AaB - FC Nordsjælland, mandag d. 25. november 2013
Re: AaB - FC Nordsjælland, mandag d. 25. november 2013
Arh okay. Der kan man bare se. Tak for rettelsen. Mht BIF kampen er det nu heller ikke helt forkert
De har overraskende mange karantæner til den kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Hvilket er skidt, da han nok er ligaens dårligste back. Muligvis kan han løbe en masse, men det at holde ham i en fireback kæde bliver svært.jernskjorten skrev:Mon ikke det bedste sted er DBU's egen hjemmeside:
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=169136
Jens Stryger Larsen er eneste FCN-spiller med karantæne, jf. DBU.
Dette er bestemt ikke en kamp, vi kan vinde med hænderne på ryggen. FCN er klart i en opadgående formkurve, de har de fleste af deres langtidsskadede spillere med igen (mangler "kun" Lorenzen, Uffe Bech og Søren Christensen fra deres idealopstilling), og de har i den grad haft taget på os i de seneste kampe. Sålede har vi ikke vundet over FCN siden oktober 2010 - og har siden da bl.a. tabt 3 ud af 4 hjemmekampe mod dem. Dette har selvfølgelig også været i deres absolutte top-periode, men det tyder alligevel på, at vi har det svært mod Hjulmands taktik.
Oppe i Farum sidst var det dog klart os, der var det bedste hold, selvom de hev en 2-1 sejr i land. I mellemtiden må man håbe på, vores offensiv er blevet betydeligt skarpere (hvilket den jo bestemt var i Randers), samt at vi er blevet meget stærke defensivt på hjemmebane.
Jeg tipper en målfattig kamp med et 1-0 eller 1-1 resultat som mest sandsynlige udfald. Würtz bliver meget svær at erstatte - særligt i en kamp som denne, hvor FCN må antages at flytte bolden hurtigt rundt om vores midtbane, hvilket næppe er Augus spidskompetence at dæmme op for. Vi har tidligere af samme grund prøvet med Patrick som central midtbanespiller, men det har vi dog ikke haft væsentligt held med. Så mon ikke Kent vælger Augu?
Oppe i Farum sidst var det dog klart os, der var det bedste hold, selvom de hev en 2-1 sejr i land. I mellemtiden må man håbe på, vores offensiv er blevet betydeligt skarpere (hvilket den jo bestemt var i Randers), samt at vi er blevet meget stærke defensivt på hjemmebane.
Jeg tipper en målfattig kamp med et 1-0 eller 1-1 resultat som mest sandsynlige udfald. Würtz bliver meget svær at erstatte - særligt i en kamp som denne, hvor FCN må antages at flytte bolden hurtigt rundt om vores midtbane, hvilket næppe er Augus spidskompetence at dæmme op for. Vi har tidligere af samme grund prøvet med Patrick som central midtbanespiller, men det har vi dog ikke haft væsentligt held med. Så mon ikke Kent vælger Augu?
Når man spiller mod FCN er der to muligheder. Enten så stiller man sig tilbage, forsvarer og spiller på kontra (SønderjyskE modellen), ellers presser man højt over hele banen og forsøger at holde bolden i egne rækker i højest muligt omfang (Brøndby anno 2005 modellen). Den sidste strategi er nok den AaB er bedst til, men det betyder at man skal være meget varsomme over for Joshua John der kan løbe fra hele AaB bagkæde. Det kan betyde, at backsene skal være lidt mindre aggresive end normal. Der er nogle kampe hvor Dalsgaard er så højt oppe at AaB spiller med 3 mandsforsvar i store hele af kampen og det går nok ikke. Vælger man at stille sig tilbage kan det være at Thomsen skal ind centralt, dels fordi han løber mest af alle og for at få noget mere speed på kanten, evt. en Søren Frederiksen? Den sidse model gør også Jönnson bliver endnu mere end offensiv midt end en angriber i den kamp, da han så trækkes ned for at hjælpe.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
For lige at kigge en smule udover FCN-kampen, så har EFB deres sikreste kort i et svagt forsvar - Kian Hansen - ude i vores næste møde med karantæne, samtidig med de er rigtigt dårligt kørende, samtidigt med de møder Standard Liege i en midtugekamp.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg har gået og opfattet FCN som et bundhold, der endnu ikke var kommet i gang. Men så så jeg en statistik over de seneste 6 runder i Superligaen, og her deler AaB og FCN førstepladsen, så Farum-klubben er formmæssigt på niveau med AaB. Her skal det så tilføjes at AaB og FCN er klart bedst på eget græs/plastic. Så favoritværdigheden BØR på mandag ligge hos AaB.BoT skrev:Dette er bestemt ikke en kamp, vi kan vinde med hænderne på ryggen. FCN er klart i en opadgående formkurve...
Men det med at udpege en favorit skal man passe på med - i en liga, hvor jævnbyrdigheden faktisk er helt vild stor.
Hvad kom først, hønen eller ægget ?? - Det gjorde hanen.
Rolig drenge:-) vi er i en stime som efteråret hvor vi blev mestre:-) nogle der vil vædde en kasse øl med at vi ligger nr. 1 ved pausen:-)
Til det mere aktuelle. Håber virkelig at folk vil komme på stadion mandag, kan godt ske det er koldt, men drengene fortjener støtte som den i randers. Hvis de får det?
, så vinder vi også. Kom så!!!
Til det mere aktuelle. Håber virkelig at folk vil komme på stadion mandag, kan godt ske det er koldt, men drengene fortjener støtte som den i randers. Hvis de får det?
Dont jinx it.Kristian skrev:Rolig drenge:-) vi er i en stime som efteråret hvor vi blev mestre:-) nogle der vil vædde en kasse øl med at vi ligger nr. 1 ved pausen:-)
Men jeg er dog optimist udfra vores sidste par runder i vinterpausen. Hvis vi vinder mandag tror jeg også på vi henter de sidste 6 mulige point imod EfB og VFF. Mest fordi EfB, som Dissing også nævner, er rigtigt skidt kørende, men også fordi VFF er et hold vi bare skal slå hvis vi vil noget i toppen i år. Men en kamp af gangen. Det står og falder lidt med FCN kampen, hvis vi taber den kan jeg sagtens forestille mig vi også taber de sidste 2, vinder vi den derimod synes jeg det ser rigtigt lovende ud.
Jeg sælger den dog gerne for en uafgjort, det vil ikke være et helt slemt resultat.
- Mr. Larsen
- Allstar

- Favoritspiller: Jimmy Nielsen
- Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
- Kontakt:
Rolig nu, vi går ind i en periode med lorte baner, det kommer til at koste point. For vi spiller meget nede på jorden og fysisk kommer vi til at halte efter en del af holdene i de kolde måneder.Kristian skrev:Rolig drenge:-) vi er i en stime som efteråret hvor vi blev mestre:-) nogle der vil vædde en kasse øl med at vi ligger nr. 1 ved pausen:-)
Kan vi holde os i den bedste halvdel med et fornuftigt forspring til bunden, er det sgu mere tilfredsstillende
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren
Noget af det burde måske være med lyserød skrift:-) men hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg ikke enig med alt det negativitet over vores fysik og dårlige baner. Jeg synes helt klart, at vores trup er blevet mere fysisk. Vi har stadig mange spillere, som er lille, som Thomsen og Kusk. Men ellers, synes jeg da at vi har et hold, der sagtens kan spille med på dårlige baner. Det synes jeg også man så tydeligt i Randers i sidste kamp. Det var bestemt ikke nogen pragtbane de har der.Mr. Larsen skrev:Rolig nu, vi går ind i en periode med lorte baner, det kommer til at koste point. For vi spiller meget nede på jorden og fysisk kommer vi til at halte efter en del af holdene i de kolde måneder.Kristian skrev:Rolig drenge:-) vi er i en stime som efteråret hvor vi blev mestre:-) nogle der vil vædde en kasse øl med at vi ligger nr. 1 ved pausen:-)
Kan vi holde os i den bedste halvdel med et fornuftigt forspring til bunden, er det sgu mere tilfredsstillende
Jeg ville blive skuffet, hvis vi kun fik skrabet 3 point sammen de sidste kampe inden foråret.
Enig, 7 point bør næsten, minimum, være et krav. Forstået på den måde at Viborg og EfB er hold vi simpelthen skal slå i deres nuværende forfatning, og vores form in mente. Jeg ved det er en lidt forkælet tilgang til den unge trup, men det burde langt fra være umuligt. Og heller ikke at tage alle 9.Kristian skrev:
Jeg ville blive skuffet, hvis vi kun fik skrabet 3 point sammen de sidste kampe inden foråret.
Jeg ved dog godt at det altid går galt når man forventer noget, så jeg ved jo godt det ender med 0 point i de sidste 3 kampe, men man kan jo altid håbe.
Iøvrigt imponerende hvor meget EfB er gået ned henover efteråret, i starten var der vel flere der regnede dem blandt mesterskabs favoritterne, som det er nu kan jeg ikke se hvorfor de ikke kan rykke ned. Ankersen brødrene mener jeg er et problem for dem, for selvom de er dygtige spillere virker det til de har alt for meget fokus på hvor gode de selv er, noget de også gerne vil fortælle pressen, og mindre forkus på at knokle røven ud af bukserne for holdet. Og Niels Frederiksen, som jeg ellers godt kan lide som træner, virker ikke til at kunne få dem til at holde benene på jorden. Jeg håber godt nok at hvis den attitude viser sig i AaB, så er der ikke langt til bænken for vedkommende. Uanset hvem det så er.
Hvis man så EfB - SE igår kunne man se at Ankersen brødrene skød såsnart de fik bolden, og ikke lige kunne aflevere til bror-mand. Jeg talte 3-4 totalt håbløse afslutninger fra dem begge der sagtens kunne have været blevet til mere hvis de gad aflevere den videre til en medspiller.
Det er klart at vi er nødt til at forsøge os med en ny konstellation i angrebet.
Det er tydeligt for enhver, at Gaarde har fejlet i en sådan grad, at man må håber der er en klausul i hans kontrakt der gør vi kan opsige ham efter det første halve år.
Som alternativ kunne man smække ham i angrebet fremfor Jönsson, så kan han blive fritaget for sine opgaver i direktionen, hvor han tydeligvis er talentløs. Jönsson er en fejlinvestering af Chanko'ske dimensioner; header dårligere end Helenius, kan ikke holde i bolden, scorer ingen mål og er tåbelig i presspillet. Gaarde kan i det mindste levere en solid arbejdsindsats og er i særklasse på de høje fremlæg.
Faktum er at vi rykker ned, medmindre vi får nye angribere.
Vh AaB 85 95 99 08
Det er tydeligt for enhver, at Gaarde har fejlet i en sådan grad, at man må håber der er en klausul i hans kontrakt der gør vi kan opsige ham efter det første halve år.
Som alternativ kunne man smække ham i angrebet fremfor Jönsson, så kan han blive fritaget for sine opgaver i direktionen, hvor han tydeligvis er talentløs. Jönsson er en fejlinvestering af Chanko'ske dimensioner; header dårligere end Helenius, kan ikke holde i bolden, scorer ingen mål og er tåbelig i presspillet. Gaarde kan i det mindste levere en solid arbejdsindsats og er i særklasse på de høje fremlæg.
Vh AaB 85 95 99 08
Vi har vel aldrig rigtig fået betalt Esbjerg tilbage for deres feberredning mod Randers. Det kunne vi passende gøre ved at sørge for at holde dem over stregen efter denne runde.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Hinrup85
- Allstar

- Favoritspiller: Prica
- Geografisk sted: Billund
Skynder mig at quote denne, for det er jo så himmelgribende dumt sagt at det kan tåle en gentagelse....Sønderhof skrev:Det er klart at vi er nødt til at forsøge os med en ny konstellation i angrebet.
Vh AaB 85 95 99 08
Sent from my iPhone using Tapatalk
- AaB 85 95 99 08
- Landshold

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: København
Helt enig i din analyse af dumheds-niveauet. Det når nye højder.Hinrup85 skrev:Skynder mig at quote denne, for det er jo så himmelgribende dumt sagt at det kan tåle en gentagelse....Sønderhof skrev:Det er klart at vi er nødt til at forsøge os med en ny konstellation i angrebet.
Vh AaB 85 95 99 08
Og så er der tilsyneladende nogle, som synes, at Jønsson er en gudsbenådet fodboldspiller, og at en angriber, der har bidraget med 3 mål - som jeg husker det - halvvejs gennem sæsonen er en genial signing, uanset at de uafklarede forhold på angrebsposten i høj grad var medvirkende til, at vi blev frataget en sæson med oplevelser i Europa.
Fodbold skal ses med hjertet!
Kampen i morgen er vigtig
Vi skal have så mange point som muligt i de sidste kampe af efteråret så;
- Vi kan tillade os at fokusere på guldkampen mod FCM i foråret
- Nedrykning ikke bliver et tema
- At vi har et stort forspring ned til FCK eller hvem der nu kan poppe op.
Derudover vil jeg ønske at vi sætter netop FCN godt og grundigt på plads da;
- De har været vores onde ånd
- Grådige Michael Jakobsen spiller for dem
- Jeg er træt af FCN som kæledække i dansk fodbold med deres "vi er de eneste der spiller rigtigtg fodbold"gejl.
- De er en ligegyldig landsbyklub som medierne hyper fordi de ligger på øen.
Vi skal have så mange point som muligt i de sidste kampe af efteråret så;
- Vi kan tillade os at fokusere på guldkampen mod FCM i foråret
- Nedrykning ikke bliver et tema
- At vi har et stort forspring ned til FCK eller hvem der nu kan poppe op.
Derudover vil jeg ønske at vi sætter netop FCN godt og grundigt på plads da;
- De har været vores onde ånd
- Grådige Michael Jakobsen spiller for dem
- Jeg er træt af FCN som kæledække i dansk fodbold med deres "vi er de eneste der spiller rigtigtg fodbold"gejl.
- De er en ligegyldig landsbyklub som medierne hyper fordi de ligger på øen.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Tid til revanche mod vores onde ånd. De seneste 8 indbyrdes superliga kampe har resulteret i 2 uafgjorte og 6 nederlag mod Farum
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... d-fcn.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingen overraskelser i truppen, hvor bortset fra karantæneramte Würtz kun skadesramte Spalvis mangler. Angrebsmæssigt ser vi tynde ud, hvis der på et tidspunkt skal indskiftes offensivt.
Farum må undvære Jens Stryger Larsen der har karantæne, samt Søren Christensen der er skadet. Søren Chr. er vigtig for Farum og det er forhåbentlig et stort tab for dem at han ikke er med.
Tror vi taber, men det plejer heldigvis at gå modsat af hvad jeg forudser.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... d-fcn.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ingen overraskelser i truppen, hvor bortset fra karantæneramte Würtz kun skadesramte Spalvis mangler. Angrebsmæssigt ser vi tynde ud, hvis der på et tidspunkt skal indskiftes offensivt.
Farum må undvære Jens Stryger Larsen der har karantæne, samt Søren Christensen der er skadet. Søren Chr. er vigtig for Farum og det er forhåbentlig et stort tab for dem at han ikke er med.
Tror vi taber, men det plejer heldigvis at gå modsat af hvad jeg forudser.
Prøv overvej hans assist også, og se på hans spil. Jeg forstår ikke man kan mene at vide noget om fodbold og samtidig mene at Jönsson er et fejl køb. Det er jo direkte retarderet, ser du AaBs kampe, eller ser du bare på hvem der har scoret målene?AaB 85 95 99 08 skrev:Helt enig i din analyse af dumheds-niveauet. Det når nye højder.Hinrup85 skrev:Skynder mig at quote denne, for det er jo så himmelgribende dumt sagt at det kan tåle en gentagelse....Sønderhof skrev:Det er klart at vi er nødt til at forsøge os med en ny konstellation i angrebet.
Vh AaB 85 95 99 08
Og så er der tilsyneladende nogle, som synes, at Jønsson er en gudsbenådet fodboldspiller, og at en angriber, der har bidraget med 3 mål - som jeg husker det - halvvejs gennem sæsonen er en genial signing, uanset at de uafklarede forhold på angrebsposten i høj grad var medvirkende til, at vi blev frataget en sæson med oplevelser i Europa.
- MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Han er bare ude efter den sportslige ledelse. Akkurat lige som sidst da han agerede på debatsiden - det er rimeligt let at gennemskue at Hesten er tilbage! Så du slipper ikke for galden imod AaB, så længe Hesten ikke føler han får ret!jonas386 skrev:Prøv overvej hans assist også, og se på hans spil. Jeg forstår ikke man kan mene at vide noget om fodbold og samtidig mene at Jönsson er et fejl køb. Det er jo direkte retarderet, ser du AaBs kampe, eller ser du bare på hvem der har scoret målene?AaB 85 95 99 08 skrev:Helt enig i din analyse af dumheds-niveauet. Det når nye højder.Hinrup85 skrev:Skynder mig at quote denne, for det er jo så himmelgribende dumt sagt at det kan tåle en gentagelse....Sønderhof skrev:Det er klart at vi er nødt til at forsøge os med en ny konstellation i angrebet.
Vh AaB 85 95 99 08
Ska' vi hak'?
-
jensemand57
- Allstar

Jeg tror sgu, at de lange underhylere bliver hivet frem til mandagens kamp.