Away Dynamo Kiev

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Geografisk sted: Horsens

Re: Away Dynamo Kiev

Indlæg af larsdahl » 7. nov 2014, 01:08

MrBangDK skrev:
Provst i Brovst skrev:Slå Bukarest hjemme og Rio Ave ude er ikke urealistisk, det skal nok blive svært men umuligt er det ikke. Rio Ave er jo færdige, så på trods af at det er en udebane kamp, så burde der være muligheder der. Kampen mod Bukarest er anderledes spændende. Gad vide hvor styrkeforholdet er, det er ikke 6-0 til rumænerne men hvor tæt er vi?
Læg dertil at Steua skal spille Kiev når vi spiller mod Rio... Sidste runde kan blive crazy!!
Meget kan allerede være afgjort efter næste runde:

Hvis vi taber til Steaua er vi ude, med mindre vi slår Rio Ave og både Steaua og Rio Ave slår Kiev.

Hvis vi spiller uafgjort med Steaua og slår Rio Ave er vi videre, med mindre Kiev slår Rio Ave og Steaua slår Kiev.

Hvis vi slår Steaua og Rio Ave er vi videre.

Hvis vi slår Steaua og får uafgjort mod Rio Ave er vi videre, med mindre Kiev får point mod Rio Ave og Steaua slår Kiev.

Hvis vi slår Steaua og taber til Rio Ave er vi videre, med mindre Kiev får point mod Rio Ave og Steaua slår Kiev.

Hvordan er reglerne egentlig hvis tre hold slutter på 10 point? (AaB-Steaua 1, Kiev-Rio Ave X, Rio Ave-AaB X, Steaua-Kiev 1)

PS: Hvis vi slår Steaua mere end 6-0, ser det en smule anderledes ud. ;)

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 7. nov 2014, 01:30

frederikshavneren skrev:Træls!
Resultatet er som ventet, men det er dælme skidt at tabe når vi var i overtal. Synes egentlig at vi på mange måder spillede en fin kamp, der var mange positive takter. I perioder viste D. Kiev at de er et klassehold, desto mere imponerende at vi gav dem kamp til stregen.

Bittert at vi igen ikke kendte vores besøgstid på udebane. Vi havde momentum før pausen, men der manglede den sidste kvalitet i at spille chancerne store nok.

Store plusser til næsten hele holdet for en god indsats. Minusser til Thelander for mange farlige boldtab, samt til Gorter for at spille en meget dårlig kamp. Der er jo en årsag til at ellers elendige Simon Poulsen har slået Gorter af holdet i AZ.

Det er så vigtigt at R. Ave tog point fra S. Bukarest. At rumænerne udlignede til sidst er naturligvis bittert, men rumænernes point tab gør at vi selv kan afgøre det. Sejre i de sidste to kampe og vi er videre, hvilket selvfølgelig er lettere sagt end gjort, men vi har imponerende nok en fair chance for videre avancement.
Liiidt hård kritik af Gorter, er det ikke? Manden har gennemsnitligt gjort en udmærket figur synes jeg.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 7. nov 2014, 01:39

NIN den fromme skrev:
frederikshavneren skrev:Træls!
Resultatet er som ventet, men det er dælme skidt at tabe når vi var i overtal. Synes egentlig at vi på mange måder spillede en fin kamp, der var mange positive takter. I perioder viste D. Kiev at de er et klassehold, desto mere imponerende at vi gav dem kamp til stregen.

Bittert at vi igen ikke kendte vores besøgstid på udebane. Vi havde momentum før pausen, men der manglede den sidste kvalitet i at spille chancerne store nok.

Store plusser til næsten hele holdet for en god indsats. Minusser til Thelander for mange farlige boldtab, samt til Gorter for at spille en meget dårlig kamp. Der er jo en årsag til at ellers elendige Simon Poulsen har slået Gorter af holdet i AZ.

Det er så vigtigt at R. Ave tog point fra S. Bukarest. At rumænerne udlignede til sidst er naturligvis bittert, men rumænernes point tab gør at vi selv kan afgøre det. Sejre i de sidste to kampe og vi er videre, hvilket selvfølgelig er lettere sagt end gjort, men vi har imponerende nok en fair chance for videre avancement.
Liiidt hård kritik af Gorter, er det ikke? Manden har gennemsnitligt gjort en udmærket figur synes jeg.
Jo. Han var ikke god i dag, men ellers har han været fremragende, synes jeg.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 7. nov 2014, 05:29

Ok vi tabte 2-0 til et VIRKELIG stærkt hold! (Nok forventet)

Når det så er sagt, så hæfter jeg mig altså ved at vores hold begynder at ligne holdet, som tog the double i sidste sæson!
De spillere vi havde ude af form, begynder at ligne sig selv igen og Bruhn ligner den oplagte afløser for Kusk.

På trods af dette er kamptråden vil jeg alligevel lige skrive:

Vi tager medaljer i denne sæson!!!
Har skrevet det før, men er ikke et sekund i tvivl!

birk
Allstar
Allstar

Indlæg af birk » 7. nov 2014, 05:31

Gid kamp af AaB , stadig muligheder
Helenius mere rusten end det gamle B & W værft

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Indlæg af Lindmark » 7. nov 2014, 07:18

limey skrev:Bedømt på spil og chancer er resultatet vel ok. Det er bare en skideærgerlig måde det sker på. Det er vel nærmest det maksimale vi kan forvente os af dette hold, når spillet er i et sådant opskruet tempo - har vi bare en smule mere held får vi point i denne kamp.
Tempoet var vildt højt, især i første halvleg. Imponerende at vi stort set kunne følge med i det tempo, og spille os ud af det meste frem for bare at sparke væk. Også imponerende at vores unge gutter ikke virkede mærkede af stemningen på Olympijskij og kampens betydning. Bl.a. Bruhn så noget betænkelig ud da EL-hymnen blev afspillet, men det var ikke til at se da kampen først gik i gang - faktisk var vores bedste periode jo helt i begyndelsen.

Jeg var småbitter da jeg gik i seng i aftes, men ser anderledes på tingene her til morgen. Flot præstation, og en kamp som holdet såvel som de enkelte spillere helt sikkert lærer meget af.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Indlæg af MrBangDK » 7. nov 2014, 07:56

larsdahl skrev:
MrBangDK skrev:
Provst i Brovst skrev:Slå Bukarest hjemme og Rio Ave ude er ikke urealistisk, det skal nok blive svært men umuligt er det ikke. Rio Ave er jo færdige, så på trods af at det er en udebane kamp, så burde der være muligheder der. Kampen mod Bukarest er anderledes spændende. Gad vide hvor styrkeforholdet er, det er ikke 6-0 til rumænerne men hvor tæt er vi?
Læg dertil at Steua skal spille Kiev når vi spiller mod Rio... Sidste runde kan blive crazy!!
Meget kan allerede være afgjort efter næste runde:

Hvis vi taber til Steaua er vi ude, med mindre vi slår Rio Ave og både Steaua og Rio Ave slår Kiev.

Hvis vi spiller uafgjort med Steaua og slår Rio Ave er vi videre, med mindre Kiev slår Rio Ave og Steaua slår Kiev.

Hvis vi slår Steaua og Rio Ave er vi videre.

Hvis vi slår Steaua og får uafgjort mod Rio Ave er vi videre, med mindre Kiev får point mod Rio Ave og Steaua slår Kiev.

Hvis vi slår Steaua og taber til Rio Ave er vi videre, med mindre Kiev får point mod Rio Ave og Steaua slår Kiev.

Hvordan er reglerne egentlig hvis tre hold slutter på 10 point? (AaB-Steaua 1, Kiev-Rio Ave X, Rio Ave-AaB X, Steaua-Kiev 1)

PS: Hvis vi slår Steaua mere end 6-0, ser det en smule anderledes ud. ;)
Jeg siger også bare "kan" blive crazy.... Jeg var så ikke ædru nok til at lave den der oversigt som du diskede op med :)
Ska' vi hak'?

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 7. nov 2014, 08:59

Mange har travlt med at kritisere især Thelander og Gorter for at tage nogle chancer i det opbyggende spil som blev farlige for os, men jeg vil godt rose dem og trænerteamet for at have modet til at insistere på at bolden skal spilles frem uanset presset. Insistere på at midtbanen og angriberne er forpligtet til at tage de løb der sikrer at forsvarerne kan komme af med bolden i fødderne på dem – at det ikke blive lange håbefulde bolde frem som får vi lige hovedet igen. Det er fandme godt at man ikke går på kompromis med det koncept der gjorde os til næsten verdens bedste hold før sommerferien. Når vi begynder at spille det spil igen så er vi på rette vej.

Selvfølgelig må vi godt ærgre os over at Gorter ikke holder hovedet lidt mere kold og ikke giver dem det relative unødvendige hjørne, men alt i alt synes jeg faktisk han spillede en god kamp når man tænker på at han stod overfor Yarmalenko i det meste af kampen.

Jeg synes også at det var lækkert at se Helenius fortsætte fremgangen, han løb meget og tilbød sig hele tiden, dækkede bolden når han fik og kæmpede for at erobre og generobre . Han fik gang i hans mærkelige driblinger der ser ud til at foregå i slow motion, men som alligevel sætter folk af. Eneste minus er at han stadig er for langsom og stor i bevægelserne når det foregår i feltet på små områder – men det skal nok komme.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

RufusTheDog

Indlæg af RufusTheDog » 7. nov 2014, 11:19

Rygter fortæller der var tumult/ballade før kampen?

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 7. nov 2014, 11:34

RufusTheDog skrev:Rygter fortæller der var tumult/ballade før kampen?
I følge artiklen på nordjyske var det inden kampen, efter første sikkerhedstjek.
Et blåt øje var vist det værste der skete, selvom det også er en træls start på kampen!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. nov 2014, 14:40

FlæskeFrank skrev:
larsdahl skrev:
Funky skrev:
Jeg spørger igen: Er det ikke ret ligegyldigt, om Ave vandt eller fik uafgjort? Det er vel stadig en kæmpegave til AaB.

Havde Rio Ave vundet, var vi sikre på 2. pladsen med en sejr hjemme mod Steaua og point ude mod Rio Ave. Nu risikerer vi at blive sidst af to hold på 10 point.

Uafgjort med Steaua og Rio Ave og Kiev sejr i sidste runde, så ender vi også à point med Steaua.
Det er vel ligegyldigt. Hvis vi slår Steaua hjemme bliver vi nr. 2 i gruppen. Steaua får ikke mere end 1 point mod Kiev. Men jeg tror heller ikke vi vinder i Portugal, så jo det var en gave.
Jeg har enormt svært ved at tro Kiev pr. automatik vinder over Steaua på udebane i sidste runde, hvor Kiev men stor sikkerhed allerede er videre (de er videre med en sejr over Rio Bravo i næste runde, uanset hvordan vores kamp mod Steaua ender), Kiev stiller næppe op i stærkeste opstilling til den kamp. Så jeg vil tro at det kræver 6 point i de sidste to runder - det tror jeg nu bestemt heller ikke er umuligt, for jeg synes fortsat vi viser en støt opadgående formkurve, og på trods af nederlaget i går synes jeg det var den måske allermest lovende af de europæiske indsatser i år. Som Gaarde6 skrev lidt højere oppe - vi ligner rigtigt meget sidste sæsons mesterhold i går.

Det som gør gårsdagens indsats ekstra lovende, er at vi jo faktisk har 7 spillere ude med skader, hvoraf de 5 (!) sandsynligvis ville starte inde, hvis de var klar, og den sjette (Børsting) startede denne sæson som mere eller mindre fast mand. Jeg tror faktisk vi havde fået point med en stærkere offensiv bænk i går, og det er ikke for at sige noget ondt om hverken Ahlmann eller Frederiksens indhop

Til gengæld havde vi ikke været i nærheden af muligheden for at få point til sidst uden Larsen - fuldstændig blændende præstation af vores eminente keeper.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Indlæg af Spanky » 8. nov 2014, 15:02

Nogen der ved hvor man kan se højdepunkter fra kampen? Der er ikke kommet noget ind på aabsport.dk og jeg kan heller ikke finde noget på Canal9's hjemmeside :(

Salle17
Allstar
Allstar

Indlæg af Salle17 » 8. nov 2014, 15:35

Jeg så højdepunkterne inde ved 6-erens hjemmeside.

Link: http://www.6-eren.dk/europaleague/AaB-dukket-i-kiev" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar