Fair nok at man gerne vil på landsholdet, men jeg har da virkelig svært ved at se, hvorfor han skulle med. I modsætning til hans bror.Mr. Larsen skrev:Jeg er helt enig, den knægt har nosser af stål. De udtalelser kan gøre ham ret upopulær hos DBU og Morten Olsen, de tåler sjældent krítik.astonvilla skrev:For pokker hvor er det dog befriende at læse Ankersens kald af DBUs bluff omkring "landsholdet" i dag (a.k.a. Kejserens nye Klæder).
Well done son. Han får en thumbs up herfra.
Landsholdet
- Konsulenten
- Superliga

- Favoritspiller: Steve-Dave
- Geografisk sted: Frederiksberg
Re: Landsholdet
"MYYYYYY ONLY AaB MY ONLY AaB, YOU ALL I LIFE FOR YOU MAKE ME HAPY NO EVER TALKING MY AaB AVAY!"
I Ankersen-tilfældet er jeg nu ikke uenig med Olsen. Han har ikke - før nu i hvert fald, og det kan stadig diskuteres - præseteret på et niveau der automatisk berettiger ham til en plads på landsholdet.astonvilla skrev:For pokker hvor er det dog befriende at læse Ankersens kald af DBUs bluff omkring "landsholdet" i dag (a.k.a. Kejserens nye Klæder).
Peter har været lidt bedre og lidt mere konstant, men jeg har nu også svært ved at se ham være en fast bestanddel på et slagkraftigt landshold, men jeg følger ikke godt nok med, til at kunne vurdere om der er bedre alternativer.
Olsen udtager landsholdet efter spilletyper han mener passer ind i hans system. Man kan sagtens diskutere om det er smart*, når nu vi ikke har en større masse af talenter at udtage, men ift. til de spillere der har været til rådighed synes jeg det er svært at kritisere resultaterne. Selv de danske spillere der indiskutabelt er gode nok til at være med på internationalt niveau, har haft mange afbræk, hvor de enten ikke har været udtaget fast på deres klubhold eller har haft skadesperioder.
Grunden til at man udtager mange u-landsholdsspillere er jo den åbenlyse at man arbejder målrettet med spillestil og holdtaktikker helt nede fra ungdomslandsholdene, så hvis der for alvr skulle kritiseres noget er det måske at man der er får dårlig til at udtage de spillere der har de rigtige kvalifikationer til at slå igennem som seniorspillere.
Selvom man kan diskutere enkeltbeslutninger (Helenius er et langt større debatemne end Jakob Ankersen) så er det altså svært at argumentere mod at landsholdet har fået langt bedre resultater end materialet har berettiget til.
*Alternativet er selvfølgelig at udtage de bedste enkeltspillere man kan finde, og så sammensætte hold og taktik ud fra det.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Bille formåede at brokke sig på landsholdet for derefter at spille sig af igen, tænker at dårligere Ankersen gerne vil prøve det samme.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Det var nu ikke så meget om han burde komme landsholdet eller ej (jeg er fuldstændig ligeglad med det landshold og nægter at se kampene før MO den papnisse er fyret - har ikke set landsholdskamp i +3 år), det var nu mere hans generelle betragtninger omkring udtagelser mv.Konsulenten skrev:Fair nok at man gerne vil på landsholdet, men jeg har da virkelig svært ved at se, hvorfor han skulle med. I modsætning til hans bror.Mr. Larsen skrev:Jeg er helt enig, den knægt har nosser af stål. De udtalelser kan gøre ham ret upopulær hos DBU og Morten Olsen, de tåler sjældent krítik.astonvilla skrev:For pokker hvor er det dog befriende at læse Ankersens kald af DBUs bluff omkring "landsholdet" i dag (a.k.a. Kejserens nye Klæder).
Bienvenu Bassogog!
-
Gnu
- Allstar

- Favoritspiller: Ståle
- Geografisk sted: Din mor
Ok, men i betragtning af, at du er fuldstændig ligeglad, så tyder det her da på...astonvilla skrev:Det var nu ikke så meget om han burde komme landsholdet eller ej (jeg er fuldstændig ligeglad med det landshold og nægter at se kampene før MO den papnisse er fyret - har ikke set landsholdskamp i +3 år), det var nu mere hans generelle betragtninger omkring udtagelser mv.Konsulenten skrev:Fair nok at man gerne vil på landsholdet, men jeg har da virkelig svært ved at se, hvorfor han skulle med. I modsætning til hans bror.Mr. Larsen skrev:Jeg er helt enig, den knægt har nosser af stål. De udtalelser kan gøre ham ret upopulær hos DBU og Morten Olsen, de tåler sjældent krítik.astonvilla skrev:For pokker hvor er det dog befriende at læse Ankersens kald af DBUs bluff omkring "landsholdet" i dag (a.k.a. Kejserens nye Klæder).
astonvilla skrev:Nu var jeg så tåbelig at lade mig rive med af stemningen, og tillod mig derfor at se min første landskamp i meget lang tid i går aftes (selvom jeg havde svoret en Hellig Ed på at jeg ikke ville se landskampe så længe Morten Olsen "styrer" tropperne).
Her kunne man konstatere, at:
astonvilla skrev:Fint med en god debat - men jeg forstår altså ikke I gider hidse Jer op over Weakhorse og Olsen!
astonvilla skrev:Rommedahl på landsholdet!
astonvilla skrev:hahahahahaha Rommedahl på landsholdet.
astonvilla skrev: Og så: Helenius' mål var specielt ud over alle grænser. Et af de bedste mål jeg har set i mit lange liv på stadion. Utroligt. Der er krummer i den knægt. Morten Olsen og Weakhorse er SÅ meget til grin
...at du alligevel bruger en del krudt på landsholdet. Det forstår jeg ikke rigtig, hvis du er så ligeglad. Og som stikprøvekontrollen viser, er det jo også løgn, når du påstår, at det er over tre år siden, du har set en landskamp.astonvilla skrev:Du nævner selv Helenius, fair nok - men han er jo milevidt fra klar til en EM slutrunde.
Hvilke andre "profiler" skulle MO udtage, mener du?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."
- Lucas Andersen 25. juli 2022
- Lucas Andersen 25. juli 2022
Når man udtager mange tidligere U-landsholdsspillere har det jo altså også en helt logisk årsag. U/21-landsholdet dækker typisk 2 årgange, hvor landsholdet dækker cirka 14. Hvis hver U/21-generation rummer 25 spillere snakker vi altså 175 mand. Så er det ikke så underligt at de fleste A-landsholdsspillere er blandt de 175 bedste spillere i landet - selvom der selvfølgelig findes late bloomers og det omvendte.
-
A_Strandfelt
- Allstar

http://www.bold.dk/nyt/Hamren-regner-me ... -misset-VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Drømmescenarie, hvis han tog turen over Øresund.
Så skal de vidst skyde landstræneransættelse til efter den nuværende ledelse er gået af. Den nuværende ledelse i DBU vil helt klart forlænge med Olsen eller ansætte U-trænere fra Sjælandske midterhold/DBU systemet fremfor internationale kapaciteter.A_Strandfelt skrev:http://www.bold.dk/nyt/Hamren-regner-me ... -misset-VM
Den næste landstræner bliver nok Kasper Hjulmand og så ryger boldbesiddelsen i top og resultaterne i bund.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 172449.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er fandeme løgn! Endnu 3 år uden den store national følelse for landsholdet.......
Det er fandeme løgn! Endnu 3 år uden den store national følelse for landsholdet.......
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Ikke ligefrem overraskende. Men alligevel ufatteligt...Forza skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 172449.ece
Godt at Aalborg lige fik tilkendegivet vores mening om denne "fremsynede" mand i pausen af mandagens nedslagtning
Lindmark / Vendelbokartellet
-
FlæskeFrank
- Allstar

- Geografisk sted: Middelfart
- Kasper
- Allstar

- Favoritspiller: Torben Boye
- Geografisk sted: Norden om og vesten u
Haha ja. Der må ligge en video et eller andet sted.Lindmark skrev:Ikke ligefrem overraskende. Men alligevel ufatteligt...Forza skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 172449.ece
Godt at Aalborg lige fik tilkendegivet vores mening om denne "fremsynede" mand i pausen af mandagens nedslagtning
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby
3 års dødvande mere, hvad tænker DBU på
Det er vel logisk efter, at de har ansat en TV-mand som direktør. Derudover vil Jim Stjerne vel godt lige nå at give nationen en "afskedsgave".
Jeg synes det mest spøjse er at Olen har udtalt han vll samle nationen omkring holde.t Sker ikke så længe han er træner.
Jeg synes det mest spøjse er at Olen har udtalt han vll samle nationen omkring holde.t Sker ikke så længe han er træner.
Kæmpe skandale
Ja, Kent fortjente i det mindste en samtale, men spørgsmålet hvor AaB ville være uden ham? Han overtog AaB til nedrykning og holdet dem oppe, fik en 7. plads året efter og så en 5. plads sidste sæson. Det er alt sammen mens holdet har skåret budgettet til omkring det halve. Alt i alt, ikke rigtigt landstræner matriale.alithebeast skrev:Næste gang Sjælland skal spille i PSE stiller jeg mig hos udeholdet.. Kan vi ikke lære den gamle døve at ryge og drikke? -så sætter naturen vel en ende for DBUs inkompetente trænervalg. DBU bør kigge mod øst. Der er en fandens dygtig landstrænertræner, der ikke var urealistisk som dansk landstræner.
Aalborg ligger ikke ØST for DBU, men vest. ØSt for DBU sidder Hamrén.Eksil skrev:Ja, Kent fortjente i det mindste en samtale, men spørgsmålet hvor AaB ville være uden ham? Han overtog AaB til nedrykning og holdet dem oppe, fik en 7. plads året efter og så en 5. plads sidste sæson. Det er alt sammen mens holdet har skåret budgettet til omkring det halve. Alt i alt, ikke rigtigt landstræner matriale.alithebeast skrev:Næste gang Sjælland skal spille i PSE stiller jeg mig hos udeholdet.. Kan vi ikke lære den gamle døve at ryge og drikke? -så sætter naturen vel en ende for DBUs inkompetente trænervalg. DBU bør kigge mod øst. Der er en fandens dygtig landstrænertræner, der ikke var urealistisk som dansk landstræner.
...og så synes jeg egentlig at debatten om Olsen er blevet noget unuanceret. Ikke at det overrasker stort, men at hele den samlede stand af sportskommentatorerer står i spidsen for at kritisere forlængelsen. De fleste steder overses at Olsens rolle ikke blot er at være træner for et landshold. Hans røde tråd er et projekt der stikker langt dybere, og som jeg er sikker på at DBU har ønsket at sikre også. Morten Olsen har rusket op i hele tankegangen i Dansk fodbold og talentudvikling, og jeg har svært ved at se at ret mange af de kandidater som ellers bliver nævnt som afløsere ville have kapaciteten til at tage over der. Hamrén er eneste mulige undtagelse jeg lige kan se.
Så skulle der have været et alternativ til Olsen, tror jeg at han skulle have været afløst af to personer. En slags DBU sportschef, der så skulle have ansvaret for at ansætte en landsholdstræner, der kunne føre den linje han ønskede at have på landsholdet, og sikre sammenhængen med resten af talent og trænerstrukturen i DBU. Den slags organisationsændringer er nok svære at håndtere samtidig med at DBU selv skifter ud i ledelsen, så på den led er forlængelsen ikke ulogisk.
Olsen er lidt svær at elske, men det han har præsteret med landsholdet, mener jeg ligger langt over, hvad man kunne forvente i en tid, hvor det har været meget tyndt besat med internationale danske profiler. Man kan sagtens diskutere enkeltbeslutninger som Olsen har taget, som åbenlyst har været forkerte, men den samlede retning og de samlede resultater han har bidraget med, har jeg meget svært ved at se andre kunne have overgået.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Fair nok. Det blev ikke den store geografi medalje til mig...Pastorius skrev:Aalborg ligger ikke ØST for DBU, men vest. ØSt for DBU sidder Hamrén.Eksil skrev:Ja, Kent fortjente i det mindste en samtale, men spørgsmålet hvor AaB ville være uden ham? Han overtog AaB til nedrykning og holdet dem oppe, fik en 7. plads året efter og så en 5. plads sidste sæson. Det er alt sammen mens holdet har skåret budgettet til omkring det halve. Alt i alt, ikke rigtigt landstræner matriale.alithebeast skrev:Næste gang Sjælland skal spille i PSE stiller jeg mig hos udeholdet.. Kan vi ikke lære den gamle døve at ryge og drikke? -så sætter naturen vel en ende for DBUs inkompetente trænervalg. DBU bør kigge mod øst. Der er en fandens dygtig landstrænertræner, der ikke var urealistisk som dansk landstræner.
Hvorfor skulle Hamren gide DK? Han får lov at lede sit eget land og har et bedre hold i det svenske.
Edit: Eller stave medalje.
- astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Nej nu må jeg altså træde ind og protestere. Stop!Pastorius skrev: De fleste steder overses at Olsens rolle ikke blot er at være træner for et landshold. Hans røde tråd er et projekt der stikker langt dybere, og som jeg er sikker på at DBU har ønsket at sikre også. Morten Olsen har rusket op i hele tankegangen i Dansk fodbold og talentudvikling, og jeg har svært ved at se at ret mange af de kandidater som ellers bliver nævnt som afløsere ville have kapaciteten til at tage over der.
-Rød tråd...rusket op i hele tankegangen i dansk fodbold?
Olsen står for en dybt forældet form for fodbold. Tværpasninger i en lang uendelighed. På den internationale top scene er vi det landshold der spiller mindst direkte fodbold - og derfor er vi på vej i afgrunden.
Olsen har jo demonstreret med al tydelighed at han ikke formår at nytænke på noget som helst niveau. Det afspejles jo også i hans strategi i at udtage spillere. Han holder stædigt fast i spillere der skulle have være lagt på is for længe siden - i stedet for at udtage netop dem som er hotte i øjeblikket. Som alle andre landstrænere gør det.
At Morten Olsen skulle have rusket op i nogen som helst form for tankegang i dansk fodbold er et udsagn jeg under ingen omstændigheder kan være mere uenig i.
Morten Olsen kan ikke nytænke og derfor spiller landsholdet forfærdelig kedeligt og med usle resultater - og som konsekvens har at folket har vendt landsholdet ryggen.
DBU's forlængelse med Olsen er i mine øjne dødsstødet til det danske landshold som populær samlingstema. Det vil tage årtier at genoprette denne skade, hvis det da nogensinde sker.
Bienvenu Bassogog!