Lønninger i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar

Lønninger i AaB

Indlæg af Forza » 23. feb 2015, 15:01

http://indkast.dk/index.php?nyhed=127416

Er ret overrasket over at KEP er i top 3 i AaB. Men interessant læsning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lønninger i AaB

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2015, 15:07

Forza skrev:http://indkast.dk/index.php?nyhed=127416

Det er der to ting at sige til.

1) Tallene er ganske givet estimater (husk kildekritik)

2) KEP og Würtz har kontrakter fra de "gode" tider, da pengene hang løsere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 23. feb 2015, 15:48

Nu er Indkast ikke den mest solide kilde - MEN såfremt Hobro har fået Beckmann ind til 90 k om måneden er det dælme en flot deal de har lavet der. Value for Money.

Men opgørelsen melder jo heller ikke noget om det er inklusive sign-on fees og hvor EB har sine informationer konkret fra i øvrigt.

Det kan god være at en spiller står til 100 k om måneden - men hvis han så har fået 1 million i sign on fee på en 3 års kontrakt bude denne være opført til 128 k om måneden osv osv.

Megen usikkerhed naturligvis - men jeg hæfter mig alligevel ved den med Beckmann.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 23. feb 2015, 15:58

Hold da kæft, hiver Würtz godt nok en kvart mil ind hver måned, det syntes jeg lyder voldsomt.
Men okay det er måske også vores vigtigste spiller :aabfan:

Derudover er det er grinagtigt at en spiller som Bach bak ligger så højt

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 23. feb 2015, 16:24

Og Lumb til 90 kilo om måneden, han vil dæleme pynte på venstre back
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar

Indlæg af Brent » 23. feb 2015, 16:26

Pastorius skrev:
Forza skrev:http://indkast.dk/index.php?nyhed=127416

Det er der to ting at sige til.

1) Tallene er ganske givet estimater (husk kildekritik)

2) KEP og Würtz har kontrakter fra de "gode" tider, da pengene hang løsere.
Wurtz forlængede sin kontrakt i december 12, Kenned i november 12, så de har faktisk kontrakter fra den absolut værste periode i AaBs nyere historie.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Indlæg af NIN » 23. feb 2015, 16:32

Som der så rigtigt bliver nævnt, så har sign on jo stor betydning for det samlede lønbillede. Der ud over er jeg faktisk overrasket over, at lønningerne ikke er højere i OB. Der i mod en halv million til Kristian Back Bak Bach...Christ!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 23. feb 2015, 17:25

Ang. Bach Bak så er det tal fra hans gamle kontrakt. Mener han underskrev en ny gældende fra nytår (?)... Den blev tilogmed underskrevet INDEN Benhams ankomst, så den ligger nok nærmere 100-200.000.

Synes historien gik på at hans 5-årige kontrakt inkl. signo-on ville indbringe ham 20 millioner!

Kan ikke helt få tallene til at stemme med at vi skulle være blandt de klubber der betaler mindst i ligaen. Tror spilllere som Keller, Lekven og Lumb får noget nær det samme som Würtz.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Indlæg af Pastorius » 23. feb 2015, 18:11

astonvilla skrev:Nu er Indkast ikke den mest solide kilde - MEN såfremt Hobro har fået Beckmann ind til 90 k om måneden er det dælme en flot deal de har lavet der. Value for Money.

Men opgørelsen melder jo heller ikke noget om det er inklusive sign-on fees og hvor EB har sine informationer konkret fra i øvrigt.

Det kan god være at en spiller står til 100 k om måneden - men hvis han så har fået 1 million i sign on fee på en 3 års kontrakt bude denne være opført til 128 k om måneden osv osv.

Megen usikkerhed naturligvis - men jeg hæfter mig alligevel ved den med Beckmann.
Kilden er Ekstrabladet. Artiklen er et rip-off derfra.

Svjh. har Beckmann en skadeshistorie fra seneste kontrakt (der vistnok blev ophævet), der går at 90.000/md pludselig kan vise sig at blive dyrt.

Ellers er vi helt enige. Det er de samlede omkostninger på en spiller der er interessante, når man snakker spillerbudgetter. Jeg mener også at transferomkostninger (eller indtægter) skal med i regnestykket, men så bliver det ligepludselig svært at have med at gøre - og da formilde til ekstrabladets målgruppe. Der mangler en nogenlunde ens måde at gøre det op på. Det samme gælder for øvrigt når man snakker transferbeløb.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 23. feb 2015, 19:16

Spillerlønninger vil ofte i relativ høj grad bestå af bonusordninger, og som flere er inde på i tråden, kan signon-fees og lign. også omregnes til løn. Det er svært at vide hvordan EB er nået frem til tallene, men som altid er jeg skeptisk over, at de skulle have adgang til det samtlige løn-kartotek i dansk fodbold. Deres kilde er sikkert en agent eller to, der har givet deres bud på lønningerne.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Indlæg af Elscorpio » 23. feb 2015, 19:22

Giver ikke en pind for de tal, hvilken kilde har ekstrabladet benyttet?
Og hvorfor er det absolut så interessant at vide hvor meget de tjener?

Aabwibz
Superliga
Superliga
Kontakt:

Indlæg af Aabwibz » 23. feb 2015, 19:31

De tal de smider op, er det ikke bare en copy paste EB tager hvert halve år og smider op og måske redigere efter hvordan en klubs nyindkøb gør det og om der bliver købt spillere som Agger/Jønsson? Mindes der har været MANGE lignende artikler de sidste par år.
Tror ikke vi skal ligge så meget i det.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Kontakt:

Indlæg af mich1596 » 23. feb 2015, 20:26

Brent skrev:Og Lumb til 90 kilo om måneden, han vil dæleme pynte på venstre back
Enig....eller en anden dedikeret VB. :thumbsup:
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Danni
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Indlæg af Danni » 23. feb 2015, 21:47

For det første vil jeg sige, at jeg ikke tror på tallene overhovedet og samtidig er en kontrakt er jo slet ikke strikket så firkantet sammen. Hvad med bonusser osv? Men jeg kan da alligevel ikke lade være med at hæfte mig ved Kristian Back Bak... Jeg har aldrig set noget lys i ham og det er da virkelig mærkeligt, hvis han skulle tjene en bedre hyre end Nicolai Jørgensen, Stephan Andersen, Thomas Kahlenberg, Elmander, Daniel Agger osv. Enten er der noget helt galt med de tal, eller også siger de noget om hvor meget der skal til for spillere har lyst til at spille for FCM. Jeg tror det første.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 23. feb 2015, 22:16

Danni skrev:For det første vil jeg sige, at jeg ikke tror på tallene overhovedet og samtidig er en kontrakt er jo slet ikke strikket så firkantet sammen. Hvad med bonusser osv? Men jeg kan da alligevel ikke lade være med at hæfte mig ved Kristian Back Bak... Jeg har aldrig set noget lys i ham og det er da virkelig mærkeligt, hvis han skulle tjene en bedre hyre end Nicolai Jørgensen, Stephan Andersen, Thomas Kahlenberg, Elmander, Daniel Agger osv. Enten er der noget helt galt med de tal, eller også siger de noget om hvor meget der skal til for spillere har lyst til at spille for FCM. Jeg tror det første.
Jeg tror historien om den gode Bach er, at han kom til FCM på et tidspunkt, hvor de var seriøst desperate og lønningerne i top. Han har vist forlænget fra sommer til en helt anden løn, end han får i dag. Jeg synes, jeg kan huske lignende historier med AaB-spillere som Augu, Curth og Due. Det bliver spændende om vi forlænger med Würtz eller Kent snupper ham med til OB. Han er dyr, men også vigtig.....

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2015, 03:37

Hvorfor er det folk tror at halvdelen af AaBs hold smutter med Kent videre? Hvad vil man i OB man ikke kan i AaB? Og Würtz er jo ikke på nogen måde Kents opfindelse. Jeg er sikker på flere har været glade for Kent, men de ser vel også frem til den nye udfordring når der kommer en ny træner.
Jeg tror ikke Kent tager en eneste AaB'er med sig til fyn. Og da slet ikke en profil. Skulle der endelig ske et skifte, så bliver det en spiller som Kasper Pedersen som Kent kan have en fidus til i et skrøbeligt forsvar og som måske ikke rigtigt har udsigt til srartplads i AaB lige med det første. Det er den eneste jeg kunne se skifte.

Würtz vil ikke opnå noget han ikke kan i AaB. OB spiller ikke europæisk næste år, og skal som minimum bruge 2 sæsoner før de potentielt kan være i toppen igen. Til den tid vil Würtz være rimeligt oppe i årene og vil måske ikke være fast mand mere. Samtidig virker det dumt at begynde at spille på fyn i 3 år når du kan opnå det samme lige ved familien. Han kan da ligesågodt være med til at udvikle et hold i Aalborg
En spiller som Augo er ikke fast mand under Kent, hvorfor skal han tage til fyn for at sidde på bænken? Kep giver heller ikke synderligt meget mening, han virker til at trives i AaB, og selvom han får kritik herinde synes de fleste vel han er en cool spiller der har gjort det godt i flere sæsoner
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar