Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
MrBangDK
- Allstar

- Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..
Søgaard skrev:Køllen I Møllen skrev:Søgaard skrev:Frygter lidt for et resultat som ved sidste emission, hvor der ikke var fuldtegning. Hæfter mig ved at man stadig "kun" har tilsagt for de 30 millioner. Men der må jo være nogle indikationer fra andre investorer og storaktionærer, som gør at man vælger at sige 75, i stedet for 50.
Håber på fuldtegning og fortsat økonomisk ansvarlighed - så kan vi forhåbentlig slippe for flere emissioner. Nu skal det være en sund forretning.
/Søgaard
Der var tilsagn for 30 millioner. Det skal jo ikke forståes sådan at man ringer rundt dagligt til alle nordjyder for at "tigge" og så løbende ændre beløbet der er givet tilsagn til.
Hvem har forstået det sådan?
Det jeg hæfter mig ved er, at man stadig er på samme beløb som man var på, da emissionstankerne første gang blev aftalt. Dermed er det klart, at der ikke er yderligere storinvestorer der har meldt sig siden, med sikre investeringer. For nej, dine og mine 500 eller 5.000 kr. rækker ikke særlig langt, selvom det er en romantisk tanke at nordjyderne skulle finde muldvarpen frem og investere de sidste 45 millioner. Hvis vi skal nå 75, eller bare 50 millioner, så skal der være nogle store aktører som melder sig på banen. Og det jeg siger er så, at hvis man melder 75 ud, så håber jeg at der er sådanne aktører der har tilkendegivet en vis form for interesse, ellers ender det som en fiasko-historie i medierne, hvis vi kun får 38 millioner.
/Søgaard
Bedste bud er, at der vil være investorer, som ikke vil sige noget som helst før de har set prospektet!
Til kurs 0,30kr tror jeg at jeg skal ud og solde... Hvor mange skal man have før man er storaktionær?
/Bang
Ska' vi hak'?
-
Søgaard
- Allstar

MrBangDK skrev:Søgaard skrev:Køllen I Møllen skrev:Søgaard skrev:Frygter lidt for et resultat som ved sidste emission, hvor der ikke var fuldtegning. Hæfter mig ved at man stadig "kun" har tilsagt for de 30 millioner. Men der må jo være nogle indikationer fra andre investorer og storaktionærer, som gør at man vælger at sige 75, i stedet for 50.
Håber på fuldtegning og fortsat økonomisk ansvarlighed - så kan vi forhåbentlig slippe for flere emissioner. Nu skal det være en sund forretning.
/Søgaard
Der var tilsagn for 30 millioner. Det skal jo ikke forståes sådan at man ringer rundt dagligt til alle nordjyder for at "tigge" og så løbende ændre beløbet der er givet tilsagn til.
Det jeg hæfter mig ved er, at man stadig er på samme beløb som man var på, da emissionstankerne første gang blev aftalt. Dermed er det klart, at der ikke er yderligere storinvestorer der har meldt sig siden, med sikre investeringer. For nej, dine og mine 500 eller 5.000 kr. rækker ikke særlig langt, selvom det er en romantisk tanke at nordjyderne skulle finde muldvarpen frem og investere de sidste 45 millioner. Hvis vi skal nå 75, eller bare 50 millioner, så skal der være nogle store aktører som melder sig på banen. Og det jeg siger er så, at hvis man melder 75 ud, så håber jeg at der er sådanne aktører der har tilkendegivet en vis form for interesse, ellers ender det som en fiasko-historie i medierne, hvis vi kun får 38 millioner.
/Søgaard
Bedste bud er, at der vil være investorer, som ikke vil sige noget som helst før de har set prospektet!
Til kurs 0,30kr tror jeg at jeg skal ud og solde... Hvor mange skal man have før man er storaktionær?
/Bang
Mulige store investorer vil, som investorgruppen, med stor sandsynlighed allerede have hørt om prospektet i hovedtræk. Kan man få nogle til at signe af på 30 mill., kan man også få andre til det. Det er jo ikke hemmeligt for dem der ligger 30, hvad planen med dem er.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
-
Eksil
- Allstar

MrBangDK skrev:Søgaard skrev:Køllen I Møllen skrev:Søgaard skrev:Frygter lidt for et resultat som ved sidste emission, hvor der ikke var fuldtegning. Hæfter mig ved at man stadig "kun" har tilsagt for de 30 millioner. Men der må jo være nogle indikationer fra andre investorer og storaktionærer, som gør at man vælger at sige 75, i stedet for 50.
/Søgaard
/Søgaard
/Bang
Tidligere skulle man have 25.000 stk, så var der rejemadder og peptalk med Lynge. Mon ikke det hæves bare smule?
-
YesAaBcan
- 1. div

