Er det ikke ligemeget om vi andre kan se det? Troede det var for jeres eget et eller andet og ikke for at blive set?Fabbe skrev:Ikke hvis du spørger mig. Socialt udsatte er lige så relevante som alle andre inklusiv Per Rishøj. Rishøj som capo lige som i 1992.FIDEL skrev:Er d sjovt...?
I øvrigt er bannerproblemet 5 skridt tilbage og ét skridt frem. Man vil kunne se 20 procent af bannerne under en gennemsnitlig kamp og mellem 0 og 5, når der er udsolgt.
Dialogmødet med AaB
-
seamann
Re: Dialogmødet med AaB
Det er for at synliggør fanscenen ud ad til i Aalborg og self osse resten af stadion. Har du nogensinde set Signal iduna park? Den var ikke det samme hvis ikke, de havde tapet stadion til med bannere.seamann skrev:Er det ikke ligemeget om vi andre kan se det? Troede det var for jeres eget et eller andet og ikke for at blive set?Fabbe skrev:Ikke hvis du spørger mig. Socialt udsatte er lige så relevante som alle andre inklusiv Per Rishøj. Rishøj som capo lige som i 1992.FIDEL skrev:Er d sjovt...?
I øvrigt er bannerproblemet 5 skridt tilbage og ét skridt frem. Man vil kunne se 20 procent af bannerne under en gennemsnitlig kamp og mellem 0 og 5, når der er udsolgt.
Det gir bare noget ekstra. Så nej, det er ikke lige meget om du kan se det.
-
Gamen
Så nu er det også selviscenesættelse at lave bannere? Come on...seamann skrev:
Er det ikke ligemeget om vi andre kan se det? Troede det var for jeres eget et eller andet og ikke for at blive set?
Vi må da hellere få nedlagt tifo-gruppen så. Det der med at lave tifoer, det er vist kun for at blive set... Egotrippere!
Diskussionen i den her tråd er vel egentlig vældig rammende for, hvorfor det er svært at få en mere bred tribune! Diskussionen er fyldt med så mange forforståelser om hvorfor folk ytrer sig som de gør! Det er vel ligesom samarbejdet med AaB eller mangel på samme - så;
- når der ikke længere er plads til bannere er AaB tilbage til gamle dyder
- når 'stemningsskaberne' kommenterer på andre folk på stadion, er det udtryk som disrespekt (og vice versa)
Jeg tvivler på, at man kommer ret meget videre, hvis ikke man formår at komme ud over sine narrativer/forforståelser ift. at ville udvikle stemningen på stadion - og det gælder vist alle!
Jeg nyder selv at stå på vest! Jeg står til højre for målet, når man kigger mod banen - og vil da gerne bidrage til stemningen. Jeg kan synge/råbe på enkelte sange/tilråb, men langt fra alle - jeg kender dem ikke og kan ikke høre, hvad der bliver sunget! Jeg synes som umiddelbart det gerne skal give mening - men det er min holdning!
Jeg tænker - hvad tænker i jeg kan bidrage med (med tanke på mine holdninger også)?
Hvorfor ikke være konkrete frem for at være defensive?
/Cx
- når der ikke længere er plads til bannere er AaB tilbage til gamle dyder
- når 'stemningsskaberne' kommenterer på andre folk på stadion, er det udtryk som disrespekt (og vice versa)
Jeg tvivler på, at man kommer ret meget videre, hvis ikke man formår at komme ud over sine narrativer/forforståelser ift. at ville udvikle stemningen på stadion - og det gælder vist alle!
Jeg nyder selv at stå på vest! Jeg står til højre for målet, når man kigger mod banen - og vil da gerne bidrage til stemningen. Jeg kan synge/råbe på enkelte sange/tilråb, men langt fra alle - jeg kender dem ikke og kan ikke høre, hvad der bliver sunget! Jeg synes som umiddelbart det gerne skal give mening - men det er min holdning!
Jeg tænker - hvad tænker i jeg kan bidrage med (med tanke på mine holdninger også)?
/Cx
"Vi vinder guld i år...."
-
Gamen
Enig. Men udgangspunktet for at være konkret er at indse at det er et problem, dels med den begrænsede stemning (og det begrænsede antal aktive), dels at vi meget, meget sjældent formår at få stemningen spredt til andre dele af stadion (og tribunen). Og det er først nu det sådan for alvor er blevet italesat.Cx skrev: Jeg tvivler på, at man kommer ret meget videre, hvis ikke man formår at komme ud over sine narrativer/forforståelser ift. at ville udvikle stemningen på stadion - og det gælder vist alle!
/Cx
Det er klart, at det f.eks. ikke er i disse tider man skal lancere nye sange og så er det kun de samme 25 der kan den. Det holder ikke. Det skal holdes langt mere simpelt, og så skal der ryddes ud i de chants der åbenlyst ikke fungerer.
Jeg håber der bliver lejlighed til at drøfte det snarest muligt de aktive grupper imellem, og så i øvrigt få inddraget mange af de som har gode (og helt reelle) synspunkter, uanset tilhørsforhold.
Her var det faktisk helt befriende til dialogmødet, at der dukkede ansigter op man aldrig havde set før, og havde rigtig meget på hjerte. Det var godt at se.
Mon ikke der bliver sat nogle tiltag i søen fra den nye fankoordinator. Det er i hvert fald vigtigt, at ingen føler sig diskvalificeret fra diskussionen fordi de ikke til daglig befinder sig på Vesttribunen.
Jeg kunne i hvert fald sagtens forestille mig en form for workshop, eller fyraftensmøde, hvor man kan samle input der konstruktivt kan bruges af de aktive på Vesttribunen og samtidig kan være afsæt for nogle af de problemstillinger der skal stilles skarpt på fremadrettet.
Citerer lige to af de mest rammende indlæg i denne debat!Gamen skrev:Enig. Men udgangspunktet for at være konkret er at indse at det er et problem, dels med den begrænsede stemning (og det begrænsede antal aktive), dels at vi meget, meget sjældent formår at få stemningen spredt til andre dele af stadion (og tribunen). Og det er først nu det sådan for alvor er blevet italesat.Cx skrev: Jeg tvivler på, at man kommer ret meget videre, hvis ikke man formår at komme ud over sine narrativer/forforståelser ift. at ville udvikle stemningen på stadion - og det gælder vist alle!
/Cx
Det er klart, at det f.eks. ikke er i disse tider man skal lancere nye sange og så er det kun de samme 25 der kan den. Det holder ikke. Det skal holdes langt mere simpelt, og så skal der ryddes ud i de chants der åbenlyst ikke fungerer.
Jeg håber der bliver lejlighed til at drøfte det snarest muligt de aktive grupper imellem, og så i øvrigt få inddraget mange af de som har gode (og helt reelle) synspunkter, uanset tilhørsforhold.
Her var det faktisk helt befriende til dialogmødet, at der dukkede ansigter op man aldrig havde set før, og havde rigtig meget på hjerte. Det var godt at se.
Mon ikke der bliver sat nogle tiltag i søen fra den nye fankoordinator. Det er i hvert fald vigtigt, at ingen føler sig diskvalificeret fra diskussionen fordi de ikke til daglig befinder sig på Vesttribunen.
Jeg kunne i hvert fald sagtens forestille mig en form for workshop, eller fyraftensmøde, hvor man kan samle input der konstruktivt kan bruges af de aktive på Vesttribunen og samtidig kan være afsæt for nogle af de problemstillinger der skal stilles skarpt på fremadrettet.
Her bliver det jo konstruktivt.
Gad virkelig godt vi fik en stor debat op og køre, hvor alle sænkede paraderne og vi lyttede til hinanden.
Så kommer vi meget længere i jagten på en større vokal på vest.
Med hensyn til at sprede stemningen til andet end Vesttribunen, er jeg sikker på at det er MEGA svært. Tager man f.eks. verdens bedste fans (bif's) på verdens bedste Brøndby stadion, så har de ikke kunnet sprede stemningen til andet end Faxetribunen (som nu hedder Sydsiden). Men hvis det er lykkedes et eller andet sted i verden at sprede engagementet til hele stadion , så kunne man/vi måske låne nogle tricks fra den pågældende tilskuergruppe (Måske er det lykkedes i Sydamerika/Tyrkiet/Eks-jugoslavien/Tyskland).Gamen skrev:Udgangspunktet for at være konkret er at indse at det er et problem, dels med den begrænsede stemning (og det begrænsede antal aktive), dels at vi meget, meget sjældent formår at få stemningen spredt til andre dele af stadion (og tribunen). Og det er først nu det sådan for alvor er blevet italesat.
Hvis folk uden for kernen bliver afvist eller talt ned til af folk på Vesttribunen/udebaneture. Ja så får man i hvert fald ikke folk til at have lyst til at blive en del af de aktive. Og så vokser kernen ikke.Gamen skrev:Mon ikke der bliver sat nogle tiltag i søen fra den nye fankoordinator. Det er i hvert fald vigtigt, at ingen føler sig diskvalificeret fra diskussionen fordi de ikke til daglig befinder sig på Vesttribunen.
Men det handler om at de aktive ikke gider stå sammen med folk der ikke brøler igennem på sange, eller folk der ikke deltager i det sociale udenom eller i produktionen af tifos. Og det er forståeligt at de aktive er træt af at der kommer nogen der ikke gør lige så meget som dem selv.
Så måske skulle der laves en indslusnings-metode - uden at det bliver alt for akademisk - for fanmiljøet skal ikke være alt for bureakratisk, det slår også kreativiteten og gejsten ihjel.
-
Martin Bak
- Landshold

- Geografisk sted: Vejgaard
Et par kommentarer til stemningen. Jeg har i år 30 års jubilæum på den "mest"aktive tribune i Aalborg -nord i "gamle " dage og siden vest.
Der er ingen tvivl om, at stemningen er nedadgående i øjeblikket - og det kan der være mange grunde til. Stemningen (volumen) har varieret en del gennem årene og nej alt var ikke bedre i gamle dage.....Der var dælme mange gange, at stemningen i mange kampe var pivelendig i start halvfemserne da de mest trofaste stod på nord -tåkrummende,når en enkelt unavngiven mand flere gange i løbet af flere kampe i træk brølede udover en dødstille tribune"hallo?!? er i AaB fans?".
Så nej, for mig at se er problemet ikke nyt, men et som dukker op med mellemrum. Løsningen for mig kunne være,Som en anden skrev, mere eller mindre,keep it simple - hvorfor har man fuldstændigt droppet at synge/ råbe AaB klap-klap -klap ved hjørnespark og frispark - der plejede en større del af vest og nord at være med for nogle år siden. Man er nødt til at prøve at få fortrinsvis nord med på basale simple tilråb.
Jeg har ikke andet end respekt for dem, som bruger uanede mængder tid og kræfter på bannere med mere og at lave sange.
Men jeg må indrømme, at jeg ofte tænker, at capoen m.fl. ofte insisterer på at synge f. eks vesttribunens drenge ..og det burde være mereend tydeligt, at sangen IKKE! fanger den almindelige fan -det bliver en lille gruppe som tilsidst synger sangen ihvertfald 5 minutter for længe, hvorefter folk som egentlig var klar til at give den gas er faldet i staver og ikke kommer op at "ringe "igen. Indimellem er man nødt til at se indad og vedkende sig, at den/ de sange var tribunen ikke med på.
Der er ingen tvivl om, at stemningen er nedadgående i øjeblikket - og det kan der være mange grunde til. Stemningen (volumen) har varieret en del gennem årene og nej alt var ikke bedre i gamle dage.....Der var dælme mange gange, at stemningen i mange kampe var pivelendig i start halvfemserne da de mest trofaste stod på nord -tåkrummende,når en enkelt unavngiven mand flere gange i løbet af flere kampe i træk brølede udover en dødstille tribune"hallo?!? er i AaB fans?".
Så nej, for mig at se er problemet ikke nyt, men et som dukker op med mellemrum. Løsningen for mig kunne være,Som en anden skrev, mere eller mindre,keep it simple - hvorfor har man fuldstændigt droppet at synge/ råbe AaB klap-klap -klap ved hjørnespark og frispark - der plejede en større del af vest og nord at være med for nogle år siden. Man er nødt til at prøve at få fortrinsvis nord med på basale simple tilråb.
Jeg har ikke andet end respekt for dem, som bruger uanede mængder tid og kræfter på bannere med mere og at lave sange.
Men jeg må indrømme, at jeg ofte tænker, at capoen m.fl. ofte insisterer på at synge f. eks vesttribunens drenge ..og det burde være mereend tydeligt, at sangen IKKE! fanger den almindelige fan -det bliver en lille gruppe som tilsidst synger sangen ihvertfald 5 minutter for længe, hvorefter folk som egentlig var klar til at give den gas er faldet i staver og ikke kommer op at "ringe "igen. Indimellem er man nødt til at se indad og vedkende sig, at den/ de sange var tribunen ikke med på.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.
- Køllen I Møllen
- Allstar

100% enig.Martin Bak skrev:Et par kommentarer til stemningen. Jeg har i år 30 års jubilæum på den "mest"aktive tribune i Aalborg -nord i "gamle " dage og siden vest.
Janteloven eksisterer IKKE!
Helt enig det er vigtigere med volumen fra en masse fans end æstetiske ambitioner for sange. Det er vigtigere, at spillerne bliver båret frem af en bølge af set samlet stadion end man har lavet en fancy sang, som måske kun 1/5 af dem der gerne vil bakke op kan synge med på. I stedet kan man være fancy med tifoer, hvilket altid er fedt. Vi skal selvfølgelig ikke droppe at få nye ideer til sange, men det bør bare være mere med i overvejelserne at det skal være noget der kan bruges til at lægge et tryk fra tribunen. Derudover kunne vi godt bruge lidt mere AaB fokus i sangene. Det bliver nogle gange lidt for meget "Det er dejligt at være nøgen" etc. - come on vi er der for at hylde AaB og sekundært kyse modstanderholdet/dommeren - ikke så meget andet pis.Martin Bak skrev:Et par kommentarer til stemningen. Jeg har i år 30 års jubilæum på den "mest"aktive tribune i Aalborg -nord i "gamle " dage og siden vest.