Jesper Schmidt skrev:Trickster skrev:Jesper Schmidt skrev:frederikshavneren skrev:Glæder mig for vildt til kampen! Jeg prioriterer 'finalen' mod Steaua højere end kampen mod Ikast.
Måske er der spilletid til Keseru og Sanmartean i træningskampen i morgen ml. Rumænien og Danmark. De voldte os store problemer i 2. halvleg i kampen i Bukarest.
Jeg har godt nok svært ved at følge "finale" begrebet i denne sammenhæng. Efter min mening kommer vi til at skulle bruge to sejre for at gå videre, for jeg har mere end svært ved at tro Rio Ave kan gøre noget ved Kiev på udebane - i Kievs egen finale, hvor de med en sejr spiller sig videre, uanset resultatet i vores kamp mod Steaua. Altså skal Steaua i deres sidste kamp på hjemmebane møde et Kiev hold som intet har at spille for... det vil undre mig meget hvis det ikke udmønter sig i point til Steaua - sandsynligvis de 3 af slagsen, som vil tvinge os til at sejre i Portugal.
Jeg ser ikke en finale mod Steaua i næste uge, men en kamp hvor vi kan kæmpe os til muligheden for selv at kunne afgøre det i sidste runde. Noget som nu i sig selv vil være en flot præstation.
Mon ikke Kiev tager til Rumænien efter det ene point, i tilfælde af, at AaB vinder her den 27.
Ellers kan AaB tage førstepladsen med en sejr i Portugal.
Måske, hvis førstepladsen har nogen betydning. Jeg gik egentlig ud fra at man brugte det fantastiske ranking system til at seede holdene som går videre, fordi der også kommer hold ind fra CHL.
Ifølge denne side skal de 12 gruppevindere og de 4 bedste treere fra CL op i mod de 12 andenpladser og de 4 dårligste treere fra CL. I så fald er der forskel på at slutte på 1. og på 2. pladsen.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uef ... l2014.html
Resultatet af kampen bliver meget afgørende for vores muligheder for at kvalificere os til forårets kampe:
Vinder vi mod Steaua og Rio Ave mod Dinamo Kiev, så er vi helt sikkert videre.
Vinder vi og Dinamo Kiev får point mod Rio Ave, så vil 7 ud af 9 mulige resultater i sidste runde sende os videre. (Vi er ude, hvis Steaua vinder og vi ikke gør.)
Taber vi og Dinamo Kiev får point mod Rio Ave, så er vi helt sikkert ude.
Taber vi og Rio Ave vinder, så vil 1 af 9 mulige resultater i sidste runde sende os videre. (Vi er videre, hvis vi og Steaua vinder)
Spiller vi uafgjort og Dinamo Kiev vinder mod Rio Ave, så vil 2 ud af 9 mulige resultater i sidste runde sende os videre. (Vi er videre, hvis vi vinder i Portugal og Dinamo Kiev tager point i Bukarest)
Spiller vi uafgjort og Rio Ave tager point mod Kiev, så vil 3 ud af 9 mulige resultater i sidste runde sende os videre. (Vi er videre, hvis vi vinder i Portugal.)
Jeg håber at spillerne er topmotiverede for at vise at 6-0 i første kamp ikke var retvisende. Spiller vi hele kampen som første halvleg i Bukarest har vi gode chancer, men Steaua er et rigtigt godt hold som kan straffe os, hvis der laves små fejl.