Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
doukas skrev:Jesper Schmidt skrev:alithebeast skrev:Reyad skrev:Hvis alle drømme skal opfyldes henter vi også Jacob Barrett til at dække af på venstreback.
Han har nu virket ganske ordinær i de kampe, jeg har set med ham i sæsonen. Så hellere lade egne talenter komme foran i køen.
Barrett ER jo præcist et eget talent....
Men han skal nu godt nok have et stort AaB hjerte, for ikke at vælge regelmæssig spilletid i OB fremfor en plads som fast backup for Ahlmann i AaB.
Altså, han er på kontrakt hos Juventus frem til 2015, så han er jo ikke automatisk i OB næste sæson.
Derudover tror jeg han kan hentes relativt billigt.
Ville blive meget glad for at have ham i AaB. I de par kampe jeg saa ham foer hjernerystelsen var jeg meget imponeret, specielt over farten og det tekniske. Hiv ham hjem, og lad ham kaempe om baade back'en og floejen, som han eftersigende ogsaa kan spille. Vi har ingen naturlig back udover Ahlmann.
Dog tror jeg han meget gerne vil til OB, i hvert fald hvis man skal tro hans udtalelser paa kanalsport.dk for et par uger siden.
alithebeast skrev:doukas skrev:alithebeast skrev:Reyad skrev:Hvis alle drømme skal opfyldes henter vi også Jacob Barrett til at dække af på venstreback.
Han har nu virket ganske ordinær i de kampe, jeg har set med ham i sæsonen. Så hellere lade egne talenter komme foran i køen.
Ordinær som back-up er vel også ok i en klub som AaB?
Ja det er det, men hvorfor dog skubbe de talenter som allerede er i klubben bagud i køen om spilletid?
Hvilke talenter er det?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
doukas
- Allstar

- Favoritspiller: Børsting
- Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.
alithebeast skrev:doukas skrev:alithebeast skrev:Reyad skrev:Hvis alle drømme skal opfyldes henter vi også Jacob Barrett til at dække af på venstreback.
Ja det er det, men hvorfor dog skubbe de talenter som allerede er i klubben bagud i køen om spilletid?
Fordi der mig bekendt ikke står nogle talenter med samme kvalitet og potentiale og tripper i baggrunden
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
doukas skrev:Jesper Schmidt skrev:alithebeast skrev:Reyad skrev:Hvis alle drømme skal opfyldes henter vi også Jacob Barrett til at dække af på venstreback.
Barrett ER jo præcist et eget talent....
Men han skal nu godt nok have et stort AaB hjerte, for ikke at vælge regelmæssig spilletid i OB fremfor en plads som fast backup for Ahlmann i AaB.
Altså, han er på kontrakt hos Juventus frem til 2015, så han er jo ikke automatisk i OB næste sæson.
Derudover tror jeg han kan hentes relativt billigt.
Men det lyder stadig som om OB vil forsøge at lave en egentlig kontrakt med ham, altså skal han ville vælge OB (og Juve) fra, og AaB til. Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor han skulle vælge at komme hjem til en stensikker reservetjans, når han i OB har lignet en mand som er meget tæt på en fast plads... Ja hvorfor skulle han fravælge en reservetjans i Juventus, for at vælge det samme i Aalborg?
Jeg ville da ønske Barrett stadig var hos os, jeg synes godt nok han er en meget spændende spiller, men at hente ham hjem ser jeg som en umulighed så længe vi har Ahlmann som sidder betontungt på venstreback pladsen.
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
doukas skrev:alithebeast skrev:doukas skrev:alithebeast skrev:Reyad skrev:Hvis alle drømme skal opfyldes henter vi også Jacob Barrett til at dække af på venstreback.
Fordi der mig bekendt ikke står nogle talenter med samme kvalitet og potentiale og tripper i baggrunden
Blåbjerg kan sagtens spille ude på venstre back, desuden kan PK spille der, når Dalle er klar. Skal vi hente egne talenter hjem, så må ønskelisten hedde: Helenius, Lucas og Enevoldsen. Så kan Barrett for min skyld slikke sol i Torino eller Odense, som det ham selv behager.

Hader København!
-
Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
alithebeast skrev:doukas skrev:alithebeast skrev:doukas skrev:alithebeast skrev:Reyad skrev:Hvis alle drømme skal opfyldes henter vi også Jacob Barrett til at dække af på venstreback.
Blåbjerg kan sagtens spille ude på venstre back, desuden kan PK spille der, når Dalle er klar. Skal vi hente egne talenter hjem, så må ønskelisten hedde: Helenius, Lucas og Enevoldsen. Så kan Barrett for min skyld slikke sol i Torino eller Odense, som det ham selv behager.

PK er hoejrebenet, og skal allerede gardere for Risgaard, Dalle og Kusk. Blaabjerg spiller naesten udelukkende i det centrale, og selv med mit lille kendskab til ham, saa virker han overhovedet ikke som en spiller vi kan placere ligesaa hoejt paa banen som vores backs normalt goer. Jeg er med paa ikke at smide flere millioner efter Barrett, men hvis vi alligevel skal ud og finde en angrebslysten venstrefodet venstreback, hvorfor saa ikke lige hoere hvor meget vi skal slippe for denne tidligere AaB'er.
Med det spil Ahlmann leverer i oejeblikket tvivler jeg paa at han er i klubben saerligt laenge. Han banker da i hvert fald paa til den svagest besatte plads paa landsholdet.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
-
Forza
- Allstar

Er helt enig med dig MHJ. PK burde ikke blive betragtet som reserve på denne plads længere. Hans evner passer ikke så godt til VB + hans allerede er en mulighed til mange andre pladser.
Nu mister vi også Due og Søren Frederiksen har nok heller ikke den store fremtid i klubben. Så en venstrebenet spiller der kan dække en VB ville være ideelt til den nye sæson.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Forza skrev:Er helt enig med dig MHJ. PK burde ikke blive betragtet som reserve på denne plads længere. Hans evner passer ikke så godt til VB + hans allerede er en mulighed til mange andre pladser.
Nu mister vi også Due og Søren Frederiksen har nok heller ikke den store fremtid i klubben. Så en venstrebenet spiller der kan dække en VB ville være ideelt til den nye sæson.
Det er vel ikke engang rimeligt at betragte ham som reserve længere. Jeg er da i hvert fald i tvivl om det er PK eller Dalsgaard der skal have den første plads på holdkortet.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Forza
- Allstar

Pastorius skrev:Forza skrev:Er helt enig med dig MHJ. PK burde ikke blive betragtet som reserve på denne plads længere. Hans evner passer ikke så godt til VB + hans allerede er en mulighed til mange andre pladser.
Det er vel ikke engang rimeligt at betragte ham som reserve længere. Jeg er da i hvert fald i tvivl om det er PK eller Dalsgaard der skal have den første plads på holdkortet.
Har det på samme måde. Dalle skal i hvert fald kæmpe hårdt hvis han skal tilbage som højreback.
-
Maglau
- Allstar

- Geografisk sted: Århus
Pastorius skrev:Forza skrev:Er helt enig med dig MHJ. PK burde ikke blive betragtet som reserve på denne plads længere. Hans evner passer ikke så godt til VB + hans allerede er en mulighed til mange andre pladser.
Jeg er faktisk mere rolig når PK har bolden i det opbyggende spil end når Dalsgård har den - han virker teknisk bedre. Heldigvis stoler jeg på at Kent tager det tigtige valg når de begge er klar.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
-
Forza
- Allstar

Maglau skrev:Pastorius skrev:Forza skrev:Er helt enig med dig MHJ. PK burde ikke blive betragtet som reserve på denne plads længere. Hans evner passer ikke så godt til VB + hans allerede er en mulighed til mange andre pladser.
Jeg er faktisk mere rolig når PK har bolden i det opbyggende spil end når Dalsgård har den - han virker teknisk bedre. Heldigvis stoler jeg på at Kent tager det tigtige valg når de begge er klar.
Men til gengæld har Dalsgaard hurtigheden. Begge er blevet til fantastiske højrebacks. Jeg kunne dog forestille mig at man til den tid sætter Dalle på backen og PK på højre midtbane da vi sandsynligvis mister Kusk.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).
Jeg håber, at man meget snart kigger på en forlængelse af Kusks kontrakt - en betragtelig lønstigning minus klausul. Med den formnedgang han har haft samt udsigt til CL-(kval)bold næste år, kan det da ikke udelukkes, at han kan se fornuften i en forlængelse samtidig med, at AaB kan få lidt mønt for ham. Han skal jo nok komme afsted - det er vist sjældent, at klubben har stået i vejen for spillere, der gerne vil væk.
Patrick på Kusks plads tror jeg ikke helt på - Kusk kan for meget med bolden og vi vil i mine øjne komme til at mangle udfordringer fra den plads. Jeg hælder stadig lidt til Mensah fra fodsportsforeningen kunne være et spændende (og formentlig forholdsvis billigt) køb. Derudover skal vi have en back-up for en af DK´s venstre backs - han rager en del kort til sig, og da hans substitut (Due) formentlig er passé mangler der en i tilfælde af skader/karantæner. Hvis denne nye mand samtidig kan spille centralt vil det være fint. Michael Jacobsen (omend han er for dyr)?
Derudover mangler vi en ny angriber, medmindre vi tror så meget på Jønssons skadesfrekvens bliver markant forbedret og køber ham fri. To angribere til en hård sæson er bare for lidt - specielt når den ene kun har haft en halv sæson på højeste plan (og i øvrigt ikke har været alt for flittig på scoringsfronten i de seneste, vigtige kampe).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Forza
- Allstar

Mogens skrev:Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).
Jeg håber, at man meget snart kigger på en forlængelse af Kusks kontrakt - en betragtelig lønstigning minus klausul. Med den formnedgang han har haft samt udsigt til CL-(kval)bold næste år, kan det da ikke udelukkes, at han kan se fornuften i en forlængelse samtidig med, at AaB kan få lidt mønt for ham. Han skal jo nok komme afsted - det er vist sjældent, at klubben har stået i vejen for spillere, der gerne vil væk.
Patrick på Kusks plads tror jeg ikke helt på - Kusk kan for meget med bolden og vi vil i mine øjne komme til at mangle udfordringer fra den plads. Jeg hælder stadig lidt til Mensah fra fodsportsforeningen kunne være et spændende (og formentlig forholdsvis billigt) køb. Derudover skal vi have en back-up for en af DK´s venstre backs - han rager en del kort til sig, og da hans substitut (Due) formentlig er passé mangler der en i tilfælde af skader/karantæner. Hvis denne nye mand samtidig kan spille centralt vil det være fint. Michael Jacobsen (omend han er for dyr)?
Derudover mangler vi en ny angriber, medmindre vi tror så meget på Jønssons skadesfrekvens bliver markant forbedret og køber ham fri. To angribere til en hård sæson er bare for lidt - specielt når den ene kun har haft en halv sæson på højeste plan (og i øvrigt ikke har været alt for flittig på scoringsfronten i de seneste, vigtige kampe).
MJ er (heldigvis) ikke et emne i AaB. En pengegrisk klubforædder kan godt undvære her. Desuden har Esbjerg en længere kontrakt på ham
-
Rams
- Allstar

- Geografisk sted: Brønshøj
Horsens - for mig temmelig uventede nedtur - kunne muligvis give Gaarde muligheden for at hente en indledningsvis gardering og på sigt afløser for Ahlmann på venstre back.
http://www.bold.dk/nyt/Manglende-oprykn ... -i-Horsens" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis Horsens må i gang med den store slankekur synes jeg at den gamle Vejle-dreng, Erik Marxen, vil være et oplagt transferemne
http://www.transfermarkt.de/de/erik-mar ... 94293.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Det jeg har set har været overvejende godt og sammen med FCM-Lauridsen i Hobro er han bedste venstre back i 1. div. Var det ikke fordi, at vi har Ahlmann, så ville han formentlig kunne gå direkte i startelveren.
In verbis simus faciles
-
Reyad
- Allstar

- Favoritspiller: Ib Simonsen
- Geografisk sted: 5500
Lauridsen overtager i FCM efter Juelsgaard. Derfor er han nok ikke et emne. Det er klart, at hvis der kommer markante salg, skal de salg som udgangspunkt erstattes. Det vil sige, at der formentlig vil komme en erstatning ved et evt. salg af Kusk. Der er langt fra sikkert, at erstatningen kommer til at minde om Kusk, da han er meget speciel. Så mange dynamiske spillere med godt overblik, giftigt venstreben og gode driblinger - som samtidig løber med hjem findes der ikke. Derfor bliver der nok lavet lidt om i konceptet, hvis Kusk forlader os. Jeg har den største tiltro til at Kent er manden, der kan modellere vores kommende koncept efter truppen. I den nuværende start-11 er der mange spillere, der umiddelbart ikke spiller den plads, som de måske havde tænkt oprindeligt var form dem(PK, Thomsen, Kusk, Dalle og sikkert flere)
-
Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Hvis vi kigger på nedrykkerne, så ser jeg også Mensah som en spiller vi sagtens kunne bruge. Ellers har AGF jo spillere som Sloth og Danny Olsen, men de er måske for dyre at have rendende. Hvad med Solberg? Han vil måske gerne spille GF op i Superligaen igen med noget fast spilletid og mål på samlebånd.
Der skal selvfølgelig købes ind, når der tyndes ud, for truppen skal være bred til næste års tætte program. Fuldgode erstatninger af profiler er hvad der skal til, men ellers så kig da i de lavere rækker i Tyskland, Italien og Spanien! Eller måske Island, hvor der render en Emil Atlason rundt.
Med hensyn til angribere, så skal der hentes en fuldgod erstatning for Jönsson, selvfølgelig, men hvad skete der med Mikael Ishak?
http://www.transfermarkt.co.uk/en/mikae ... 53637.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

Forza skrev:Maglau skrev:Pastorius skrev:Forza skrev:Er helt enig med dig MHJ. PK burde ikke blive betragtet som reserve på denne plads længere. Hans evner passer ikke så godt til VB + hans allerede er en mulighed til mange andre pladser.
Men til gengæld har Dalsgaard hurtigheden. Begge er blevet til fantastiske højrebacks. Jeg kunne dog forestille mig at man til den tid sætter Dalle på backen og PK på højre midtbane da vi sandsynligvis mister Kusk.
Enig, det tror jeg også nemt kunne blive scenariet. PK har gjort det super på højreback, men Dalsgaard er i mine øjne ligaens bedste højreback, det er PK trods alt lige knap nok. Vi savner stadig Dalsgaards hurtighed, både offensivt og defensivt, og vi savner hans mange assists. Ikke mindst savner vi ham som opspilsstation for Larsen, ligesom hans speed tit gør at lige præcis han er den som kan løbe fri og spilles, når det ellers kan knibe for de andre at finde en aflevering.
Frederiksen kunne i mine øjne sagtens være en løsning som backup på VB, hans præstationer i denne sæson gør næppe at der står andre klubber i kø for at overtage ham. Iøvrigt var det ekstremt tydeligt i gårsdagens kamp, hvordan Frederiksen og Curth ikke kan spille på det niveau resten af holdet kan... ikke at de gjorde det skidt, men deres tekniske tempo er simpelthen for lavt i forhold til de andre.
-
Mogens
- Allstar

- Favoritspiller: Mig selv
- Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk
Forza skrev:Mogens skrev:Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).
MJ er (heldigvis) ikke et emne i AaB. En pengegrisk klubforædder kan godt undvære her. Desuden har Esbjerg en længere kontrakt på ham
Klubforrædder? Forklar. Mig bekendt blev han solgt til udlandet, hvilket må siges at være ok, da det er de fleste danskeres drøm.
Jeg hader at skulle hive dette eksempel frem, men Risgaard smuttede vel også, da hans kontrakttilbud ikke levede op til, hvad han selv mente, han var værd?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14
-
Trickster
- Superliga

- Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Mogens skrev:Forza skrev:Mogens skrev:Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).
Klubforrædder? Forklar. Mig bekendt blev han solgt til udlandet, hvilket må siges at være ok, da det er de fleste danskeres drøm.
Jeg hader at skulle hive dette eksempel frem, men Risgaard smuttede vel også, da hans kontrakttilbud ikke levede op til, hvad han selv mente, han var værd?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 826309.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Hair is not a right: it´s a privilege!
-
bøllemis
- 1. div

- Favoritspiller: CR7
- Geografisk sted: 9200
Bum
JA DAAAAAAAAA!!!!
-
alithebeast
- Allstar

- Geografisk sted: Sønderholm
bøllemis skrev:Forza skrev:Mogens skrev:Det er et luksusproblem, for begge besidder højre back med høj kvalitet. Vi er vel det hold i DK, der er bedst besat på den plads (i hård konkurrence med fck).
Åndssvag kommentar. MJ tog til udlandet fra AaB, så din kommentar giver ingen mening... Skulle ham sige nej til FCK da han var i Almeria og ikke spillede. Come On, grow up....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det handler på ingen måde om, at han har spillet i København, Farum eller nu Esbjerg.
Sent from my ass using Tapatalk
Hader København!