KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00
Re: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00
AaB - the Nordic gateway to Europe
Syntes nu ikke der er meget positivt at tage med fra kampen idag, andet end AK klapper dem ind når han får chancen og Nicolaj står godt. Børsting havde som så mange andre, en dårlig kamp.Brent skrev:KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
Tulio er ikke den type spiller vi har brug for, vi har brug for en spiller der kan noget kreativt og sætte en mand eller to.
Jeg synes vi er tilbage til foråret '13 og starten af sidste sæson. Vi er læst, KEP spiller elendigt og giver mål væk konstant (nu har han bare ikke LN til at redde hans røv) og vi er generelt for langsomme på midten. Vi har så AK der scorer basser i stedet for Curth/SF, mens Helenius har overrasket mig med så ringe form og virker lidt ugidelig. Førhen har han også virket sådan, men stadig arbejdet for det. Det er også fordi han har en lidt speciel måde at bevæge sig på, så jeg har tit forsvaret ham, men synes ikke han kæmper nok pt.
Største problem synes jeg er KEP. Han er tilbage til det sædvanlige niveau, lidt for arrogant, lidt for chancebetonet spil. Det virkede alt sammen for ham i foråret, alle de risici han tog gav bonus - nu er vi tilbage til, at det lidt for tit giver bagslag. Jeg troede han havde lagt det bag sig, men han er jo helt væk - og bør erstattes. Vi skal have sat en prop i nede bagi, så duer det ikke at vores mest erfarne mand er så ringe. Ved godt Würtz foran ham heller ikke helt rammer niveau, og det derfor også bliver sværere at spille bag ham, men det er simpelthen for ringe det han leverer.
Offensiven tror jeg nok skal komme. Enevoldsen må snart komme i omdrejninger og så kommer Jönsson tilbage i et eller andet omfang.
Men jeg er lidt skræmt over, hvor mange der spiller langt under niveau. Hvad er der lige sket der. Synes ikke man kan klandre Kent, at spillerne pludselig ikke kan ramme en ladeport og laver den ene elendige aflevering efter den anden. For de ser jo ud til at vide hvad de burde gøre - men gør det bare ikke. Til gengæld vil jeg godt kritisere ham for at holde fast i KEP. Hvis ikke der sker udskiftning snart, så er det jo helt hul i hovedet. Stort set alle andre har været bænket - nu må KEP altså bøde.
/Søgaard
Største problem synes jeg er KEP. Han er tilbage til det sædvanlige niveau, lidt for arrogant, lidt for chancebetonet spil. Det virkede alt sammen for ham i foråret, alle de risici han tog gav bonus - nu er vi tilbage til, at det lidt for tit giver bagslag. Jeg troede han havde lagt det bag sig, men han er jo helt væk - og bør erstattes. Vi skal have sat en prop i nede bagi, så duer det ikke at vores mest erfarne mand er så ringe. Ved godt Würtz foran ham heller ikke helt rammer niveau, og det derfor også bliver sværere at spille bag ham, men det er simpelthen for ringe det han leverer.
Offensiven tror jeg nok skal komme. Enevoldsen må snart komme i omdrejninger og så kommer Jönsson tilbage i et eller andet omfang.
Men jeg er lidt skræmt over, hvor mange der spiller langt under niveau. Hvad er der lige sket der. Synes ikke man kan klandre Kent, at spillerne pludselig ikke kan ramme en ladeport og laver den ene elendige aflevering efter den anden. For de ser jo ud til at vide hvad de burde gøre - men gør det bare ikke. Til gengæld vil jeg godt kritisere ham for at holde fast i KEP. Hvis ikke der sker udskiftning snart, så er det jo helt hul i hovedet. Stort set alle andre har været bænket - nu må KEP altså bøde.
/Søgaard
Aalborg BK 1885!
-
jensemand57
- Allstar

Nå ja.Brent skrev:KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
-
andreasaab89
- Allstar

Har du nogensinde set augo og würtz spille sammen???Klaus skrev:Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
Hvis Ris skal ud skal Wichmann ind på hans plads.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud
Jeg tvivler på Lasse Nielsen gider superligaen, jeg tror vi får endnu en tidligere spiller ind der skal spilels i form og måske ikke rigtig har motivationene. Lad os da få nogle friske kræfter ind.Klaus skrev:Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
AaB - the Nordic gateway to Europe
Enig. Vi skal nok lige skrue lidt ned på den der bane med at hente tidligere spillere hjem... Det har vi ikke været for heldige med.Brent skrev:Jeg tvivler på Lasse Nielsen gider superligaen, jeg tror vi får endnu en tidligere spiller ind der skal spilels i form og måske ikke rigtig har motivationene. Lad os da få nogle friske kræfter ind.Klaus skrev:Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
Meget enig. Måske er du lidt hård ved KEP, men han er en af flere, der forhåbentlig får set sig selv i spejlet i løbet af de næste 14 dage.Søgaard skrev:Jeg synes vi er tilbage til foråret '13 og starten af sidste sæson. Vi er læst, KEP spiller elendigt og giver mål væk konstant (nu har han bare ikke LN til at redde hans røv) og vi er generelt for langsomme på midten. Vi har så AK der scorer basser i stedet for Curth/SF, mens Helenius har overrasket mig med så ringe form og virker lidt ugidelig. Førhen har han også virket sådan, men stadig arbejdet for det. Det er også fordi han har en lidt speciel måde at bevæge sig på, så jeg har tit forsvaret ham, men synes ikke han kæmper nok pt.
/Søgaard
Det er dybt bekymrende at vi kan være SÅ meget dårligere end i forrige sæson. Ja, vi har haft mange udskiftninger som følge af skader mv., men der er rigtig mange der ikke rammer deres niveau. Dernæst må vi sige, at de indkøb vi har lavet, slet ikke har præsteret. Nicklas er kun en skygge af den spiller, som vi sendte til Villa, og han virker ganske rigtigt meget ugidelig.
Jeg håber Kent svinger pisken over de næste 14 dage, for vi skal altså op i gear nu !!!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Problemet er jo ikke, at de tidligere har spillet i AaB, men at de ikke har (vist) kvalitet. Enevoldsen var på forhånd et rent eksperiment. Manden har dårligt spillet i 4 år, og han er ikke en her-og-nu - forstærkning og da slet ikke en 1:1 - erstatning for Kusk. Det er udtryk for ren nød, at han har været mere eller mindre fast i startopstillingen.dyhrmaN skrev:Enig. Vi skal nok lige skrue lidt ned på den der bane med at hente tidligere spillere hjem... Det har vi ikke været for heldige med.Brent skrev:Jeg tvivler på Lasse Nielsen gider superligaen, jeg tror vi får endnu en tidligere spiller ind der skal spilels i form og måske ikke rigtig har motivationene. Lad os da få nogle friske kræfter ind.Klaus skrev:Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
Helenius har derimod været en kæmpeskuffelse. Man skulle tro, at også han var kommet tilbage efter en årelang skadespause, og hans faste plads i startopstillingen er ligeledes et udtryk for mangel på kvalificerede alternativer. Vi skal ikke rode os i yderligere eksperimenter med ynglingespillere, men afvente, at han forhåbentlig snart finder niveau.
Under normale omstændigheder ville Jönssons skadeshistorik formentlig have afholdt AaB fra at tegne kontrakt med ham. Han viste imidlertid så fremragende tendenser i sidste sæson, at det virkede logisk at gå efter ham. Men også hér er der tale om et rent eksperiment på linje med Enevoldsen.
Vi blev så forblændede af de navne, der dukkede op i transfervinduet, at vi glemte, at der ikke var tale om her-og-nu - forstærkninger, men om spillere, der måske/såfremt/i fald kunne ende som massive kvalitetstilførselsler. Ligeledes har vi nok overset, at den hard core - kvalitet, vi havde i Kusk, er forsvundet. Vi har gamblet og foreløbig tabt.
Lasse Nielsen derimod har ikke været skadet, spillet regelmæssigt og er i ordentlig form. På den måde adskiller han sig fuldstændigt fra transfervinduets 2½ eksperimenter.
Ja, de spillede sammen inden Risgård kom på holdet. Augo er mere defensiv end Risgård, men hvis vi skal have Børsting på kanten mangler vi ekstra defensive kræfter på midtbanen. Wichmann sammen med Børsting og Thomsen i sin nuværende forfatning er simpelthen for svage bagud tror jeg. Noget skal i hvert fald ske..andreasaab89 skrev:Har du nogensinde set augo og würtz spille sammen???Klaus skrev:Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
Er det ikke ved at være tid til, at Wichmann eller Paddy får en solid chance på den plads, der passer dem bedst?Klaus skrev:Ja, de spillede sammen inden Risgård kom på holdet. Augo er mere defensiv end Risgård, men hvis vi skal have Børsting på kanten mangler vi ekstra defensive kræfter på midtbanen. Wichmann sammen med Børsting og Thomsen i sin nuværende forfatning er simpelthen for svage bagud tror jeg. Noget skal i hvert fald ske..andreasaab89 skrev:Har du nogensinde set augo og würtz spille sammen???Klaus skrev:Et eventuelt salg af. Thelander skal i givet fald følges op af et øjeblikkeligt køb af Lasse. Blandt mange dårlige spillere i dag, synes jeg midtbanen var værst. Wurtz spillede nogenlunde, men Risgårds formkurve har godt nok været nedadgående i år. Hvor meget jeg end holder af Kasper Risgård, synes jeg snart Augo har fortjent chancen fra start. Augu har spillet hæderligt i sine indhop, og fortjener en chance fra start.....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."
Re: Sv: 6. runde. SIF - AaB - Søndag 31.08.2014 kl. 13.00
Min opsummering:
Tak gud for
1 Larsen
2 AK
3 Landsholds pause
Ihvertfald en håndfuld spillere er ikke kommet tilbage fra ferie. Det må de gerne i løbet af de næste 14 dage..
Tak gud for
1 Larsen
2 AK
3 Landsholds pause
Ihvertfald en håndfuld spillere er ikke kommet tilbage fra ferie. Det må de gerne i løbet af de næste 14 dage..
For at være helt ærlig har jeg mistet troen lidt på Wichmann. Han har taget tørnen på kanten uden den store succes. Jeg ved godt, at det ikke er hans naturlige plads, men han har bidraget for lidt. Han er god teknisk, men hans bundniveau er skræmmende lavt. Som Risgård spillede i dag, havde han måske været bedre, men jeg er bange for at han fylder for lidt defensivt. Børsting viser i glimt, at han har et stort talent. Men han har mange boldtab, og der er behov for en god defensiv gardering såfremt man vil beholde ham på holdet. Nikolaj Thomsen har i år været langt under niveau. Også han har haft mange umotiverede boldtab og mystiske afleveringer, så der skal der også dækkes af på venstrekanten. Det er der jeg mener, at Augo kunne være god at få ind igen. Lige nu er vi simpelthen nødt til at have to krigere på midtbanen, Wurtz kan ikke klare det alene. Når Risgårds niveau så falder, synes jeg, Augo fortjener chancen. Måske kunne det også være et wakeupcall til Risgård om, at han trods alt ikke havde patent på sin plads.Funky skrev:
Er det ikke ved at være tid til, at Wichmann eller Paddy får en solid chance på den plads, der passer dem bedst?
Påstanden om at Tulio kun kan bruges i hovedspillet holder ikke, jeg mener i høj grad at han kan gå godt med i spillet.troelsh skrev:Syntes nu ikke der er meget positivt at tage med fra kampen idag, andet end AK klapper dem ind når han får chancen og Nicolaj står godt. Børsting havde som så mange andre, en dårlig kamp.Brent skrev:KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
Tulio er ikke den type spiller vi har brug for, vi har brug for en spiller der kan noget kreativt og sætte en mand eller to.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Muhammad Ali
Tripel mestre 2013-14
11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere
Brent skrev:KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
Problemmet er også at modstanderne ved, hvor elendig KEP er med bolden. De lukker lige de nærmeste medspillere ned så den nemme aflevering er væk. Så er der derfra frit spil for KEP´s risikobetonede fremspil i banen. Som modstanderne efter hånden lukrerer godt på.
Derudover synes jeg nu også vi taktisk fejler i dag. Vi har jo begge backs oppe som midtbanespillere i store dele af kampen, så der er jo kun et sted KEP og Kasper P. kan spille bolden hen. Fremad i banen. Om det er derfor Kasper P. blev foretrukket i stedet for Thelander (når nu han ikke sælges), vides ikke, men KEP havde vel heller ikke de nemmeste arbejdsbetingelser i verden i dag, med 2 nye makkere i forsvaret og med begrænsede spilmuligheder. Ja, KEP var virkelig ikke ret god i dag, men taktikken gjorde heller ikke hans dag nemmere.degn skrev:Brent skrev:KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
Problemmet er også at modstanderne ved, hvor elendig KEP er med bolden. De lukker lige de nærmeste medspillere ned så den nemme aflevering er væk. Så er der derfra frit spil for KEP´s risikobetonede fremspil i banen. Som modstanderne efter hånden lukrerer godt på.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Netop. Bolden blev smidt væk så mange gange på midtbanen, at det SKULLE give farlige mand-mand situationer i forsvaret. En af dem bøffede KEP så på i et eller andet omfang, men omvendt må man sige, havde han ikke forsøgt at gribe ind, så havde det OGSÅ været galt. Det var ikke KEP som gjorde SIF gode, det var hele holdet.Frygah skrev:Derudover synes jeg nu også vi taktisk fejler i dag. Vi har jo begge backs oppe som midtbanespillere i store dele af kampen, så der er jo kun et sted KEP og Kasper P. kan spille bolden hen. Fremad i banen. Om det er derfor Kasper P. blev foretrukket i stedet for Thelander (når nu han ikke sælges), vides ikke, men KEP havde vel heller ikke de nemmeste arbejdsbetingelser i verden i dag, med 2 nye makkere i forsvaret og med begrænsede spilmuligheder. Ja, KEP var virkelig ikke ret god i dag, men taktikken gjorde heller ikke hans dag nemmere.degn skrev:Brent skrev:KEP virker også rigtig spændende i midterforsvaret, der opstår ihvertfald altid rigtig mange spændende situationer når han skal gribe ind eller føre bolden frem.jensemand57 skrev:Nu var der selvfølgelig også positive elementer i kampen. Børsting bliver spændende at følge og Gorte virker rigtig spændende på backen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
-
jensemand57
- Allstar

Jeg har nu set de andre kampe, som er blevet spillet i dag samt de 37 minutter af OB og FCK. Er det bare mig, eller er det vitterligt som om at de andre spiller i et højre tempo end AaB pt. Muligt, at jeg er farvet af dagens resultat.
- NIN
- Allstar

- Favoritspiller: Glenn Hoddle
- Geografisk sted: Vestbyen
- Kontakt:
Det er så ikke holdets skyld skal det siges. Det skyldes en teknisk fejl i Viasats OB-vogn. De har undskyldt det både over for både os, seerne og Silkeborg. Kampen blev vist i 23% slow.jensemand57 skrev:Jeg har nu set de andre kampe, som er blevet spillet i dag samt de 37 minutter af OB og FCK. Er det bare mig, eller er det vitterligt som om at de andre spiller i et højre tempo end AaB pt. Muligt, at jeg er farvet af dagens resultat.