- Geografisk sted: her - hvor ellers?
Med de nuværende 14.814.860 stk. aktier, skal der hentes 5,1 kr. pr. nuværende aktie, ved fuld udnyttelse af fortegning. Så vil man undgå udvanding af sin beholdning, må man hoste op med ca. 5,1 kr. pr. nuværende aktie.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
Ja, til det sidste.
(Nogle af) de gamle ejere har ikke villet spytte mere i kassen og har derfor sikkert lavet en aftale med de nye investorer om at sælge deres ejerandel til dem.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Eksil
- Allstar

Som jeg husker det blev Spar Nord og Nørresundby Bank også "tvunget" til at købe aktier, da man konverterede gæld til aktier i en tidligere aktieudvidelse. Normalt er bankerne ikke fans af sikre taber aktier som fodbold klubber, så de har sikker været glade for at slippe af med dem nu hvor kursen står højt.
-
Jesper Schmidt
- Halftime

- Geografisk sted: Aalborg
Jeg synes det er en overraskende udvikling, specielt at Nordjyske sælger deres ejerandel, og dermed trækker sig helt ud af AaB, hvor de vel ellers har siddet som den største aktionær i mange år.
Reelt kommer den nye investorgruppe vel sandsynligvis til samlet at sidde på magten i AaB efter aktieemissionen - om det er godt eller skidt vil tiden vel kun vise, om ikke andet virker det til at være folk med penge på lommen, og lyst til at investere i AaB.
-
astonvilla
- Allstar

- Favoritspiller: Jozo
- Geografisk sted: 9000 !!!!
Jesper Schmidt skrev:Jeg synes det er en overraskende udvikling, specielt at Nordjyske sælger deres ejerandel, og dermed trækker sig helt ud af AaB, hvor de vel ellers har siddet som den største aktionær i mange år.
Reelt kommer den nye investorgruppe vel sandsynligvis til samlet at sidde på magten i AaB efter aktieemissionen - om det er godt eller skidt vil tiden vel kun vise, om ikke andet virker det til at være folk med penge på lommen, og lyst til at investere i AaB.
Overordnet set, ser jeg ikke noget overraskende i denne udvikling. Det er et udtryk for at de nye investorer køber sig ind - mere end det er udtryk for investorer trækker sig ud. Og sådan skal det være når der lines op til emmisionen. SparNord har aldrig haft til hensigt at være storaktionær - det var en situation de blev tvunget ud i (hårdt sagt).
Jeg medgiver at det nok kan være en smule overraskende at Nordjyske sælger alt ud men man kan jo ikke sige at hverken SparNord eller Nordjyske trækker sig helt ud. SparNord med langvarig hovedsponsor aftale og Nordjyske med stadion-sponsorat.
Bienvenu Bassogog!
-
BoT
- Allstar

- Geografisk sted: 2000
Det handler vel om, at der er fortegningsret for eksisterende aktieejere, der kan købe 17 aktier for hver aktie, de ejer. Det er vel derfor, man sørger for at gøre plads blandt de eksisterende aktiehavere, som ikke selv har lyst til at udnytte fortegningsretten, mens de nye ejere har.
-
Halil
- Allstar

- Geografisk sted: DK
fcm har fået en ny rig engelsk ejer.
bif har en rig dansk ejer.
fck har en økonomisk styrke andre i landet ikke kan overgå.
Jeg håber AaB får en god emission, men holder sig til den økonomiske ansvarlighed og ikke begiver sig ud i et "våbenkapløb" med de tre andre hold.
For to af konkurrenterne, skal der alligevel snart en ny økonomisk indsprøjtning til, hvis ikke der skal være underskud i bixen. Eller også skal de skære voldsomt i udgifterne eller øge indtægterne voldsomt.
Jeg håber og tror, at AaB forsætter den sunde udvikling både økonomisk og sportsligt.
Uden Synd Ingen Frelse
-
AMadsen
- Superliga

- Geografisk sted: Støvring, Nordjylland
er der nogle der ved hvordan/hvornår man kan udnytte sin tegnings ret? bliver man kontaktet eller "popper der noget op" i sit depot?
Guld? igen, igen...!
-
Eksil
- Allstar

AMadsen skrev:er der nogle der ved hvordan/hvornår man kan udnytte sin tegnings ret? bliver man kontaktet eller "popper der noget op" i sit depot?
I forbindelse med Spar Nord fik jeg et brev om jeg ville købe aktier i forhold min ret eller sælge den rettighed videre (yep, tjene 1.70 kr den dag)
-
AMadsen
- Superliga

- Geografisk sted: Støvring, Nordjylland
Eksil skrev:AMadsen skrev:er der nogle der ved hvordan/hvornår man kan udnytte sin tegnings ret? bliver man kontaktet eller "popper der noget op" i sit depot?
I forbindelse med Spar Nord fik jeg et brev om jeg ville købe aktier i forhold min ret eller sælge den rettighed videre (yep, tjene 1.70 kr den dag)
ok, underligt - det eneste jeg har modtaget er fra VP Securities om stykstørrelsen fra 1 kr til 0.25 kr. Nykredit hvor jeg har mit depot, er nok bare ikke så hurtige.....
Guld? igen, igen...!
-
Pastorius
- Allstar

- Geografisk sted: Sorø
-
Kontakt:
AMadsen skrev:Eksil skrev:AMadsen skrev:er der nogle der ved hvordan/hvornår man kan udnytte sin tegnings ret? bliver man kontaktet eller "popper der noget op" i sit depot?
ok, underligt - det eneste jeg har modtaget er fra VP Securities om stykstørrelsen fra 1 kr til 0.25 kr. Nykredit hvor jeg har mit depot, er nok bare ikke så hurtige.....
Jeg har heller ikke fået andet endnu. Mon ikke det bare er at væbne sig med tålmodighed - du burde få en besked om tegningsretten i den bank hvor du har dit depot.
Med venlig Hilsen
--
Robert
-
Spanky
- Allstar

- Favoritspiller: Risgård og Mini
- Geografisk sted: Vodskov
http://www.bold.dk/nyt/kapitaludvidelse ... abs-planer" onclick="window.open(this.href);return false;
Det kunne være rart at få lidt mere klarhed over hvornår kapitaludvidelsen helt konkret skal finde sted. Kan man forestille sig et best-case scenario, hvor vi helt eventyrligt når at kvalificere os til CL inden kapitaludvidelsen bliver gennemført? Og vi på den baggrund annullere en kapitaludvidelse da pengene vælter ind i kassen fra CL.
-
Klaus
- Allstar

- Geografisk sted: Struer
For os dovne, der ikke har forstand på aktier, men gerne vil eje en bid af vores klub
Genial ide og 200,- kr. er også til at betale
http://aabtrust.dk/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Synes godt nok det er lidt grimt at vi som nuværende aktionærer ikke får nogen rabat på de nye aktier.
Aktionæreren stemte på general forsamlingen og tillod at nedsætte af værdien af deres egne aktier til 25%..
Men det var da netop fordi der var løfter om noget den anden vej.
Og i fondbørsmeddelsen skrev AaB:
"Udvidelse af
selskabets aktiekapital skal ske med fortegningsret for selskabets aktionærer og kan ske til
favørkurs."
Det med favørkurs det kan vi så stikke op i røven nu

ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt
-
Søgaard
- Allstar

AllanPedersen skrev:Synes godt nok det er lidt grimt at vi som nuværende aktionærer ikke får nogen rabat på de nye aktier.
Aktionæreren stemte på general forsamlingen og tillod at nedsætte af værdien af deres egne aktier til 25%..
Men det var da netop fordi der var løfter om noget den anden vej.
Og i fondbørsmeddelsen skrev AaB:
"Udvidelse af
selskabets aktiekapital skal ske med fortegningsret for selskabets aktionærer og kan ske til
favørkurs."
Det med favørkurs det kan vi så stikke op i røven nu

Favørkurs har da ikke noget med rabat at gøre? Hvor får du det fra? Favørkurs er vel bare en kurs ulig markedsværdi. Hvorfor skulle man i øvrigt også give rabat.. Det giver ingen mening for mig.
Aalborg BK 1885!
-
AllanPedersen
- Allstar

- Favoritspiller: Chris Rolfe
Hvorfor de skulle give rabat(ment favørkurs)?
Fordi vi som aktionærer gav lov til at vores aktieværdi blev nedsat fra 1kr til 0.25kr
Samtlige aktionærer har op til denne emission principelt set mistet 75% af deres aktieværdi.
Noget vi selv har givet klubben lov til, for på trods af medier og fans tit tror noget andet
Så bestemmer aktionærene om der skal være en emission eller ej, ikke ledelsen
Og det gav aktionærene lov til.. og som modydelse, ville aktionærene får fortegnsret
til favørkurs.
og favørkurs siger du selv er ulig markedsværdi.
Men de udbyder aktien til hele markedet efterfølgende til samme kurs som aktionærene får den til.
Ergo er den markedsværdien, i hvert fald til at starte med.
medmindre man satser på samtlige 251millioner aktier bliver købt af de nuværende aktionærer inden de når markedet.
Hvilket stadigvæk ikke er en vurdering de kan lave.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt