Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, mandag d. 2. marts 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, mandag d. 2. marts 2015

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2015, 22:10

AaB 85 95 99 08 skrev:Tænk engang hvad der kom ud af at sparke på mål. Gad vide hvor mange mål, vi kunne have scoret, hvis det havde været taktikken tidligere.

Det er jo vildt, hvor mange kæmpe chancer, vi skaber. Læg dertil dem, som dommer/linjevogter tager fra os. Med en angriber med kynisme i front, kan det blive rigtig godt på sigt.
Du kom til skrive efter vi har spillet en god halvleg - var det ikke en fejl?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 2. mar 2015, 22:12

AaB 85 95 99 08 skrev:Tænk engang hvad der kom ud af at sparke på mål. Gad vide hvor mange mål, vi kunne have scoret, hvis det havde været taktikken tidligere.

Det er jo vildt, hvor mange kæmpe chancer, vi skaber. Læg dertil dem, som dommer/linjevogter tager fra os. Med en angriber med kynisme i front, kan det blive rigtig godt på sigt.
Haha. Det betød en blokering. Der er grænser, når et tilsyneladende positivt indslag igen overskygges af negative undertoner og hetz mod vores angribere. Vores angribere er potentielt sammen med Randers FCs kvartet, noget af det mest spændende og uhyggelige i hele ligaen. Vi har en af de dygtigste angribere i årgang 95 som 5-6 valg, og det må være hårdt mentalt at hedde Viktor Ahlmann lige i øjeblikket.

Jeg glæder mig allerede til torsdag :danmarkfan:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 2. mar 2015, 22:40

Kan du ikke bare blokere dig selv.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Flower » 2. mar 2015, 23:04

Pastorius skrev:

Hvorfor reagere på hans beskeder? Det undrer mig at du, og flere andre herinde gør det, med henvisning til linket i din signatur.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Kamptråd: Esbjerg FB - AaB, mandag d. 2. marts 2015

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2015, 23:13

Flower skrev:
Pastorius skrev:

Hvorfor reagere på hans beskeder? Det undrer mig at du, og flere andre herinde gør det, med henvisning til linket i din signatur.
Grundlaget i al pædagogik og børneopdragelse er at du skal gøre som jeg siger, ikke som jeg gør.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 2. mar 2015, 23:38

Frank Buck skrev:Undrer mig lidt over at Bruun kommer ind i stedet for Helenius? Er han skadet eller kommet i Kents sorte bog?
Jeg gætter på, at det handler om, at Kent gerne vil A) have en helt frisk angriber på torsdag, og B) kunne smide en gut på banen, som Esbjerg-spillerne ikke har vænnet sig til over 90 minutter få dage forinden. Altså, ressourcemanagement og taktik.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 3. mar 2015, 09:30

Det er selvfølgelig skønt med 3 point og alt det dér - men det jeg er mest oppe og køre over er at man pludselig så glimt af det spil vi smadrede alt og alle med i sidste sæson. For hulan hvor var det en lækker måde sejren kom i hus på. Vi kunne jo snilt have scoret 8 kasser.

Og så var det bare vidunderligt at se på Jönsson.

Man må vel kunne gå ud fra at manden spiller på en 60-70% - og alligevel er han klasser over alle på banen.

Og vi får igen bekræftet at der er krummer i Børsting. Han bliver stor!

Spændende at se hvordan de ryster posen i denne uge. Jeg kan eksempelvis ikke forestille mig at Jönsson spiller allerede torsdag igen. Det vil være for farligt. Ser frem til torsdag - og så søndag, hvor der kan blive fest på stadion.
Bienvenu Bassogog!

STE
2. div
2. div

Indlæg af STE » 3. mar 2015, 09:37

Funky skrev:
Frank Buck skrev:Undrer mig lidt over at Bruun kommer ind i stedet for Helenius? Er han skadet eller kommet i Kents sorte bog?
Jeg gætter på, at det handler om, at Kent gerne vil A) have en helt frisk angriber på torsdag, og B) kunne smide en gut på banen, som Esbjerg-spillerne ikke har vænnet sig til over 90 minutter få dage forinden. Altså, ressourcemanagement og taktik.
Det kunne også have noget at gøre med, at vores folk splittede deres forsvar ad ved at spille lange bolde, som hurtige og livlige angribere jagter.

Helenius er måske hurtig, men ikke som Ando. Sad endda og tænkte, at V. Ahlmann ville gøre mere ondt på et træt EfB-forsvar end Helenius.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Kenneth K » 3. mar 2015, 09:51

Fandeme en lækker sejr i går. Endelig viste offensiven det format, som det burde være tydeligt for enhver, at den har. Jönsson var decideret fremragende, Thomsen var tilbage i gear, Børsting viste prøver på sit store talent, og AK var mere pågående end længe. Esbjergs defensiv var dog også rystende ringe, men det havde vores spillere selvfølgelig også en stor andel i at gøre dem.

Lad os nu bare ikke håbe, at det er en fibersprængning, som Risgård måtte udgå med. Det vil formentlig holde ham ude i nogle uger i så fald; og Würtz får karantæne ved næste advarsel. Augo får karantæne ved næste advarsel, der takseres til 6 point. Rager de begge lige dét til sig i samme kamp, skal vi satme være kreative i den efterfølgende kamp. Men - lad os ikke tage eventuelle sorger på forskud. :)

Kan vi så samtidig lige nappe Esbjerg igen på torsdag... og Randers på søndag. Jubeloptimismen længe leve!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. mar 2015, 10:51

Kenneth K skrev:Fandeme en lækker sejr i går. Endelig viste offensiven det format, som det burde være tydeligt for enhver, at den har. Jönsson var decideret fremragende, Thomsen var tilbage i gear, Børsting viste prøver på sit store talent, og AK var mere pågående end længe. Esbjergs defensiv var dog også rystende ringe, men det havde vores spillere selvfølgelig også en stor andel i at gøre dem.

Lad os nu bare ikke håbe, at det er en fibersprængning, som Risgård måtte udgå med. Det vil formentlig holde ham ude i nogle uger i så fald; og Würtz får karantæne ved næste advarsel. Augo får karantæne ved næste advarsel, der takseres til 6 point. Rager de begge lige dét til sig i samme kamp, skal vi satme være kreative i den efterfølgende kamp. Men - lad os ikke tage eventuelle sorger på forskud. :)

Kan vi så samtidig lige nappe Esbjerg igen på torsdag... og Randers på søndag. Jubeloptimismen længe leve!
Hvis det værste skulle ske, og dit scenarie kommer i spil, så må vi dog sige, at helt skidt ser det ikke ud, hvis vi kan stille med følgende mandskab:-)

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 3. mar 2015, 13:17

Kristian skrev:
Kenneth K skrev:Fandeme en lækker sejr i går. Endelig viste offensiven det format, som det burde være tydeligt for enhver, at den har. Jönsson var decideret fremragende, Thomsen var tilbage i gear, Børsting viste prøver på sit store talent, og AK var mere pågående end længe. Esbjergs defensiv var dog også rystende ringe, men det havde vores spillere selvfølgelig også en stor andel i at gøre dem.

Hvis det værste skulle ske, og dit scenarie kommer i spil, så må vi dog sige, at helt skidt ser det ikke ud, hvis vi kan stille med følgende mandskab:-)

Hvorfor sætte AK ud, hvis han er frisk til at spille? Han var klart banens mest aggressive spiller og scorede et fantastisk mål.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. mar 2015, 13:43

Ala skrev:
Kristian skrev:

Hvorfor sætte AK ud, hvis han er frisk til at spille? Han var klart banens mest aggressive spiller og scorede et fantastisk mål.
Det var kun et svar på, hvad der skulle ske, i så fald Risgård og Wurtz er ude til fremtidige superliga kampe. Vi er helt enige om, at AK skal spille på torsdag :-)

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 3. mar 2015, 13:54

Lige et par bemærkninger efter at have set dette fremragende sammendrag:

http://www.aabsport.dk/kampe/kamparkiv/ ... chid=57327

Kommentatorerne var efter Nicolai Larsen under kampen i går. Det var fortjent i forbindelse med droppet, men jeg undrede mig over, at de også var det efter en redning i anden halvleg. Og efter at have genset Lasse Riise-langskuddet kort efter pausen, kan jeg da slet ikke se, at "Nicolai Larsen ikke har styr på den", som Jesper Grønkjær påstod. Nicolai Larsen vipper en hård og vanskelig afslutning, der rammer jorden lige foran an ham, til hjørnespark i stedet for at blive passeret eller give en ripost. Jeg kan ikke se, at det kunne være gjort meget bedre.

Og en mere generel ting: Når AaB scorer, ser man tit Kuhn og Kent i en hurtig dialog sekunder efter målet. Ved nogen, hvad det går ud på? En repetition af, hvad der skete eller en hurtig taktisk overvejelse som følge af den nye stilling? Efter Børstings mål så de to trænere ikke ud til at være enige.

Men herlig sejr og herligt spil. Dejligt at se det chanceskabende AaB tilbage.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Indlæg af Provst i Brovst » 3. mar 2015, 13:57

sulakvelidze skrev: Og en mere generel ting: Når AaB scorer, ser man tit Kuhn og Kent i en hurtig dialog sekunder efter målet.
En "dialog" hvor Kuhn snakker og Kent ser rasende og fjern ud.
:D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar

Indlæg af jernskjorten » 3. mar 2015, 14:04

Såfremt start-11'eren fra i går er klar, skal alle mand som udgangspunkt have genvalg. De har succesoplevelsen i kroppen og kan spille videre på det overtag, de har fået.
Kan Jønsson klare en halvleg, kan det for mig at se meget vel være kampafgørende at give ham den halvleg, for han betød virkelig meget for det spil, der splittede Esbjerg ad.
Jeg er nu også sikker på, at Helenius med hans nuværende form kan indgå i det hurtige fremadrettede kombinationsspil.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. mar 2015, 14:05

sulakvelidze skrev:
Og en mere generel ting: Når AaB scorer, ser man tit Kuhn og Kent i en hurtig dialog sekunder efter målet. Ved nogen, hvad det går ud på? En repetition af, hvad der skete eller en hurtig taktisk overvejelse som følge af den nye stilling? Efter Børstings mål så de to trænere ikke ud til at være enige.
En ting er ihvertfald sikkert med Kent ved roret. Man ser ikke de vilde juble scener som under Hamren:-) han ville have sprunget rundt ved det mål der.

Kent holder fuld fokus på tingene hele tiden og tror han var ret træt af Børstings valg inden den scoring. Jeg tror det er dette han lige diskutere med Kuhn efter den scoring. Kent råbte heller ikke så meget til Børsting efter det mål hehe.

Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau » 3. mar 2015, 14:09

sulakvelidze skrev:
Synes på mange måder at det mindede om kampen i Farum i foråret hvor det ene angreb after andet rullede frem og vi fangede modstanderne i ubalance og kom med masser af folk og løb. (tror det var kampen som Frimann citatet er taget fra i din signatur.) Eller på samme måde kampen i Herning mod Fcm. I begge kampe kom vi bagud men kørte bare videre med optimistisk angrebsbold.

Hvis vi får samme optimisme og løb ind i spillet i de resterende kampe kan vi godt skrabe point nok sammmen til en medalje.

Det var et rigtigt dejligt gensyn med spillet fra sidste sæson.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Indlæg af sulakvelidze » 3. mar 2015, 14:21

Maglau skrev:
sulakvelidze skrev:
Synes på mange måder at det mindede om kampen i Farum i foråret hvor det ene angreb after andet rullede frem og vi fangede modstanderne i ubalance og kom med masser af folk og løb. (tror det var kampen som Frimann citatet er taget fra i din signatur.) Eller på samme måde kampen i Herning mod Fcm. I begge kampe kom vi bagud men kørte bare videre med optimistisk angrebsbold.
Enig - og ja, Frimann-citatet er fra angrebet op til AK's mål til 2-1 i Farum. I den kamp kom AaB bagud og FCN udlignede til 2-2 - og alligevel havde man begge gange fornemmelsen af, at AaB nok skulle vinde, fordi spillet var så sindssygt godt og chanceskabende. Samme fornemmelse havde jeg i går uanset Esbjergs føring. En lige så god anden halvleg kunne næsten ikke give andet end en AaB-sejr. Én svale gør ingen sommer (eller hvad man nu siger, hvis man er pensionist eller en lille gammelklog snotunge) men endnu mere end sejren i går var spillet med til at løfte optimismen og troen på et godt forår. Hvis opturen fortsætter, var det ikke længe, før Lukas Spalvis gør et tidligt comeback og giver sig til at hamre to ind pr. kamp igen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2015, 14:40

astonvilla skrev:Det er selvfølgelig skønt med 3 point og alt det dér - men det jeg er mest oppe og køre over er at man pludselig så glimt af det spil vi smadrede alt og alle med i sidste sæson. For hulan hvor var det en lækker måde sejren kom i hus på. Vi kunne jo snilt have scoret 8 kasser.

Og så var det bare vidunderligt at se på Jönsson.

Man må vel kunne gå ud fra at manden spiller på en 60-70% - og alligevel er han klasser over alle på banen.

Og vi får igen bekræftet at der er krummer i Børsting. Han bliver stor!

Spændende at se hvordan de ryster posen i denne uge. Jeg kan eksempelvis ikke forestille mig at Jönsson spiller allerede torsdag igen. Det vil være for farligt. Ser frem til torsdag - og så søndag, hvor der kan blive fest på stadion.
Fuldkommen enig, fantastisk som det virker til Jönsson bare løfter det hele. Hvor er han dog god.

Bedste kamp i sæsonen fra Thomsen og AK, og også rigtigt store plusser til Børsting... kæmpe potentiale der er i den knægt.

Kampens detalje, selv om målene alle var flotte... den fabelagtige førstegangsaflevering fra Würtz til Thomsen ved det sidste mål, vanvittigt flot opspil.

Nogle gange sidder man efter en kamp med en fornemmelse af at den var et vendepunkt - den følelse har i jeg i høj grad efter denne kamp, men det er klart at nu skal den følges op af gode præstationer i ugens to sidste kampe.

En ting er stensikkert: Vi får mange point i foråret hvis vi kan spille så godt i resten af kampene.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 3. mar 2015, 14:54

Det var helt sikkert utrolig dejligt at se drengene spille så godt igen. Men jeg tror ikke vi skal forvente, at vi kommer til at møde så dårlig et taktisk oplæg mod os igen. De andre hold i superligaen har jo fundet ud af, at man skal stå dybt imod AaB. Kun FCM har et dygtigt nok presspil til at kunne presse højt op i mod os... og når modstanderne står dybt, har vi det svært. Jeg vil gerne se os udspille Randers på søndag, inden jeg tror på et "vendepunkt".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar