Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
jayC
Landshold
Landshold

Re: Transferønsker vol. 19 (Sommervinduet 2015)

Indlæg af jayC » 26. maj 2015, 22:53

frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:
jayC skrev:Held og lykke til Thomsen i Frankrig - virker til at være et helt rigtig valg af klub, med tanke på hvordan Kian Hansen fik spilletid - de tror på de unge spillere :)

Et skrækscenarie som slog mig her til aften er: Hvis BIF sælger Hradecky, kunne Nicolai Larsen så være manden der skal afløse ham i brøndby målet? Nicolai kommer tilbage til sjælland hvor han og kæresten kommer fra, og Brøndby får en god erstatning for Hradecky? Er det et scenarie som I kan se for jer? :s
Det bliver en dyr fornøjelse for BIF i så fald. De har masser af penge, Larsen har en lang kontrakt, og de får sikkert gode penge for Hradecky.
Jeg tror at et mere realistisk scenarie er at Kent får held med at få Dalsgaard med til Ondense.
Jeg håber nu at Gaarde får forlænget den konkrat hurtigst muligt!! :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. maj 2015, 22:54

frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:
jayC skrev:Held og lykke til Thomsen i Frankrig - virker til at være et helt rigtig valg af klub, med tanke på hvordan Kian Hansen fik spilletid - de tror på de unge spillere :)

Et skrækscenarie som slog mig her til aften er: Hvis BIF sælger Hradecky, kunne Nicolai Larsen så være manden der skal afløse ham i brøndby målet? Nicolai kommer tilbage til sjælland hvor han og kæresten kommer fra, og Brøndby får en god erstatning for Hradecky? Er det et scenarie som I kan se for jer? :s
Det bliver en dyr fornøjelse for BIF i så fald. De har masser af penge, Larsen har en lang kontrakt, og de får sikkert gode penge for Hradecky.
Jeg tror at et mere realistisk scenarie er at Kent får held med at få Dalsgaard med til Ondense.
ahh stop nu med den tankegang. Hvorfor skulle Dalsgaard dog ville det?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Favoritspiller: messi

Indlæg af frederikshavneren » 26. maj 2015, 22:57

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:

:money:

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 26. maj 2015, 22:59

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:

Lønforhøjelse....nye udfordringer. I samme opdatering her i transfertråden hvor jeg gættede på at Thomsen ville forlade AaB til sommer, der var jeg også kort inde på Dalsgaard. Jeg tror ikke han forlænger med AaB, men om han skal til OB det kan jeg ikke sige noget om. Jeg tror måske helst han vil en tur til udlandet men en dansk sub-top klub er også en mulighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. maj 2015, 23:04

Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:

Fordi han elsker Kent - alle spillere elsker Kent og vil ikke spille under andre trænere som de anser for meget ringere end Kent, aka. gud.

Jeg kan heller ikke se det ske overhovedet - hvad i alverdens riger og lande skulle Dalsgaard dog i Odense? Udover selvfølgelig at sætte udlandsdrømmene på standby, og fraskrive sig muligheden for om kort tid at kunne tilbyde sig selv uden transfer til udlandet. Nå ja, og ikke mindst at stikke hovedet ind i den hvepserede af en klub som OB efterhånden har været i en del år.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. maj 2015, 23:08

Patmand skrev:
Kristian skrev:
frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:

Lønforhøjelse....nye udfordringer. I samme opdatering her i transfertråden hvor jeg gættede på at Thomsen ville forlade AaB til sommer, der var jeg også kort inde på Dalsgaard. Jeg tror ikke han forlænger med AaB, men om han skal til OB det kan jeg ikke sige noget om. Jeg tror måske helst han vil en tur til udlandet men en dansk sub-top klub er også en mulighed.
En dansk sub-top klub? Så burde han da blive i AaB.

Det hedder helt sikkert AaB eller udlandet for ham. Knægten er ved at være for god til at rende rundt i AaB.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar

Indlæg af Søgaard » 26. maj 2015, 23:09

frederikshavneren skrev:
Frygah skrev:

5½ sæson i superligaen, han er 26 år om 1½ måned, har 6 mdr. igen af kontrakten. L'easy vil self. nok betale en del knaster ift. dansk standard, og han ville blive fast mand, men hvad skal han dog i OB. Han er dansk mester, har prøvet superligaen, har prøvet Kent. Vil vildt gerne beholde Dalle, men tror måske også han er ved at være der, hvor han vil forsøge sig af i udlandet. Synes han har niveauet, hvis han finder en klub der spiller med offensive backs som os - så håber han finder noget der passer.
Aalborg BK 1885!

Patmand
Allstar
Allstar

Indlæg af Patmand » 26. maj 2015, 23:10

Jesper Schmidt skrev:muligheden for om kort tid at kunne tilbyde sig selv uden transfer til udlandet.
Hov! Det her kunne meget vel være første gang vi er helt enige om noget. :D
Jeg tror også det er Dalsgaards førstevalg at kunne flytte udenlands når hans kontrakt om kort tid udløber. Så mon ikke han har is nok i maven til at blive indtil ultimo 2015 i AaB.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Indlæg af Califfen » 26. maj 2015, 23:15

Det gør vel ikke det store. Nicolai har spillet som en sæk kartofler den her sæson

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Middelfart

Indlæg af FlæskeFrank » 26. maj 2015, 23:24

Omkring Kent og Odense. Så tror jeg maksimal at han tager 1 spiller med. Formentlig ingen.

Enig i at Dalsgaard bliver det nok ikke.

Desuden tror jeg Kent er typen, som hellere vil give de lokale chancen i stedet for at putte al hans kredit i en spiller, som var god i AaB-tiden. Det vil kun ske, hvis de skal spille på en meget bestemt måde og OB ikke har typen.

Denne afgørende spiller mener jeg ikke, at AaB har. Selvfølgelig er vores højreback speciel, men han har vel i Gilli Sørensen haft muligheden for at fremelske denne type. Det har han ikke gjort.

Det eneste sted, hvor jeg kan se en handel ske er faktisk Würtz. Han er 31 år, 1 år tilbage af kontrakten og en spilletype, som de ikke helt kan finde i OB. Würtz vil formentlig godt prøve sig af et andet sted, OB elsker gamle spillere. AaB vil måske gerne give ham chancen og det vil samtidig give Lars Søndergaard mulighed for at få ny spiller til klubben. Tilsvarende kunne måske siges om Risgård.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 26. maj 2015, 23:34

FlæskeFrank skrev:Omkring Kent og Odense. Så tror jeg maksimal at han tager 1 spiller med. Formentlig ingen.

Enig i at Dalsgaard bliver det nok ikke.

Desuden tror jeg Kent er typen, som hellere vil give de lokale chancen i stedet for at putte al hans kredit i en spiller, som var god i AaB-tiden. Det vil kun ske, hvis de skal spille på en meget bestemt måde og OB ikke har typen.

Denne afgørende spiller mener jeg ikke, at AaB har. Selvfølgelig er vores højreback speciel, men han har vel i Gilli Sørensen haft muligheden for at fremelske denne type. Det har han ikke gjort.

Det eneste sted, hvor jeg kan se en handel ske er faktisk Würtz. Han er 31 år, 1 år tilbage af kontrakten og en spilletype, som de ikke helt kan finde i OB. Würtz vil formentlig godt prøve sig af et andet sted, OB elsker gamle spillere. AaB vil måske gerne give ham chancen og det vil samtidig give Lars Søndergaard mulighed for at få ny spiller til klubben. Tilsvarende kunne måske siges om Risgård.
Må sige jeg kan slet slet ikke se Wurtz eller Risgård forlade AaB igen.

OB har da Spelman?

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 26. maj 2015, 23:36

Gamen skrev:Ikke dårligt. Ja, han er en rigtig god tekniker og var fremragende sidste sæson, men denne sæson har han mildest talt været ordinært spillende. 15-17 mio. er mere end fint for ham - mere kan vi ikke forvente at få for en spiller der stadig ikke helt har overbevist på U-landsholds niveau.
Altså, hvis AaB kan få 15 millioner eller mere for Nicolaj Thomsen efter denne sæson, så er det bare med at få skudt ham af, uanset om klubben hedder Nantes, FCK eller Hobro. Det er simpelthen en kanonhandel.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 26. maj 2015, 23:40

Hovedet skrev:
Gamen skrev:Ikke dårligt. Ja, han er en rigtig god tekniker og var fremragende sidste sæson, men denne sæson har han mildest talt været ordinært spillende. 15-17 mio. er mere end fint for ham - mere kan vi ikke forvente at få for en spiller der stadig ikke helt har overbevist på U-landsholds niveau.
Altså, hvis AaB kan få 15 millioner eller mere for Nicolaj Thomsen efter denne sæson, så er det bare med at få skudt ham af, uanset om klubben hedder Nantes, FCK eller Hobro. Det er simpelthen en kanonhandel.
Ja for pokker. Selvom han er en profil paa vores hold, saa har vi langt mere brug for de penge end vi har brug for Thomsen. Vi kan vel efter skandinavisk maalestaak hente 2-3 forstaerkninger til de penge helt uden det kommer til at belaste vores oekonomiske strategi. Og thank christ at vi har saa sund en oekonomi at vi faktisk har raad til at sige nej til smaabud i modsaetning til tidligere. Nu kommer der endelig lidt liv i transfertraaden igen! :)
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 26. maj 2015, 23:47

Han starter inde hver gang og spiller rigtig godt for U-21 landsholdet. Har du set kampene? Derudover er 15 mio. kr. en rigtig flot pris. Jeg har tidligere sagt, at det ville være realistisk at få 12-15 mio. kr. for ham og fået kritiske kommentarer tilbage. For jer der har givet disse, kan i så se, at det har været fuldstændig uberettiget ;)
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 27. maj 2015, 00:01

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
Ja for pokker. Selvom han er en profil paa vores hold, saa har vi langt mere brug for de penge end vi har brug for Thomsen. Vi kan vel efter skandinavisk maalestaak hente 2-3 forstaerkninger til de penge helt uden det kommer til at belaste vores oekonomiske strategi. Og thank christ at vi har saa sund en oekonomi at vi faktisk har raad til at sige nej til smaabud i modsaetning til tidligere. Nu kommer der endelig lidt liv i transfertraaden igen! :)
Enigknappen helt i bund, som de unge siger. Hér høster vi nogle frugter af en stærk økonomi. Jeg forestiller mig, at en 10-12 millioner anvendes til styrkelse af truppen, og den resterende sjat kommer ned til de mange andre millioner og samler noget støv :-)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 27. maj 2015, 00:05

Hovedet skrev:
Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:
Enigknappen helt i bund, som de unge siger. Hér høster vi nogle frugter af en stærk økonomi. Jeg forestiller mig, at en 10-12 millioner anvendes til styrkelse af truppen, og den resterende sjat kommer ned til de mange andre millioner og samler noget støv :-)
Og vi skal jo som klub leve af netop de salg her.

Hvis ikke vi havde haft så god en økonomi, så havde vi helt sikkert ikke fået den pris.

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 00:08

Arendt skrev: Han starter inde hver gang og spiller rigtig godt for U-21 landsholdet. Har du set kampene? Derudover er 15 mio. kr. en rigtig flot pris. Jeg har tidligere sagt, at det ville være realistisk at få 12-15 mio. kr. for ham og fået kritiske kommentarer tilbage. For jer der har givet disse, kan i så se, at det har været fuldstændig uberettiget ;)
Ja, det har jeg. Og nej, han har faktisk været svagt spillende. I den afgørende U21-kamp ude mod Island (hvor han scorer til slut fra et par meters afstand), var han afsindigt ringe i 1. halvleg, og burde være taget ud inden pausen. Han nåede også at brænde en direktør, inden hans scoring i overtiden.
Han havde til gengæld en rigtig fin kamp mod USA, men generelt har hans sæson været skuffende. Det er lidt svært at vurdere U 21-landsholdet før de kommer op mod ordentlig modstand - deres kval-pulje var en ren joke. Selv russerne og slovenerne var uhørt ringe defensivt. Modstanden ved EM vil være på et helt andet niveau, og sammenligner vi os med svenskerne, så er vores U-21 landshold slet ikke ligeså talentfuldt.

Nicolajs helt store problem er stadig at sætte sig selv bedre i scene, han har alt for få mål og assists over de sidste par sæsoner. Og i denne sæson har han haft en tendens til at forsvinde helt ud af kampene. Havde det ikke været for skaderne til Amankwah og Toutouh der har tyndet lidt ud i midtbanebesætningen på landsholdet, så havde det vel også været tvivlsomt om han kunne være sikker på en startplads til det kommende U-21 EM. En spiller som Rasmus Falk kunne sagtens overhale ham, selvom heller ikke han har vist storform i indeværende år.

Gamen

Indlæg af Gamen » 27. maj 2015, 00:11

Hovedet skrev: Enigknappen helt i bund, som de unge siger. Hér høster vi nogle frugter af en stærk økonomi. Jeg forestiller mig, at en 10-12 millioner anvendes til styrkelse af truppen, og den resterende sjat kommer ned til de mange andre millioner og samler noget støv :-)
Jeg tror en del af transferindtægterne går til at styrke klubben i henhold til den nye forretningsplan man har lagt, hvor man i høj grad satser på at opgradere faciliteter (træningsbaner, styrketræningsfaciliteter mm.), og styrke af organisationen, fordi det selvfølgelig også er en betydningsfuld faktor for at lokke spillere til.
Kunstgræsbanerne på AaB (og ikke mindst træningsbanen) er AGF-standard, og det vil de forbedre inden alt for længe. Det er uholdbart at skulle træne andre steder om vinteren, fordi ens egne faciliteter ikke holder niveau.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Favoritspiller: Mæhle

Indlæg af vandmelonen » 27. maj 2015, 00:20

Thomsen rejser eftersigende allerede imorgen til Frankrig for at forhandle kontrakt.

Arendt
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Indlæg af Arendt » 27. maj 2015, 00:28

Gamen skrev:
Arendt skrev: Han starter inde hver gang og spiller rigtig godt for U-21 landsholdet. Har du set kampene? Derudover er 15 mio. kr. en rigtig flot pris. Jeg har tidligere sagt, at det ville være realistisk at få 12-15 mio. kr. for ham og fået kritiske kommentarer tilbage. For jer der har givet disse, kan i så se, at det har været fuldstændig uberettiget ;)
Ja, det har jeg. Og nej, han har faktisk været svagt spillende. I den afgørende U21-kamp ude mod Island (hvor han scorer til slut fra et par meters afstand), var han afsindigt ringe i 1. halvleg, og burde være taget ud inden pausen. Han nåede også at brænde en direktør, inden hans scoring i overtiden.
Han havde til gengæld en rigtig fin kamp mod USA, men generelt har hans sæson været skuffende. Det er lidt svært at vurdere U 21-landsholdet før de kommer op mod ordentlig modstand - deres kval-pulje var en ren joke. Selv russerne og slovenerne var uhørt ringe defensivt. Modstanden ved EM vil være på et helt andet niveau, og sammenligner vi os med svenskerne, så er vores U-21 landshold slet ikke ligeså talentfuldt.

Nicolajs helt store problem er stadig at sætte sig selv bedre i scene, han har alt for få mål og assists over de sidste par sæsoner. Og i denne sæson har han haft en tendens til at forsvinde helt ud af kampene. Havde det ikke været for skaderne til Amankwah og Toutouh der har tyndet lidt ud i midtbanebesætningen på landsholdet, så havde det vel også været tvivlsomt om han kunne være sikker på et startplads til det kommende U-21 EM.
Jeg er enig i, at Nikolaj svinger meget i niveau og ikke er målfarlig nok. Han er dog nr. 2 på assistlisten i Superligaen med 6 assist og har scoret i de internationale kampe. Det synes jeg helt klart er godkendt.

I forhold til om svenskernes hold er mere talentfuldt end danskernes, så har Sverige John Guidetti fra Celtic, Victor Nilsson i Benfica, Oscar Hiljemark i PSV, Branamir Hrgota fra Borussia Mönchengladbach, Mathias Johansson fra AZ Alkmaar, Sam Larsson fra Heerenveen og Simon Tibbling fra Groningen. Mange af disse spillere spiller ikke i weekenden for førsteholdet.

På danskernes hold har vi Pierre-Emilie Højbjerg fra Bayern München, Lucas og Viktor Fischer fra Ajax, Jores Okore fra Aston Villa, Jannik Vestergaard fra Werder Bremen, Alexander Scholz fra Standard Liege, Lasse Vigen fra Fulham, Yussuf Poulsen fra RB Leipzig og Frederik Sørensen fra Hellas Verona.

Derudover har vi Uffe Bech, Nikolaj Thomsen, Christian Nørgaard og Jonas Knudsen som også snart spiller i udlandet. Jeg er ikke rigtig enig med dig.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Låst