Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 10. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 10. maj 2015

Indlæg af frederikshavneren » 5. maj 2015, 11:39

Vigtig kamp der venter. Sejr er påkrævet hvis vi skal holde os til i kampen om de europæiske pladser.

Never change a winning team:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Patrick
Ene - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius

:aabfan:

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, søndag d. 10. maj 2015

Indlæg af hje1980 » 5. maj 2015, 11:44

Enig... det som gjorde os godt i sidste sæson var at vi kunne spille med samme 11 fra start i rigtig mange kampe...

Tror en som AK virklige kan volde BIF problemer og især Agger... AaB er med højeste niveau bedre end Brøndby.
Vi vinder en stensikker sejr på 2-1 :thumbsup:

gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe » 5. maj 2015, 12:01

Brøndby er virkelig godt kørende for tiden, jeg tror det bliver svært at få 3 point der fra, 1 vil også være ok.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Kasper Risgård

Indlæg af Erasmus Montanus » 5. maj 2015, 13:11

Næsten enig i opstillingen. Ene og Thomsen skal bare bytte plads.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Sanchez94 » 5. maj 2015, 13:18

Oldager skrev:Næsten enig i opstillingen. Ene og Thomsen skal bare bytte plads.
Som vi så i Hobro kampen, var de to wings/fløje meget flydende, de byttede plads efter behov, hvilket giver AaB meget dynamik i deres angreb, derfor er det pænt lige meget hvem, der starter hvor, de kommer til at bytte en 5-10 gange under kampen alligevel ;)

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 5. maj 2015, 14:38

Nøglen til sejr ligger i at spille godt, komme frem til chancer, score på dem og holde modstanderne fra chancer. Holder vi de retningslinjer, vinder vi kampen.

SimonJ
1. div
1. div

Indlæg af SimonJ » 5. maj 2015, 14:40

Hovedet skrev:Nøglen til sejr ligger i at spille godt, komme frem til chancer, score på dem og holde modstanderne fra chancer. Holder vi de retningslinjer, vinder vi kampen.
Amen

Sanchez94
Superliga
Superliga

Indlæg af Sanchez94 » 5. maj 2015, 14:43

Hovedet skrev:Nøglen til sejr ligger i at spille godt, komme frem til chancer, score på dem og holde modstanderne fra chancer. Holder vi de retningslinjer, vinder vi kampen.
Fodbold er simpelt, man vinder ved at score flere gange end modstanderne

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. maj 2015, 16:04

Der må sidde mange klubbosser rundt omkring og ærgre sig over du aldrig gik trænervejen! ;)

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 6. maj 2015, 09:31

gravballe skrev:Brøndby er virkelig godt kørende for tiden, jeg tror det bliver svært at få 3 point der fra, 1 vil også være ok.
Rammer vi det spil og den koncentration fra de sidste 2 kampe, så er det ligemeget om Brøndby er godt kørende.
Så er vi en klasse over dem.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Indlæg af Supersystem » 6. maj 2015, 13:20

Altid gode kampe vi spiller mod BIF. Ingen tvivl om at BIF føler sig snydt efter sidste opgør, hvor vi vandt 1-0.

Kampen om bronzen. Vinder vi er vi igen med i kampen om bronze og EL. Taber vi, så ser det sort ud med at nå BIF.

Jeg forventer et BIF pres, og en masse farlige AaB omstillinger, og generelt bare en god underholdende kamp som det plejer at være.

Hvis vi spillede kampen i dag ville vi vinde, så forventer faktisk også vi vinder søndag. Det er dog mere mest med hjertet end med FCM-DNA, at jeg ville oddse på et 2 tal. Kampen er mellem 2 hold, der er godt kørende for tiden, og derfor virker det med FCM-DNA moneyball rapporten i menté, mest realistisk at det bliver et X.

Jeg glæder mig i hvertfald. Også til næste sæson, hvor jeg er spændt på, at se hvad LS kan bidrage med, som kan videreudvikle vores hold.
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. maj 2015, 16:55

Jeg vil se samme energi og hidsighed som mod Hobro fra første minut, så vinder vi den kamp.

Men det er til gengæld også nødvendigt hvis vi skal have 3 point, tror jeg... Masser af fysik, og hidsige løb både i presspil og boldbesiddelse, så skal vores angribere nok putte mindst et par stykker ind. Spiller vi derimod som vi har set i nogle af forårets dårlige kampe får vi sikkert røvfuld.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 7. maj 2015, 15:49

http://www.bold.dk/nyt/broendby-anfoere ... e-maaneder

Kahlenberg er helt sikkert ude til søndagens kamp.

De stiller sandsynligvis op med disse 11 spillere:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2015, 01:26

Lidt en streg i regningen at Randers vandt over Farum. Det gør kampen i Brøndby endnu vigtigere, der er ikke så meget at diskutere, vi kan kun bruge en sejr!

Før kampen er vi seks point efter Brøndby og Randers. Hvis vi taber er bronzen endegyldigt væk, ja jeg vil også sige at 4. pladsen og potentiel europæisk bold ligeledes er væk. Vi kan ikke hente seks point på Randers med fem spillerunder tilbage, slet ikke med det slutprogram vi har tilbage hvor vi på såvel hjemme- som udebane skal møde vores absolutte skrækmodstandere.

Alt andet end sejr i Brømby vil som jeg ser det betyde, at vi skal kæmpe med Farum og Hobro om 5.-7. pladsen.
Uafgjort kan vi ikke bruge til noget som helst.

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 9. maj 2015, 09:35

Jeg er enig med dig i en ting, at Brøndby skal have klø i morgen. Men at male Fanden på væggen over et eventuelt nederlag er nu ikke min stil.
Vores kampprogram er på ingen måde sværere end Brøndbys ellers Randers', Jeg vil nærmest sige det modsatte, men alle kampe er svære.
Randers skal møde Sønderjyske, OB og Silkeborg på udebane. Hobro og Brøndby på hjemmebane.
AaB skal møde Brøndby, FC København og Silkeborg ude. OB, Esbjerg og Nordsjælland hjemme.
Vi kan selv afgøre det, men vi kan også sagtens få problemer i samtlige kampe, men der er ingen af de modstandere, der ikke har fået noget så læstelige tæv af vores drenge. Vi behøver ikke frygte nogen, som situationen er lige i øjeblikket.
Men Brøndby og Randers skal altså mødes indbyrdes, og den kamp kan end ikke DBU få gennemført, at begge hold kan vinde. Altså har vi en soleklar fordel i forhold til de to, samlet set. Faktisk ville jeg være godt nervøs lige nu hvis jeg var i Brøndbys eller Randers' situation. De bliver jagtet af et sultent topmotiveret danske mesterhold, med en næsten skadesfri trup, der topper lige nu. Det ser spændende ud, og mine forventninger er absolut i top.
frederikshavneren skrev:Lidt en streg i regningen at Randers vandt over Farum. Det gør kampen i Brøndby endnu vigtigere, der er ikke så meget at diskutere, vi kan kun bruge en sejr!

Før kampen er vi seks point efter Brøndby og Randers. Hvis vi taber er bronzen endegyldigt væk, ja jeg vil også sige at 4. pladsen og potentiel europæisk bold ligeledes er væk. Vi kan ikke hente seks point på Randers med fem spillerunder tilbage, slet ikke med det slutprogram vi har tilbage hvor vi på såvel hjemme- som udebane skal møde vores absolutte skrækmodstandere.

Alt andet end sejr i Brømby vil som jeg ser det betyde, at vi skal kæmpe med Farum og Hobro om 5.-7. pladsen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2015, 09:54

Freddie skrev:Jeg er enig med dig i en ting, at Brøndby skal have klø i morgen. Men at male Fanden på væggen over et eventuelt nederlag er nu ikke min stil.
Vores kampprogram er på ingen måde sværere end Brøndbys ellers Randers', Jeg vil nærmest sige det modsatte, men alle kampe er svære.
Randers skal møde Sønderjyske, OB og Silkeborg på udebane. Hobro og Brøndby på hjemmebane.
AaB skal møde Brøndby, FC København og Silkeborg ude. OB, Esbjerg og Nordsjælland hjemme.
Vi kan selv afgøre det, men vi kan også sagtens få problemer i samtlige kampe, men der er ingen af de modstandere, der ikke har fået noget så læstelige tæv af vores drenge. Vi behøver ikke frygte nogen, som situationen er lige i øjeblikket.
Men Brøndby og Randers skal altså mødes indbyrdes, og den kamp kan end ikke DBU få gennemført, at begge hold kan vinde. Altså har vi en soleklar fordel i forhold til de to, samlet set. Faktisk ville jeg være godt nervøs lige nu hvis jeg var i Brøndbys eller Randers' situation. De bliver jagtet af et sultent topmotiveret danske mesterhold, med en næsten skadesfri trup, der topper lige nu. Det ser spændende ud, og mine forventninger er absolut i top.
frederikshavneren skrev:Lidt en streg i regningen at Randers vandt over Farum. Det gør kampen i Brøndby endnu vigtigere, der er ikke så meget at diskutere, vi kan kun bruge en sejr!

Jeg ridser bare scenariet op som jeg ser det. Jeg tror godt at vi kan vinde i Brømby, men hvis vi taber så tror jeg at vi kan glemme alt om top 4.

Jeg mener klart at vi har det sværeste slutprogram tilbage af top 4 kandidaterne.
Jeg ved godt at statistikker er til for at blive brudt, men vi har bl.a. hjemmekampe tilbage mod Esbjerg og Farum. Det er de to modstandere som vi har klart størst problemer med i Aalborg. Jeg kan næsten ikke huske hvornår vi senest har besejret dem i Aalborg.

Udekampe i Parken og Silkeborg. Igen to udebaner hvor vi notorisk har enorme problemer. Af en eller anden mystisk årsag spiller vi altid rædselsfuldt når vi gæster Silkeborg. Vores stats i Superliga regi i Parken findes ikke ringere i kongeriget Danmark.

frederikshavneren
Allstar
Allstar

Indlæg af frederikshavneren » 9. maj 2015, 13:18

Iflg. Nordjyske er Risgård tvivlsom pga. problemer med ryggen. Hvis Risgård ikke bliver klar så forudser Nordjyske følgende midtbanekonstellation:

Ene - Würtz - Thomsen - Børsting

Freddie
Allstar
Allstar

Indlæg af Freddie » 9. maj 2015, 13:29

Du har selvfølgelig ret i, at vi ikke lige har performet mod de 3 klubber, men jeg synes nu stadigvæk at en udekamp i Parken mod FCK er sværere end en i Silkeborg. Det er bare en udefinerlig følelse jeg har.
Men hvis vi skal holde os til dine argumenter, er der jo så heldigvis ingen grund til at være specielt nervøs for kampen i Brøndby i morgen aften.
I sidste hjemmekamp mødte vi for øvrigt en modstander, der i så tilfælde skulle være umulig, men til trods for, at vi aldrig har vundet over Hobro, smadrede vi dem jo som bekendt med 5-0.
Altså er der ingen særlig grund til frygt mod hverken Esbjerg, Silkeborg eller Nordsjælland, men der er al mulig grund til respekt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 9. maj 2015, 13:37

frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske er Risgård tvivlsom pga. problemer med ryggen. Hvis Risgård ikke bliver klar så forudser Nordjyske følgende midtbanekonstellation:

Blomquist må glæde sig til trænerskift...
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. maj 2015, 15:46

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:Iflg. Nordjyske er Risgård tvivlsom pga. problemer med ryggen. Hvis Risgård ikke bliver klar så forudser Nordjyske følgende midtbanekonstellation:

Blomquist må glæde sig til trænerskift...
Selvfølgelig skal vi spille med de 4 bedste midtbanespillere, og når Risgaard ikke er klar er det efter min mening logisk at de 4 spillere udgør midtbanen. Jeg ville godt nok have undret mig hvis Kent skulle vælge anderledes end at sætte Thomsen ind centralt efter han spillede en rigtig stærk kamp derinde sidst Risgaard var ude. Samtidig gør man plads til Børsting, som har været rigtig god på det sidste.

Hvad angår Blomquist så er der jo tydeligvis et eller andet problem siden han end ikke spiller for reserveholdet. Hvad det så kan være kan man jo kun gisne om, men hvis han er spilleklar og ikke vúrderes som værende god nok til at indgå i truppen til superligakampe lader man ham selvfølgelig få kamptræning for reserverne. Når det så ikke sker kunne man have en formodning om at der f.eks. kunne ligge noget disciplinært bag, i en eller anden form.

Besvar