordan vi skal kunne få point med hjem ellers....
Men jeg håber Kent og Gaarde har fået spærret Kuhns Twitter konto, så han kan fokusere 100% på at få trænet dødbolde i denne uge!
Jeg tror ikke vi får chancer på fine gennemspillede angreb - dertil bliver vi formentlig trykket for langt tilbage på banen.
Vi skal håbe på nogle gode "omstillinger" (hader fortsat det ord), og så på dødbolde omkring deres felt. Med fikse temposkift og skarpe driblinger fra bl.a. Kusk og Thomsen kan vi godt få nogle frispark omkring deres felt når vi stiller om.
Men vi skal altså have en plan og mening med vores dødbolde - hvilket vi absolut ikke har lige pt.
Selvom FCK på papiret er godt dækket ind i feltet på indlæg, synes jeg ikke de har vist skræmmende styrke defensivt på den front.
Sæt igang Kuhn!
Opstillingsmæssigt synes jeg ikke vi skal starte anderledes end sidst. Men hvis Jönsson ikke kan spille (any news?!) ændrer det naturligvis på en hel del. Vi får brug for Thomsens løbekraft på midten i denne kamp, så han skal ikke smides op foran i stedet for Jönsson.
Det kunne være en ide at have AK alene på toppen og så med Risgård hængende mellem AK og Würtz/Augo. Men det er sku et sats.
Bienvenu Bassogog!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Det bliver uden tvivl en meget svær kamp mod caféholdet, som langsomt men sikkert er på vej mod bedre tider. Anyway så er FCK altså heller ikke bedre. I perioder har de store spillemæssige problemer og defensivt har de vist store svagheder. Hvis vi kan iscenesætte Jönsson, AK, Thomsen og Kusk er der gode muligheder for at garne. I det centrale forsvar er FCK sårbare. Mellberg er i karrierens efterår og han er marginalt hurtigere end en ældre dame med en rollator.astonvilla skrev:Det har udviklet sig til et af de opgør hvor der står sten-sikkert 0 point på kontoen efterfølgende.
Sæt igang Kuhn!
FCKs centrale midbane er heller ikke overbevisende. Claudemir kan tilsyneladende ikke længere motivere sig til superliga kampe, mens Thomas Delaney langsomt er ved at udvikle sig til en profil. I front er jeg godt nok heller ikke imponeret over hvordan FCK har forvaltet deres enorme spillerbudget. Adi er god i luften, men det er også det. Vetokele er hurtig, men afslutningsmæssigt er han vel på niveau med Curth.
FCK er et stykke fra fordums styrke, men dermed bestemt ikke sagt at det bliver let på søndag. Der skal selvfølgelig en toppræstation til hvis vi skal opnå et godt resultat.
Historisk er vi ofte blevet blæst ud af Parken i 1. halvleg, mens FCK har gearet ned i 2. halvleg. På søndag bliver det vigtigt at holde fast i bolden og spille rundt om fck´erne. Hvis vi lader os stresse og ender med planløst sparkeri så bliver det en meget lang kamp. Vi kan ikke tåle at stå nede i eget felt da vi i så fald blandt andet vil blive smadret på dødbolde.
Hvis det lykkes at holde på bolden og få gang i kombinationsspillet så ser jeg bestemt gode muligheder for at hente minimum uafgjort. AGF og OB har tidligere på sæsonen vist, at FCK bestemt kan rystes i Parken.
Københavnernes dårlige sæsonstart betyder, at de ikke har råd til at negligere Superligaen, men måske den efterfølgende CL kamp i Istanbul ubevidst spøger i deres hoveder.
Jeg sagde det først - det her bliver kampen vi vinder i Parken. FCK kommer som lyn og torden og har et skud på stolpen i første minut, hvorefter vi slår en hurtig kontra og bum bolden ligger i nettet bag Wiland. Derefter går de totalt offensivt, hvilket vi udnytter til at score til 2-0. Midt i 2. halvleg får FCK lidt heldigt reduceret til 2-1 og de sætter en voldsom offensiv ind som vi punkterer efter 78 minutter ved at score til 3-1, hvorefter vi de mister pusten efter et angreb eller to og vi kører den hjem.
Godt nok er det FCK i Parken, men hvem er sådan for alvor bange for FCK i deres nuværende tilstand? AaBs spillere er i hvert fald så gode de ikke skal være bange. De skal selvfølgelig have respekt for modstanderne, men med rette fokus og taktik nakker vi FCK.
Godt nok er det FCK i Parken, men hvem er sådan for alvor bange for FCK i deres nuværende tilstand? AaBs spillere er i hvert fald så gode de ikke skal være bange. De skal selvfølgelig have respekt for modstanderne, men med rette fokus og taktik nakker vi FCK.
Vi kan sagtens få point på søndag. For første gang i mange år har vi faktisk på flere parametre et bedre fungerende hold end FCK.
Problemet bliver åbenlyst at modstå FCKs fysik. Her er jeg stadig bekymret for vores venstreside, hvor Lars Jacobsen og (hvis han spiller derude) Rurik Gislason vi tromle henover Ahlmann og Thomsen. Jeg kunne godt tænke mig at få Patrick eller Augu ud i venstresiden.
Alternativt kan vi sideforskyde mere og lade Lasse og Würtz hjælpe til derude. FCK har ikke ret mange spillere, der kan udnytte disse huller effektivt - personligt er jeg i hvert fald ikke bange for Igor Vetokele.

Her er Ahlmann valgt simpelthen fordi det er en kamp han kan lære enormt meget af. Rent kortsigtet ville jeg foretrække Patrick på venstre back, men vi er ikke pisket til at hente point, og hvis Ahlmann kan løfte sit spil er han naturligvis en bedre spiller.
Problemet bliver åbenlyst at modstå FCKs fysik. Her er jeg stadig bekymret for vores venstreside, hvor Lars Jacobsen og (hvis han spiller derude) Rurik Gislason vi tromle henover Ahlmann og Thomsen. Jeg kunne godt tænke mig at få Patrick eller Augu ud i venstresiden.
Alternativt kan vi sideforskyde mere og lade Lasse og Würtz hjælpe til derude. FCK har ikke ret mange spillere, der kan udnytte disse huller effektivt - personligt er jeg i hvert fald ikke bange for Igor Vetokele.
Her er Ahlmann valgt simpelthen fordi det er en kamp han kan lære enormt meget af. Rent kortsigtet ville jeg foretrække Patrick på venstre back, men vi er ikke pisket til at hente point, og hvis Ahlmann kan løfte sit spil er han naturligvis en bedre spiller.
Helt enig Yankee, den store udfordring bliver FCKs fysik, og her er vores venstreside sårbar. Dernæst skal vi altså komme til parken med mere selvtillid og større ambitioner end vi plejer. Vi har haft tendens til at lyde som en af de der østeuropæiske møgklubber, når de skal møde en Bundesligaklub i kvalen til europa league. Vi har ih og åh så meget respekt for FCK og skal toppræstere for at have bare en lille chance. Drop respekten, skyd brystet frem, og gå 100% efter sejren. Så er FCK altså ikke bedre, specielt ikke på nuværende tidspunkt. Mød dem i et højt pres som vi har haft succes med i mange andre kampe, og sørg for at tage mange offensive dybdeløb der strækker deres ikke alt for hurtige bagkæde. Vi får et problem, hvis der bliver for lang afstand mellem vores kæder, for så bliver vi i højere grad nød til at bruge AKJ som en targetspiller, og her er FCKs forsvar alt for stærke. Vi skal være retvendte med bolden og finde hinanden med flade dybe stikninger.Yankee skrev:Vi kan sagtens få point på søndag. For første gang i mange år har vi faktisk på flere parametre et bedre fungerende hold end FCK.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
frederikshavneren
- Allstar

http://www.bold.dk/nyt/AGF-skarpest-fra-distancen" onclick="window.open(this.href);return false;
Statistikken viser tydeligt hvor store problemer vi har med at score fra distancen. I denne sæson har AaB indtil videre scoret ét mål udenfor feltet, det må være målet som Kusk scorede i Farum. Würtz, Thomsen mv. trænger i den grad til at indstille sigtekornet. Der er med andre ord plads til forbedring, men mon ikke at der bliver god mulighed for at teste vildanden på søndag.
Statistikken viser tydeligt hvor store problemer vi har med at score fra distancen. I denne sæson har AaB indtil videre scoret ét mål udenfor feltet, det må være målet som Kusk scorede i Farum. Würtz, Thomsen mv. trænger i den grad til at indstille sigtekornet. Der er med andre ord plads til forbedring, men mon ikke at der bliver god mulighed for at teste vildanden på søndag.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Det ligger slet ikke til vores spil at trykke af udefra. Vi foretrækker at spille chancen større, da vi har spillerne til det, end at smide bolden over til modstanderen på et kikset langskud. Så jeg er ikke enig i at vi har problemer på denne front. Det ligger bare ikke i taktikken. Når det så er sagt, så skylder Thomsen, Kusk eller Würtz alle mindst et mål fra distancen.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/AGF-skarpest-fra-distancen
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Køllen I Møllen
- Allstar

Arh, alt andet lige skal man altså gerne kunne mestre begge dele. Ellers bliver man lidt for nem at læse for modstandere. Hvis modstanderen ved at man ikke kan ramme målet udefra er der jo ingen grund til at prøve at dæmme op for skud udefra. Hvis man er en trussel udefra tvinger man modstanderen til at presse højere oppe og det giver plads til det spil vi er gode til lige nu. Så kom bare igang med skudtræningen ude på Hornevej...MHJ skrev:Det ligger slet ikke til vores spil at trykke af udefra. Vi foretrækker at spille chancen større, da vi har spillerne til det, end at smide bolden over til modstanderen på et kikset langskud. Så jeg er ikke enig i at vi har problemer på denne front. Det ligger bare ikke i taktikken. Når det så er sagt, så skylder Thomsen, Kusk eller Würtz alle mindst et mål fra distancen.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/AGF-skarpest-fra-distancen
Janteloven eksisterer IKKE!
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Præcis dette mener jeg har været vores achilleshæl i længere tid. Vi er alt for forudsigelige, for så snart vi kommer på fornuftig afstand af målet så kan modstanderne stille sig tilbage og se på at vi spiller bolden frem og tilbage foran feltet.Køllen I Møllen skrev:Arh, alt andet lige skal man altså gerne kunne mestre begge dele. Ellers bliver man lidt for nem at læse for modstandere. Hvis modstanderen ved at man ikke kan ramme målet udefra er der jo ingen grund til at prøve at dæmme op for skud udefra. Hvis man er en trussel udefra tvinger man modstanderen til at presse højere oppe og det giver plads til det spil vi er gode til lige nu. Så kom bare igang med skudtræningen ude på Hornevej...MHJ skrev:Det ligger slet ikke til vores spil at trykke af udefra. Vi foretrækker at spille chancen større, da vi har spillerne til det, end at smide bolden over til modstanderen på et kikset langskud. Så jeg er ikke enig i at vi har problemer på denne front. Det ligger bare ikke i taktikken. Når det så er sagt, så skylder Thomsen, Kusk eller Würtz alle mindst et mål fra distancen.frederikshavneren skrev:http://www.bold.dk/nyt/AGF-skarpest-fra-distancen
Tryk af bare engang imellem! Det tvinger modstanderne frem og kan give plads til at vi spiller os igennem forsvaret. At skyde fra distancen kan ligeledes give returere og "nemme" mål for vores angribere.
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
To angribere bør være minimum, hvis vi skal tro på sejr. FCK har ikke været ringere i mange år, ligesom vi vandt sidste kamp.
Hvis vi stiller os ned på baglinien kan selv FCK vinde.
Hvis vi stiller os ned på baglinien kan selv FCK vinde.
- FlæskeFrank
Pjat. Jeg har næsten ikke tal på de håbløse skud udefra, som vores spillere har banket langt over målet i denne (og tidligere!) sæson. Rasmus Würtz tror jo fx, at han skal sparke på mål, hver gang han kan se straffesparksfeltet. Jeg ville ønske, at vi blev bedre til at beslutte, hvornår vi spiller chancen større, og hvornår vi skyder på mål. Det er dét, vi er for dårlige til!Hinrup85 skrev:Præcis dette mener jeg har været vores achilleshæl i længere tid. Vi er alt for forudsigelige, for så snart vi kommer på fornuftig afstand af målet så kan modstanderne stille sig tilbage og se på at vi spiller bolden frem og tilbage foran feltet.
Tryk af bare engang imellem! Det tvinger modstanderne frem og kan give plads til at vi spiller os igennem forsvaret. At skyde fra distancen kan ligeledes give returere og "nemme" mål for vores angribere.
I øvrigt tror jeg godt vi kan vinde i Parken - eller bare få uafgjort, hvilket vil være fint. FCKs højreside, som tidligere har flået vores defensiv op, er ikke lige så velfungerende, som tidligere, hvor Lars J og især Bolanos har brudt igennem gang på gang. 1-1!!
- Køllen I Møllen
- Allstar

Men netop derfor vi skal forbedre vores evner til at skyde udefra så vi er en reel trussel.BoT skrev:Pjat. Jeg har næsten ikke tal på de håbløse skud udefra, som vores spillere har banket langt over målet i denne (og tidligere!) sæson. Rasmus Würtz tror jo fx, at han skal sparke på mål, hver gang han kan se straffesparksfeltet. Jeg ville ønske, at vi blev bedre til at beslutte, hvornår vi spiller chancen større, og hvornår vi skyder på mål. Det er dét, vi er for dårlige til!!Hinrup85 skrev:Præcis dette mener jeg har været vores achilleshæl i længere tid. Vi er alt for forudsigelige, for så snart vi kommer på fornuftig afstand af målet så kan modstanderne stille sig tilbage og se på at vi spiller bolden frem og tilbage foran feltet.
Janteloven eksisterer IKKE!
Nicolaj Thomsen går til kampen med den helt rigtige holdning, og netop det jeg efterlyser! Drop den overdrevne respekt og taberholdningen om, at så længe vi taber med ære, er det godt nok. Gu er det ej! Vi spiller godt og kan sagtens vinde derovre, hvis bare vi tør tro mere på det og jagte det mere intensivt! Kom så drenge!
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... deme-vaere
Kode: Vælg alt
- Jeg har selv tænkt over, hvorfor vi altid taber i Parken. Tidligere har vi nok haft for stor respekt for dem. Det er der ingen grund til, og vi kan sagtens gå ind i Parken med lidt mindre respekt. Vi skal tro mere på os selv, og vi er meget opsatte på, at nu skal det fandeme være. Vi skal have de tre point med hjem til Aalborg, og vi slog dem jo også på hjemmebane tidligere i sæsonen, så vi ved, det kan lade sig gøre, siger Thomsen til tipsbladet.dk.Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
-
jensemand57
- Allstar

NemligHanga skrev:Nicolaj Thomsen går til kampen med den helt rigtige holdning, og netop det jeg efterlyser! Drop den overdrevne respekt og taberholdningen om, at så længe vi taber med ære, er det godt nok. Gu er det ej! Vi spiller godt og kan sagtens vinde derovre, hvis bare vi tør tro mere på det og jagte det mere intensivt! Kom så drenge!
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... deme-vaereKode: Vælg alt
- Jeg har selv tænkt over, hvorfor vi altid taber i Parken. Tidligere har vi nok haft for stor respekt for dem. Det er der ingen grund til, og vi kan sagtens gå ind i Parken med lidt mindre respekt. Vi skal tro mere på os selv, og vi er meget opsatte på, at nu skal det fandeme være. Vi skal have de tre point med hjem til Aalborg, og vi slog dem jo også på hjemmebane tidligere i sæsonen, så vi ved, det kan lade sig gøre, siger Thomsen til tipsbladet.dk.
- doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
Man kan ikke andet end st elske Thomsen. Hans spil i morgen kan nemt afhøre om vi får noget med hjem fra parken
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
frederikshavneren
- Allstar

Sån´ skal det lyde. Væk med respekten og gå hårdt til kjøvenhavnerne. Håber virkelig at AaB finder modet frem i morgen aften.jensemand57 skrev:NemligHanga skrev:Nicolaj Thomsen går til kampen med den helt rigtige holdning, og netop det jeg efterlyser! Drop den overdrevne respekt og taberholdningen om, at så længe vi taber med ære, er det godt nok. Gu er det ej! Vi spiller godt og kan sagtens vinde derovre, hvis bare vi tør tro mere på det og jagte det mere intensivt! Kom så drenge!
http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... deme-vaereKode: Vælg alt
- Jeg har selv tænkt over, hvorfor vi altid taber i Parken. Tidligere har vi nok haft for stor respekt for dem. Det er der ingen grund til, og vi kan sagtens gå ind i Parken med lidt mindre respekt. Vi skal tro mere på os selv, og vi er meget opsatte på, at nu skal det fandeme være. Vi skal have de tre point med hjem til Aalborg, og vi slog dem jo også på hjemmebane tidligere i sæsonen, så vi ved, det kan lade sig gøre, siger Thomsen til tipsbladet.dk.
I tidligere opgør i Parken har AaB haft en "taber attitude" og så skal det gå galt. Selvfølgelig har FCK tidligere været stærke, men det er mere måden de ydmygende nederlag er sket på der smerter. Jeg synes ikke at det er de unge spillere der har fejlet i Parken, det er derimod de rutinerede som gang efter gang har meldt sig helt ud af kampene i Fælledparken.