Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 9. mar 2015, 08:58

Det er vel alles gode ret selv at bestemme om de vil blive til en kamp og støtte, eller smutte hvis man er utilfreds? Jeg har personligt lidt svært ved at se hvordan det skal forandre noget at boycotte, men hvis man ikke føler sig hørt er man jo nødt til at prøve noget nyt. Der er INGEN tvivl om at stadion ville mangle stemning hvis den gruppe mennesker som bruger mest tid på supporterscenen lige nu forsvandt. Jeg vil faktisk indrømme, at jeg selv har undervurderet hvor vigtig den gruppe er tidligere, Aalborg må aldrig blive et sted som Farum eller Haderslev, hvor kampe spilles i totalt stemningstomme kulisser. Klubben må prøve at løse den her situation på en måde hvor gruppen føler arbejdet giver mening, og der samtidigt bliver taget hensyn til sponsorer osv, og det må hellere blive idag end imorgen.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Holm-o1 » 9. mar 2015, 10:31

Der er vel en vigtig ting der ikke bliver nævnt, som jeg tror flere misforstår. Det er ikke fordi bannerne hænger over diodebanderne. Men de hænger på tribunen, foran bølgebryderne.
..

Gamen

Indlæg af Gamen » 10. mar 2015, 08:43

Jvf. Vesttribunens udmelding på Facebook, så er der vist nogle stykker i den her tråd der bør stikke piben ind.
AaB's mangel på dialog med egne fans er rystende. Det er et velkendt faktum, at man i den første periode efter det blev et licenskrav (!) at have en SLO udviste den frækhed at indsætte en kontorassistent på positionen. Men først efter at være blevet gjort opmærksom på at man skulle have en. Sidenhen havde man tilbud fra mindst 3 konkrete personer, der tilbød at påtage sig jobbet. 3 meget kompetente personer, med lange, akademiske uddannelser og vigtigst af alt forstand på fankultur og legitimitet hos de eksisterende, aktive grupper.
Man valgte at sylte dem, og vendte ikke engang tilbage til dem, efter at have afholdt samtaler/modtaget ansøgninger.

Vi taler altså et direkte krav fra UEFA, som DBU har tilsluttet sig. Der er klare anbefalinger til personens rolle, funktion og baggrund. Senest har man så i en kort periode haft "Kosten" som "fankoordinator", og kudos til ham, men det viste sig at være en proforma-stilling. Lars har gjort det fint efter forholdene, men aldrig, lader det til, fået det råderum og de muligheder som stillingen kræver.
Så derfor er vi igen uden SLO, og dialogen er ikke-eksisterende. Det er SKANDALØST ageret for en klub af AaB's størrelse.
Og så kan den magelige supporter sige "Er det nu også så vigtigt, tudeprinsesser?" JA, det er det. Og var det ikke det, så havde UEFA og DBU næppe engageret sig så meget i at få det indført som et krav til klubberne, samt brugt mange penge på at få lavet håndbøger omkring funktionen.

Det er ikke kun vi der er frustrerede. Også politiet har udtrykt en vis frustration over at det er uafklaret, for SLO'en indtager også en koordinerende funktion ifht. dem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Indlæg af astonvilla » 10. mar 2015, 09:21

Gamen skrev:Jvf. Vesttribunens udmelding på Facebook, så er der vist nogle stykker i den her tråd der bør stikke piben ind.
AaB's mangel på dialog med egne fans er rystende. Det er et velkendt faktum, at man i den første periode efter det blev et licenskrav (!) at have en SLO udviste den frækhed at indsætte en kontorassistent på positionen. Men først efter at være blevet gjort opmærksom på at man skulle have en. Sidenhen havde man tilbud fra mindst 3 konkrete personer, der tilbød at påtage sig jobbet. 3 meget kompetente personer, med lange, akademiske uddannelser og vigtigst af alt forstand på fankultur og legitimitet hos de eksisterende, aktive grupper.
Man valgte at sylte dem, og vendte ikke engang tilbage til dem, efter at have afholdt samtaler/modtaget ansøgninger.

Vi taler altså et direkte krav fra UEFA, som DBU har tilsluttet sig. Der er klare anbefalinger til personens rolle, funktion og baggrund. Senest har man så i en kort periode haft "Kosten" som "fankoordinator", og kudos til ham, men det viste sig at være en proforma-stilling. Lars har gjort det fint efter forholdene, men aldrig, lader det til, fået det råderum og de muligheder som stillingen kræver.
Så derfor er vi igen uden SLO, og dialogen er ikke-eksisterende. Det er SKANDALØST ageret for en klub af AaB's størrelse.
Og så kan den magelige supporter sige "Er det nu også så vigtigt, tudeprinsesser?" JA, det er det. Og var det ikke det, så havde UEFA og DBU næppe engageret sig så meget i at få det indført som et krav til klubberne, samt brugt mange penge på at få lavet håndbøger omkring funktionen.

Det er ikke kun vi der er frustrerede. Også politiet har udtrykt en vis frustration over at det er uafklaret, for SLO'en indtager også en koordinerende funktion ifht. dem.
Jeg tager ikke nogen i forsvar eller tager parti - men en tanke er: Såfremt man hiver de seneste 3 årsregnskaber frem (afsluttende med det der blev forelagt i går), kan det ses at der har været nok at se til de seneste par år ude i AaB - og dét arbejde man har lagt for dagen har båret frugt nærmest uhørt grad. Det kan være man har taget problemer og slagsmål op ét af gangen - og så kan det være man når til fan-samarbejdet i den allernærmeste fremtid. Og når man kommer til det issue i bunken af problemer så løser den nye ledelse sikkert også dette med stor succes.
Det jeg vil sige er - "man" skal ikke være blind for at der har været prioriteringselementer inde over hér.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Indlæg af Gamen » 10. mar 2015, 09:39

astonvilla skrev:
Jeg tager ikke nogen i forsvar eller tager parti - men en tanke er: Såfremt man hiver de seneste 3 årsregnskaber frem (afsluttende med det der blev forelagt i går), kan det ses at der har været nok at se til de seneste par år ude i AaB - og dét arbejde man har lagt for dagen har båret frugt nærmest uhørt grad. Det kan være man har taget problemer og slagsmål op ét af gangen - og så kan det være man når til fan-samarbejdet i den allernærmeste fremtid. Og når man kommer til det issue i bunken af problemer så løser den nye ledelse sikkert også dette med stor succes.
Det jeg vil sige er - "man" skal ikke være blind for at der har været prioriteringselementer inde over hér.
Det er bare en enormt letkøbt undskyldning. En SLO-udgift havde i 2012 udgjort 10 % af Louay Chankos grundløn.
Og det er jo først indenfor det seneste år til halvandet at man er begyndt at trimme organisationen.
Problemet er at AaB aldrig, heller ikke før 2012/2013, har været særlig gode til at lytte til sine fans.

Og nu er det jo ikke kun en udgift. Personen står for en stor del af koordinationen på og udenfor kampdage med alle interessenter, noget AaB med al sandsynlighed betaler via andre lønkroner i dag.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. mar 2015, 09:46

Gamen skrev:
astonvilla skrev:
Det er bare en enormt letkøbt undskyldning. En SLO-udgift havde i 2012 udgjort 10 % af Louay Chankos grundløn.
Og det er jo først indenfor det seneste år til halvandet at man er begyndt at trimme organisationen.
Problemet er at AaB aldrig, heller ikke før 2012/2013, har været særlig gode til at lytte til sine fans.

Og nu er det jo ikke kun en udgift. Personen står for en stor del af koordinationen på og udenfor kampdage med alle interessenter, noget AaB med al sandsynlighed betaler via andre lønkroner i dag.
OK - bare lige for at præcisere, så var det ikke økonomien i det jeg havde i tankerne - den er uvæsentlig - det var fokus på arbejdsopgaver som har været vurderet større end dette problem (i.e. nært forestående lukning af klubben). Jeg er sikker på de kommer til dette issue også snart.
Bienvenu Bassogog!

Ala
1. div
1. div

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Ala » 10. mar 2015, 10:19

Poker-One-Kenobi skrev:Det er vel alles gode ret selv at bestemme om de vil blive til en kamp og støtte, eller smutte hvis man er utilfreds? Jeg har personligt lidt svært ved at se hvordan det skal forandre noget at boycotte, men hvis man ikke føler sig hørt er man jo nødt til at prøve noget nyt. Der er INGEN tvivl om at stadion ville mangle stemning hvis den gruppe mennesker som bruger mest tid på supporterscenen lige nu forsvandt. Jeg vil faktisk indrømme, at jeg selv har undervurderet hvor vigtig den gruppe er tidligere, Aalborg må aldrig blive et sted som Farum eller Haderslev, hvor kampe spilles i totalt stemningstomme kulisser. Klubben må prøve at løse den her situation på en måde hvor gruppen føler arbejdet giver mening, og der samtidigt bliver taget hensyn til sponsorer osv, og det må hellere blive idag end imorgen.
Er det virkelig DIG, POK :O :O :O

Men dejligt at høre.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 10. mar 2015, 10:42

Gamen skrev:
astonvilla skrev:

Jeg har altid oplevet alle stadions, udvise taknemmelighed til alle som ønsker at fremmøde til deres kampe, men det betyder jo ikke at de kan give ubegrænset frihed til deres tilskuere. Jeg har hørt at i udvandrede i søndags, fordi i skulle fjerne nogle bannere af rent brand sikkerheds årsager. Det ville i ikke, og gik i protest.
Nogle fans har det med at ødelægge det for andre, ved f.eks. at fyre fyrværkeri af, og derved skabe skærpede sikkerheds regler. Hvis ikke disse fans med deres egen selvjustits holdes ude, kan det blive meget omstændeligt med regler når man kommer på stadions, eksempelvis person registrering.
Hvis i gerne vil have lov til at fyre romerlys af på tribunerne, skal i rigtig nok sammen med fan kordinater kommunikere med stadions sikkerheds udvalg om det kan være muligt, og under hvilke vilkår det kan ske under. Personligt mener jeg ikke det kan lade sig gøre, med mindre Aalborg Stadion kun er halvt fyldt, og jeg mener ikke at der skal stoppes med billetsalg ved 5000, fordi nogle fans skal have lov til lege med fyrværkeri, som i forud skal have tilladelse til.
Tilslut fatter jeg ikke, at i vil have diskretion, når i kommer på stadions, i for det til lyde som et bordelbesøg i ikke vil afsløres i.
Selvfølgelig kan vi identificere os, ellers lyder det jo som et forældre oprør som skal gå udover den store fritids interesse man har.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 10. mar 2015, 10:48

Romerlys har intet med det her at gøre. Sagen her, er er par niveauer over den diskussion.

Ala
1. div
1. div

Indlæg af Ala » 10. mar 2015, 10:53

634 skrev:
Gamen skrev:
astonvilla skrev:

Jeg har altid oplevet alle stadions, udvise taknemmelighed til alle som ønsker at fremmøde til deres kampe, men det betyder jo ikke at de kan give ubegrænset frihed til deres tilskuere. Jeg har hørt at i udvandrede i søndags, fordi i skulle fjerne nogle bannere af rent brand sikkerheds årsager. Det ville i ikke, og gik i protest.
Nogle fans har det med at ødelægge det for andre, ved f.eks. at fyre fyrværkeri af, og derved skabe skærpede sikkerheds regler. Hvis ikke disse fans med deres egen selvjustits holdes ude, kan det blive meget omstændeligt med regler når man kommer på stadions, eksempelvis person registrering.
Hvis i gerne vil have lov til at fyre romerlys af på tribunerne, skal i rigtig nok sammen med fan kordinater kommunikere med stadions sikkerheds udvalg om det kan være muligt, og under hvilke vilkår det kan ske under. Personligt mener jeg ikke det kan lade sig gøre, med mindre Aaborg Stadion kun er halvt fyldt, og jeg mener ikke at der skal stoppes med billetsalg ved 5000, fordi nogle fans skal have lov til lege med fyrværkeri, som i forud skal have tilladelse til.
Tilslut fatter jeg ikke, at i vil have diskretion, når i kommer på stadions, i for det til lyde som et bordelbesøg i ikke vil afsløres i.
Selvfølgelig kan vi identificere os, ellers lyder det jo som et forældre oprør som skal gå udover den store fritids interesse man har.
Du har jo fuldstændig misset hvad der foregår - læs lige de sidste par sider igen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 10. mar 2015, 11:08

Ala skrev:
634 skrev:
Gamen skrev:
astonvilla skrev:

Hvis i gerne vil have lov til at fyre romerlys af på tribunerne, skal i rigtig nok sammen med fan kordinater kommunikere med stadions sikkerheds udvalg om det kan være muligt, og under hvilke vilkår det kan ske under. Personligt mener jeg ikke det kan lade sig gøre, med mindre Aaborg Stadion kun er halvt fyldt, og jeg mener ikke at der skal stoppes med billetsalg ved 5000, fordi nogle fans skal have lov til lege med fyrværkeri, som i forud skal have tilladelse til.
Du har jo fuldstændig misset hvad der foregår - læs lige de sidste par sider igen.
Det handler om bannere må og kan hænge udover tidligere reklame bande. Nu til dags er diode bander så store, at de på lille Aalborg Stadion tar hele pladsen. Hvis i skal have bannere der, kræver det at banen skal graves ned, og det synes jeg ikke.
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. mar 2015, 11:17

634 skrev:
Ala skrev:
634 skrev:
Gamen skrev:
astonvilla skrev:

Det handler om bannere må og kan hænge udover tidligere reklame bande. Nu til dags er diode bander så store, at de på lille Aalborg Stadion tar hele pladsen. Hvis i skal have bannere der, kræver det at banen skal graves ned, og det synes jeg ikke.
Nej, det handler om kommunikation, eller mangel på samme. Det handler om regler der fuldstændig arbitrært indføres efter tilfældige kontrollørers forgodtbefindende. Banner-situationen var blot dråben der fik bægeret til at flyde over, for en gruppe af fans der har arbejdet enormt meget for positiv dialog, samarbejde og kompromis, når de oplever at alt det smides til side, og man pludselig mødes med mistillid og absolut ingen kommunikation.

Er det trommen og megafonen der ryger næste gang, fordi larmen kan overdøve vigtige informationer til publikum?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar

Indlæg af Dot Bot » 10. mar 2015, 12:04

For dem der ikke er på facebook, så er Auxilias udmelding her:

"Kære medfans

Her kommer så forklaringen på hvad der skete søndag, da omkring 50 aktive fans, inklusiv hele Auxilia, forlod tribunen kort før pausen. Som fodboldfans har vi længe fået blæst ørene fulde med ordet dialog. Dialog med politiet, dialog med DSB og dialog mellem fans og klubber. Det har konkret forplantet sig i UEFA og DBUs regelsæt ved, at alle klubber siden 2012 har skulle have en fankoordinator ansat for ”at sikre fornuftig og konstruktiv dialog mellem klubberne og deres fans”. Hvad kunne sådan en dialog så handle om, kunne mange udenforstående fans sikkert spørge sig selv om? Det kunne jo eksempelvis være noget så basalt, som hvor og om, vi må hænge bannere op på vores eget stadion (det må vi i øvrigt ikke, vi skal stå med vores bannere i hænderne kampen igennem).

Det her handler reelt set ikke om de nye diodebander eller om, at vi er de eneste fans i Danmark, der skal stå med vores bannere i hænderne på stadion. Nej, det handler om måden hvorpå man snakker med og behandler sine fans. Da vi ankom til stadion måtte vi gerne hænge bannere op. Så måtte vi ikke hænge dem op. Så måtte vi gerne hænge dem op og efter 20 minutter, så måtte vi igen ikke hænge dem op. Op ned, forskellige ordrer fra forskellige mennesker og lange trættende diskussioner, med forskellige kontrollører.

Her er problemet, i sin kerne. I modsætning til FCK, BIF, AGF, FCN, FCM, EfB og mange flere, så fører AaB primært dialogen med os fans, gennem kontrollørkorpset. Hvorfor ikke via fankoordinatoren? Ja, det er vel i Aalborgs fanmilljø efterhånden blevet en offentlig hemmelighed, at AaB, som vel nærmest den eneste klub i Superligaen, stik imod UEFA's og DBU’s regler, ikke har udpeget en fankoordinator. Det betyder i praksis, at nye tiltag, som eksempelvis diodebanderne, er noget vi fans først får at vide på dagen, af en eller anden tilfældig kontrollør som sjældent ved hvad han snakker om, hvilket også sætter vedkommende i en skidt situation, godt illustreret af situationen i går.

I Aalborg er der IKKE nogen fornuftig og konstruktiv dialog, mellem klub og fans. For det meste, bliver vi reelt set udelukkende mødt af ligegyldighed. Det skyldes sandsynligvis, at langt det meste vi får at vide, kommer fra et kontrollørkorps med åbenlyse problemer med troværdighed og respekt for den almene fan. Det giver ikke mening, at arbejde for en aktiv positiv fankultur, når klubben tilsyneladende ikke har et gram af interesse i at skabe bare nogenlunde acceptable forhold for os på tribunen. Virkeligheden er, at nye regler bliver opfundet fra kamp til kamp, af et kontrollørkorps som ingen på Hornevej har styr på eller ved hvad laver. Tilbage står vi som idioter og maler nye bannere den ene aften, for så dagen efter at finde ud af, at selv samme bannere ikke længere er velkomne på vores tribune. I Auxilia overvejer vi pt. vores fremtidige engagement på Vesttribunen,

Venlig Hilsen
AUXILIA AALBORG"

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar

Indlæg af 634 » 10. mar 2015, 12:15

Frygah skrev:
634 skrev:
Ala skrev:
634 skrev:
Gamen skrev:
astonvilla skrev:

Nej, det handler om kommunikation, eller mangel på samme. Det handler om regler der fuldstændig arbitrært indføres efter tilfældige kontrollørers forgodtbefindende. Banner-situationen var blot dråben der fik bægeret til at flyde over, for en gruppe af fans der har arbejdet enormt meget for positiv dialog, samarbejde og kompromis, når de oplever at alt det smides til side, og man pludselig mødes med mistillid og absolut ingen kommunikation.

Er det trommen og megafonen der ryger næste gang, fordi larmen kan overdøve vigtige informationer til publikum?
Når der er mangelfuld dialog til fans, skyldes det i min overbevisning, at for mange fans har brudt regler og gjort som det passer dem, alt for mange gange.
Jeg håber der bliver en effektiv tilskuer identifikation inden, tromme og megafon bliver fjernet, fordi Eventholder straffer alle, fordi de ikke kan holde de få ude , som ikke kan finde ud af at færdes blandt mange andre i et arrangeret fremmøde.
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester

Frygah
Allstar
Allstar

Indlæg af Frygah » 10. mar 2015, 12:30

634 skrev: Når der er mangelfuld dialog til fans, skyldes det i min overbevisning, at for mange fans har brudt regler og gjort som det passer dem, alt for mange gange.
Jeg håber der bliver en effektiv tilskuer identifikation inden, tromme og megafon bliver fjernet, fordi Eventholder straffer alle, fordi de ikke kan holde de få ude , som ikke kan finde ud af at færdes blandt mange andre i et arrangeret fremmøde.
Og hvor du har du den overbevisning fra? Hvad er den baseret på? For det er i hvert fald slet ikke den holdning jeg har oplevet i møder med AaB, eller når ASC og andre fanfraktioner har været til seminarer i DFF, med Politiet, Justitsministeriet og diverse arbejdsgrupper, for netop at styrke sikkerheden og en positiv oplevelse ved at gå på stadion. Tværtimod har AaB's fans været foregangsmænd netop for at få en positiv fankultur opbygget, hvor det er dialog og samarbejde der er i centrum. Og det på trods af en ikke ubetydelig ringeagt og ganske nedværdigende opførsel fra visse dele af kontrollørkorpset overfor officielle stemningsfans. Som jeg oplever det var vi netop ved at have fundet en rigtig god arbejdsform og måde, AaB og fans imellem. Pludselig fyger det så med awaykort fuldstændig udenom fangruppernes input, diodebander uden at høre fans om det egentlig er et problem (tjek fx de nederste rækker på langsiden, der ikke længere kan se banen), og nu pludselig bannere der ikke længere kan være på Spar Nord.

Men bevares, lad os da smadre Tifo Kaos, Vesttribunen og enhver stemning, fordi der er nogle få elementer der ikke kan styre sig, som disse grupper ikke har noget med at gøre. Og i samme ombæring forbyde tifoer, da man ikke kan udelukke en enkelt person i ly af de festlige farver tænder et romerlys under et banner, og dernæst lukke langsiderne, der på groveste vis bryder reglerne ved at kaste deres siddepuder ind på banen ved slutfløjtet...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 10. mar 2015, 13:10

634 skrev:
Når der er mangelfuld dialog til fans, skyldes det i min overbevisning, at for mange fans har brudt regler og gjort som det passer dem, alt for mange gange.
Kommunikationen mellem kontrollører og fans på spar nord, variere fra kamp til kamp. Det kan ingen være tjent med og derfor skal der altså findes ud af noget NU, før det bliver for sent. Ellers mister vi stemningen på stadion og så begynder folk at brokke sig over det også. Gad vide hvornår kontrollørene begynder at smide om sig med udvisninger, pga. siddeunderlag der bliver smidt rundt med.

Det handler ikke om romerlys, bannere eller andet, men "Kommunikation".

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2015, 13:31

Dot Bot skrev:For dem der ikke er på facebook, så er Auxilias udmelding her:

"Kære medfans

Her kommer så forklaringen på hvad der skete søndag, da omkring 50 aktive fans, inklusiv hele Auxilia, forlod tribunen kort før pausen. Som fodboldfans har vi længe fået blæst ørene fulde med ordet dialog. Dialog med politiet, dialog med DSB og dialog mellem fans og klubber. Det har konkret forplantet sig i UEFA og DBUs regelsæt ved, at alle klubber siden 2012 har skulle have en fankoordinator ansat for ”at sikre fornuftig og konstruktiv dialog mellem klubberne og deres fans”. Hvad kunne sådan en dialog så handle om, kunne mange udenforstående fans sikkert spørge sig selv om? Det kunne jo eksempelvis være noget så basalt, som hvor og om, vi må hænge bannere op på vores eget stadion (det må vi i øvrigt ikke, vi skal stå med vores bannere i hænderne kampen igennem).

Det her handler reelt set ikke om de nye diodebander eller om, at vi er de eneste fans i Danmark, der skal stå med vores bannere i hænderne på stadion. Nej, det handler om måden hvorpå man snakker med og behandler sine fans. Da vi ankom til stadion måtte vi gerne hænge bannere op. Så måtte vi ikke hænge dem op. Så måtte vi gerne hænge dem op og efter 20 minutter, så måtte vi igen ikke hænge dem op. Op ned, forskellige ordrer fra forskellige mennesker og lange trættende diskussioner, med forskellige kontrollører.

Her er problemet, i sin kerne. I modsætning til FCK, BIF, AGF, FCN, FCM, EfB og mange flere, så fører AaB primært dialogen med os fans, gennem kontrollørkorpset. Hvorfor ikke via fankoordinatoren? Ja, det er vel i Aalborgs fanmilljø efterhånden blevet en offentlig hemmelighed, at AaB, som vel nærmest den eneste klub i Superligaen, stik imod UEFA's og DBU’s regler, ikke har udpeget en fankoordinator. Det betyder i praksis, at nye tiltag, som eksempelvis diodebanderne, er noget vi fans først får at vide på dagen, af en eller anden tilfældig kontrollør som sjældent ved hvad han snakker om, hvilket også sætter vedkommende i en skidt situation, godt illustreret af situationen i går.

I Aalborg er der IKKE nogen fornuftig og konstruktiv dialog, mellem klub og fans. For det meste, bliver vi reelt set udelukkende mødt af ligegyldighed. Det skyldes sandsynligvis, at langt det meste vi får at vide, kommer fra et kontrollørkorps med åbenlyse problemer med troværdighed og respekt for den almene fan. Det giver ikke mening, at arbejde for en aktiv positiv fankultur, når klubben tilsyneladende ikke har et gram af interesse i at skabe bare nogenlunde acceptable forhold for os på tribunen. Virkeligheden er, at nye regler bliver opfundet fra kamp til kamp, af et kontrollørkorps som ingen på Hornevej har styr på eller ved hvad laver. Tilbage står vi som idioter og maler nye bannere den ene aften, for så dagen efter at finde ud af, at selv samme bannere ikke længere er velkomne på vores tribune. I Auxilia overvejer vi pt. vores fremtidige engagement på Vesttribunen,

Venlig Hilsen
AUXILIA AALBORG"
Jeg syntes indholdet er meget fornuftigt, omend det ville være forfriskende hvis man bare for en enkelt gangs skyld hos de aktive unlod at fremstå som en forfulgt gruppe. Man kan sagtens problematisere disse ting uden konstant at skulle spille martyr, og evt. udvise et bette forsøg på at anerkende at det ikke nødvendigvis er dårlig vilje fra klubben som er skyld i disse problemer. Som andre nævner, så har klubben være milimeter fra en konkurs, og i det desperate forsøg på at skære alt væk der ikke faciliterede overlevelse på den korte bane, er visse pisse væsentlige elemener blevet nedprioriteret. Nu har man så leveret et fantastisk økonomisk resultat, og endelig vil man formegentlig begynde at afsætte resurser på mere langsigtede emner som fankulturen. Og det ville være så dejligt hvis man havde forsøgt at kommunikere en bedre forståelse for de udfordringer KLUBBEN har haft, end den sædvanlige offerposition.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar

Indlæg af astonvilla » 10. mar 2015, 13:39

Det har været interessant at lære mere omkring de kommunikationsproblemer der åbenbart eksisterer p.t.
-gode indlæg der ikke kammer helt over i følelsesladet mudderkast.

Jeg ser virkelig frem til at høre mere om hvordan det kommer til at gå fremadrettet.

Og så et lille tillæg, som er noget off-topic:

Det må formodes at de forskellige fan-fraktioner sætter sig sammen og danner fælles front omkring dette. Når I nu taler sammen, kunne jeg virkelig godt tænke mig at "I" (dvs. den hårde kerne bag mål) overvejer hvordan man kan blive lidt mere inddragende og inkluderende omkring stemningen på stadion så man ved lejlighed får alle med - hele vejen rundt (især Weber).

"Vi" gamle røvhuller med sæsonkort på Weber (som I ikke har så meget til overs for) ved sku godt hvordan den skal skæres. Mange af os var selv blandt de oprindelige stemningsskabere på Stadion back in the day og der kunne overvejes forskellige tiltag for at være mere inkluderende når der skabes stemning.

Dvs ikke altid tæske de "komplicerede" sange til døde i uendelige flows af 10 minutter.
"Dumme" det lidt ned engang i mellem, og nedværdige Jer til at starte nogle af de gamle basale sange/råb.
Lade stemningen følge kampen fra tid til anden. Når det koger så lad være med at synge videre på "Aalborg BK er på lægterne", bare fordi den er startet. Hvornår har vi hørt en klassisk omgang "sorte svin", "Så'u'" - eller bare en "Hey - AaB".

Det kunne være skide sjovt - og jeg kan garantere for at vi gamle fortabte fjolser på Weber skal nok vågne op når der bliver kaldt til våben.

Drømmen er vel også at en dag kunne mønstre hele stadion I en fælles sang - en klassiker som alle kan synge med på uanset alder.
Tænker lidt som når Hammers synger I'm Forever Blowing Bubbles.
Jeg har været på Upton Park, hvor alle - ALLE - fra 7 år til 97 år stod op og skreg Bubbles lige inden indløb - og det bringer den dag i dag tårer til mine stær-ramte øjne.
DET er naturligvis et ambitiøst projekt. Men man har sku aldrig fået ros for middelmådighed.

Blot en tanke - hvis I sidder og snakker alligevel.
Bienvenu Bassogog!

dyhrmaN
Allstar
Allstar

Indlæg af dyhrmaN » 10. mar 2015, 13:44

ASC, Tifokaos, Auxilia og hvem der i øvrigt støtter op om protesterne har min fulde opbakning.

Det er skammeligt, hvordan AaB øjensynligt ikke vælger at indgå i dialog med sine fans. Begge parter kan have ret til at være uenige, men det starter alt sammen med et møde og en diskussion/dialog. Politi, de venlige togkonduktører til udekampe og til tider endda udeholdets kontrollører viser sig oftest fra sin ret afslappede side og indgår i dialog uden at piske en stemning op - og i forlængelse af disse tiltag støtter jeg op omkring linjen, der undrer sig over, hvorfor AaB ikke indgår i en sådan dialog med sine fans.
Jeg er af den overbevisning, at stemningen til en fodboldkamp gerne må være meget passioneret, og hvis dette til tider bryder normere for, hvad "ordentlig opførsel" er, så fred være med det. Det er stemningen affødt af ægte passion anført af de gutter, der maler bannere, støtter op omkring trommen og skaber lydbilledet, som giver stadion den knist, det har brug for. Hvis jeg vil til en kønsløs og fuldstændig gennemsnitlig ikke-provokerende oplevelse, så tager jeg til håndbold, klapper med klappølser og råber "åh åhh åhh" når den super moderne og opfindsomme DJ lige skruer ned for musikken under "Dit Navn, Dit Nummer".
Uden den aller mest passionerede kerne, med de blus, den smule øl i nakken og de sjofle tilråb, som denne medfører, ville stadionoplevelsen ikke engang være bare 50% af, hvad den er nu. Og således er det også enormt vigtigt, at denne gruppe bliver hørt og respekteret, sådan stadionoplevelsen ikke dør ud, men kan fortsætte på præmisser opnået ved dialog - således vil man også modarbejde ekstremiteter fra både tilskuere og kontrolørernes side.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar

Indlæg af Køllen I Møllen » 10. mar 2015, 13:45

astonvilla skrev:Det har været interessant at lære mere omkring de kommunikationsproblemer der åbenbart eksisterer p.t.
-gode indlæg der ikke kammer helt over i følelsesladet mudderkast.

Jeg ser virkelig frem til at høre mere om hvordan det kommer til at gå fremadrettet.

Og så et lille tillæg, som er noget off-topic:

Det må formodes at de forskellige fan-fraktioner sætter sig sammen og danner fælles front omkring dette. Når I nu taler sammen, kunne jeg virkelig godt tænke mig at "I" (dvs. den hårde kerne bag mål) overvejer hvordan man kan blive lidt mere inddragende og inkluderende omkring stemningen på stadion så man ved lejlighed får alle med - hele vejen rundt (især Weber).

"Vi" gamle røvhuller med sæsonkort på Weber (som I ikke har så meget til overs for) ved sku godt hvordan den skal skæres. Mange af os var selv blandt de oprindelige stemningsskabere på Stadion back in the day og der kunne overvejes forskellige tiltag for at være mere inkluderende når der skabes stemning.

Dvs ikke altid tæske de "komplicerede" sange til døde i uendelige flows af 10 minutter.
"Dumme" det lidt ned engang i mellem, og nedværdige Jer til at starte nogle af de gamle basale sange/råb.
Lade stemningen følge kampen fra tid til anden. Når det koger så lad være med at synge videre på "Aalborg BK er på lægterne", bare fordi den er startet. Hvornår har vi hørt en klassisk omgang "sorte svin", "Så'u'" - eller bare en "Hey - AaB".

Det kunne være skide sjovt - og jeg kan garantere for at vi gamle fortabte fjolser på Weber skal nok vågne op når der bliver kaldt til våben.

Drømmen er vel også at en dag kunne mønstre hele stadion I en fælles sang - en klassiker som alle kan synge med på uanset alder.
Tænker lidt som når Hammers synger I'm Forever Blowing Bubbles.
Jeg har været på Upton Park, hvor alle - ALLE - fra 7 år til 97 år stod op og skreg Bubbles lige inden indløb - og det bringer den dag i dag tårer til mine stær-ramte øjne.
DET er naturligvis et ambitiøst projekt. Men man har sku aldrig fået ros for middelmådighed.

Blot en tanke - hvis I sidder og snakker alligevel.
100% med Villa her. Hele vejen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar