Mulig line up:
Larsen
Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Patrick
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Jönsson
AK
Thelander har karantæne, mens Helenius godt kunne bruge en tur på bænken.

Enig - bortset fra det med Helenius. Han starter inde i stedet for AK!frederikshavneren skrev:Så sluttede det europæiske eventyr. Nu er det tid til at fokusere på suppen. Det er med at prioritere ressourcerne da vi få dage efter har en make og break kamp (pokalturneringen) ift. at redde den hjemlige sæson.
Mulig line up:
Larsen
Jönsson
AK

Enig - bortset fra Blåbjerg. Kasper P starter sammen med KEP!le Cid skrev:Enig - bortset fra det med Helenius. Han starter inde i stedet for AK!frederikshavneren skrev:Så sluttede det europæiske eventyr. Nu er det tid til at fokusere på suppen. Det er med at prioritere ressourcerne da vi få dage efter har en make og break kamp (pokalturneringen) ift. at redde den hjemlige sæson.
Mulig line up:
Larsen
Jönsson
AK

Det gør jeg også (omend jeg trods alt har højere tanker om Kasper P end du har), men jeg er overbevist om at Kasper P står foran Blåbjerg når det drejer sig om en plads i midterforsvaret lige nu. Til gengæld kunne jeg egentlig godt forestille mig Blåbjerg starter på venstre back, hvor PK næppe i øjeblikket er i stand til at holde til 3 kampe på en uge.frederikshavneren skrev: Jeg ser Blåbjerg som en klart bedre forsvarsspiller end Kasper P.
Jeg så at Mich havde anfører bindet i seneste kamp, er han ny anfører ?EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Johnson MJ Stenderup Knudsen
Andersen Friberg Lekven Fellah
Søder Rise
På papiret er vi svækkede ift efteråret, men jeg tror nu alligevel på en ret lige kamp. Det er to hold der står godt til hinanden, og igennem de sidste mange år har spillet tætte kampe. Mit umiddelbare bud må være 1-1. I kan dog drage fordel af, at vi spiller hjemme og skal/vil fremad banen, hvor I kan stå lidt mere kontrolleret og køre omstillinger på os.
Ihvertfald god kamp til jer AaB-fans.

Det er da gamle Boye der er på billedet ik:-) ?634 skrev:Jeg så at Mich havde anfører bindet i seneste kamp, er han ny anfører ?EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Søder Rise
På papiret er vi svækkede ift efteråret, men jeg tror nu alligevel på en ret lige kamp. Det er to hold der står godt til hinanden, og igennem de sidste mange år har spillet tætte kampe. Mit umiddelbare bud må være 1-1. I kan dog drage fordel af, at vi spiller hjemme og skal/vil fremad banen, hvor I kan stå lidt mere kontrolleret og køre omstillinger på os.
Jo Torben Boyemich1596 skrev:Det er da gamle Boye der er på billedet ik:-) ?634 skrev:Jeg så at Mich havde anfører bindet i seneste kamp, er han ny anfører ?EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Søder Rise

Der er ikke meget talentsatsning over det hvis startopstillingen du skitserer holder stik. Én spiller fra egen ungdomsafdeling (Jonas Knudsen) i startopstillingen, det er ikke imponerende..Ved godt at I netop har solgt Ankersen nr. 2 og at det ikke er sikkert at I har en kvalificeret afløser fra egne rækker, det samme kan måske hævde har ramt os efter salget af Kusk.EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Søder Rise
Det er helt rigtigt, at der pt ikke er så mange talenter på EfB´s førstehold, som der har været. Dog kan man bytte Friberg ud med HH og Søder med Vestergaard, så vil det give et andet billede, men ellers helt enig.frederikshavneren skrev:Der er ikke meget talentsatsning over det hvis startopstillingen du skitserer holder stik. Én spiller fra egen ungdomsafdeling (Jonas Knudsen) i startopstillingen, det er ikke imponerende..Ved godt at I netop har solgt Ankersen nr. 2 og at det ikke er sikkert at I har en kvalificeret afløser fra egne rækker, det samme kan måske hævde har ramt os efter salget af Kusk.EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Søder Rise
Würtz og Risgård får en vigtig rolle. Synes altid at Lekven ejer banen når vi spiller i Esbjerg, han skal stækkes.

Ser ud til at Esbjerg bevidst har valgt at følge en Skandinavisk strategi når de handler ind. AaB har tradition for at rekruttere skandinavere, men pt. har vi kun Rasmus Jönsson og Andreas Blomquist i truppen. Esbjerg har i skrivende stund Michael Almebäck, Friberg, Lekven, Robin Söder og Daniel Larsson. Det er gode spillere og jeg kan sagtens følge strategien. Svenske og norske fodboldspillere er nemmere at integrere end spillere fra mere eksotiske destinationer.EfBeren skrev:Det er helt rigtigt, at der pt ikke er så mange talenter på EfB´s førstehold, som der har været. Dog kan man bytte Friberg ud med HH og Søder med Vestergaard, så vil det give et andet billede, men ellers helt enig.frederikshavneren skrev:Der er ikke meget talentsatsning over det hvis startopstillingen du skitserer holder stik. Én spiller fra egen ungdomsafdeling (Jonas Knudsen) i startopstillingen, det er ikke imponerende..Ved godt at I netop har solgt Ankersen nr. 2 og at det ikke er sikkert at I har en kvalificeret afløser fra egne rækker, det samme kan måske hævde har ramt os efter salget af Kusk.EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Søder Rise
Würtz og Risgård får en vigtig rolle. Synes altid at Lekven ejer banen når vi spiller i Esbjerg, han skal stækkes.
EfB har også meldt ud, at der de kommende år vil være flere udefrakommende spillere. De nuværende talenter har tilsyneladende ikke samme kvalitet som Braithwaite, 2x Ankersen, Kian Hansen osv.
Mht spørgsmålet om Michael Jakobsen, så tyder det på han er blevet anfører. Det afhænger dog af, om HH har mistet sin startplads, men det tyder det meste på. At AaB har haft det svært mod EfB synes jeg ikke I skal lægge det store i. Kampene har været utroligt tætte for det meste, og de kunne ligeså godt være faldet ud til jeres fordel som jeg ser det.
Det bliver under alle omstændigheder en spændende kamp imellem to store jyske klubber.
Det kunne godt tyde på, at EfB satser meget på skandinaviske spillere i disse år. Og ja, som du selv siger, så er de nemme at integrere og samtidig har vi haft en heldig hånd med dem de sidste 2-3 år.frederikshavneren skrev:Ser ud til at Esbjerg bevidst har valgt at følge en Skandinavisk strategi når de handler ind. AaB har tradition for at rekruttere skandinavere, men pt. har vi kun Rasmus Jönsson og Andreas Blomquist i truppen. Esbjerg har i skrivende stund Michael Almebäck, Friberg, Lekven, Robin Söder og Daniel Larsson. Det er gode spillere og jeg kan sagtens følge strategien. Svenske og norske fodboldspillere er nemmere at integrere end spillere fra mere eksotiske destinationer.EfBeren skrev:Det er helt rigtigt, at der pt ikke er så mange talenter på EfB´s førstehold, som der har været. Dog kan man bytte Friberg ud med HH og Søder med Vestergaard, så vil det give et andet billede, men ellers helt enig.frederikshavneren skrev:Der er ikke meget talentsatsning over det hvis startopstillingen du skitserer holder stik. Én spiller fra egen ungdomsafdeling (Jonas Knudsen) i startopstillingen, det er ikke imponerende..Ved godt at I netop har solgt Ankersen nr. 2 og at det ikke er sikkert at I har en kvalificeret afløser fra egne rækker, det samme kan måske hævde har ramt os efter salget af Kusk.EfBeren skrev:Vil lige give mit besyv med igen.Umiddelbart vil jeg tro EfB stiller op således:
Dubravka
Søder Rise
EfB har også meldt ud, at der de kommende år vil være flere udefrakommende spillere. De nuværende talenter har tilsyneladende ikke samme kvalitet som Braithwaite, 2x Ankersen, Kian Hansen osv.
Mht spørgsmålet om Michael Jakobsen, så tyder det på han er blevet anfører. Det afhænger dog af, om HH har mistet sin startplads, men det tyder det meste på. At AaB har haft det svært mod EfB synes jeg ikke I skal lægge det store i. Kampene har været utroligt tætte for det meste, og de kunne ligeså godt være faldet ud til jeres fordel som jeg ser det.
Det bliver under alle omstændigheder en spændende kamp imellem to store jyske klubber.
Vi har også til tider den samme diskussion her. Vi har haft en gylden generation med Lucas, Kusk, Thomsen og Helenius som de klart mest iøjnefaldende, men spørgsmålet er om afløserne holder samme niveau. Hvis du spørger mig så vil jeg svare nej det mener jeg ikke at de gør. 3B (Børsting, Bruhn og Blåbjerg) får stor tillid i tiden, men så skal de også vise at de har niveauet. Hvis ikke så må vi købe spillere udefra.

Hvem sætters ind, hvis der kommer en skade? Som jeg kan tælle mig frem til så er den ene erstatning på hhv back og centerforsvar ude.frederikshavneren skrev:Børsting vender tilbage, derimod må Patrick stå over. Det må betyde et forsvar bestående af Dalsgaard - KEP -
K. Pedersen og Blåbjerg

Augo kan tage en plads i midterforsvaret og Thomsen har vi før set på en back. Jeg siger ikke det vil være optimalt, men muligheder i tilfældet af skadet blandt de fire bagerste.Eksil skrev:Hvem sætters ind, hvis der kommer en skade? Som jeg kan tælle mig frem til så er den ene erstatning på hhv back og centerforsvar ude.frederikshavneren skrev:Børsting vender tilbage, derimod må Patrick stå over. Det må betyde et forsvar bestående af Dalsgaard - KEP -
K. Pedersen og Blåbjerg