thomasjn skrev:Jeg har været meget i tvivl om Kasper P er langtidsholdbar i Superligaen, men jeg er efterhånden ved at være fan. Han har en god ro og fører bolden godt frem, det er cool og tilmed synes jeg ikke vi har set mange Kasper P fejl. Dog kræver det helt klart en Thelander type ved siden af, som kan tage slagsmålene. For min skyld kan vi godt sende KEP videre, hvis Kasper P fortsætter takterne og henter en Thelander-reserve ind så Kasper ikke er prisgivet når Thelander er ude. Forestil jer f.eks. et Kasper P og Blåbjerg (5 cm. lavere end Kasper P) forsvar overfor f.eks. Pusic eller Cornelius. Det kunne også give udfordringer ifht. dødbolde.
Jeg er positivt overrasket over Kasper P., synes han har gjort det godt i de kampe han har spillet på det seneste. Det var ellers ikke mere end et par måneder siden at jeg afskrev Kasper, da jeg mente at han niveaumæssigt hørte til i Hjørring eller Skive.
Thelander bør ikke være selvskreven til startopstillingen når han vender tilbage.
Det bliver meget spændende hvad der sker til sommer. Umiddelbart skal der spillere væk før der kan hentes nye spillere.
Før forårssæsonen anså jeg Thelander som et oplagt salgsemne til sommer. Det gør jeg ikke mere da det i skrivende stund ligner et forsømt forår for Thelanders vedkommende. Han har bestemt ikke været prangende her i forårssæsonen, derudover har han været en del skadet. Tror interessen fra udlandet må være aftaget.
Thomsen vil AaB helt sikkert gerne beholde. Han har ikke ramt sidste sæsons niveau, men i de seneste kampe har han hævet niveauet og ligner så småt igen en profil. Han har allerede rundet de 100 kampe, tror det vil være fornuftigt hvis han skifter til sommer. Risikoen ved at holde for længe på talenterne er bl.a. at deres udvikling risikerer at stagnere.
Dalsgaard er det også oplagt at sige farvel til. Med kontraktudløb til vinter så kan vi ligeså godt indkassere nogle småmønter for ham til sommer. Dalsgaard er blevet 25 år og har rundet de 160 kampe, han må have som ambition at komme til en ny klub. En bund-/midterklub i Holland/Belgien eller en af de store i Norge el. Sverige kan være mulige bud på en ny klub.
Alternativt kunne det måske tænkes at OBs milliardær bestyrelse stiller midler til rådighed og vil forsøge at lokke ham til Odense.
Jeg ser gerne at Ene bliver. Han har spillet langt mere end hvad jeg havde forventet da han blev hentet tilbage, men han har stadigvæk ikke ramt tidligere tiders topniveau. Alligevel har Ene i glimt vist hvilken fantastisk spiller han er. Ene har flere gange udtrykt ambition om at komme tilbage til udlandet, hvorfor jeg ikke tror at vi kan beholde ham.
At vi sandsynligvis bommer europæisk bold i den kommende sæson taler også imod at Ene bliver.
Helenius. Milevidt fra fordums niveau. Bør returneres asap til Villa. Scorer ingen mål og har mistet det magiske touch/spark han tidligere havde, hvor han pludselig lavede noget genialt.
Det afhænger meget af hvad der sker til sommer, men jeg synes at vi først og fremmest skal erstatte Ene hvis han smutter. Derudover vil det være tiltrængt med en forstærkning til angrebet hvis Helenius bliver returneret til Villa.
Vi har et fornuftigt defensivt fundament, som jeg ser det bør Gaarde prioritere de sikkert sparsomme midler til offensiven.
Med undtagelse af Thomsen har vi desværre ikke de oplagte salgsemner.