Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, søndag d. 23. marts 2014
Jeg er slet ikke uenig i at FCM stadig er favoritter, men der er meget der tyder på at presset er blevet for stort nede på heden. En ting er formnedgang hos enkelte spillere, men når 5-6 spillere der normalt vil betegnes som superliga profiler pludselig helt glemmer hvordan man spiller fodbold virker der til at være mere alvorlige problemer. Jakob Poulsen har vel dårligt lavet en god aktion siden kampen i parken.
Jeg håber vi holder hovedet koldt og tager de 3 point i morgen, spiller vi samtidig en god kamp, så kunne det godt ligne at vi kan håndtere presset, omend man ikke skal tage sit udgangspunkt i en enkelt kamp. Det vil selvfølgelig være rart hvis Kusk og Thomsen er i hopla i morgen, men jeg mener det er langt vigtigere at Jönsson er helt oppe i gear, mod FCM var han vel den eneste de første 20 minutter der spillede decideret godt. Og den måde han legede med ligaens stærkeste defensiv var decideret imponerende. Hvis Risgaard og Jönsson finder det store spil frem i morgen, så skal resten af holdet også nok følge med og så bliver det også til 3 point.
Der er godt nok alt for lang tid til klokken 14 lige nu.
Det er svært ikke at være optimist når man ser på vores eget spil, og konkurrenternes ditto. Men det ville nu ikke undre mig hvis FCK kommer fra baghjul nu, og giver os vores første nederlag længe i næste weekend og så cruiser den hjem selvom de har været røv hele sæsonen igennem.
Jeg håber vi holder hovedet koldt og tager de 3 point i morgen, spiller vi samtidig en god kamp, så kunne det godt ligne at vi kan håndtere presset, omend man ikke skal tage sit udgangspunkt i en enkelt kamp. Det vil selvfølgelig være rart hvis Kusk og Thomsen er i hopla i morgen, men jeg mener det er langt vigtigere at Jönsson er helt oppe i gear, mod FCM var han vel den eneste de første 20 minutter der spillede decideret godt. Og den måde han legede med ligaens stærkeste defensiv var decideret imponerende. Hvis Risgaard og Jönsson finder det store spil frem i morgen, så skal resten af holdet også nok følge med og så bliver det også til 3 point.
Det er svært ikke at være optimist når man ser på vores eget spil, og konkurrenternes ditto. Men det ville nu ikke undre mig hvis FCK kommer fra baghjul nu, og giver os vores første nederlag længe i næste weekend og så cruiser den hjem selvom de har været røv hele sæsonen igennem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det er meget naturligt at Jakob Poulsen får et formdyk nu. Han har ikke spillet længe i, og den første periode derefter kan gejsten gøre meget. Nu er euforien over at spille igen ved at lægge sig, og så skal han finde en rytme han kan spille på. Jeg er faktisk overrasket over han har spillet så forholdsvis godt som han har indtil nu. Jeg tror først for alvor han er tilbage på niveau efter sommerpausen.jonas386 skrev:Jeg er slet ikke uenig i at FCM stadig er favoritter, men der er meget der tyder på at presset er blevet for stort nede på heden. En ting er formnedgang hos enkelte spillere, men når 5-6 spillere der normalt vil betegnes som superliga profiler pludselig helt glemmer hvordan man spiller fodbold virker der til at være mere alvorlige problemer. Jakob Poulsen har vel dårligt lavet en god aktion siden kampen i parken.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Den ved jeg ikke helt om jeg køber. Han har trodsalt trænet med på et niveau der er noget højere end superligaen, og han bør have så meget rutine at han ikke lider under den slags. Jeg kunne forstå det hvis han havde været skadet i halvandet år, men det er ikke tilfældet.Pastorius skrev:Det er meget naturligt at Jakob Poulsen får et formdyk nu. Han har ikke spillet længe i, og den første periode derefter kan gejsten gøre meget. Nu er euforien over at spille igen ved at lægge sig, og så skal han finde en rytme han kan spille på. Jeg er faktisk overrasket over han har spillet så forholdsvis godt som han har indtil nu. Jeg tror først for alvor han er tilbage på niveau efter sommerpausen.jonas386 skrev:Jeg er slet ikke uenig i at FCM stadig er favoritter, men der er meget der tyder på at presset er blevet for stort nede på heden. En ting er formnedgang hos enkelte spillere, men når 5-6 spillere der normalt vil betegnes som superliga profiler pludselig helt glemmer hvordan man spiller fodbold virker der til at være mere alvorlige problemer. Jakob Poulsen har vel dårligt lavet en god aktion siden kampen i parken.
Dermed ikke sagt jeg forventede han skulle gå ind og være totalt dominerene fra dag 1, men det er da påfaldende at en spiller der normalt har afleveringer på et niveau langt over suppen pludselig ikke kan ramme en medspiller over 2 meter.
Igboun er iøvrigt et andet eksempel, en spiller jeg normalt synes holder rigtigt højt niveau og kan gøre ondt på de fleste tager pludselig stortset ingen løb ind i banen, og virker lidt ugidelig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Jeg deler i den grad jeres bekymring. Vi har det generelt altid svært i Haderslev, vi har det med at snuble når det endelig kører for os, og Sønderjyske er aldrig til at spøge med, når de kæmper for overlevelse. Det kan kun ende i tårer, men hvor vil jeg dog gerne tage fejl.Pastorius skrev:..og min er at tingene helst skal gå os en lille smule imod, før vi præsterer optimalt. Der er lidt for mange positive nyheder. Jeg kan ikke li' at alle nu dømmer FCM færdige - det er altså stadig dem der fører ligaen.limey skrev:Det kan det såmænd sagtens. Det er ikke urealistisk at vi vinder en klar sejr. Min pointe er bare, at få vores unge spillere kan der være en forskel på, på det mentale plan, at skulle hænge på føreholdet og så at rykke forbi og tage førstepladsen.Pastorius skrev:Ja, det kan umuligt gå godt...limey skrev:Fårg, nu bliver jeg endnu mere nervøs til kampen i morgen. Spørgsmålet er, om Ikasts nederlag bliver en rød klud for spillerne eller om vores hold også står med gummiben når der bliver fløjtet op.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen
Træning bliver aldrig det samme som kamp - uanset niveau.jonas386 skrev:Den ved jeg ikke helt om jeg køber. Han har trodsalt trænet med på et niveau der er noget højere end superligaen, og han bør have så meget rutine at han ikke lider under den slags. Jeg kunne forstå det hvis han havde været skadet i halvandet år, men det er ikke tilfældet.Pastorius skrev:Det er meget naturligt at Jakob Poulsen får et formdyk nu. Han har ikke spillet længe i, og den første periode derefter kan gejsten gøre meget. Nu er euforien over at spille igen ved at lægge sig, og så skal han finde en rytme han kan spille på. Jeg er faktisk overrasket over han har spillet så forholdsvis godt som han har indtil nu. Jeg tror først for alvor han er tilbage på niveau efter sommerpausen.jonas386 skrev:Jeg er slet ikke uenig i at FCM stadig er favoritter, men der er meget der tyder på at presset er blevet for stort nede på heden. En ting er formnedgang hos enkelte spillere, men når 5-6 spillere der normalt vil betegnes som superliga profiler pludselig helt glemmer hvordan man spiller fodbold virker der til at være mere alvorlige problemer. Jakob Poulsen har vel dårligt lavet en god aktion siden kampen i parken.
Dermed ikke sagt jeg forventede han skulle gå ind og være totalt dominerene fra dag 1, men det er da påfaldende at en spiller der normalt har afleveringer på et niveau langt over suppen pludselig ikke kan ramme en medspiller over 2 meter.
Igboun er iøvrigt et andet eksempel, en spiller jeg normalt synes holder rigtigt højt niveau og kan gøre ondt på de fleste tager pludselig stortset ingen løb ind i banen, og virker lidt ugidelig.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Da vi ik har holdt nullet i 17 udekampe i træk så skal der garnes mod Skender ellers taber vi. Det bliver en vildt spændende kamp og det bliver helt sikkert svært. Jeg har en ret god følelse her før kampen. Jeg har set en del af Sønderjyskes kampe i foråret, hvor de bestemt ikke har imponeret mig. De spiller deres sædvanlige knoldesparke fodbold, som vi ofte har det svært imod, men som hold har vi langt mere kvalitet end Haderslev.
For mig at se ligner Sønderjyske en forholdsvis sikker nedrykker. De mangler kvalitet overalt, hvilket vi udnytter i eftermiddag. Tror vi kommer hurtigt foran og derefter straffer Haderslev yderligere på et par kontraangreb (antijinx - jeg plejer at gætte AaBs resultater forkert).
For mig at se ligner Sønderjyske en forholdsvis sikker nedrykker. De mangler kvalitet overalt, hvilket vi udnytter i eftermiddag. Tror vi kommer hurtigt foran og derefter straffer Haderslev yderligere på et par kontraangreb (antijinx - jeg plejer at gætte AaBs resultater forkert).
Jeg er bange for at denne kamp som er en "must win" godt kan gå hen og blive meget svær for vores unge knægte, når man tænker hvor godt et tag Sønderjyderne har på os. Jeg håber at drengene går ind og giver dem en ordentlig lussig a la AGF kampene og beviser at det er berettiget at vi ligger som vi gør. Skulle vi gå hen og nappe 3 point i denne, frygter jeg den næste mod kjøwenhavnerne lige så meget, hvis ikke mere, da de som en anden også skriver, haler ind på toppen efter en skidt sæsonstart og jeg kan godt frygte at løber med det hele.
Lad os krydse alt hvad krydses kan for at vi i eftermiddag viser at vi vil have den førsteplads. Jeg tror at midtbanen bliver vanvittig vigtig i dag, da der er der slaget skal vindes så modstanderen kommer dertil og ikke længere og så håber jeg samtidig med at vores angribere er skarpe på de få chancer vi vil komme frem til, da de uden tvivl vil stå defensivt som sædvanligt.
Kom så de rø'e!!
Lad os krydse alt hvad krydses kan for at vi i eftermiddag viser at vi vil have den førsteplads. Jeg tror at midtbanen bliver vanvittig vigtig i dag, da der er der slaget skal vindes så modstanderen kommer dertil og ikke længere og så håber jeg samtidig med at vores angribere er skarpe på de få chancer vi vil komme frem til, da de uden tvivl vil stå defensivt som sædvanligt.
Kom så de rø'e!!
Helt enig med dit indlæg. Men faktisk haler hverken FCK og Brøndby ind på os. Efter 5 runder var de begge 5 point efter os. Efter 11 runder var de ligeledes 5 point efter os og før kampene i dag er vi jo henholdsvis 5 og 7 point foran. At FCM og (de øvrige hold) så har tabt pusten så de to hold kravler op i tabellen er en anden sag.Simon skrev:Jeg er bange for at denne kamp som er en "must win" godt kan gå hen og blive meget svær for vores unge knægte, når man tænker hvor godt et tag Sønderjyderne har på os. Jeg håber at drengene går ind og giver dem en ordentlig lussig a la AGF kampene og beviser at det er berettiget at vi ligger som vi gør. Skulle vi gå hen og nappe 3 point i denne, frygter jeg den næste mod kjøwenhavnerne lige så meget, hvis ikke mere, da de som en anden også skriver, haler ind på toppen efter en skidt sæsonstart og jeg kan godt frygte at løber med det hele.
Kom så de rø'e!!
I forårsregnskabet er vi indtil videre næstbedst http://www.superstats.dk/stilling/index ... 013%2F2014" onclick="window.open(this.href);return false;
Men f... statistik , kampen i dag SKAL bare vindes.
Vi skal vinde den kamp i dag! Og det ville ikke gøre noget at holde målet rent samtidig.
Vi skal nok komme frem til chancerne, spørgsmålet er hvor kyniske vi er.
Vi skal nok komme frem til chancerne, spørgsmålet er hvor kyniske vi er.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
O.k. jeg kan forstaa paa Bach Bak, eller Bak Bach... eller hvordan det nu er, at FCM tilskuere peb efter holdet ved 0-0 efter 60 min. mod FCN. Fair nok, alt fra Herning stinker, men jeg haaber daelme ikke der vil komme det samme forventningspres fra de nordjyske tilskuere. Gaarde, traenere og spillere har indtil videre vaeret gode til ikke at floejte med paa journalisternes melodi, men jeg bliver sgu bange hver gang de mere Koebenhavnerorienterede spillere som f.eks. KEP udtaler sig om guldkampen. "En kamp ad gangen" eller hold jeres kaeft. Vi fejrer mesterskabet naar det er vundet, og ikke et sekund foer.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Poker-One-Kenobi
- Allstar

MHJ skrev:O.k. jeg kan forstaa paa Bach Bak, eller Bak Bach... eller hvordan det nu er, at FCM tilskuere peb efter holdet ved 0-0 efter 60 min. mod FCN. Fair nok, alt fra Herning stinker, men jeg haaber daelme ikke der vil komme det samme forventningspres fra de nordjyske tilskuere. Gaarde, traenere og spillere har indtil videre vaeret gode til ikke at floejte med paa journalisternes melodi, men jeg bliver sgu bange hver gang de mere Koebenhavnerorienterede spillere som f.eks. KEP udtaler sig om guldkampen. "En kamp ad gangen" eller hold jeres kaeft. Vi fejrer mesterskabet naar det er vundet, og ikke et sekund foer.
"Københavnerorienterede". Smukt. Men udover KEP, hvem er det så du tænker på?
Så skal der bare 3 point på kontoen, så vi kan tage 1.pladsen. En sejr mod Utyske, og en hjemmesejr over caféhomoerne så er vi stort set sikre på at blive mestre
ALLEZ ZUPER AaB 
AaB - the Nordic gateway to Europe
Det der er jo også bare ualmindeligt dårlig stil. Måske er jeg naiv, men jeg tror simpelthen ikke det vil ske i Aalborg, netop fordi forventningerne til det unge hold er helt anderledes, og alle godt ved, at de spiller meget meget godt - men at det tilsvarende hurtigt kan vende.MHJ skrev:O.k. jeg kan forstaa paa Bach Bak, eller Bak Bach... eller hvordan det nu er, at FCM tilskuere peb efter holdet ved 0-0 efter 60 min. mod FCN. Fair nok, alt fra Herning stinker, men jeg haaber daelme ikke der vil komme det samme forventningspres fra de nordjyske tilskuere. Gaarde, traenere og spillere har indtil videre vaeret gode til ikke at floejte med paa journalisternes melodi, men jeg bliver sgu bange hver gang de mere Koebenhavnerorienterede spillere som f.eks. KEP udtaler sig om guldkampen. "En kamp ad gangen" eller hold jeres kaeft. Vi fejrer mesterskabet naar det er vundet, og ikke et sekund foer.
Jeg husker faktisk ikke en kamp i Aalborg, hvor der nogensinde er blevet buh'et under kampen af AaB? Klart i pausen og efter kampen, men ikke under
- Brodernumsi
- Allstar

- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Får Kusk gult idag, er han i karantæne mod FCK. 
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
Jeg tror at sønderjyskes tilgang til kampen bliver afgørende for vores resultat. Vælger de at parkere bussen, har vi igen balladen, men det gør mig fortrøstningsfuld, at de grundet tabellen er pisket til at vinde, og derfor må agere offensivt. Så har vi rigtige gode chancer for at få en dejlig søndag.
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Never change a winning team. Bekræftet startopstilling:
Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - Spalvis

Larsen
Patrick - Thelander - KEP - Ahlmann
Kusk - Würtz - Risgård - Thomsen
RJ - Spalvis
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Ro paa med korstoget. Det var ikke negativt ladet. Men jeg mener KEP, Thelander og potentielt alle de unge, der kan lade sig rive med.Poker-One-Kenobi skrev:MHJ skrev:O.k. jeg kan forstaa paa Bach Bak, eller Bak Bach... eller hvordan det nu er, at FCM tilskuere peb efter holdet ved 0-0 efter 60 min. mod FCN. Fair nok, alt fra Herning stinker, men jeg haaber daelme ikke der vil komme det samme forventningspres fra de nordjyske tilskuere. Gaarde, traenere og spillere har indtil videre vaeret gode til ikke at floejte med paa journalisternes melodi, men jeg bliver sgu bange hver gang de mere Koebenhavnerorienterede spillere som f.eks. KEP udtaler sig om guldkampen. "En kamp ad gangen" eller hold jeres kaeft. Vi fejrer mesterskabet naar det er vundet, og ikke et sekund foer.
"Københavnerorienterede". Smukt. Men udover KEP, hvem er det så du tænker på?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Jeg tror nu nærmere at det var det idéløse spil og mangel på vilje der fik deres "fans" til at pifte.MHJ skrev:O.k. jeg kan forstaa paa Bach Bak, eller Bak Bach... eller hvordan det nu er, at FCM tilskuere peb efter holdet ved 0-0 efter 60 min. mod FCN. Fair nok, alt fra Herning stinker, men jeg haaber daelme ikke der vil komme det samme forventningspres fra de nordjyske tilskuere. Gaarde, traenere og spillere har indtil videre vaeret gode til ikke at floejte med paa journalisternes melodi, men jeg bliver sgu bange hver gang de mere Koebenhavnerorienterede spillere som f.eks. KEP udtaler sig om guldkampen. "En kamp ad gangen" eller hold jeres kaeft. Vi fejrer mesterskabet naar det er vundet, og ikke et sekund foer.
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Spiller SønderjyskE virkelig i en 4-4-2? Jeg troede de spillede med tre centrale forsvarsspillere i form af Paulsen, Lodberg og Jonasson.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Din trolle tråd blev lukket brent, fat dog hintet. Intet bliver afgjort på de to kampe.Brent skrev:Så skal der bare 3 point på kontoen, så vi kan tage 1.pladsen. En sejr mod Utyske, og en hjemmesejr over caféhomoerne så er vi stort set sikre på at blive mestre![]()
![]()
ALLEZ ZUPER AaB