Jeg vil også gerne have at Thomsen spiller hele sin karriere i AaB, men på et tidspunkt er Superligaen ikke god nok. AaB er langt nede i fødekæden, og vores forretning lever af at sende spillere videre til udlandet. Vi er ikke FCK, som har mulighed for at holde på Pierre Bengtsson hele kontraktperioden ud. Det har vi ikke råd til! Thomsen flyver sandsynligvis fra reden til sommer, hvor en kontraktforlængelse vil betyde, at vi får rigtig mange penge ud af et eventuelt salg.Jesper Schmidt skrev:For slet ikke at tale om det økonomiske. For bare et halvt år siden havde en forlængelse med Thomsen været lige så urealistisk som det var at forlænge med Kusk. Iøvrigt må vi for min skyld gerne tegne en livstidskontrakt med Thomsen.Pastorius skrev:Fejl og fejl. Lynge lærte risikoen ved de lange kontrakter på den hårde måde. Lange/dyre kontrakter til LArs Thomsen, Dan Sahlin, Lenneart Bak (og sikkert en hel del flere jeg ikke lige kan huske på stående for), samtidig med de var ukampdygtige, var lige ved at få os i knæ i årene siden vores seneste møde med Kiev. Jeg tror han har været ret bevidst om at undgå at komme i den situation én gang til, og været helt klar over at det har haft nogle andre uhensigtsmæssigheder.Alexis skrev:Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.
Hvis det så viser sig at han bliver skadet, falder i niveau eller vi ikke får det rette tilbud, jamen så har vi stadigvæk en klassespiller i truppen.
Jeg kan sagtens se det overordnede argument for at danske fodboldspillere udvikler sig mere i udlandet, men jeg vil nu hellere have så stærkt et AaB hold som muligt, og Thomsen er en spiller af en klasse vi ikke bare lige kan købe os til, ligesom Kusk var det. Hvis vi skal være et stabilt tophold, mener jeg helt ærligt vi skal have lidt mere ud af spillere som Thomsen (og Kusk) end en enkelt sæson eller 1½ som profiler. Realistisk set, så jeg gerne Thomsen spiller 2016 sæsonen hos os, det ville efter min mening være glimrende.
Kontraktforlængelser
Re: Kontraktforlængelser
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Kontra fejl på fejl. Der kan vel ikke herske nogen tvivl om at de millioner ekstra vi kunne have tjent på Kusk, Helenius, Ene, Lucas, MJ, hvis de havde haft længere kontrakter ved salgstidspunkt langt langt overstiger de udgifter til kontrakter til de få spillere som pludselig bliver skadet eller overraskende falder helt igennem. Kan slet ikke forestille mig at du kan være uenig i dettePastorius skrev:Fejl og fejl. Lynge lærte risikoen ved de lange kontrakter på den hårde måde. Lange/dyre kontrakter til LArs Thomsen, Dan Sahlin, Lenneart Bak (og sikkert en hel del flere jeg ikke lige kan huske på stående for), samtidig med de var ukampdygtige, var lige ved at få os i knæ i årene siden vores seneste møde med Kiev. Jeg tror han har været ret bevidst om at undgå at komme i den situation én gang til, og været helt klar over at det har haft nogle andre uhensigtsmæssigheder.Alexis skrev:Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.
Hvis det så viser sig at han bliver skadet, falder i niveau eller vi ikke får det rette tilbud, jamen så har vi stadigvæk en klassespiller i truppen.
- Buzz Killington
- Allstar

- Favoritspiller: Lucas Andersen
- Geografisk sted: Aarhus
Lucas var på den længst mulige kontrakt for en u18 spiller, men derudover er det vel indiskutabelt det du skriver. Men sådan hænger virkeligheden bare ikke sammen. Det er som at sige efter man har købt 1000 lodder, at det havde været bedst hvis man udelukkende havde købt dem man nu vidste ikke var nitter. Så spørgsmålet er i stedet, burde man have skrevet lange kontrakter med alle spillere der viste samme talent som dem på det tidspunkt. Og med henblik på hvor mange unge spillere der så ikke er slået til i AaB, kunne det hurtigt blive en meget dyr forretningt, specielt til sidste da vi var tæt på konkurs.Alexis skrev:Kontra fejl på fejl. Der kan vel ikke herske nogen tvivl om at de millioner ekstra vi kunne have tjent på Kusk, Helenius, Ene, Lucas, MJ, hvis de havde haft længere kontrakter ved salgstidspunkt langt langt overstiger de udgifter til kontrakter til de få spillere som pludselig bliver skadet eller overraskende falder helt igennem. Kan slet ikke forestille mig at du kan være uenig i dettePastorius skrev:Fejl og fejl. Lynge lærte risikoen ved de lange kontrakter på den hårde måde. Lange/dyre kontrakter til LArs Thomsen, Dan Sahlin, Lenneart Bak (og sikkert en hel del flere jeg ikke lige kan huske på stående for), samtidig med de var ukampdygtige, var lige ved at få os i knæ i årene siden vores seneste møde med Kiev. Jeg tror han har været ret bevidst om at undgå at komme i den situation én gang til, og været helt klar over at det har haft nogle andre uhensigtsmæssigheder.Alexis skrev:Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.
"No dickheads"
Forbyd Pyrus
Forbyd Pyrus
Næ, det er jeg sådan set ikke. Det tror jeg heller ikke Lynge er, men bortset fra i 99 har Lynge ikke været i en situation hvor han bare kunne bruge de penge han mente var nødvendige. De penge han skulle have brugt på at lave længere kontrakter med de ovennævte har ikke været til stede - og man kan jo ikke forvente at han lige nøjagtig kunne spotte dem der var penge i, og så kun forlænge med dem, og så lade resten være.Alexis skrev: Kontra fejl på fejl. Der kan vel ikke herske nogen tvivl om at de millioner ekstra vi kunne have tjent på Kusk, Helenius, Ene, Lucas, MJ, hvis de havde haft længere kontrakter ved salgstidspunkt langt langt overstiger de udgifter til kontrakter til de få spillere som pludselig bliver skadet eller overraskende falder helt igennem. Kan slet ikke forestille mig at du kan være uenig i dette
Det er dyrt at være fattig - det er vi heldigvis ikke i så udtalt grad længere.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Den sammenligning kan jeg slet ikke følge. Med lodder har du ingen ide om udfaldet. Med fodboldsspillere kan du i høj grad opnå en højere succesrate hvis man ikke blot laver lange kontrakter med alle, men vurderer at de mest talentfulde unge spillere i truppen som ikke tidligere har haft en stor skadeshistorik gerne kunne få en længerevarende kontrakt. Selvfølgelig vil der være en risiko for at nogle ville gå i stykker inden de blev solgt, men dette kan da minimeres kraftigt hvis man tager hver enkelt case af gangen.MHJ skrev:Lucas var på den længst mulige kontrakt for en u18 spiller, men derudover er det vel indiskutabelt det du skriver. Men sådan hænger virkeligheden bare ikke sammen. Det er som at sige efter man har købt 1000 lodder, at det havde været bedst hvis man udelukkende havde købt dem man nu vidste ikke var nitter. Så spørgsmålet er i stedet, burde man have skrevet lange kontrakter med alle spillere der viste samme talent som dem på det tidspunkt. Og med henblik på hvor mange unge spillere der så ikke er slået til i AaB, kunne det hurtigt blive en meget dyr forretningt, specielt til sidste da vi var tæt på konkurs.Alexis skrev:Kontra fejl på fejl. Der kan vel ikke herske nogen tvivl om at de millioner ekstra vi kunne have tjent på Kusk, Helenius, Ene, Lucas, MJ, hvis de havde haft længere kontrakter ved salgstidspunkt langt langt overstiger de udgifter til kontrakter til de få spillere som pludselig bliver skadet eller overraskende falder helt igennem. Kan slet ikke forestille mig at du kan være uenig i dettePastorius skrev:Fejl og fejl. Lynge lærte risikoen ved de lange kontrakter på den hårde måde. Lange/dyre kontrakter til LArs Thomsen, Dan Sahlin, Lenneart Bak (og sikkert en hel del flere jeg ikke lige kan huske på stående for), samtidig med de var ukampdygtige, var lige ved at få os i knæ i årene siden vores seneste møde med Kiev. Jeg tror han har været ret bevidst om at undgå at komme i den situation én gang til, og været helt klar over at det har haft nogle andre uhensigtsmæssigheder.Alexis skrev:Det er lige præcis det her som jeg syntes vores elskede Lynge var mindre god til, og hvor er det dog fedt at Gaarde træder i karakter med sine egne holdninger. Jeg tror både AaB, Thomsen og omgivelser er enige om at hvis han fortsætter med at præstere så ryger han til sommer. Men sagen er den at der er KÆMPE forskel på om han til sommer har 1 eller 3 år tilbage af sin kontrakt. Det betyder at vi kan kræve op til 5 millioner ekstra for ham. Så det er perfekt at lokke ham med en stor kontrakt nu, så han kan få lidt ekstra penge i kassen inden han rejser, og AaB har ekstra penge i kassen når han så rejser. Det er win-win.
Navne som Lucas, Kusk, Thomsen, Helenius første gang han var her og måske Bruhn hvis han holder niveauet sæsonen ud virker det dog som fornuftigt at holde på gode længerevarende kontrakter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Lynge brændte sig jo oprindeligt på Jacob Krügers giga-kontrakt i 1995. Han var en kæmpe belastning for klubben i mange år frem.
Derudover må vi også huske at nogle af vores allermest lysende unge stjerner har floppet. Thomas Hansen var jo et af fodbold-Danmarks helt store håb som junior og ynglinge, men blev aldrig til noget. Thomas Kortegaard blev udråbt til den nye Jesper Grønkjær. Peter Tranberg skulle være den nye Jens Madsen. Jacob F. Larsen viste et uhørt højt niveau i 00/01-sæsonen, men blev skadet. Christian Christiansen scorede i sin debut og lavede siden endda også et hattrick uden at han blev noget særligt. Jari Pedersen var supersub i guldsæsonen og tæt på at blive skudt af til Holland. Morten Lauritzen fik et mindre gennembrud som 18-årig i Per W-tiden. Alle disse spillere lavede Lynge lange kontrakter med - og med god grund.
Pointen er, at det er umanerligt svært at forudsige hvilke talenter, der slår igennem. Lynge har gang efter gang brændt nallerne på store talenter, der endte med at være en byrde for klubben, så det er for nemt bare at udpege de 4-5 drenge, vi skulle have givet længere kontrakter.
Derudover må vi også huske at nogle af vores allermest lysende unge stjerner har floppet. Thomas Hansen var jo et af fodbold-Danmarks helt store håb som junior og ynglinge, men blev aldrig til noget. Thomas Kortegaard blev udråbt til den nye Jesper Grønkjær. Peter Tranberg skulle være den nye Jens Madsen. Jacob F. Larsen viste et uhørt højt niveau i 00/01-sæsonen, men blev skadet. Christian Christiansen scorede i sin debut og lavede siden endda også et hattrick uden at han blev noget særligt. Jari Pedersen var supersub i guldsæsonen og tæt på at blive skudt af til Holland. Morten Lauritzen fik et mindre gennembrud som 18-årig i Per W-tiden. Alle disse spillere lavede Lynge lange kontrakter med - og med god grund.
Pointen er, at det er umanerligt svært at forudsige hvilke talenter, der slår igennem. Lynge har gang efter gang brændt nallerne på store talenter, der endte med at være en byrde for klubben, så det er for nemt bare at udpege de 4-5 drenge, vi skulle have givet længere kontrakter.
Læg dertil Simon Bræmer.Yankee skrev:Lynge brændte sig jo oprindeligt på Jacob Krügers giga-kontrakt i 1995. Han var en kæmpe belastning for klubben i mange år frem.
Og så kan man simpelthen bare ikke vende det blinde øje til økonomien, når man skal snakke manglende forlængelser til vores talenter i de senere år.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!
Netop. Vil man have lange kontrakter med talenterne, så kræver det at man er villig til at ofre det det koster at skrive lange kontrakter med dem man tror på, og turde at lade dem gå man ikke tror på (det ville sikkert have kostet os Kusk).Yankee skrev:Lynge brændte sig jo oprindeligt på Jacob Krügers giga-kontrakt i 1995. Han var en kæmpe belastning for klubben i mange år frem.
En Lucas Andersen ville nok være svær at få ind i den proces, fordi han allerede var så stort et talent inden vi overhovedet måtte skrive en lang kontrakt med ham, men ellers er det på 18-års fødselsdagen man skal afgøre om man vil ofre 5 år, eller ingen - som hovedregel i hvert fald.
Med venlig Hilsen
--
Robert
--
Robert
Dalsgaard er virkelig kommet flot tilbage efter sin lange skadespause. Jeg mener ikke der kan være tvivl om, at han også på længere sigt er en vigtig brik, så håber vi ser en kontraktforlængelse inden længe (nuværende kontrakt udløber ved udgangen af 2015).
Jeg tror med den kapital vi har fået, at vi i løbet af vinterpausen begynder at se en del forlængelser som sikre os en ro og en mulighed for at stå bedre i salg. Selvfølgelig koster dette os ekstra i løn til spilleren, men de penge kan være givet godt ud:ebbejeppe skrev:Dalsgaard er virkelig kommet flot tilbage efter sin lange skadespause. Jeg mener ikke der kan være tvivl om, at han også på længere sigt er en vigtig brik, så håber vi ser en kontraktforlængelse inden længe (nuværende kontrakt udløber ved udgangen af 2015).
Uden at vide hvor lange kontrakterne er (gider ikke søge efter det), men tror der kommer forlængelser til:
- Thelander
- Thomsen
- Dalsgaard
- Bruhn
- Nikolaj (mener dog han lige har forlænget godt nok, men er ikke sikker)
- Ahlmann (med klausul om den træder i kraft så snart han er tilbage i træning)
- Enevoldsen tror jeg kommer i januar hvor han frit kan handle med andre klubber
Resten af spillerne er klubfolk som jeg tror man ved man kan holde på og som ikke lige står foran udlandseventyr til dyre salg.
http://www.superstats.dk/hold/sason?id= ... 014%2F2015" onclick="window.open(this.href);return false;hje1980 skrev:Jeg tror med den kapital vi har fået, at vi i løbet af vinterpausen begynder at se en del forlængelser som sikre os en ro og en mulighed for at stå bedre i salg. Selvfølgelig koster dette os ekstra i løn til spilleren, men de penge kan være givet godt ud:ebbejeppe skrev:Dalsgaard er virkelig kommet flot tilbage efter sin lange skadespause. Jeg mener ikke der kan være tvivl om, at han også på længere sigt er en vigtig brik, så håber vi ser en kontraktforlængelse inden længe (nuværende kontrakt udløber ved udgangen af 2015).
Uden at vide hvor lange kontrakterne er (gider ikke søge efter det), men tror der kommer forlængelser til:
- Thelander
- Thomsen
- Dalsgaard
- Bruhn
- Nikolaj (mener dog han lige har forlænget godt nok, men er ikke sikker)
- Ahlmann (med klausul om den træder i kraft så snart han er tilbage i træning)
- Enevoldsen tror jeg kommer i januar hvor han frit kan handle med andre klubber
Resten af spillerne er klubfolk som jeg tror man ved man kan holde på og som ikke lige står foran udlandseventyr til dyre salg.
Værsgo
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.
Har vi ikke lige forlænget med Thomsen, eller snakkede Gaarde bare om det?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Det var bare snak om, at Gaarde gerne vil forlænge med Thomsen. Seneste forlængelse ligger tilbage i foråret 2013.jonas386 skrev:Har vi ikke lige forlænget med Thomsen, eller snakkede Gaarde bare om det?
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2013 ... omsen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/kent-n-og-AaB-snakker-fremtid" onclick="window.open(this.href);return false;
Kent og Gaarde snakker kontraktforlængelse. Det er, som Gaarde også antyder, i sig selv ikke overraskende, men det er dog gode nyheder at få bekræftet, at dialogen/forhandlingerne er i gang. Lad os håbe på, at forlængelsen falder på plads hen over vinterpausen.
Kent og Gaarde snakker kontraktforlængelse. Det er, som Gaarde også antyder, i sig selv ikke overraskende, men det er dog gode nyheder at få bekræftet, at dialogen/forhandlingerne er i gang. Lad os håbe på, at forlængelsen falder på plads hen over vinterpausen.
http://www.bt.dk/fodbold/millionerne-ru ... enkongerne" onclick="window.open(this.href);return false;
Spændende læsning. Gad godt se nogle flere navne under AaB. I øvrigt er det værd at bemærke at Würtz's kontrakt stammer fra da man brugte væsentlige summer på truppen. Dette er uden tvivl minimeret ved de spillere der er hentet senere hen.
Spændende læsning. Gad godt se nogle flere navne under AaB. I øvrigt er det værd at bemærke at Würtz's kontrakt stammer fra da man brugte væsentlige summer på truppen. Dette er uden tvivl minimeret ved de spillere der er hentet senere hen.
Würtz' kontrakt er fra ultimo '12, så det postulat er ikke helt sandt. http://www.bold.dk/nyt/Tidlig-julegave- ... forlaenger" onclick="window.open(this.href);return false;Forza skrev:http://www.bt.dk/fodbold/millionerne-ru ... enkongerne
Når det er sagt, synes jeg ikke det er en voldsom top-løn at rende rundt med, sign-on inkluderet.
/Søgaard
- Provst i Brovst
- Allstar

- Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.
Det er en aalborg sandhed og jeg tvivler på at det er rigtigt, der er intet i forløbet der tyder på at Krügers kontrakt var noget særligt.Yankee skrev:Lynge brændte sig jo oprindeligt på Jacob Krügers giga-kontrakt i 1995. Han var en kæmpe belastning for klubben i mange år frem.
Bræmers var dog vist ganske habil, og var også af den længere slags.Provst i Brovst skrev:Det er en aalborg sandhed og jeg tvivler på at det er rigtigt, der er intet i forløbet der tyder på at Krügers kontrakt var noget særligt.Yankee skrev:Lynge brændte sig jo oprindeligt på Jacob Krügers giga-kontrakt i 1995. Han var en kæmpe belastning for klubben i mange år frem.
Kontraktudløb 30/6-2015
Carsten Christensen
En solid 2. keeper, som er tilfreds med tilværelsen. Jeg har ikke informationer omkring hans løn, men hvis vi finder et yngre og mere lovende alternativ, så kan det ikke afvises, at han bliver byttet.
Thomas Augostinussen
Vores anfører og et AaB koryfæ, som er et forbillede for alle de unge spillere med hans træningsdisciplin og hvordan han indfinder sig med en bænkplads, selvom han naturligvis gerne vil spille. Med Gaardes udmeldning i forhold til, at han vil tage beslutninger, som ville vække ramaskrig i offentligheden, så kan dette være et farvel til denne mand. Jeg tror det.
Thomas Enevoldsen
Har efter lang tid uden spilletid spillet et halvt år, hvor han stort set ikke har været ramt af skader. Har primært været anvendt som hængende angriber som bindeled mellem midtbane og angreb, hvor han har formået at lave to vigtige mål i Euro League og et mål i Superligaen. Skal ud og bevise at han skal tilbydes en kontrakt ved hans kontraktudløb den 30. juni med Mechelen. Jeg tror og håber på, at han kommer tættere på sit topniveau i dette efterår, nu hvor rusten er blevet banket af.
Donny Gorter
Har gjort det rigtig flot i efteråret, men blev desværre korsbåndsskadet i kampen mod Rio Ave. Dette er et naturligt farvel til sommer.
Nicklas Helenius
Har desværre ikke ramt fordums styrke, hvorfor det kun er blevet til 4 mål i efteråret. Jeg har læst i en artikel i går, at Helenius har selvtrænet meget i ferien og ser meget trimmet ud. Dette er forhåbentligt tilfældet, hvorfor jeg tror og håber på, at vi Helenius i en bedre udgave med Rasmus Jönsson som angrebsmakker.
Viktor Ahlmann
Er ubestridt en af de dygtigste angribere i sin årgang, men vejen fra talent til gennembrud på AaB's førsteholdstrup er lang. Skal ud og bevise Gaarde i foråret, at han er værd at satse på fremadrettet. Hvis Liverpool vil have ham til prøvetræning, mens Inter tidligere har været interesseret i ham, er der et stort talent, som skal forløses.
I forhold til Jakob Blåbjerg, Anders K. Jakobsen, Henrik Dalsgaard og Gilli Sørensen med udløb 31 december 2015, håber jeg på, at vi kan forlænge med de tre førstnævnte, mens Gilli bliver siet fra. Har været meget skadet og vist for lidt. Vi må erkende, at færinger har svært ved at slå igennem i AaB.
Vi må slutteligt acceptere, at hvis vi modtager et bud på 5 mio. kr. på Rasmus Thelander til sommer, så bliver han sandsynligvis solgt. Han har kontraktudløb 30. juni 2016. Vi må ligeledes acceptere, at hvis der bliver budt 12-14 mio. kr. på Nikolaj Thomsen til sommer, så bliver han sandsynligvis ligeledes solgt, da han har kontraktudløb 31. december 2016.
Carsten Christensen
En solid 2. keeper, som er tilfreds med tilværelsen. Jeg har ikke informationer omkring hans løn, men hvis vi finder et yngre og mere lovende alternativ, så kan det ikke afvises, at han bliver byttet.
Thomas Augostinussen
Vores anfører og et AaB koryfæ, som er et forbillede for alle de unge spillere med hans træningsdisciplin og hvordan han indfinder sig med en bænkplads, selvom han naturligvis gerne vil spille. Med Gaardes udmeldning i forhold til, at han vil tage beslutninger, som ville vække ramaskrig i offentligheden, så kan dette være et farvel til denne mand. Jeg tror det.
Thomas Enevoldsen
Har efter lang tid uden spilletid spillet et halvt år, hvor han stort set ikke har været ramt af skader. Har primært været anvendt som hængende angriber som bindeled mellem midtbane og angreb, hvor han har formået at lave to vigtige mål i Euro League og et mål i Superligaen. Skal ud og bevise at han skal tilbydes en kontrakt ved hans kontraktudløb den 30. juni med Mechelen. Jeg tror og håber på, at han kommer tættere på sit topniveau i dette efterår, nu hvor rusten er blevet banket af.
Donny Gorter
Har gjort det rigtig flot i efteråret, men blev desværre korsbåndsskadet i kampen mod Rio Ave. Dette er et naturligt farvel til sommer.
Nicklas Helenius
Har desværre ikke ramt fordums styrke, hvorfor det kun er blevet til 4 mål i efteråret. Jeg har læst i en artikel i går, at Helenius har selvtrænet meget i ferien og ser meget trimmet ud. Dette er forhåbentligt tilfældet, hvorfor jeg tror og håber på, at vi Helenius i en bedre udgave med Rasmus Jönsson som angrebsmakker.
Viktor Ahlmann
Er ubestridt en af de dygtigste angribere i sin årgang, men vejen fra talent til gennembrud på AaB's førsteholdstrup er lang. Skal ud og bevise Gaarde i foråret, at han er værd at satse på fremadrettet. Hvis Liverpool vil have ham til prøvetræning, mens Inter tidligere har været interesseret i ham, er der et stort talent, som skal forløses.
I forhold til Jakob Blåbjerg, Anders K. Jakobsen, Henrik Dalsgaard og Gilli Sørensen med udløb 31 december 2015, håber jeg på, at vi kan forlænge med de tre førstnævnte, mens Gilli bliver siet fra. Har været meget skadet og vist for lidt. Vi må erkende, at færinger har svært ved at slå igennem i AaB.
Vi må slutteligt acceptere, at hvis vi modtager et bud på 5 mio. kr. på Rasmus Thelander til sommer, så bliver han sandsynligvis solgt. Han har kontraktudløb 30. juni 2016. Vi må ligeledes acceptere, at hvis der bliver budt 12-14 mio. kr. på Nikolaj Thomsen til sommer, så bliver han sandsynligvis ligeledes solgt, da han har kontraktudløb 31. december 2016.
Nu har der været skrevet rigtig meget omkring vores nye finansielle situation, og for og imod investeringer, men lige netop her, bør det komme til udtryk, at vi har penge nok, og derfor ikke SKAL sælge til den første og bedste - 5 mio er imø alt for lidt for en ung, fastspillende midterforsvarerArendt skrev: Vi må slutteligt acceptere, at hvis vi modtager et bud på 5 mio. kr. på Rasmus Thelander til sommer, så bliver han sandsynligvis solgt. Han har kontraktudløb 30. juni 2016. Vi må ligeledes acceptere, at hvis der bliver budt 12-14 mio. kr. på Nikolaj Thomsen til sommer, så bliver han sandsynligvis ligeledes solgt, da han har kontraktudløb 31. december 2016.