Det får sgu smilet frem! Og jeg der gik og troede at K.I M. var en pilot fra HasserisPoker-One-Kenobi skrev:Køllen I Møllen skrev:Ska' vi?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2200375.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tænkte faktisk at nu var du da blevet out'et da jeg læste det![]()
...
Det får smilet frem tråden
- Lindmark
- Allstar

- Favoritspiller: Mattias Lindström
- Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW
Re: Det får smilet frem tråden
Lindmark / Vendelbokartellet
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Med alle de traade herinde der er tilegnet Koellens tekniske problemer med alt hans iPjat, saa haaber jeg da godt nok ikke han er pilot. Som minimum boer man da i hvert fald kunne laese en brugsanvisning for at faa pilotkortet.Lindmark skrev:Det får sgu smilet frem! Og jeg der gik og troede at K.I M. var en pilot fra HasserisPoker-One-Kenobi skrev:Køllen I Møllen skrev:Ska' vi?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2200375.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg tænkte faktisk at nu var du da blevet out'et da jeg læste det![]()
...
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jep, men der er ikke brugsforvirring på en iPad, og det er dér flymanualen ligger :-PMHJ skrev: Med alle de traade herinde der er tilegnet Koellens tekniske problemer med alt hans iPjat, saa haaber jeg da godt nok ikke han er pilot. Som minimum boer man da i hvert fald kunne laese en brugsanvisning for at faa pilotkortet.
Jeg stod engang i et SAS-fly i Arlanda og ventede på at komme ind til min plads. Døren til cockpittet var åben, og jeg overhørte følgende brudstykke af en samtale mellem piloterne.
"Hvad er det nu den der knap er til."
"Det kan jeg ikke lige huske huske, det er vist noget med..."
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?Pastorius skrev:Jep, men der er ikke brugsforvirring på en iPad, og det er dér flymanualen ligger :-PMHJ skrev: Med alle de traade herinde der er tilegnet Koellens tekniske problemer med alt hans iPjat, saa haaber jeg da godt nok ikke han er pilot. Som minimum boer man da i hvert fald kunne laese en brugsanvisning for at faa pilotkortet.
Jeg stod engang i et SAS-fly i Arlanda og ventede på at komme ind til min plads. Døren til cockpittet var åben, og jeg overhørte følgende brudstykke af en samtale mellem piloterne.
"Hvad er det nu den der knap er til."
"Det kan jeg ikke lige huske huske, det er vist noget med..."
Iøvrigt har jeg jo nok at se til med min post som viceborgmester i Ringkøbing.
Tilbage til neger-debatten.
Janteloven eksisterer IKKE!
Nej, jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er vigtigt, men alligevel er det måske ikke lige den samtale man har allermest lyst til at høre på vej ind i en flyver. Har en datter med flyskræk, så jeg ved lidt om hvordan sådan en ordveksling vil påvirke hende.Køllen I Møllen skrev: I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?. Der er kraftedeme mange knapper...
Negerdebatten er uinteressant.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Pastorius skrev:Nej, jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er vigtigt, men alligevel er det måske ikke lige den samtale man har allermest lyst til at høre på vej ind i en flyver. Har en datter med flyskræk, så jeg ved lidt om hvordan sådan en ordveksling vil påvirke hende.Køllen I Møllen skrev: I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?. Der er kraftedeme mange knapper...
Negerdebatten er uinteressant.
- Buzz Killington
- Allstar

Hvis du syntes den er interessant og vigtig, saa start en traad til lommefilosofi herinde, og jeg skal med glaede tilegne den en overspringshandling fra min side. Men du skal sgu ligesom motivere hvorfor den er relevant.Køllen I Møllen skrev:Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Pastorius skrev:Nej, jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er vigtigt, men alligevel er det måske ikke lige den samtale man har allermest lyst til at høre på vej ind i en flyver. Har en datter med flyskræk, så jeg ved lidt om hvordan sådan en ordveksling vil påvirke hende.Køllen I Møllen skrev: I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?. Der er kraftedeme mange knapper...
Negerdebatten er uinteressant.Jeg ville egentlig også bare fjerne fokus fra min person (det gør vi politikere jo engang imellem).
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Køllen I Møllen
- Allstar

Du læser da godt nok helt ved siden af.MHJ skrev:Hvis du syntes den er interessant og vigtig, saa start en traad til lommefilosofi herinde, og jeg skal med glaede tilegne den en overspringshandling fra min side. Men du skal sgu ligesom motivere hvorfor den er relevant.Køllen I Møllen skrev:Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Pastorius skrev:Nej, jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er vigtigt, men alligevel er det måske ikke lige den samtale man har allermest lyst til at høre på vej ind i en flyver. Har en datter med flyskræk, så jeg ved lidt om hvordan sådan en ordveksling vil påvirke hende.Køllen I Møllen skrev: I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?. Der er kraftedeme mange knapper...
Negerdebatten er uinteressant.Jeg ville egentlig også bare fjerne fokus fra min person (det gør vi politikere jo engang imellem).
Men jeg kan da skære det ud i pap.
Jeg lagde det link ud fordi vi netop har haft den samme debat omkring 200 gange herinde. Og den får folks pis i kog hver gang vi har den. Det var ikke fordi jeg mente vi skulle starte forfra.
- Buzz Killington
- Allstar

Og du traenger til at skrivekursus. Jeg haeftede mig bare ved at du skrev at diskussionen var "interessant!" (uden dobbeltnegationer). Hvordan kan man syntes diskussionen er interessant uden at ville tage den?Køllen I Møllen skrev:Du læser da godt nok helt ved siden af.MHJ skrev:Hvis du syntes den er interessant og vigtig, saa start en traad til lommefilosofi herinde, og jeg skal med glaede tilegne den en overspringshandling fra min side. Men du skal sgu ligesom motivere hvorfor den er relevant.Køllen I Møllen skrev:Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Pastorius skrev:Nej, jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er vigtigt, men alligevel er det måske ikke lige den samtale man har allermest lyst til at høre på vej ind i en flyver. Har en datter med flyskræk, så jeg ved lidt om hvordan sådan en ordveksling vil påvirke hende.Køllen I Møllen skrev: I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?. Der er kraftedeme mange knapper...
Jeg lagde det link ud fordi vi netop har haft den samme debat omkring 200 gange herinde. Og den får folks pis i kog hver gang vi har den. Det var ikke fordi jeg mente vi skulle starte forfra.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hvad er din mission/pointe?MHJ skrev:Og du traenger til at skrivekursus. Jeg haeftede mig bare ved at du skrev at diskussionen var "interessant!" (uden dobbeltnegationer). Hvordan kan man syntes diskussionen er interessant uden at ville tage den?Køllen I Møllen skrev:Du læser da godt nok helt ved siden af.MHJ skrev:Hvis du syntes den er interessant og vigtig, saa start en traad til lommefilosofi herinde, og jeg skal med glaede tilegne den en overspringshandling fra min side. Men du skal sgu ligesom motivere hvorfor den er relevant.Køllen I Møllen skrev:Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Pastorius skrev:Nej, jeg ved også godt det ikke nødvendigvis er vigtigt, men alligevel er det måske ikke lige den samtale man har allermest lyst til at høre på vej ind i en flyver. Har en datter med flyskræk, så jeg ved lidt om hvordan sådan en ordveksling vil påvirke hende.Køllen I Møllen skrev: I er da vel ikke så naive at tro at der er nogen her på jorden der ved hvad hver eneste knap i et cockpit er til?. Der er kraftedeme mange knapper...
Hvorfor i helvede må jeg ikke synes det er en interessant debat uden at jeg nødvendigvis vil starte en tråd op for at tage debatten for 117. gang herinde?
Men du er da hjertelig velkommen til at starte en tråd om emnet. Jeg skal nok deltage.
Men jeg vil have svar på hvad din pointe er med det her?
- Buzz Killington
- Allstar

Rolig nu. Du skriver at debatten er interessant, og jeg svarer i et offenligt forum at jeg har interesse i debatten. Saa "anklager" du mig for at laese ved siden af, hvorefter jeg af goer dig opmaerksom paa at det nu er dig der udtrykker dig uklart. Hvordan du kan hidse dig op over det kan jeg ikke lige gennemskue.Køllen I Møllen skrev: Hvad er din mission/pointe?
Hvorfor i helvede må jeg ikke synes det er en interessant debat uden at jeg nødvendigvis vil starte en tråd op for at tage debatten for 117. gang herinde?
Men du er da hjertelig velkommen til at starte en tråd om emnet. Jeg skal nok deltage.
Derudover har jeg intet problem med at du ikke oensker at tage debatten paa eget initiativ. Jeg er for doven til selv at starte en traad.
Traek vejret.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Køllen I Møllen
- Allstar

Ok så. Fred i vores tidMHJ skrev:Rolig nu. Du skriver at debatten er interessant, og jeg svarer i et offenligt forum at jeg har interesse i debatten. Saa "anklager" du mig for at laese ved siden af, hvorefter jeg af goer dig opmaerksom paa at det nu er dig der udtrykker dig uklart. Hvordan du kan hidse dig op over det kan jeg ikke lige gennemskue.Køllen I Møllen skrev: Hvad er din mission/pointe?
Derudover har jeg intet problem med at du ikke oensker at tage debatten paa eget initiativ. Jeg er for doven til selv at starte en traad.
Traek vejret.
Jeg synes bestemt ikke jeg har udtrykt mig uklart. Jeg har ikke noget ønske om at tage den ud-kneppede, gamle diskussion op igen. Heller ikke selvom den er interessant
Det er en pseudodebat. Indtil jeg møder en neger der mener det er et problem jeg siger neger (og heller ikke bruger ordet selv), så gider jeg ikke snakke mere om det.Køllen I Møllen skrev: Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Jeg ville egentlig også bare fjerne fokus fra min person (det gør vi politikere jo engang imellem).
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Jeg har nogle sorte mennesker i min omgangskreds der hader udtrykket og opfatter det som smårascistisk. Jeg bruger det derfor aldrig, når de er i nærheden.Pastorius skrev:Det er en pseudodebat. Indtil jeg møder en neger der mener det er et problem jeg siger neger (og heller ikke bruger ordet selv), så gider jeg ikke snakke mere om det.Køllen I Møllen skrev: Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Jeg ville egentlig også bare fjerne fokus fra min person (det gør vi politikere jo engang imellem).
- Køllen I Møllen
- Allstar

Hov, kickstartede I to lige debatten igen?
Det er helt fair, jeg ville have gjort det samme.limey skrev:Jeg har nogle sorte mennesker i min omgangskreds der hader udtrykket og opfatter det som smårascistisk. Jeg bruger det derfor aldrig, når de er i nærheden.Pastorius skrev:Det er en pseudodebat. Indtil jeg møder en neger der mener det er et problem jeg siger neger (og heller ikke bruger ordet selv), så gider jeg ikke snakke mere om det.Køllen I Møllen skrev: Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Jeg ville egentlig også bare fjerne fokus fra min person (det gør vi politikere jo engang imellem).
...og egentlig bruger jeg heller ikke udtrykket. Jeg har meget sjældent brug for at katagorisere mennesker i den slags grupper - men hvis jeg nu havde brug for det, ville jeg ikke holde mig tilbage for det, hvis det var det ord der lå mest naturligt for mig at bruge. Efter min opfattelse er det sidestillet med "sorte" som vist heller ikke er comme il faut.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Bland dig udenom!Køllen I Møllen skrev:Hov, kickstartede I to lige debatten igen?
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
- Køllen I Møllen
- Allstar

Pastorius skrev:Bland dig udenom!Køllen I Møllen skrev:Hov, kickstartede I to lige debatten igen?
- Buzz Killington
- Allstar

Mig bekendt er en benaevnelse af hudfarve ikke problematisk eller ildeset, og da specielt ikke hvis det netop er hudfarven man beskriver. For det eneste tidspunkt hvor det overhovedet kan vaere relevant at omtale emnet er vel naar netop hudfarve er relevant (hvilket det naermest aldrig er).Pastorius skrev:Det er helt fair, jeg ville have gjort det samme.limey skrev:Jeg har nogle sorte mennesker i min omgangskreds der hader udtrykket og opfatter det som smårascistisk. Jeg bruger det derfor aldrig, når de er i nærheden.Pastorius skrev:Det er en pseudodebat. Indtil jeg møder en neger der mener det er et problem jeg siger neger (og heller ikke bruger ordet selv), så gider jeg ikke snakke mere om det.Køllen I Møllen skrev: Negerdebatten er bestemt ikke uinteressant! Men vi kan da godt blive enige om at vi "har haft den"Jeg ville egentlig også bare fjerne fokus fra min person (det gør vi politikere jo engang imellem).
...og egentlig bruger jeg heller ikke udtrykket. Jeg har meget sjældent brug for at katagorisere mennesker i den slags grupper - men hvis jeg nu havde brug for det, ville jeg ikke holde mig tilbage for det, hvis det var det ord der lå mest naturligt for mig at bruge. Efter min opfattelse er det sidestillet med "sorte" som vist heller ikke er comme il faut.
Derudover har jeg nok stadig et stort problem ved at forstaa udfordringen i at erstatte et ord med et andet. Det kraever en usandsynlig lille maengde energi at goere, og jeg formoder at det at skrive blot et indlaeg herinde i denne debat kraever en stoerre energiudladning end en hel livstid hvor man undgaar at bruge det ene ord.
Saa for dem der har en aktie i modstanden mod brugen af dette ord, eller for den sags skyld politisk korrekthed i det hele taget, hvorfor er dette overhovedet et issue?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm