Fabbe skrev:Jeg tror, det bedste man kan gøre, er at interesserede forældre starter en underafdeling i AaB Support Club, hvor det er forældrenes ildhu og lyst til at skabe arrangementer, som er afgørende. Når man først er oppe at køre, kan man helt sikkert lave fine samarbejdsaftaler, for eksempel om fødselsdagskort fra holdet til de små medlemmer og så videre.
I øvrigt har jeg altid tænkt, at det var trist, at et familieafsnit partout skulle bestå af siddepladser. Børn vil da gerne fare rundt mellem hinanden, og så fremavler man ikke nogen spændende tilskuerkultur ved at lære børn at sidde ned og se fodbold. Ikke fordi børn skal opdrages til noget. Jeg har altid været imod at man gjorde børn til mål for marketing, som jeg synes, man gjorde med Bullerbanden. Eller som rekrutteringsmål for en sag. Man skal tage børn med til fodbold, fordi de synes om det her og nu.
Opgaver, man kunne tage fat på er: 1. indretning af tribunen. 2. nye prisstrukturer. Det er dyrt at gå til bold for en hel familie, så man kunne gøre det mere attraktivt ved at lave gode familierabatter på samlede pakker med indgang og drikkevarer.
ASC's lønnede administration kunne sikkert bære nogle af de administrative byrder.
Din tanke om, at engagerede forældre kunne drive det, er meget sympatisk men nok temmelig urealistisk. I forhold til, om børn skal være mål for marketing, så har du da fuldstændig ret i, at de ikke skal udnyttes (jeg kender i øvrigt ikke nok til Bullerbandens aktiviteter, til at kunne bedømme om de gjorde dette. Kan du ikke give et par eksempler?). Men i denne mediestyrede forbrugsverden vi lever i, udvikler børn jo selv nogle behov. Som jeg ser det, kan AaB vælge at tilgodese disse behov, eller miste en masse potentielle fremtidige fans.
Nu bor vi i Middelfart, så det er ikke ofte at vi er på Communale. Men der er gerne stadion besøg, når AaB gæster OB. Jeg sammenligner derfor lidt med hvad OB tilbyder de yngste, og det synes jeg som forbruger faktisk ser attraktivt ud.
OB har deres Club Victor, der tilbyder følgende for et medlemsskab til kr. 229,-
- Gratis adgang til familieområdet på Nordea Tribunen til alle OB’s kategori B hjemmekampe i Superligaen
(ca. 12-14 kampe) værdi ca. 800,-.
- Julegave værdi ca. 200,-.
- Fødselsdagsgave værdi ca. 100,-.
- Muligheden for at blive maskot og løbe på banen med spillerne til en OB kamp.
- Et flot diplom.
- Eget medlemskort med stregkode – så undgår du kø på kampdage.
- Elektronisk nyhedsbrev op til OB’s hjemmekamp.
- Invitation til OB’s fandag.
- Mulighed for at deltage i sjove arrangementer og konkurrencer.
Oven i det, kan man købe (og de har det faktisk på lager) et hjemmebane eller udebanekit, bestående af en hjemmebanetrøje fra 2011 (den ligner den de har nu), et fantørklæde og en OB bold for kr. 248,-
Det betyder, at for kr. 27,- mere end man skal give for en AaB børnetrøje (hvis man kan få en?), er barnet klædt godt på og har adgang til næsten alle hjemmekampe, samt bliver fan nurset hen over året af klubben.
Hvis ikke det var fordi OB stank sådan, så tror jeg at en mand med nordjysk sans for økonomi, ville lade sit barn blive OB fan

"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen