3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: 3. runde. OB - AaB - UDE - Lørdag 02.08.2014 kl. 17.00

Indlæg af Provst i Brovst » 3. aug 2014, 10:43

Hovedet skrev:Personligt undrede jeg mig også over, hvordan flere tilsyneladende regnede denne kamp for en formsag i betragtning af vores spil, skadessituation og tilbagekomsten af Rasmus Falk for OB.

Man kan dog ikke sige andet, end at vi har haft ualmindeligt godt fat i OB gennem flere år. I går var kamp nr. 10 i træk uden nederlag. Vi har vundet 7 af de 10 og før gårsdagens kamp vundet 4 i træk i Odense.
Fantastisk kamp af Rasmus Falk! Det var som at se Kasper Kusk.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 3. aug 2014, 12:21

Vi skal være glade for 1-1 i den kamp. OB havde langt de største og fleste muligheder, men Nicholai Larsen var fremragende.

Vi havde dog også chancerne til at vinde kampen. Jeg forstod ikke helt den taktiske disposition de sidste 10. min. Efter en jævnbyrdig 2. halvleg, hvor OB har skiftet deres 2 af deres offensive profiler ud og erstattet dem med 2 helt unge spillere, skifter vi AK, Ene og Augo ind. Friske spillere, som har været profiler i de første kampe. Alligevel overlader vi totalt initiativet til OB, og er ikke i nærheden af at skabe chancer, mod OB, som efter min mening har ligaens ringeste defensiv.

Jeg siger ikke vi skulle sætte alt på et bræt, men hvorfor i alverden trækker man tempoet fuldstændig ud af kampen, i stedet for at jagte sejren? Muligederne var der da i den grad!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Hjørring

Indlæg af Kunji » 3. aug 2014, 13:11

Funky skrev:Tilbage til kampen;

PK er ved at udvikle sig til en regulær profil på holdet. Det var klasse at se en erfaren spiller som ham tage ansvar og levere kvalitet når holdet har brug for det. De kan godt begynde at omskole Dalsgaard til kant.
Nej. Patrick har gjort det glimrende som backup, men han når ikke tilnærmelsesvis Dalsgaard-niveau. Patrick er blevet væsentlig bedre til at tage løbene, slå indlæggene og generelt slå afleveringer frem i banen, men han har ikke Dalsgaards offensive drive.

Jeg er lykkelig over, at Patrick har gjort det godt, men Dalsgaard er vores højreback, og Patrick er midtbanespiller. Jeg får stadig spat af at se på, hvordan Patrick i så høj grad søger afleveringen bagud i banen frem for at tage initiativ. I dag tog han initiativ med et flot løb og en lækker afslutning, men det hører stadig til sjældenhederne. Patrick er stadig alt for bange for at lave fejl, hvorfor det ofte bliver den sikre aflevering bagud i banen. Og det er fint - det er bare ikke nok til at slå Dalsgaard af. Det mener jeg i hvert fald ikke.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 3. aug 2014, 13:38

Kunji skrev:
Funky skrev:Tilbage til kampen;

PK er ved at udvikle sig til en regulær profil på holdet. Det var klasse at se en erfaren spiller som ham tage ansvar og levere kvalitet når holdet har brug for det. De kan godt begynde at omskole Dalsgaard til kant.
Nej. Patrick har gjort det glimrende som backup, men han når ikke tilnærmelsesvis Dalsgaard-niveau. Patrick er blevet væsentlig bedre til at tage løbene, slå indlæggene og generelt slå afleveringer frem i banen, men han har ikke Dalsgaards offensive drive.

Jeg er lykkelig over, at Patrick har gjort det godt, men Dalsgaard er vores højreback, og Patrick er midtbanespiller. Jeg får stadig spat af at se på, hvordan Patrick i så høj grad søger afleveringen bagud i banen frem for at tage initiativ. I dag tog han initiativ med et flot løb og en lækker afslutning, men det hører stadig til sjældenhederne. Patrick er stadig alt for bange for at lave fejl, hvorfor det ofte bliver den sikre aflevering bagud i banen. Og det er fint - det er bare ikke nok til at slå Dalsgaard af. Det mener jeg i hvert fald ikke.
Jeg tror sagtens Patrik kan være vores kommende faste højreback. Jeg synes han er bedre i pasningsspillet end Dalsgaard og slipper også bedre af med den i pressede situationer. Han har selvfølgelig ikke Dalsgaards drive, men umiddelbart ser jeg dem meget lige, selv når de begge er i topform.
Længe leve arbejderklassen!

henrik
Junior
Junior

Indlæg af henrik » 3. aug 2014, 14:24

Remark skrev:Superstats.dk skriver, at vores gennemsnitsalder var 22 år, 354 dage....

Ved ikke, om det var det yngste hold nogensinde...

Næstyngst http://www.superstats.dk/hold/alltime?i ... stillinger

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. aug 2014, 17:10

Jeg er meget tilfreds, og klukker ærlig talt en smule over at det tilsyneladende er alle vi gamle røvhuller herinde som indtager den holdning!

Selvfølgelig kommer vi til at give mange chancer væk i en kamp hvor modstanderen spiller 110% på kontra, vores forsvar mangler 2 spillere, vi har en reserve som ikke har sine kompetencer i defensiven på den centrale midt, og vores kanter kommer hhv. direkte fra en lang skadespause, og fra vuggestuen ( ;) ).

Nej, det var sgu efter min mening mere end tilfredsstillende hvad holdet leverede, og selv om man kan ærgre sig over vi ikke lige snuppede alle 3, så er et point ganske fint, og iøvrigt et ganske fortjent resultat, uanset hvad stats siger. Vi fik givet en masse værdifuld spilletid til især Thomsen, Würtz og Helenius, og fik sparet på krudtet hos f.eks. Ene og AK... samtidig fik vi et point på en svær udebane og er stadig ubesejrede. Videre til næste kamp!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. aug 2014, 01:08

Jesper Schmidt skrev:Jeg er meget tilfreds, og klukker ærlig talt en smule over at det tilsyneladende er alle vi gamle røvhuller herinde som indtager den holdning!

Selvfølgelig kommer vi til at give mange chancer væk i en kamp hvor modstanderen spiller 110% på kontra, vores forsvar mangler 2 spillere, vi har en reserve som ikke har sine kompetencer i defensiven på den centrale midt, og vores kanter kommer hhv. direkte fra en lang skadespause, og fra vuggestuen ( ;) ).

Nej, det var sgu efter min mening mere end tilfredsstillende hvad holdet leverede, og selv om man kan ærgre sig over vi ikke lige snuppede alle 3, så er et point ganske fint, og iøvrigt et ganske fortjent resultat, uanset hvad stats siger. Vi fik givet en masse værdifuld spilletid til især Thomsen, Würtz og Helenius, og fik sparet på krudtet hos f.eks. Ene og AK... samtidig fik vi et point på en svær udebane og er stadig ubesejrede. Videre til næste kamp!
Jeg er meget enig Jesper, selv om OB nu ikke er skræmmende hjemme. De seneste tre sæsoner har de formået at vinde fem kampe hjemme pr. sæson. Men som en gammel kollega der er FCK fan sagde til mig: Sjovt at iagattage at en klub med OB's budget og ambitioner stiller sig fint tilfreds med at stå med 11 mand på egen banehalvdel på hjemmebane, når de møder et hold med et hav af skader, sparet spillere og spillere på vej tilbage og som desuden har spillet en hård midtuge kamp. Der er kommet nye boller på suppen i Ådalen.

Kan vi bide os fast i bordkanten indtil vi får spillere i form og tilbage fra skader, ikke midst vores svenske ven, så skal de andre stramme sig an.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Himmerland

Indlæg af limey » 4. aug 2014, 01:59

NIN den fromme skrev: Kan vi bide os fast i bordkanten indtil vi får spillere i form og tilbage fra skader, ikke midst vores svenske ven, så skal de andre stramme sig an.
I øjeblikket synes jeg ikke at vores konkurrenter strammer sig specielt meget an.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Enevoldsen

Indlæg af Brodernumsi » 4. aug 2014, 02:33

limey skrev:
NIN den fromme skrev: Kan vi bide os fast i bordkanten indtil vi får spillere i form og tilbage fra skader, ikke midst vores svenske ven, så skal de andre stramme sig an.
I øjeblikket synes jeg ikke at vores konkurrenter strammer sig specielt meget an.
Det betyder jo bare endnu et billigt mesterskab...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. aug 2014, 09:00

Alt i alt skal vi være rimelig tilfredse, alt taget i betragtning. Udebane i Odense med et amputeret hold er 1-1 vist godkendt!

på plussiden ser jeg også Helenius 90 minutter som perfekt. Jeg synes faktisk også han i glimt viste nogle fine takter. Det var også dejligt at se Wurtz og Thomsen tilbage i startopstillingen!

Spalvis burde derimod ikke være i spil til en starter i returopgøret mod Dynamo. Han spillede en af hans dårligste kampe i trøjen og fortjener en tur på bænken.

Kasper Pedersen spillede heller ikke en god kamp og håber meget at KEP er klar på onsdag!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Kontakt:

Indlæg af NIN » 4. aug 2014, 12:11

Brodernumsi skrev:
limey skrev:
Det betyder jo bare endnu et billigt mesterskab...
AaB er en nordjysk klub, det er dumt at købe noget dyrt, man kan få billigt.

Besvar