U19, U17 og U15 tråden
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Re: U19, U17 og U15 tråden
Oldager eller andre, er der en forsvarsspiller, centralt eller paa backen, der banker paa nedefra?
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Erasmus Montanus
- Allstar

- Favoritspiller: Kasper Risgård
Nej, nej, nej. AaBs talentfulde u19-hold med en skarp angrebsduo i form af Jannik Pohl og Sebastian grønning, og med en utrolig bred årgang 97 (talentmæssigt) har i dag tabt hele 6-0 mod FCN. Dette placerer dem på en øjeblikkelig sidsteplads i tabellen med en målscore på 0-10 efter blot to kampe spillet. Sidste års u17-hold, hvor 97'erne spillede, havde ellers ligaens bedste forsvar!
Det er også disse drenge, som skal repræcentere os i UEFA Youth League, hvis vi når videre til gruppespillet. Der er utroligt meget talent på holdet, men hold da op en mareridtsstart, og det er endda før programmet bliver rigtigt hektisk, hvis vi skulle kvalificere os til CL.
Til MHJ: backen Morten Rokkedal (http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... yerid=7172" onclick="window.open(this.href);return false;) er et godt bud på en.
Til Eksil: Nicolaj Jørgensen er midt umiddelbnare bud på en kommende reservemålmand, men målmandstalent i Nicolai Larsen klassen er ikke at finde i ungdomsafdelingen, mener jeg ikke.
Det er også disse drenge, som skal repræcentere os i UEFA Youth League, hvis vi når videre til gruppespillet. Der er utroligt meget talent på holdet, men hold da op en mareridtsstart, og det er endda før programmet bliver rigtigt hektisk, hvis vi skulle kvalificere os til CL.
Til MHJ: backen Morten Rokkedal (http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... yerid=7172" onclick="window.open(this.href);return false;) er et godt bud på en.
Til Eksil: Nicolaj Jørgensen er midt umiddelbnare bud på en kommende reservemålmand, men målmandstalent i Nicolai Larsen klassen er ikke at finde i ungdomsafdelingen, mener jeg ikke.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
En hurtig beretning fra Farum Park.
AaB var uden Sebastian Grønning Andersen, Johan Ejsing og lidt overraskende for mig med Asger Sørensen på bænken. Drengene spillede desværre en rigtig, rigtig dårlig kamp, hvor FCN hele vejen igennem var overlegne. Jannik Pohl og Moses Opondo var meget skuffende for mig, og generelt var FCN-spillerne langt bedre teknisk og fysisk. Vores drenge virkede meget trætte, så det skyldes måske hård træning i den forløbne uge. Bedst for AaB var vel Morten Rokkedal, men jeg gik ved 4-0 så jeg skal ikke kunne sige om han kostede de sidste par mål.
Startopstillingen var noget i retning af:

Med forbehold for at mange af jeg kun har set mange af spillerne få gange.
AaB var uden Sebastian Grønning Andersen, Johan Ejsing og lidt overraskende for mig med Asger Sørensen på bænken. Drengene spillede desværre en rigtig, rigtig dårlig kamp, hvor FCN hele vejen igennem var overlegne. Jannik Pohl og Moses Opondo var meget skuffende for mig, og generelt var FCN-spillerne langt bedre teknisk og fysisk. Vores drenge virkede meget trætte, så det skyldes måske hård træning i den forløbne uge. Bedst for AaB var vel Morten Rokkedal, men jeg gik ved 4-0 så jeg skal ikke kunne sige om han kostede de sidste par mål.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Gad vide om Kent har presset dem haardt i forberedelsen paa CL? Eller om de har koert sig selv traette til traening for at imponere bossen. For det lyder jo helt vildt at tabe med seks maal paa det niveau, og saa endda med noget der gerne skulle ligne et tophold.Yankee skrev:En hurtig beretning fra Farum Park.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
- Erasmus Montanus
- Allstar

Er du helt sikker på, at Daniel Hovalt spillede central midtbane? Han er målmand.
Så er det nok ikke hamOldager skrev:Er du helt sikker på, at Daniel Hovalt spillede central midtbane? Han er målmand.
- Erasmus Montanus
- Allstar

Nej, der må være en, som har lånt nr. 22 - fik du også set u17-kampen?
Nej, desværre ikkeOldager skrev:Nej, der må være en, som har lånt nr. 22 - fik du også set u17-kampen?
Mon ikke det var Skov som spillede stopper sammen med Oliver Knudsen? Højre back var tilbagevendte Kasper Stoksted Sørensen. Både Sebastian Grønning og Johan Ejsing var på bænken. Den sidste midtbane spiller er jeg usikker på. Måske Laus Nørgaard som kom fra Thisted forrige sommer eller Bardhec Bytyqi, som startede inde på højre kant mod FCM (begge 97). Men en skidt start for U19, som i de to første kampe har brugt en del forskellige spillere på forskellige pladserYankee skrev:Nej, desværre ikkeOldager skrev:Nej, der må være en, som har lånt nr. 22 - fik du også set u17-kampen?
U17 spillede en lige kamp mod FCN. FCN havde bolden mest i deres opbyggende spil, men AaB havde flest scoringsforsøg. FCN kom foran, mens Mads Stefansen fortjent udlignede på en forsvarsfejl af FCN.
U17 spillede også en flot kamp sidste weekend mod FCM, hvor midtjyderne har lavet et fint referat....
http://fcm.dk/nyheder/l%C3%A6rerigt-ned ... -premieren" onclick="window.open(this.href);return false;
-
frederikshavneren
- Allstar

- Favoritspiller: messi
Er der nogen der ved om Stefan Kahr er tilbage på Hornevej? Kahr trænede lidt med hos Hjørring i sommerens opstart og han fik bl.a. spilletid hos hjørringenserne i en træningskamp mod AaB.
Hvis der er nogen der jævnligt ser U17 og/eller U19, og kunne tænke sig at hjælpe mig lidt med dataen til FM 2015, skal I endelig kontakte undertegnede via pb!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14
95 - 99 - 08 - 14
Hej
U19 var en tur i Stockholm hvor de deltog i turneringen The battle af the nordic - en turnering bestående af svenske klubber, smat nogle udvalgte 5 a side hold.
som sagt en 5 a side turnering. AaB deltog med Oliver Albildgaard, Rasmus Thellufsen, Simkus Domantas, Michael Stokbro, Johan Ejsing, Frederik Reimer, Magnus Christensen og Morten Rokkedal, begge trænere var også med.
AaB vandt turneringen og jeg hørte det var i en suverren stil.
De skal nu deltage i næste weekend med et hold i London, men der spiller holdet hjemme imod FCK.
U19 var en tur i Stockholm hvor de deltog i turneringen The battle af the nordic - en turnering bestående af svenske klubber, smat nogle udvalgte 5 a side hold.
som sagt en 5 a side turnering. AaB deltog med Oliver Albildgaard, Rasmus Thellufsen, Simkus Domantas, Michael Stokbro, Johan Ejsing, Frederik Reimer, Magnus Christensen og Morten Rokkedal, begge trænere var også med.
AaB vandt turneringen og jeg hørte det var i en suverren stil.
De skal nu deltage i næste weekend med et hold i London, men der spiller holdet hjemme imod FCK.
- Erasmus Montanus
- Allstar

Hørte du hvem som udmærkede sig? - Dejligt med lidt succes til dem efter en så jammerlig start på sæsonen.
Edit:
Her har vi nogle highlights.
Spændende at se hvad de kan i London.
https://www.youtube.com/watch?v=e-WXt47pRVE
Edit:
Her har vi nogle highlights.
Spændende at se hvad de kan i London.
https://www.youtube.com/watch?v=e-WXt47pRVE
Hvem, med kendskab til ungdommen ( Oldager?!
), kan give et bud på, hvem og hvilke positioner, vi kommer til at se blive rykket op til næste vinter/sommer.
Det må jo være årgang 96, måske også en 97'er hvis vi har nogle virkelig gode der?
I 96 har vi Pohl, som vel bliver rykket op? Angriber. Da vi allerede har Victor Ahlmann som ung gut, kommer han nok først til sommer.
Hvem er der ellers? Opondo? Nogen til forsvaret?
I 97 har vi Rokkedal på landshold (U18), men ved ikke om han er klar. Er det venstre back?
Det må jo være årgang 96, måske også en 97'er hvis vi har nogle virkelig gode der?
I 96 har vi Pohl, som vel bliver rykket op? Angriber. Da vi allerede har Victor Ahlmann som ung gut, kommer han nok først til sommer.
I 97 har vi Rokkedal på landshold (U18), men ved ikke om han er klar. Er det venstre back?
Aalborg BK 1885!
De mest omtalte spillere er i 96: Pohl, Abildgård, Knudsen og Bust. Pohl har indtil videre spillet på alle ungdomslandsholdene og derfor måske den mest åbenlyse. Men synes han er ved at blive indhentet af andre, så hans fysiske fordel måske ikke er så udtalt mere. Tænker her også på ift. senior bold. Abildgård var sidste sæson shooting star. Hvis han forsætter sin gode udvikling, så har han måske det største potentiale. Bust er en spiller med fin boldomgang og har i hans to år i AaB haft en rigtig god udvikling. Knudsen har spillet reserveholdskampe siden U17 og stille og roligt også udviklet sig godt. Tjaa, hvem vælger AaB at give kontrakt fra årgang 96? Mit bud er Abildgård og måske en mere. Max to spillere fra denne årgang, da man har en årgang 97, hvor der er endnu flere potentielle superliga spillere....Søgaard skrev:Hvem, med kendskab til ungdommen ( Oldager?!), kan give et bud på, hvem og hvilke positioner, vi kommer til at se blive rykket op til næste vinter/sommer.
Bust, er Asger Bust Sørensen, ikke? Central midtbane?Hansi skrev:
De mest omtalte spillere er i 96: Pohl, Abildgård, Knudsen og Bust. Pohl har indtil videre spillet på alle ungdomslandsholdene og derfor måske den mest åbenlyse. Men synes han er ved at blive indhentet af andre, så hans fysiske fordel måske ikke er så udtalt mere. Tænker her også på ift. senior bold. Abildgård var sidste sæson shooting star. Hvis han forsætter sin gode udvikling, så har han måske det største potentiale. Bust er en spiller med fin boldomgang og har i hans to år i AaB haft en rigtig god udvikling. Knudsen har spillet reserveholdskampe siden U17 og stille og roligt også udviklet sig godt. Tjaa, hvem vælger AaB at give kontrakt fra årgang 96? Mit bud er Abildgård og måske en mere. Max to spillere fra denne årgang, da man har en årgang 97, hvor der er endnu flere potentielle superliga spillere....
Jeg følger med på AaBs u17 og u19 på facebook, og synes ofte Jannik Pohl nævnes som målscorer. Men det er vel også det sværeste spring at tage som topscorer på u holdene og så være lige så effektiv som senior. Morten Rokkedal er vel også en spiller der kan få kontrakt?
Hvordan ser det ud med en spiller som Domantas Simkus? En spiller man kan forvente sig noget af? Eller er han bare Spalvis' "legekammerat"?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Jo, Asger Bust Sørensen er central midtbane. Og enig, springet til senior er utroligt svært. Især nu hvor AaB har penge på kistebunden... Jeg tænker... I sommers blev Victor Ahlmann rykket op og sidste år blev Spalvis, så det taler måske imod Pohls chance. Og det er vel heller ikke usandsynligt, at der bliver hentet endnu en angriber til startopstillingen i næste vindue med holdets nuværende tilstand....jonas386 skrev:Bust, er Asger Bust Sørensen, ikke? Central midtbane?Hansi skrev:
De mest omtalte spillere er i 96: Pohl, Abildgård, Knudsen og Bust. Pohl har indtil videre spillet på alle ungdomslandsholdene og derfor måske den mest åbenlyse. Men synes han er ved at blive indhentet af andre, så hans fysiske fordel måske ikke er så udtalt mere. Tænker her også på ift. senior bold. Abildgård var sidste sæson shooting star. Hvis han forsætter sin gode udvikling, så har han måske det største potentiale. Bust er en spiller med fin boldomgang og har i hans to år i AaB haft en rigtig god udvikling. Knudsen har spillet reserveholdskampe siden U17 og stille og roligt også udviklet sig godt. Tjaa, hvem vælger AaB at give kontrakt fra årgang 96? Mit bud er Abildgård og måske en mere. Max to spillere fra denne årgang, da man har en årgang 97, hvor der er endnu flere potentielle superliga spillere....
Jeg følger med på AaBs u17 og u19 på facebook, og synes ofte Jannik Pohl nævnes som målscorer. Men det er vel også det sværeste spring at tage som topscorer på u holdene og så være lige så effektiv som senior. Morten Rokkedal er vel også en spiller der kan få kontrakt?
Hvordan ser det ud med en spiller som Domantas Simkus? En spiller man kan forvente sig noget af? Eller er han bare Spalvis' "legekammerat"?
Rokketand er 97', så i første omgang er han også U19 næste år. Simkus spiller U19 2.hold og får næppe forlænget sin U-kontrakt.
- Erasmus Montanus
- Allstar

http://www.dbold.dk/2014/10/27/danske-u ... tionsklub/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ramkilde på ophold i Borussia Mönchengladbach. Dygtig angriber, som har et fint skud med begge fødder.
Ramkilde på ophold i Borussia Mönchengladbach. Dygtig angriber, som har et fint skud med begge fødder.
Det er opløftende, at vi har to landsholdsspillere på U17, U18 og U19. Hvis vi kan producere 2-3 ulandsholdsspillere i hver årgang, så skal der lyde rigtig mange roser herfra!
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Det er vel det niveau, vi skal ligge på. AaB har sin helt egen bid af markedet på samme måde som Midtjylland, Esbjerg, København, Brøndby og Nordsjælland. Det er de klubber, der deler landet imellem sig og støvsuger hvert sit lokalområde. AaB deltager så ikke i kampen om de "frie" områder som Østjylland, Fyn, Vest- og Sydsjælland m.v., men vi bør stadig have rigtigt gode hold på hver eneste årgang.