FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Re: FC København - AaB, søndag d. 20. oktober 2013
Truppen til i morgen er udtaget. Man må sgu sige, at vi spiller for spiller har en ganske bred trup, som tilmed har nogle OK profiler også. Er der nogen, der ved, hvorfor Spalvis ikke er med - f.eks. i stedet for Frederiksen?
Fodbold skal ses med hjertet!
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Nu gætter jeg bare. Sådan helt vildt godt nok. Men det er nok fordi, at Kent vurderer, at han hellere vil have SF i truppen end Spalvis.AaB 85 95 99 08 skrev:Truppen til i morgen er udtaget. Man må sgu sige, at vi spiller for spiller har en ganske bred trup, som tilmed har nogle OK profiler også. Er der nogen, der ved, hvorfor Spalvis ikke er med - f.eks. i stedet for Frederiksen?
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Han er sgu skarp ham her, lyt til ham!Konsulenten skrev:Nu gætter jeg bare. Sådan helt vildt godt nok. Men det er nok fordi, at Kent vurderer, at han hellere vil have SF i truppen end Spalvis.AaB 85 95 99 08 skrev:Truppen til i morgen er udtaget. Man må sgu sige, at vi spiller for spiller har en ganske bred trup, som tilmed har nogle OK profiler også. Er der nogen, der ved, hvorfor Spalvis ikke er med - f.eks. i stedet for Frederiksen?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Kan du sige mig hvorfor Spalvis skal udtages fremfor fx Søren Frederiksen?AaB 85 95 99 08 skrev:Truppen til i morgen er udtaget. Man må sgu sige, at vi spiller for spiller har en ganske bred trup, som tilmed har nogle OK profiler også. Er der nogen, der ved, hvorfor Spalvis ikke er med - f.eks. i stedet for Frederiksen?
SF har været foran Spalvis i hierakiet i hele sæsonen, og Spalvis har ikke bevist at den rangorden skal ændres.
SF er bedre spillet ind, har langt mere erfaring og er fremragende i presspillet. At han ikke har præsteret i opspillet og som målscorer, ændrer ikke på at der stadig er stor tro på ham. Jeg tror desden han er topscorer i reserveholdsligaen, men har ikke kunne finde nogen statistik på det. Han har i hvert fald scoret en del mål, så han kan stadig finde vej til netmaskerne.
Jeg har fra starten sagt at man ikke skulle tro at Spalvis kom til at spille meget. Det er der stadig nogen der appellere for. Hvorfor ved jeg ikke.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Folk vil se Spalvis fordi han scorede et flot mål mod Finland. Jeg har stor tiltro til Spalvis, og jeg kan godt lide den type spiller, som han er, men han skal udvikle sig mere, og SF er vurderet bedre lige p.t.
SF er hurtigt blevet gjort til en frygtelig spiller, og jeg ser tit hånende kommentarer på debatisden, facebook osv., men nu er han altså heller ikke dårligere, og jeg tror på, at han kommer tilbage og begynder at score igen.
Han er topscorer i reserveholdsligaen, hvor han har scoret 6 mål. De mål er scoret på mindre end 7 kampe, da han ikke har deltaget i alle kampene. Han var også topscorer i reserveligaen hos FCK, så han kan altså godt score mål. Han er bare nede i en formmæssig bølgedal.
Jeg glæder mig til kampen i morgen, hvor jeg tror på point. FCK har ikke tabt en ligakamp under Ståle (Edit: Jo, det har de så alligevel), men det skal jo ske på et tidspunkt, og det må da gerne være i morgen.
SF er hurtigt blevet gjort til en frygtelig spiller, og jeg ser tit hånende kommentarer på debatisden, facebook osv., men nu er han altså heller ikke dårligere, og jeg tror på, at han kommer tilbage og begynder at score igen.
Han er topscorer i reserveholdsligaen, hvor han har scoret 6 mål. De mål er scoret på mindre end 7 kampe, da han ikke har deltaget i alle kampene. Han var også topscorer i reserveligaen hos FCK, så han kan altså godt score mål. Han er bare nede i en formmæssig bølgedal.
Jeg glæder mig til kampen i morgen, hvor jeg tror på point. FCK har ikke tabt en ligakamp under Ståle (Edit: Jo, det har de så alligevel), men det skal jo ske på et tidspunkt, og det må da gerne være i morgen.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Det er så vigtigt vi slår FCK..
Nr1: Oven på alt det her økonomi snak er det vigtigt at vise vi stadig er oven på.. og kan være med i toppen
Som følge af det kan man nævne tv penge osv, er vigtigere nu end nogensinde
Nr2: FCK skal satme ikke op og have en Champions League plads i år.. og vi skal alle gøres vores til det ikke sker.
Men vigtigst af alt, så stod jeg som gæstebartender i min kammerats bar i går, da en gammel kollega kom ind og opførte sig som et kæmpe fjols
"Allan jeg vil give dig.. alt hvad jeg ejer, jeg vil vædde mit ben.. Allan... du kan få lige hvad du vil hvis i vinder i parken.. HAHA..
Aalborgenser... jyde røv her i København.. haha, hvordan laver i jeres trøjer deroppe på marken? syr i dem selv.. hahah
21-7 målscorer.. hvornår har i sidst vundet i parken? efter tyskerne forlod landet igen?! HAHAHA!"
Og jeg kan jo ikke give igen af den skuffe, jeg er bartenderen, og det her er en vinbar, ikke et værtshus
Sådan stod han og skabte sig i 20-25 minutter.. mens jeg bare stod der, og han var så højlydt at alle i baren skulle høre det hele..
Han har kontorjob i hverdagen ligesom jeg.. og jeg er allerede igang med at male det skilt jeg slæber med ind på hans arbejde mandag
Nr1: Oven på alt det her økonomi snak er det vigtigt at vise vi stadig er oven på.. og kan være med i toppen
Som følge af det kan man nævne tv penge osv, er vigtigere nu end nogensinde
Nr2: FCK skal satme ikke op og have en Champions League plads i år.. og vi skal alle gøres vores til det ikke sker.
Men vigtigst af alt, så stod jeg som gæstebartender i min kammerats bar i går, da en gammel kollega kom ind og opførte sig som et kæmpe fjols
"Allan jeg vil give dig.. alt hvad jeg ejer, jeg vil vædde mit ben.. Allan... du kan få lige hvad du vil hvis i vinder i parken.. HAHA..
Aalborgenser... jyde røv her i København.. haha, hvordan laver i jeres trøjer deroppe på marken? syr i dem selv.. hahah
21-7 målscorer.. hvornår har i sidst vundet i parken? efter tyskerne forlod landet igen?! HAHAHA!"
Og jeg kan jo ikke give igen af den skuffe, jeg er bartenderen, og det her er en vinbar, ikke et værtshus
Sådan stod han og skabte sig i 20-25 minutter.. mens jeg bare stod der, og han var så højlydt at alle i baren skulle høre det hele..
Han har kontorjob i hverdagen ligesom jeg.. og jeg er allerede igang med at male det skilt jeg slæber med ind på hans arbejde mandag
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
Jeg går udfra du så afkræver ham alt hvad han ejer bpr FCK taber i morgen. Inklusiv hans ben.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Hvis alt går vores vej i denne runde, er vi 2 point efter FCM og har 4 point ned til 3. pladsen.
Hvis alt går mod os i denne runde, ligger vi 4 point fra nedrykningsstregen.
- Hvem sagde grotesk superliga?
Jeg håber vi kan gå over i Parken og vise FCK at vi er et bedre hold, for det synes jeg for en gangs skyld vi er, men jeg må tilstå at jeg ikke er særlig optimistisk, selv om jeg tror vi har bedre våben end længe til at nedbryde deres defensiv.
Jeg håber vi kan gå over i Parken og vise FCK at vi er et bedre hold, for det synes jeg for en gangs skyld vi er, men jeg må tilstå at jeg ikke er særlig optimistisk, selv om jeg tror vi har bedre våben end længe til at nedbryde deres defensiv.
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Suppen skal udvides, asap, eller også skal der indføres play-off kampe for at afgøre op og nedrykning i det mindste med en af pladserne.Jesper Schmidt skrev:Hvis alt går vores vej i denne runde, er vi 2 point efter FCM og har 4 point ned til 3. pladsen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Helt enig. 16 hold, 30 runder.Provst i Brovst skrev:Suppen skal udvides, asap, eller også skal der indføres play-off kampe for at afgøre op og nedrykning i det mindste med en af pladserne.Jesper Schmidt skrev:Hvis alt går vores vej i denne runde, er vi 2 point efter FCM og har 4 point ned til 3. pladsen.
Hader København!
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Superligaen skal under ingen omstændigheder udvides. 12 hold er passende, men hvis der skal ske ændringer kan man passende indføre playoff ml. Superligaens nr. 11 og 1. divisions nr. 2.alithebeast skrev:Helt enig. 16 hold, 30 runder.Provst i Brovst skrev:Suppen skal udvides, asap, eller også skal der indføres play-off kampe for at afgøre op og nedrykning i det mindste med en af pladserne.Jesper Schmidt skrev:Hvis alt går vores vej i denne runde, er vi 2 point efter FCM og har 4 point ned til 3. pladsen.
Prøv at ta' et kig på norsk og svensk fodbold, der lider kraftigt under at de har udvidet Tippeligaen/Allsvenskan. Flere hold betyder udvandet kvalitet, dårligere europæiske resultater samt færre tv penge til de enkelte klubber.
Tror på sejr i Parken
Det med tv-pengene kan jeg forholde mig til. Det med at ligaen skulle blive dårligere er jeg ikke så sikker på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Problemet med den nuværende liga er at 10-11 hold hver eneste sæson skal forholde sig til nedrykning på et eller andet tidspunkt i løbet af sæsonen. Det gør at næsten alle hold spiller meget forsigtig både på banen og på transfermarkedet, og kun sjældent tør tænke langsigtet.
I Holland og Belgien har de mange rigtigt dårlige hold i deres ligaer - hold, der ville få det svært i Superligaen. Dermed skabes ro for de 5-10 største klubber, der ikke konstant skal fokusere på om de nu spiller i Ligaen næste år. Det tvinger samtidig de 4-6 bedste hold til at tage ansvaret for at skabe kampene, hvilket er en evne danske spillere altid har manglet. Et typisk symptom på dette er at Superligaen er en af de ligaer, hvor færrest kampe ender med hjemmesejr. Især sammenlignet med Belgien og Holland. 9-10 af Superligaholdene kan bedst lide når modstanderen har bolden og det er et problem for vores talentudvikling og i sidste ende for vores landshold. Samtidig er det også skyld i dårligere resultater når vi står overfor velorganiserede kontramaskiner fra diverse Østlande i de tidlige kvalifikationsrunder til Europa League og CL. De danske hold mangler simpelthen evnen til at dominere disse kampe selvom de gerne har 60% boldbesiddelse.
Der er så stadig et spørgsmål om økonomi og faciliteter, hvor Danmark slet ikke kan følge med Belgien eller Holland. Men denne diskussion hører nok også til i en anden tråd.
I Holland og Belgien har de mange rigtigt dårlige hold i deres ligaer - hold, der ville få det svært i Superligaen. Dermed skabes ro for de 5-10 største klubber, der ikke konstant skal fokusere på om de nu spiller i Ligaen næste år. Det tvinger samtidig de 4-6 bedste hold til at tage ansvaret for at skabe kampene, hvilket er en evne danske spillere altid har manglet. Et typisk symptom på dette er at Superligaen er en af de ligaer, hvor færrest kampe ender med hjemmesejr. Især sammenlignet med Belgien og Holland. 9-10 af Superligaholdene kan bedst lide når modstanderen har bolden og det er et problem for vores talentudvikling og i sidste ende for vores landshold. Samtidig er det også skyld i dårligere resultater når vi står overfor velorganiserede kontramaskiner fra diverse Østlande i de tidlige kvalifikationsrunder til Europa League og CL. De danske hold mangler simpelthen evnen til at dominere disse kampe selvom de gerne har 60% boldbesiddelse.
Der er så stadig et spørgsmål om økonomi og faciliteter, hvor Danmark slet ikke kan følge med Belgien eller Holland. Men denne diskussion hører nok også til i en anden tråd.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Det gør den nok.. Men hvor er det dog også ligheden mellem holdene der er med til at gøre det hele spændende (og gøre debatsiden til "fuck jer pikhoveder" / "vi tager guldet" forummet)...Yankee skrev:Problemet med den nuværende liga er at 10-11 hold hver eneste sæson skal forholde sig til nedrykning på et eller andet tidspunkt i løbet af sæsonen. Det gør at næsten alle hold spiller meget forsigtig både på banen og på transfermarkedet, og kun sjældent tør tænke langsigtet.
Ska' vi hak'?
- Elscorpio
- Allstar

- Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
- Kontakt:
Mon ikke de sidste 2 minutter i denne video kan få humøret lidt op (jeg mener det er vores sidste sejr i Parken):
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
Guuud. Vi har kunne score efter hjørne.Elscorpio skrev:Mon ikke de sidste 2 minutter i denne video kan få humøret lidt op (jeg mener det er vores sidste sejr i Parken):
Fantastisk hold.
Hader København!
Hvad er stutus pt. på vores svenske bombers skade??
Status, skulle der ståSimon skrev:Hvad er stutus pt. på vores svenske bombers skade??
At han idag har trænet uden problemer med den øvrige trup.Simon skrev:Status, skulle der ståSimon skrev:Hvad er stutus pt. på vores svenske bombers skade??
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Vrøvl, svensk og norsk fodbold lider under at deres dygtige spillere ikke spiller ret længe i deres ligaer, og at kvaliteten hos de næstbedste spillere ikke er særlig høj (noget vi med selvsyn har set gang på gang i superligaen). Jeg vil godt se tal som på nogen måde tyder på at det er udvidelsen af ligaerne som spiller ind, jeg tror simpelthen ikke på det.frederikshavneren skrev:Superligaen skal under ingen omstændigheder udvides. 12 hold er passende, men hvis der skal ske ændringer kan man passende indføre playoff ml. Superligaens nr. 11 og 1. divisions nr. 2.alithebeast skrev:Helt enig. 16 hold, 30 runder.Provst i Brovst skrev:Suppen skal udvides, asap, eller også skal der indføres play-off kampe for at afgøre op og nedrykning i det mindste med en af pladserne.Jesper Schmidt skrev:Hvis alt går vores vej i denne runde, er vi 2 point efter FCM og har 4 point ned til 3. pladsen.
Prøv at ta' et kig på norsk og svensk fodbold, der lider kraftigt under at de har udvidet Tippeligaen/Allsvenskan. Flere hold betyder udvandet kvalitet, dårligere europæiske resultater samt færre tv penge til de enkelte klubber.
Tror på sejr i Parken
Faren for at rykke ned i Danmark er simpelthen alt for stor, det er et kæmpe problem for dansk fodbold, og om noget en faktor som kan udvande kvalitet og give dårligere europæiske resultater, fordi ganske få hold (i øjeblikket vel 2-3 stykker max.) føler sig så sikre på eksistensen i den bedste række, at man med ro i sindet kunne satse økonomisk på en topplacering, uden at være bange for en altødelæggende nedrykning. Et andet godt argument er den kæmpemæssige gevindt vi ser i øjeblikket, hvor mange klubber tvinges til at benytte langt flere egne talenter end vi tidligere har set, af økonomiske årsager. Havde klubberne flere penge havde vi set langt flere købe ind (fra udlandet) for at sikre sig mod nedrykning, og dermed havde der måske ikke været plads til at spillere som f.eks. vores egen Thomsen, Alhmann eller Dalsgaard havde fået den tiltro og spilletid som skal til for at talenter slår igennem i en forholdsvis ung alder.
Derudover kan man jo igen vende den totalt usportslige turneringsform, og se på om det fremmer produktet, når man på et kalenderår sagtens kan møde det samme hold 4 gange... ja er man rigtigt "heldig" kan det blive til 6 kampe inkl. pokalturneringen.
Nej jeg synes tværtimod man netop SKAL se mod Sverige og Norge - få udvidet ligaen til 16 hold, og så iøvrigt også vende ligaen rundt, så man følger kalenderåret. Alternativt bør man hurtigst muligt få gjort det sværere at rykke ned, men det er efter min mening ikke en god nok løsning.
Hvad angår tv pengene er det vel ikke sværere end at lade bunden af ligaen få en mindre del af kagen, men i bund og grund er det en principiel beslutning som DBU burde trumfe igennem uanset, for dansk fodbolds skyld.
- Men vi er way off topic her